5 رایحه پرطرفدار ادکلن ها - پارسی زی
صفر تا صد فرش 12متری

صفر تا صد فرش 12متری

صفر تا صد فرش ۱۲متری مِهر یک فرش ۱۲ متری به دلتان افتاده اما می‌ترسید خیلی بزرگ باشد؟ هیچ فرشی جز یک فرش ماشینی ۱۲ …

بهترین آپارتمان های تهران را در وب سایت شابش جستجو کنید

بهترین آپارتمان های تهران را در وب سایت شابش جستجو کنید

بهترین آپارتمان های تهران را در وب سایت شابش جستجو کنید تهران، پایتخت ایران و سومین کلانشهر خاورمیانه و پر جمعیت ترین شهر ایران است. …

آیا خرید فالوور ارزان ایرانی ارزش دارد؟

آیا خرید فالوور ارزان ایرانی ارزش دارد؟

فالوور اینستاگرام چیست؟ در دنیای اینستاگرام یکی از پر استفاده ترین اصطلاحاتی که در بین کاربران این شبکه اجتماعی رایج است اصطلاح فالوور می باشد. …

۵ رایحه پرطرفدار ادکلن ها

فرمول عطرها:

هنگامی که عطرسازان فرمول های خود را یادداشت می کنند، ایده نسبتا دقیقی به رایحه آن دارند. زمانی که فرمول نوشته شد، عطر با وزن خود و همچنین ترکیبی از مواد اولیه ای که در ترکیبات عطری جای می گیرد،

از حالت فرمول به شکل فیزیکی در می آید. این آغاز تحقیقی طولانی است زیرا کمتر اتفاق می افتد که اولین فرمول، فرمولی صحیح از آب در بیاید و یا دقیقا به تصویر ذهنی شما از آن شباهت داشته باشد.

برای تهیه فرمول عطر سازی طراحان عطر بیش از ۳ هزار ماده اولیه در اختیار دارد که می تواند از آنها برای خلق عطر خود بهره ببرد.

پالت بویایی برای عطرساز همانند پالت رنگ برای نقاش و یا نت های موسیقی برای موسیقیدان است. او فرمول عطر را طوری خلق می کند که گویی دستور تهیه غذا را می دهد.

او اثر رایحه ها را همچون نت ها و آکوردهای موسیقی در ذهن خود تصور می کند و پس از آن، ترکیبات اولیه را به میزان دقیق و مناسب با یکدیگر ادغام می کند تا شاهکار نهایی پدید آید.

بسته به اثری که مواد اولیه بر روی یکدیگر می گذارند، نتیجه همواره مطابق انتظار پیش نمی رود. عطرساز پس از آن مجددا  بر روی عطر کار می کند و آکوردها و مواد اولیه را مجددا متعادل می سازد.

برخی از اوقات عطرسازی نیازمند انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش و خطا است تا بتوان به نتیجه مطلوبی که عطرساز انتظار آن را دارد دست پیدا کرد. برای خلق یک عطر خوب، به طور میانگین دو سال زمان نیاز است. عطرساز از ترکیبی از مواد اولیه طبیعی و مصنوعی استفاده می کند که با یکدیگر رایحه ای متوازن ایجاد می کنند.

معرفی روایح پرطرفدار:

رایحه خاک :

رایحه خاک یکی از پرطرفدارترین روایح ادکلن سازی می باشد دلیل آن هم این می باشد که رایحه باران و بوی خاک باران خورده برای همه ی ما نوستالژی است و از استشمام رایحه آن نهایت لذت را می بریم.

به همین دلیل است که بسیاری از آقایان به دنبال ادکلنی با این رایحه هستند. البته که تنها برخی از عطر و ادکلن ها این رایحه خوشبو را دارند.

عطر و ادکلن هایی که در ترکیبات آنها از گل بنفشه و نت خس خس استفاده شده است، به خوبی می توانند رایحه باران و خاک خیس را تداعی کنند.

به طور مثال ادکلن هی وود از برند دسکوارد یکی از عطرهای محبوب با رایحه ی خاک باران خورده است که طرفداران زیادی دارد. ترکیبات این ادکلن خوشبو به شرح زیر می باشد:

مشک ، کهربا، خس خس ، سدر ، بنفشه ، فلفل ، روایح دودی، گل سوسن

رایحه ادویه :

رایحه ادویه نیز در بین روایح ادکلن سازی بسیار پرطرفدار می باشد ، اصولا گرام ماسالا در زبان هندی به معنی ادویه مخلوط تند است ، ترکیبات گوناگونی از ادویه های مختلف وجود دارد و همه ی آنها ماسالا نامیده میشود ( ماسالا یعنی ادویه جات و گرام یعنی تند ).

ترکیب ادویه بستگی به تمایل اشخاص و استفاده از مقدار و نوع ادویه دارد ، بعنوان مثال اگر از فلفل قرمز و پاپریکا در این ادویه بیشتر استفاده شود رنگ ادویه به قرمزی میزند و اگر از زردچوبه بیشتری استفاده شود رنگ ادویه به زردی میزند و …در هند هر غذا دارای ماسالای مخصوص به خود است ؛

گرام ماسالا یکی از معروف ترین ادویه هاست و در اغلب غذاها مصرف میشود و می توانید انرا در بعضی فروشگاه ها به صورت آماده پیدا کنید.

