المنت رطوبتی هوشمند - پارسی زی
سفر به شهر زیبای رامسر و اجاره ویلاهای جذاب

سفر به شهر زیبای رامسر و اجاره ویلاهای جذاب

سفر به شهر زیبای رامسر و اجاره ویلاهای جذاب رامسر یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای شمالی است که در استان مازندران قرار دارد. …

آشنایی با چند مورد از خدمات پذیرایی در هتل پارسیان استقلال

آشنایی با چند مورد از خدمات پذیرایی در هتل پارسیان استقلال

آشنایی با چند مورد از خدمات پذیرایی در هتل پارسیان استقلال بیش از ۵۰ سال پیش و زمانی که پای بزرگ ترین برند هتلداری جهان …

فروشگاه مصنوعات چوبی نصر را بهتر بشناسید

فروشگاه مصنوعات چوبی نصر را بهتر بشناسید

با توجه به گسترش باغ ها و کافه رستوران ها، فعالیت صنایع چوب نصر با تولید تخت های ساده (بدون شبکه های سی ان سی) …

المنت رطوبتی هوشمند

المنت غوطه ور ، بر اساس انتقال حرارت به مایع عمل می نمایند و با سرعت بالا، مایع را به دمای مورد نظر می ‏رساند، المنت های غوطه ‏ور لوله‏ ای می توانند در کنار مخزن یا بویلر و یا در داخل آنها، نصب شوند. انرژی الکتریکی با استفاده از مقاومت المنت به انرژی گرمایی تبدیل شده و به داخل مایعات درون مخزن منتقل می‏ شود و در سرتاسر مخزن پخش شده و مایع را تا دمای دلخواه یا دمای تعیین شده گرم می ‏کنند.

G:\aaaKar\سایت جدید\مقالات مناسب سایت\تصاویر مقالات\المنت\المنت کنزا صنعت الموت.jpg

این مدل المنتها، یکی از مقرون بصرفه ترین روش های گرم نمودن مایعات بوده و با محیط زیست سازگارند. در رآکتورهای هسته ای، از المنت‏ های غوطه ور جهت گرمای آب در دمای تعیین شده استفاده می ‏شود تا در دمای مورد نظر، بخار تولید شود.

انواع المنت غوطه ور

از نظر نوع کاربرد دو نوع المنت غوطه ور وجود دارد:

  • المنت با گرمای مستقیم در مایعات
  • المنت با گرمای غیر مستقیم در مایعات

المنت های غوطه ور غیر مستقیم، از تابش یا همرفت جهت انتقال گرما استفاده می‏ کنند در حالیکه المنت های گرمای مستقیم، در داخل مایعات قرار می ‏گیرند و در نتیجه گرمای ایجاد شده را مستقیما به داخل مایعات منتقل کرده و آنها را گرم می ‏کنند.

المنت با گرمای مستقیم در مایعات

المنتهای غوطه ور مقاومت‏ هایی هستند که در برابر عبور جریان الکتریکی مقاومت می‏ کنند و معمولا در داخل یک غلاف و پوشش قرار داده می ‏شوند، زمانی که عنصر مقاومتی المنت، گرم می‏ شود، گرما را به غلاف خود انتقال می ‏دهد، غلاف نیز گرمای بدست آمده را به مایع منتقل می نماید. میزان اثربخشی رابطه مستقیمی با جنس غلاف دارد.

المنت های غوطه ور از نوع گرمای مستقیم، در داخل مایع قرار می گیرند و بطور مستقیم با مایعات در تماس هستند و پس از اتصال به انرژی الکتریکی، آنرا به گرما تبدیل کرده و گرمای تولید شده را بطور مستقیم به مایعات منتقل می نمایند، قدرت گرمادهی و سرعت گرم نمودن مایعات در این المنت ها، بسیار بالاتر است ولی از طرفی خطر خورندگی المنت با توجه به ارتباط مستقیم با مایع درون بویلر یا مخزن و واکنش با مولکولهای مایع وجود دارد و میزان خورندگی به جنس مایع و جنس المنت، بستگی دارد.

المنت با گرمای غیر مستقیم در مایعات

المنتهای غوطه ور از نوع گرمای غیر مستقیم، گرمای تولید شده را بصورت غیر مستقیم به مایع منتقل می‏ کنند، در واقع آنها شبیه به یک ماکروفر عمل می کنند، یعنی بدون ارتباط مستقیم با مایع، مخزن مایع و سپس مایع را گرم می کنند ، گرم نمودن مایعات در این روش طولانی تر و از نظر مصرف انرژی، پرمصرف تر هستند ، ولی مزیت آن عمر طولانی ‏تر آنها می ‏باشد.

