التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید - پارسی زی
انواع چادر مسافرتی و کاربردهایشان را بشناسید تا خرید مناسبی داشته باشید!

انواع چادر مسافرتی و کاربردهایشان را بشناسید تا خرید مناسبی داشته باشید!

انواع چادر مسافرتی و کاربردهایشان را بشناسید تا خرید مناسبی داشته باشید! احتمالا تا به حال پیش آمده که به مسافرت بروید و دلتان بخواهد …

معرفی سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس

معرفی سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس

معرفی سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس سالن زیبایی خانه عروس یک سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه در مرکز شهر تهران واقع در خیابان …

ابدومینوپلاستی و یا کوپک کردن شکم

شکم از جاهایی است که در زیبایی انسان نقش مهمی دارد و افرادی که از شکم بزرگ برخوردارند از این مشکل همیشه در عذابند و …

التهاب و خارش پوست را با ۷ روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون هیچ دلیلی شروع به خارش می‌کند، مشکلی که احساس ناراحتی زیادی با خود همراه دارد و در بیشتر مواقع کارهای روزمره فرد را مختل می‌کند. اگر به دنبال دلیل خارش هستید، باید بگوییم حتی پزشکان نیز نمی‌توانند دلایل یکسانی بر این علائم و نشانه‌ها داشته باشند و باید آزمایش‌های مختلفی انجام گیرد. با این حال، التهاب و حساسیت‌های پوستی از اولین متهمان این وضعیت به حساب می‌آیند و راه‌های درمان آنها نیز باید با دستورات پزشک پیگیری شود. اما این نوشته سعی دارد برخی از راه‌حل‌های کلی که در بسیاری از مواقع راه نجات از خارش پوست هستند را بررسی کند. همراه ما باشید در سفر اکتشافی برای خارش پوست.

  1. استفاده از کرم و لوسین‌های باکیفیت

شما باید لوازم آرایشی و بهداشتی خود را از میان برندهای معتبر انتخاب کنید. در حال حاضر چند شرکت خوب ایرانی، در این زمینه محصولات خوبی تولید می‌کنند و در این روزگار گرانی ارز و دلار، دلگرمی مناسبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت مناسب هستند و حالا ما می‌خواهیم برند شون و محصولات باکیفیت آن را معرفی کنیم که انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گیاهی را با قیمت مناسب تولید می‌کند. پس برای کاهش التهاب پوست و خارش‌های پوستی، لوسین‌ها و کرم‌های گیاهی شون را می‌توانید امتحان کنید.

  1. مصرف چای سبز

یک درمان گیاهی خانگی برای بیماری‌ها و مشکلات پوستی به خصوص التهابات و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز دارای مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارد و به همین دلیل هم یکی از بهترین راه‌های درمان خارش بدن به حساب می‌آید. اما این نکته را فراموش نکنید که مصرف چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید به صورت محدود انجام شود، در غیر اینصورت، اثرات معکوس دارد و منجر به التهاب پوستی می‌شود. همچنین شما می‌توانید در کنار نوشیدن چای سبز آن را پودر کرده و روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و سپس پوست خود را بعد از ۵ دقیقه شستشو دهید. در روش دیگر، برگ چای سبز را شسته و در آب بجوشانید و پس از جوشیدن، مخلوط را خنک کرده و آن را بر روی پوست قرار دهید.

  1. پوشیدن لباس‌های سبک

استفاده از لباس‌های سبک می‌تواند پوست شما را خنک نگه داشته و با جابجایی هوا در آنها احساس خارش پوست را کاهش می‌دهد. معمولا لباس‌های نخی بهتر می‌توانند به جابجا شدن هوا کمک کنند و به همین دلیل بهتر است کمتر به سراغ لباس‌هایی بروید که مواد مصنوعی دارند. معمولا این دسته از لباس‌ها موجب خارش و حساسیت بیشتر پوست شما می‌شوند.

  1. گیاه آلوورا، محبوب تمام شرکت‌های آرایشی و بهداشتی

آلوورا و عصاره آن به تسکین خارش پوست و درمان انواع سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می‌کند. بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی این عصاره گیاهی هستند و به از بین بردن خارش پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می‌‌کنند. برای مثال با خرید محصولات پوست و مو سینره، البته انواع اصل آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهابات پوستی است. این محصولات با بهره‌گیری از عصاره آلوئه‌ور و فرمولاسیون مناسب، نتیجه لازم را در مدت کوتاهی ایجاد می‌کنند.

  1. دوش آب ولرم

شما همچنین می‌توانید از آب ولرم در وان حمام هم استفاده کنید و در وان از نمک حمام یا جوش شیرین استفاده کنید. این کار خارش مزمن پوست را تسکین می‌دهد و در کنار آن دوش آب سرد هم می‌تواند پوست شما را تسکین دهد. در هر دو حالت دوش آب گرم یا سرد بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را محکم شستشو ندهید. سپس باید به طور کامل پوست را آبکشی کنید. در آخر می‌توانید پوست را به آرامی خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن زیاد آب

نوشیدن مقدار زیادی آب کمک می‌کند تا به سرعت علائم خارش و التهاب از بین برود. ۷۰ درصد بدن همه ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می‌شود و نقش حیاتی در حفظ گردش خون بدن را دارد. اگر شما بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه داری کنید بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهد رفت. معمولا پوست‌هایی که دچار خارش و آلرژی می‌شوند؛ عمدتا خشن‌تر از دیگر پوست‌ها هستند و اگر رطوبت کافی به آنها نرسد؛ ضایعات پوستی موجود در آنها تشدید خواهد شد و موجب چروک‌های ماندگاری بر روی پوست خواهد شد.

نوشیدن آب علاوه بر این به کاهش گرما و خنک شدن بدن شما هم کمک قابل توجهی خواهد کرد و می‌تواند آلرژی‌هایی که به دنبال تغییرات آب و هوایی ایجاد می‌شود را کم کند. برای ایجاد تعادل بدن خود باید بر اساس وزن خود آب بنوشید. مردان در روز به ۲ تا ۳ لیتر آب و زنان به دو تا دو نیم لیتر آب برای حفظ فعالیت‌های خود نیاز دارند.

  1. مشورت تخصصی، اولین مرحله مهم

درست است که چند روش خوب برای کاهش التهاب پوستی و خارش اشاره شد، اما در صورت شدت گرفتن خارش و التهاب، خود درمانی را رها کنید و با یک پزشک متعهد و متخصص مشورت کنید تا او کارهای لازم را برای بهبود وضعیت شما انجام دهد. به عبارتی دیگر، این گام، اولین کاری است که برای بهتر شدن عضو مهم و حساس بدن (پوست) باید انجام داد.

نویسنده: وحیده امینی

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.