برای اماده سازی گراماسالا باید تمام ادویه ها را درون میکسر بریزید تا پودری یکدست شود سپس با هم مخلوط کنید و درون شیشه ای ریخته و در آن را محکم ببندید و در جای خشک و تاریک نگهداری نمائید.

رایحه مدیترانه :

رایحه مدیترانه ای نیز یکی دیگر از روایح پرطرفدار می باشد ، عطرهای این گروه با رایحه‌ای ترش و تلخ که معمولا از ترنج می‌گیرند شروع می‌شود؛ سپس در ادامه از رایحه گیاهان مختلف مثل نعنای هندی، خزه‌ درخت بلوط و چندین نوع صمغ گیاهی استفاده می‌شود.

چایپر در زبان فرانسه به معنی قبرس است. قبرس کشوری جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه است و آب و هوای شرجی و به اصطلاح مدیترانه‌ای دارد؛ به همین دلیل می‌توان آن را گروه بویایی قبرسی یا مدیترانه‌ای ترجمه کرد.

گروه بویایی چایپر با ترکیب نت‌های مختلف به دو زیر گروه تقسیم می‌شوند

مدیترانه‌ای گل‌دار (Chypre Floral)

در این گروه بویایی، گل‌ها نقش پررنگی دارند و نت گل‌های مختلف مثل رز ، یاسمن سفید و زنبق دره را با نت‌های چایپر ترکیب می‌کنند.

عطر‌های این گروه اغلب زنانه هستند.

مدیترانه‌ای میوه‌ای (Chypre Fruity)

در این زیر گروه از میوه های مختلفی استفاده می‌کنند تا حس طبیعی و در عین حال مدیترانه ای عطرها را تکمیل تر کنند. البته استفاده از میوه‌های جنگلی مثل توت جنگلی و میوه‌هایی از قبیل هلو و زرد آلو نیز در این گروه بسیار مرسوم است.

عطر‌های این گروه اغلب زنانه هستند و رایحه گرم دارند.

رایحه چوب :

در سال های اخیر اکثر کمپانی های معروف عطرسازی سراسر جهان سرمایه‌گذاری زیادی روی گروه بویایی چوبی کرده‌اند. بهتر است بدانید که عطرها و ادکلن هایی که رایحه چوبی دارند، بیشتر مردانه هستند.

جذابیت عطر رایحه چوبی برای زنان باعث شده تا مردان بیشتر به خرید این نوع عطر و ادکلن روی بیاورند. عصاره چوبی در این گروه از موادی مانند: چوب صندل، سدر، خس‌خس و مواد رزینی و صمغی به دست می آید.

با توجه به موادی که در تهیه عصاره‌های چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گروه رایحه های چوبی به چندین زیرگروه تقسیم می‌شود.

از آنجایی ‌که این گروه عطرها بوی تندی دارند، عطر سازان تمام تلاش خود را کرده‌اند تا نت اولیه این عطرها ملایم تر باشد و درواقع نت میانی آنها همان رایحه های خاص چوبی را داشته باشد.

رایحه شرقی :

عطرهای شرقی عطرهایی با رایحه تند و جسورانه هستند و بویی احساسی، رمزآلود و قوی دارند که به راحتی نمی‌توان آن را فراموش کرد یا به آن بی‌اعتنایی کرد.

همین ویژگی‌ها باعث می‌شود که عطرهای شرقی بهترین گزینه برای استفاده در مهمانی‌ها به خصوص مهمانی‌های شبانه باشند. عطرهای شرقی رایحه‌ای ادویه‌ای دارند چون از ادویه‌های معطر در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود و این کار قدمتی بیش از چندین هزار سال دارد.

ادویه‌های شرقی از زمان‌های بسیار دور در خاورمیانه و هندوستان تولید شده و به نقاط مختلف جهان فرستاده می‌شدند و از این رو عطرهایی که این ادویه‌ها را در خود دارند نام عطر شرقی به خود گرفتند.

به یک دسته بزرگ و کلی از عطرها اطلاق می‌شود و این دسته نیز برای خود زیرمجموعه‌های متعددی دارد مثلا عطرهای شرقی گل، عطرهای ملایم شرقی، عطرهای چوبی شرقی و … که این دسته بندی بر اساس ترکیبات موجود در عطر مشخص می‌شود.

جمع بندی :

روایح ادکلن ها بسیار متنوع و گسترده می باشند و طبیعی می باشد که سلیقه هر فرد یکی از این روایح را بپسندد ، ما در این مقاله سعی نمودیم تا بخشی از پر طرفدارترین ها و پرفروش ترین آن ها را به شما معرفی نماییم و امیدواریم که مطلب فوق مورد توجه قرار گرفته و مفید بوده باشد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.