راهنمای خرید فرش ماشینی و دستبافت از بازار - پارسی زی
نقش ایمنی تاسیسات برق در زلزله ترکیه

نقش ایمنی تاسیسات برق در زلزله ترکیه

نقش ایمنی تاسیسات برق در زلزله ترکیه به گزارش از مشرق نیوز (Mashregh News) همانطور که می دانید حوادث طبیعی همچون زلزله، آتشسوزی، سیل، طوفان …

اهداف سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001 چیست؟

اهداف سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001 چیست؟

اهداف سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001 چیست؟ long to be saved ISO 14001 یک استاندارد بین المللی مورد توافق است که الزامات یک سیستم …

تور مشهد از کرمانشاه، دری به دنیای جاذبه ها

تور مشهد از کرمانشاه، دری به دنیای جاذبه ها

تور مشهد از کرمانشاه، دری به دنیای جاذبه ها تور مشهد از کرمانشاه از تورهای داخلی پر مخاطبی است که به صورت مداوم از سوی …

راهنمای خرید فرش ماشینی و دستبافت از بازار

فرش می تواند یکی از سخت ترین اجزای دکوراسیون باشد زیرا عوامل زیادی مانند سبک فرش، نوع الیاف، نقش، کیفیت و در نهایت رنگ فرش در تصمیم گیری و انتخاب فرش مناسب وجود دارد.

انتخاب رنگ مناسب اغلب سخت ترین تصمیم برای مشتریان است. اگر مطمئن نیستید که چه رنگ فرشی را برای اتاق خواب، اتاق نشیمن یا راهرو انتخاب کنید، یا اینکه نمی دانید هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ فرش از کجا شروع کنید نگران نباشید در این مطلب قصد داریم نکاتی برای انتخاب فرش را باهاتون به اشتراک بگذاریم.

E:\کلاسیک\3-min.jpg

نکات برای انتخاب رنگ فرش

ابتدا رنگ مبل را انتخاب کنید برای فضاهای اصلی مانند اتاق نشیمن خانه، ابتدا رنگ مبل را انتخاب کنید..

بسیاری از مدل‌های مبل تنها در چهار یا پنج رنگ (یا کمتر) ارائه می‌شوند، مگر اینکه مبل سفارشی ساخته شود.بنابراین،اگر ابتدا انتخاب نشود، پیدا کردن مبل به سبکی که دوست دارید، که با فرشی که قبلا انتخاب کرده اید مطابقت داشته باشد، دشوار است رنگ فرشی را انتخاب کنید که مکمل مبلمان و طرح موجود شما باشد.

استفاده از ویژگی های موجود در اتاق شما یک راه عالی برای محدود کردن انتخاب رنگ است. به رنگ، مبلمان، هنر، پرده ها و دکوراسیون اتاق فکر کنید. سایه ای را انتخاب کنید که در خانواده رنگی مشابه سایر موارد موجود در اتاق باشد تا همه چیز منسجم به نظر برسد.

به عنوان مثال، اگر یک مبل دارید که می‌خواهید آن را به نمایش بگذارید، از یک فرش خنثی استفاده کنید که حواس‌تان را از مبل منحرف نکند. اگر مبل شما قرمز، دیوارها خاکستری است و مبلمان تیره یا مشکی دارید، فرش زغالی انتخاب کنید.

روانشناسی رنگ فرش را فراموش نکنید

گردش رنگ در فضای خانه یکی از اصول اساسی طراحی دکوراسیون داخلی است.

اگر تعداد رنگ ها در انتخاب فرش برای منزل زیاد است و این مسئله شما را سردرگم کرده، از قانون طلایی سه گانه استفاده کنید. طبق قانون طلایی سه گانه ، باید ابتدا سه رنگ انتخاب کنید. سپس از تنالیته های این سه رنگ برای جاهای مختلف خانه استفاده نمایید.

برای انتخاب رنگ فرش از نسبت ۱۰-۳۰-۶۰ هم می توانید استفاده کنید؛ یعنی ۶۰درصد خانه را به رنگ اصلی درآورید ، ۳۰درصد را به رنگ ثانویه و ۱۰درصد بقیه را به رنگ سوم درآورید. برای نمونه رنگ اصلی را هنگام انتخاب مبل و فرش در نظر بگیرید.

E:\کلاسیک\1-min.jpg

از رنگ های خنثی برای انتخاب رنگ فرش استفاده کنید

دلیلی وجود دارد که رنگ های خنثی بیشترین فروش را در فرش دارند. فرش تاثیر زیادی در یک اتاق دارد و رنگ‌های روشن در فضای بزرگ می‌توانند غلبه کنند. همچنین تعویض فرش هزینه بر است.

میتوانید از رنگ های گرم و بژ استفاده کنید. برای اینکه مطمئن شوید فرش شما با وجود رنگ خنثی هنوز شخصیت دارد، بافت فرش را انتخاب کنید.

