آموزش سئو را چطور و از کجا شروع کنیم؟ + معرفی منبع آموزش سئو - پارسی زی
7 دلیل برای عاشق کتاب بودن

7 دلیل برای عاشق کتاب بودن

۷ دلیل برای عاشق کتاب بودن این نوشته از کیتی یاکوولوا برای ما خوره کتاب هاست. برای ما که عاشق کتاب خواندن هستیم. اگر دلیلی …

بزرگ ترین تولید کننده و فروشگاه صنایع دستی ایران

بزرگ ترین تولید کننده و فروشگاه صنایع دستی ایران

بزرگ ترین تولید کننده و فروشگاه صنایع دستی ایران چکیده در کشور هنرپرور ایران شهرهای مختلفی در حوزه ی صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند. …

اهمیت سرویس کولر آبی در پیشگیری از ویروس کرونا

اهمیت سرویس کولر آبی در پیشگیری از ویروس کرونا

شاید باور نکنید و یا تا قبل از خواندن این مطلب نمیدانستید که سرویس و تعمیر کولر آبی در انتقال و پیشگیری از ویروس کرونا …

آموزش سئو را چطور و از کجا شروع کنیم؟ + معرفی منبع آموزش سئو

C:\Users\mahdi\Desktop\best-resourses-to-learn-seo.jpg

امروز من و شما شاهد رشد چشمگیر موتورهای جستجو به خصوص گوگل هستیم که روزانه چندین میلیارد سرچ در این موتور جستجو صورت می‌گیرد.

و بسیار از بیزنس ها و کسب و کارها توانسته‌اند تنها با بهینه سازی سایت خود و بهینه کردن فرایند خرید محصولات، فروششان را چند ده یا چند صد برابر کنند!

این فرصت برای همه هست حتی اگر همین‌الان شما در حال حاضر هیچ سایتی هم ندارید می‌توانید با کمک سایت‌های همکاری در فروش یک قرار دادی را ببندید و محصولاتشان را بفروشید.

اما خوب ما این راه را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم شما که این مطلب را دارید مطالعه می‌کنید قطعاً به فکر این هستید با برند شخصی خود یا با یک درآمد چشمگیر شروع به فعالیت کنید.

همین امروز با کمک سیستم مدیریت محتوا وردپرس سایت خود را راه اندازی کنید و با کمک این بخش از سایت آموزش‌های سئو که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌توانید سایت خود را بهینه کنید و خود را به صفحه یک گوگل برسانید.

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو چیست؟

ما از قبل یک مقاله کامل در این رابطه (سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟ ) از سایت برای شما دوستان عزیز ایجاد کرده‌ایم اما خیلی ساده و قابل فهم بخواهیم به این موضوع اشاره کنیم سئو در حقیقت مخفف واژه search engine optimization که به اصطلاح بهینه سازی برای موتور های جستجو معنی می‌شود هست که این ترجمه در فارسی کمی ناقص هست که در فارسی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو معنی می‌شود که جمله قابل فهم تری نسبت به جمله اول هست.

اما باز هم SEO فقط به معنای بهینه بودن برای موتور های جستجو نیست موتورهای جستجو بزرگی چون گوگل تمام هدف خود را بر روی جلب رضایت کاربر و همان بازدید کننده سایت گذاشته است که اگر سایت شما هر چقدر بهینه باشد اما کاربر پسند نباشد نمی‌توانید نتایج خوبی را در صفحات اول گوگل کسب نمایید.

مراحل سئو سایت

بهینه سازی سایت محدود به چند تا تکنیک و ترفند نیست بلکه باید تمام فاکتورها برسی و بهینه شوند تا به اصطلاح بگوییم سایت ما نیز سئو شده است.

که بهینه سازی سایت را ما به سه بخش تقسیم می‌کنیم و به راحتی به تمامی بخش های آن می‌پردازیم.

سئو داخلی :

همانطور که از اسمش پیداست به فرایند بهینه سازی داخلی که گام اول بهینه سازی هم هست سئو داخلی یا بهینه سازی داخلی نیز می‌گویند.

سئو فنی :

منظور از سئو فنی موارد مورد نیاز که بیشتر مواقع توسط برنامه نویس و طراح سایت انجام می‌شود باید چک شود که میشه به اصلی ترین آنها یعنی سرعت سایت و ساختار صحیح سایت اشاره کرد که به اصطلاح به آن Technical SEO گفته می‌شود.

سئو خارجی :

به فرایندی که خارج از سایت ما صورت می‌گیرد مانند لینک سازی خارجی و سوشیال سیگنال‌ها و نقد و برسی برند حتی بدون لینک شدن به سایت سئو خارجی تلقی می‌شود.

قبل از اینکه به سمت بهینه سازی خارجی یا سئو خارجی سایت قدم بردارید ابتدا حتماً ساختار داخلی و فنی سایت خود را بهبود دهید سپس وارد فاز نهایی که بهینه سازی خارجی هست شوید.

چرا باید سایتمان را بهینه کنیم؟

قطعا برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا باید سایتمان را سئو کنیم اصلا چه نیازی به سئو داریم تا وقتی تبلیغات آنلاین و… هست؟

seo سایت یک روش ارگانیک برای جذب ترافیک و افزایش فروش هست که با رعایت یکسری اصول می‌توانید به صورت رایگان ترافیک هدفمند را به سمت سایت خود هدایت کنید.

