اسرار آمازون، چیزهایی که درباره آمازون نمی‌دانید - پارسی زی
چطور یک دف متاع پور با کیفیت و ارزان بخریم؟

چطور یک دف متاع پور با کیفیت و ارزان بخریم؟

برای نوازندگی و سبک موسیقی‌های مختلف از سازهای متنوعی استفاده می‌شود. دف جزء سازهای پرطرفدار در موسیقی ایرانی هستند. دف نیز یکی از سازهایی است که بیشتر برای موسیقی سنتی مورداستفاده …

راهنمایی خرید ساعت مچی مناسب هر فرد

راهنمایی خرید ساعت مچی مناسب هر فرد

ساعت مچی نوعی ساعت است که روی مچ بسته می شود که بعضی از آنها زمان، تاریخ (روز، ماه و سال) و سایر ویژگی هایی …

بهترین بالش بارداری و روبالشی ساتن + راهنمای خرید

بهترین بالش بارداری و روبالشی ساتن + راهنمای خرید

بهترین بالش بارداری و روبالشی ساتن + راهنمای خرید داشتن خواب راحت، آرزوی بسیاری از خانم های باردار به خصوص در ماه های آخر بارداری …

اسرار آمازون، چیزهایی که درباره آمازون نمی‌دانید

  • اسم قبلی آمازون «کادابرا» بود، کادابرا نام کوتاه‌شده اصطلاح جادویی آبراکادابرا است.
  • جف بزوس شرکت آمازون را در سال ۱۹۹۵ با فروش کتاب شروع کرد.
  • حدود ۶۰۰۰ سگ در مقر اصلی آمازون در سیاتل کار می‌کنند. حتی پارک مخصوص سگ‌ها هم در آمازون هست.

اسم آمازون از اول آمازون نبود

اولین اسمی که برای آمازون انتخاب شد، کادابرا بود، کوتاه‌شده عبارت جادویی آبراکادابرا. وکیل جف بزوس به او گفت که این عبارت جادویی کمی پوچ و بی‌معنی نیست و وقتی کسی این اسم را می‌گوید ممکن است آن را با کلمه «کاداور» به معنای جسد اشتباه بگیرد. در نهایت، آنها اسم آمازون را انتخاب کردند که اسم رودخانه‌ای در آمریکای جنوبی بود.

ایده پشت این اسم این بود که مجموعه کتاب‌های آنها در آمازون خیلی گسترده است، درست مثل بزرگ‌ترین رودخانه جهان. آنها هنوز نام‌های مختلف آمازون را در ذهنشان دارند و حتی به این نام‌ها دامنه هم خریدند. مثلا اگر عبارت Relentless.com را تایپ کنید، به سایت آمازون هدایت می‌شوید.

C:\Users\G10\Desktop\اسرار آمازون، چیزهایی که درباره آمازون نمی‌دانید.jpg

شرکت آمازون کارش را با فروش کتاب آغاز کرد.

وقتی جف بزوس برای اولین بار کارش را در سال ۱۹۹۵ شروع کرد، فقط کتاب می‌فروخت. او در گاراژ خانه‌اش کتاب‌ها را نگه می‌داشت. وقتی آمازون برای اولین بار کتاب‌فروشی فیزیکی‌اش را در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی کرد، به اصول و روش‌های اولیه‌اش پایدار بود.

آمازون دو سال مالیات دولت فدرال آمریکا را پرداخت نکرد

سود آمازون از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ دو برابر شد. اما این شرکت به مدت دو سال مالیات فدرال را پرداخت نکرد. این کار کاملا قانونی انجام شد. دولت آمریکا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از معافیت‌ها و مزایای کاهش مالیات استفاده کنند. طبق سیاست، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، شرکت‌ها تشویق می‌شدند تا سود خودشان را در زمینه توسعه و تحقیق خرج کنند. از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴، آمازون بیش از ۶۰۰ میلیون کاهش مالیات دریافت کرد تا در ایالت‌های خاص انبار بسازد. علاوه‌بر این، ۱۴۷ میلیون دلار هم برای ساخت مراکز داده در سراسر کشور دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۸، خدمات وب آمازون ۷٫۳ میلیارد دلار برای آمازون درآمد داشت

احتمالا لوگوی AWB را قبلا دیده باشید. این لوگو کمی شبیه به آمازون است، ولی تفاوت‌هایی هم در آن وجود دارد. AWB مخفف عبارت Amazon Web Services است، یک سرویس ابری که آمازون آن را مدیریت می‌کند. این سرویس مشکل میزبانی کسب‌وکارها در بستر اینترنت را حل می‌کند و خدماتی مثل ذخیره داده، نیرو و منابع فناوری اطلاعات را در اختیار آنها می‌گذارد.