رنگ فرش خود را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ فرش می تواند کل حس یک اتاق را تغییر دهد، بنابراین مطمئن شوید که رنگ خود را با دقت و عاقلانه انتخاب کنید. به این فکر کنید که چگونه روندها ممکن است در طول سال ها تغییر کند و مطمئن باشید که رنگی که امروز دوست دارید همچنان برای شما جذاب خواهد بود. هنگامی که انتخاب رنگ را محدود کردید، وقت آن است که نمونه ها را بررسی کنید.

الگوها یا رنگ های تیره تر را برای مناطق پرتردد انتخاب کنید

اگر اتاق اغلب استفاده نشود، رنگ فرش برای مدت طولانی دست نخورده باقی می ماند و رنگ روشن ممکن است به خوبی کار کند. با این حال، اگر اتاق پر رفت و آمدی دارید، بهتر است رنگ یا طرحی تیره‌تر انتخاب کنید تا کثیفی و فرسودگی به این راحتی نمایان نشود.

تاثیر رنگ فرش بر دکوراسیون داخلی

یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون داخلی، رنگ‌هایی هستند که استفاده می‌شود. در حالت کلی رنگ فرش، مبلمان و سایر ابزارها و اکسسوری‌های موجود در فضا باید با توجه به نور طبیعی محیط و نورپردازی‌های مصنوعی انتخاب شود.

یکی از رازهای مهم برای ایجاد ترکیبی جذاب در دکوراسیون، تلفیق درست رنگ‌های تیره و روشن با هم است. به‌صورت کلی رنگ‌های روشن در مقابل رنگ‌های تیره استفاده می‌شوند. همچنین رنگ روشن می‌تواند دکوراسیون و فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

با توجه به این فاکتور مهم، در نظر داشته باشید که برای فضاهای کوچک از رنگ‌های تیره استفاده نکنید؛ زیرا اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر آن، رنگ فرش فقط روی دکوراسیون تاثیر ندارد. مهم‌ترین تاثیر رنگ فرش و سایر ابزارها و اکسسوری‌های موجود در فضای خانه، روی روحیه شما است.

به‌طور مثال رنگ‌های آبی و سبز روشن، باعث ایجاد آرامش می‌شود و رنگ‌های تیره باعث افسردگی خواهد شد. علاوه بر آن، انتخاب مناسبی برای پذیرایی از میهمانان نیست و انرژی مورد نیاز برای پذیرایی از میهمانان در این فضا را فراهم نمی‌کند.

E:\کلاسیک\5-min.jpg

فرش‌های زمینه قرمز در دکوراسیون

رنگ قرمز به‌عنوان رنگی قدرتمند در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و همچنین رنگ‌هایی که در خانواده قرمز قرار دارد، دارای ویژگی‌های مشابه آن هستند. بنابراین رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی که در دسته رنگ‌های گرم قرار دارند، به‌خوبی می‌توانند شادی، اشتیاق، هیجان و انرژی را به خانه دعوت کند.

فرش‌های زمینه کرم در دکوراسیون

فرش کرمی رنگ با توجه به میزان نورپردازی محیط، نمای متفاوتی دارد. به عبارت بهتر اگر نور طبیعی و مصنوعی محیط زیاد باشد، روشنایی بیشتری دارد؛ اما در اتاق‌های بدون نور طبیعی، تناژ رنگ به شمت خاکی حرکت می‌کند.

تاثیر کفپوش در دکوراسیون داخلی

در حال حاضر انواع کفپوش با متریال مختلف برای ایجاد یک طراحی زیبا و جذاب در دکوراسیون وجود دارد. البته هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب متفاوتی دارند. اما در یک حالت کلی می‌توان گفت که کفپوش‌ها سطح بزرگی از کف خانه و سایر اماکن را می‌پوشانند و روی چشم‌انداز بصری آن فضا تاثیر می‌گذارند.

انواع کفپوش را می‌توان در یک دسته‌بندی کلی شامل کاشی و سرامیک، سنگ‌فرش، چوب و پارکت و فرش تقسیم‌بندی کرد. هرکدام از این موارد خصوصیات متفاوتی دارند. به‌طور مثال چوب طبیعی زیبایی و جذابیت زیادی دارد؛ اما درعین‌حال نصب آن کمی زمان‌بر است و باید عوارض مختلفی مانند بید و حشرات دیگر را در نظر داشت.

اما کفپوش‌های مصنوعی مشابه چوب مانند پارکت و لمینت، گزینه‌های بهتر و اقتصادی‌تری نسبت به چوب محسوب می‌شوند و نیاز به مراقبت کمتری دارند . همچنین استحکام بیشتر و تنوع در تناژ رنگی آن‌ها باعث می‌شود که کاربردهای بیشتری نسبت به چوب داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه لوازم دکوراسیون و فرش با فروشگاه آراستا در تماس باشید.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.