کاربردها

المنت های غوطه ور جهت گرم نمودن مایعات استفاده می ‏شوند که می ‏تواند اهداف آزمایشگاهی یا صنعتی داشته باشند. آنها در شرایط مختلف کاربرد دارند و یکی از مهمترین خصوصیت های آنها عدم استفاده از آتش یا شعله جهت گرم نمودن است که در بسیاری از صنایع، این خصوصیت المنت های غوطه ور می تواند اهداف حفاظتی و امنیتی را برآورده سازد.

بعنوان نمونه یکی از کاربردهای آنها جلوگیری از یخ زدگی است، در صنایعی مانند نفت و گاز، تصفیه آب، انتقال آب، حمل و نقل، کشاورزی و معدن، این نوع عملکرد المنت‏ های غوطه ور بسیار مهم و حیاتی است. از طرفی مایعاتی مانند روغن ممکن است مشکل انجماد در آنها مطرح نباشد، بلکه تبدیل آنها به موم غلیظ اهمیت دارد و در اینصورت المنت های غوطه ور را می توان تنها گزینه موجود و مناسب در این صنایع ، به حساب آورد.

مهمترین کاربرد آنها استفاده در آب است تا بتوان آب را به دمای مورد نظر در صنایع مختلف رساند، بعنوان مثال دیگهای بخار، انواع مخزن های ذخیره آب، ظرفشویی های صنعتی، استخرها، رآکتورهای هسسته ای و دوش های صحرایی از کاربردهای المنت غوطه ور در آب می باشد.

مشکلات المنت های غوطه ور

G:\aaaKar\سایت جدید\مقالات مناسب سایت\تصاویر مقالات\المنت\IMG_0291.jpg

مهمترین مشکل المنت های غوطه ور، واکنش الکترودها با مولکول های مایع و تشکیل کلیست می باشد، کلیست ها به مرور بر روی بدنه المنت جمع شده و باعث واکنش های شیمیایی می شوند، آنها باعث کاهش شدید بهره وری المنت، افزایش مصرف انرژی الکتریکی و برق و در نهایت از کار افتادن المنت می شوند. سرعت واکنش و تشکیل کلیست با جنس المنت و از آن مهمتر با جنس آب منطقه رابطه مستقیم دارد، در بسیاری موارد حتی با وجود استفاده از آب تصفیه شده و همچنین استفاده از فیلترهای مخصوص و گرانقیمت، باز هم شاهد آسیب به المنت در مدت زمان کم هستیم.

مشکل مهم دیگر المنت های غوطه ور، آسیب به المنت در زمانی است که بویلر و مخزن خالی از آب باشد، در اینصورت عمر المنت به شدت کاهش می یابد و المنت از کار می افتد.

المنت رطوبتی هوشمند

المنت رطوبتی هوشمند مدل KSA-IH یک مدل المنت غوطه ور در آب صنعتی می باشد که با استفاده از تکنولوژی خاص، از تشکیل کلیست با مولکول های آب جلوگیری می نماید. این مدل المنت با استفاده از روشی خاص، ارتعاش الکتریکی در مولکول های آب ایجاد نموده و اجازه نزدیک شدن مولکول های آب به الکترودها را نداده و از تشکیل کلیست جلوگیری می نماید.

G:\aaaKar\گزارش تبلیغاتهای انجام شده\reportaj.ir\یک\کنزا صنعت الموت-المنت رطوبتی هوشمند.jpeg

المنت رطوبتی هوشمند عمری طولانی داشته و در هر نوع آب، شور یا شیرین، تصفیه شده یا تصفیه نشده و در هر منطقه جغرافیایی قابل استفاده و بهره برداری است. در صورت استفاده از این المنت نیازی به هیچگونه فیلتری ندارید.

خصوصیت مهم دیگر المنت غوطه ور هوشمند، عدم آسیب در زمان خالی بودن مخزن است، این المنت مجهز به سیستمی است که در صورتیکه مخزن به هر دلیلی خالی از آب باشد، از الکترودها حفاظت می نماید و آسیبی از این بابت به آن وارد نمی شود.

از دیگر خصوصیات المنت رطوبتی هوشمند KSA-IH سرعت عملکرد آن است، این المنت، آب را با سرعت بسیار بالایی به دمای مورد نظر رسانده و قدرت بسیار بالایی دارد و تا حدودی مصرف انرژی برق را کاهش می دهد.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت شرکت سازنده مراجعه فرمایید .

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.