روش های بهینه سازی سئو وبسایت
تعویض پروتز چشم در کلینیک بیناسا
چکیده : پروتز چشم یا همان چشم مصنوعی یکی از انواع پروتزهای اندامی است که در ناحیه چشم مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش …
آشنایی با روغن مناسب با نیاز موهای شما برای روغن تراپی
آشنایی با روغن مناسب با نیاز موهای شما برای روغن تراپی موهای ما بر اثر موارد مختلفی دچار آسیب میشوند. برای مثال وجود دکلره در …
پاسپورت کانادا
مناسب لینک بر روی انکرتکست: پاسپورت کانادا – ارز دانشجویی –جاهای دیدنی کانادا – زمان تقریبی مطالعه: ۱۰ دقیقه پاسپورت کانادا پاسپورت کانادا پاسپورت کانادا …
روش های بهینه سازی سئو وبسایت
همانطور که میدانید سئومخفف عبارت Search Engine Optimization میباشد که کلمات مشابه ای مانند SEO یا بهینه سازی موتور جستجو را دارا است که همه آنها به یک معنا هستند و بصورت نیز تعریف میشود:
سئو (بهینهسازی موتور جستجو) آنطور که بعضی از سئو کاران فکر میکنند به معنای دور زدن موتور های جست و جو نمیباشد. زیرا این موتور های جست و جو به منظور بهبود رتبه واقعی سایت هایی که درست و اصولی و کار میکنند به وجود نیامده اند. واین شده که در اینجا بحثی بنام سئو و بهینه سازی سایت مطرح میشود وشرکت هایی تحت غالب شرکت سئو وارد میدان میشوند وبا تشکیل دادن تیم مشاوره سئو شروع به فعالیت و خدمت رسانی میکنند.
سئو در اصل مجموعه از کار ها برای بهبود بخشیدن رتبه سایت است . در این مقاله سعی کردیم به روزترین متود های سئو کاران را برای شما جمع آوری کنیم با ما همراه باشید.
سئو به هیچ وجه کار ساده ای نیست نیازمند دانش زیاد و اصولی و از همه مهم تر صبر است. زیرا موتور های جست و جو هر روزه در حال اپدیت شدن و ساخت الگوریتم های جدید هستند و میتوان گفت غیر قابل پیش بینی هستنداگر شما روش های سئو کاران را در چندین سال قبل با امروز مقایسه کنید متوجه این موضوع خواهید شد سال ها قبل کافی بود شما فقط یک کلمه را مثل شرکت سئو چند بار در یک صفحه تایپ کنید سایت شما به راحتی رنک میگرفت امروزه به هیچ وجه با این تریک نمیتوانید رنک بگیرید واین تعریف کننده مهندسین سئو میباشد که باید مدام خودرا در جهت بهبود عملکرد ها به روز نگه دارند.
سئو و بهینه سازی وب سایت یکی از کار هایی میباشد که وظیفه یک مهندس سئو است.
الگوریتم های گوگل سایت شما را با بیش از ۲۰۰ روش چک میکنند و بعد رنک شما را مشخص میکنند.در این راستا بزرگترین مهارت یک سئو کار بلد بودن متود های به روز است.
روز های اول شروع سئو
در اوایل سال ۱۹۹۰ موتور های جست و جو کار خود را آغاز کردند؛ برخی از پر طرفدارترین آنها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمانه مردم موتورهای جستجو را به چشم یک لیست فهرست شده میپنداشتند که مانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا کار میشد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست قرار میگرفتند.
با رشد و بهبود این موتور های جست وجو الگوریتم های جدید و باهوش ساخته شدند. این الگوریتم ها از روش هایی که در بالا نیز به آن اشاره شد استفاده میکردند برای مثال تراکم کلمه کلیدی.به همین منظور سئو رشد کرد . در این راستا مهندسین سئو شروع به کار کردند که بفهمند این موتور های جست وجو به یک کلمه رنک میدهند آن ها از هر روشی چه اخلاقی و چه غیر اخلاقی استفاده میکردند.
یک مطب که به واسطه نیویورک تایمز در نوامبر سال ۱۹۹۶ منتشر شد به منظور توسعهدهندگان وب مطلب نوشت که برای رسیدن به بالای صفحه نتایج جستجو از روشهای غیر اخلاقی سئو کمک میگرفتند. این مطلب میگوید که چگونه توسعهدهندگان وب به آسانی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی خاص که اغلب در پشت گرافیک سایت جا گرفته است ، اپلود میکنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را میشمارند و رتبه بندی سایت را ارتقا میبخشند.