استارتاپ‌ها با این خدمات می‌توانند با هزینه کم کارشان را شروع کنند. آنها منابع موردنیازشان را از AWS می‌خرند و با رشد شرکت نیازهایشان را افزایش می‌دهند. بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که امروزه از آنها استفاده می‌کنیم از جمله Lyft، ایربی ان بی، اسپاتیفای و نت فلیکس از سرویس وب آمازون استفاده می‌کردند. حتی شرکت های بزرگی مثل تایم و کامکست سرورهای خودشان را به سرویس ابری AWS منتقل ردند. بخش زیادی از درآمد آمازون از این سرویس به دست می‌آید. در سال ۲۰۱۸، شرکت آمازون گزارش کرد که AWS 3.7 میلیارد درآمد داشته است. این مقدار در سال ۲۰۱۷ به ۴٫۳ میلیارد رسید.

چه چیزهایی را نمی‌توانید در آمازون بخرید

با اینکه وسایل زیادی در آمازون قابل خریداری هستند، چیزهایی هم هستند که نمی‌توانید مستقیما از وب‌سایت بخرید. خانه، ماشین، سیگار و حیوان از جمله وسایلی هستند که نمی‌توانید از آمازون بخرید.

آمازون ۴۱ برند و شرکت وابسته دارد

وقتی از سایت Zappos.com کفش می‌خرید یا بازیگر موردعلاقه‌تان را در سایت IMDb جست‌وجو می‌کنید، از پول موجود در حساب آمازونتان استفاده می‌کنید. آمازون صاحب برندهای دیگری مثل گودریدز، هول فودز، آدیبل و Souq.com (یک سایت فروشگاهی برای کشورهای خاورمیانه) هم هست. به طور کل آمازون ۴۱ برند و شرکت وابسته دارد.

روش جالب مدیر عملیات برای خلاص‌شدن از ناامیدی

فصل تعطیلات فصل پراسترسی برای کسب‌وکارها و خرید و فروش است. جف ویلک در اوایل دهه ۲۰۰۰ مدیر عملیات آمازون بود. او روش جالبی برای رهایی از این استرس‌ها داشت. جف کارمندان را تشویق می‌کرد که بعد از تمام‌شدن هدفشان به او زنگ بزنند و مثل یک انسان اولیه فریاد بزنند.

آمازون دوست‌دار حیوانات است.

کارمندان آمازون دوست دارند حیوانات خانگی‌شان را کنار خودشان داشته باشند. به همین دلیل حدود ۶۰۰۰ سگ در محیط آمازون در سیاتل زندگی می‌کنند. حتی یک پارک مخصوص سگ‌ها و شیر آتش نشانی دکوری هم در محیط شرکت وجود دارد.

آمازون محیط خاصی برای استراحت کارمندانش درنظر گرفته است

آمازون فضای خاصی را برای استراحت کارمندان فراهم کرده است. کارمندان می‌توانند زمانی را از پشت میزهایشان بلند شوند، با بقیه همفکری کنند و به نتایج نوآورانه‌ای برسند. در سال ۲۰۱۸، شرکت محیط Spheres را در شرکت آمازون در سیاتل راه‌اندازی کرد.

در این محیط بیش از ۴۰۰ گونه درخت از سرتاسر جهان کاشته شده است. گیاهان آمازون معمولا متناوب هستند و گلخانه‌ای در نزدیک آمازون نگهداری می‌شوند. جان شوتلر می‌گوید که در جای طبیعت در محیط‌های کاری خالی است. شوتلر در جایگاه معاون املاک و امکانات شرکت می‌خواست که طبیعت را وارد محیط و فرهنگ شرکت بکند.

امیداریم از مطالعه این حقایق لذت کافی را برده باشید. Etgram ارایه کننده انواع گیفت کارت اسپانسر این مقاله است. برای خرید گیفت کارت آمازون و … می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

منبع: toranji

 

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.