با بهینه شدن و بالا آمدن با کلمات کلیدی هدفمند در نتایج جستجو برند سازی برای کسب و کارتان هر چه زودتر و به بهترین شکل صورت می‌گیرد.

چرا باید تا حدودی با علم سئو آشنا باشیم؟

C:\Users\mahdi\Desktop\SEO.png

در صورت آشنا نبودن شما با علم سئو تقریباً برای افزایش ترافیک سایت خودتان دارید درجا می‌زنید و به زودی خسته می‌شید و دست از کار می‌کشید، پس به نفع خودتان هست تا حدودی با این علم ارزشمند آشنا باشید!

و یا در شرایطی بهتر حداقل کلاه سرتان نمی‌رود و می‌توانید روند سئوکار خود را آنالیز کنید و از بهینه بودن سایت خود اطمینان حاصل کنید.

یادگیری و آموزش سئو با سایت مهدی عراقی !

C:\Users\mahdi\Desktop\photo_2021-10-30_11-28-30.jpg

قیل از شروع یادگیری و آموزش سئو و بهینه سازی سایت برای خیلی از افرادی که قصد دارند علم seo را به عنوان یک شغل انتخاب کنند سوال پیش می‌آید تحت این عنوان که اگر گجت ها و اپلیکیشن ها جای سایت هارا بگیرند دیگر سئو هیچ ارزشی ندارد و به همین خاطر هیچ وقت یادگیری سئو را شروع نمی‌کنند!

دوست من اگر چنین چیزی سوال شما هم هست و با این ترس یادگیری را شروع نمی‌کنید باید بگم این یک موضوع رایج بین تمام صنف ها هست که افراد موقع شروع به یادگیری برایشان سوال پیش می‌آید با این آموزه تا کی می‌توانند فعالیت کنند و کسب درآمد داشته باشند.

باید گفت هیچ وقت قرار نیست گجت‌ها و اپلیکیشن‌ها جایگزین سرچ کردن بشوند شاید قبلا جستجو داخل گوگل یک سرگرمی مانند چرخیدن تو اینستاگرام اما امروزه جستجو در موتورهای جستجو کاملا هدفمند شده و کاربران برای رفع نیاز خود سرچ می‌کنند و قرار نیست هیچ وقت از بین برود فقط جستجوهای بی هدف از بین می‌رود و این سبک از جستجو ها به شبکه های اجتماعی نظیر : اینستاگرام و فیسبوک منتقل داده می‌شود چون بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

چه مدت طول می‌کشد تا من به علم سئو مسلط شوم؟

و این هم به نوع خودش رایج ترین سؤالی هست که از من سوال شده و دوست دارم خیلی کامل توضیح بدم که اصلا آیا یادگیری سئو سخت است؟ و از همه مهمتر اینکه چه مدت زمان می‌برد تا به علم سئو مسلط بشوم؟

در جواب سوال اول باید بگم seo اصلا سخت نیست فقط اصول داره که فاکتور نامیده می‌شود و باید رعایت شود و اگر رعایت نکنید ممکنه روزهای سختی را برایتان بسازد. در کل سئو یکی از دلچسب ترین کارهایی هست که می‌شود به عنوان شغل بهش افتخار کرد و عاشقانه در این حوزه فعالیت کرد.

و در جواب سوال دوم باید بگم شما با گذراندن یک دوره ۴۰ ساعته هم می‌توانید به علم سئو مسلط بشوید اما چیزی که خیلی از افراد از آن متنفر هستند و اصلا یادگیری سئو را جدی نمی‌گیرند این هست که سئو به تجربه بسیار بالایی نیاز دارد و از همه مهمتر صبر شما در روند بهینه سازی سایت باید بسیار بالا باشد!

چون معمولا روند بهینه سازی سایت بین ۳ تا ۶ ماه و در بعضی از مواقع تا ۱۲ ماه هم زمان می‌برد پس اگر فردی هستید که هر چیزی را در لحظه بخواهید و آن را داشته باشید باید گفت این علم مناسب شما نیست متاسفانه!

پیشنهاد من به شما برای یادگیری حرفه ای سئو کارآموزی نزد افراد با تجربه و کسب تجربه از این دسته افراد ، بهترین گزینه هست واقعا میتواند شما را در روند یادگیری چندین سال به جلو بی‌اندازد. پس کارآموزی و کسب دانش و اطلاعات را بد ندانید و خودتان را تشنه اطلاعات کنید.

برای یادگیری علم SEO از چه منابعی باید استفاده کنم؟

C:\Users\mahdi\Desktop\02_Homepage01-1.jpg

اگر تازه اول کار هستید و میخواهید یادگیری سئو را تازه شروع کنید منابع زیادی هستند مثل سایت MOZ.com و… که منابع سئو هستند البته اگر در زبان انگلیسی در حد i am black board باشید قطعا تعامل برقرار کردن با محتوا کمی برایتان سخت می‌شود!

اما اگر حرفه ای هستید و دوست دارید حتی روند رتبه دهی الگوریتم ها را برسی کنید نیاز به هیچ منبعی ندارید بلکه فقط باید خودتان پس از بهینه سازی داخلی و پیاده سازی سئو خارجی روند افزایش رتبه و کاهش رتبه سایتتان را از طریق سرچ کنسول گوگل برسی نمایید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.