همان طور که اشاره شد کسب کردن رتبهبندی خوب برای کلمات کلیدی منحصر به فرد در اوایل کار خیلی آسانی نسبت به امروز بود. در آن زمان با استفاده از روش های غیر اخلاقی رنک ۱ موتورهای جست و جو تضمین شده بود. ولی امروزه دیگر این روش ها جوابگو نیست و موتورهای جست وجو خیلی باهوش تر از چیزی که فکرش را میکنید شده اند، اما همچنان مهندسین سئویی هستند که میتوانند شما را به صفحات اول گوگل بیاورند.
مهم ترین هدف های سئو کدام است؟
هدف اصلی سئو همانطور که میدانید بهبود بخشیدن رتبه های سایت ها است . مهم ترین هدف موتور های جست و جو بهترین نتیجه را نشان دادن به کار بر است زیرا برای موتور جست وجویی مثل گوگل افت دارد که کاربر با ۲ یا ۳ بار سرچ به هدف خود برسد و اینگونه است که موتور جستجو گوگل قابل اعتمادهمه شده است چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان میدهند و خیلی باهوش است و به نوعی تبدیل به یک ابر انسان است.
پس از اینکه سئوبرای بهبود رتبهبندی سایتها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را آغاز کرد، این کار نیازمند دانش و ز وقت برای به نتیجه رسیدن کار های خود شد. وقت ، بزرگترین سرمایهگذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه میباشد.
بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده بشوند، سئو هفتهها یا ماهها زمان میبرد تا به نتیجه برسد. هر چند که امکان دارد نتیجه های بهینهسازی جستجو با سرعت مشاهده نشوند اما پس از گذشت زمان زیاد ویژگی های سئو موجب بالارفتن رتبهبندی سایت و زیاد شدن کاربران میباشد. برای وب سایتها بسیار پر اهمیت است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل مخصوصا جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸٫۴ درصد کلیکها رادر بر داند جا بگیرند البته سایت هایی که در این نتیجه هستند به راحتی این نتیجه را از دست نمیدهند.
این تعجب آور نیست که وب سایتها با محصولات و خدماتی که میفروشند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت زیادی داشته باشند. برای نمونه کلمه کلیدی رقابتی “بیمه خودکار” ۱٫۵ میلیون جستجوی گوگل را در ماه برای خود گرفته است ، این به این معنی میباشد که ۳ جایگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول ۳۶٫۴ درصد کاربران را برای خود گرفته اند. این کار برای خیلی از سابت ها سود زیادی داردکه در بالای نتایج جستجو جا داشته باشند مخصوصا آنهایی که با زیاد شدن ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان افزوده میشود و درنتیجه سود آنها بالامیرود.
یک مطلب دیگر نشان دهنده این است که جستجو کنندگان خیلی علاقه دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند و وارد بشوند؛ این مطلب مشخص کننده این است که ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک میکنند و و وارد میشوند تنها ۲۷٫۳ درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک میکنند و وارد میشوند. این یکی دیگر از علتهایی میباشد که شرکتها تاثیر سئو را میدانند و قصد دارند برای آن زمان و هزینه زیادی خرج کنند.
اگر کلی بخواهیم اهداف سئو را برای شما بنویسیم به نحو زیر است :
در بازدید وب سایت تاثیر قابل توجهی دارد.
برند سازی.
بالارفتن ترافیک سایت.
رنک های بالاتر را مشاهده کردن برای سابت خود.
افزایش فروش و سود .
مناسبترین و مقرون به صرفه ترین راه تبلیغات است.
منظور از سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)
سئو درون صفحه به مدیریت مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما در بر دارنده متن، تصویر، پیوند و … خواهد شد ؛ به طور کلی هر مطلبی که در سایت خود بارگذاری میکنید مربوط به SEO On Page خواهد شد . این روش بیس تمام کار های بهینهسازی میباشد چونکه که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر مدل تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد میکنید در نتایج جستجو تاثیر خودرا میگذارد پیس بسیار حائز اهیمت است که روش SEO On Page اصولی قبل از روش SEO Off Page انجام خواهد شد.
منظور از سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)
بر عکس مدل کار SEO On Page که گسترش وب سایت با مدیریت مستقیم زیادی انجام میگرفت، مدل روش بهینه سازی خارج از صفحه شامل همه ی بهبود هایی است که در خارج از وب سایت شما انجام میگیرد ؛ این شامل همه چیزهایی میباشد که میتواند در بدست آوردن رتبهبندی بالای سایت شما کمک زیادی بکند. SEO Off Page دراول کسب کردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایتهای دیگر به سایت شما لینک میدهند) تمرکز میکند بنابر این با استفاده از روشهایی که در خارج از وب سایت انجام میگیرد به بهینهسازی موتور جستجو پرداخت میکند.
SEO Off Page یک فرآیند نامحدود میباشد که توسط مهندسین سئو در راستای بدست آوردن آوردن لینک ها مدیریت میشود.