علت پاک شدن فایل های گوشی از کارت حافظه - پارسی زی
بنر تسلیت، ویژگی و کاربرد آن

بنر تسلیت، ویژگی و کاربرد آن

چکیده : تسلیت به معنی تسلی دادن، ابراز همدردی، دلداری و ابراز تاسف است، در اسلام تسلیت به مصیبت دیدگان- اعم از بزرگ و کوچک، زن …

تردمیل، معجزه‌ای برای کاهش وزن بهتر

تردمیل، معجزه‌ای برای کاهش وزن بهتر

تردمیل، معجزه‌ای برای کاهش وزن بهتر همان‌طور که می‌دانید سلامتی، تناسب‌اندام و کنترل وزن از مهم‌ترین چیز‌هایی هست که امروزه ذهن بسیاری از افراد را …

نکات فیزیوتراپی در منزل

نکات فیزیوتراپی در منزل

نکات فیزیوتراپی در منزل چکیده : وقتی برای اولین بار اصطلاح فیزیوتراپی درمنزل را می شنوید ممکن است شوکه شوید و تعجب کنید: آیا می توان …

امروزه بیشتر گوشی های هوشمند همانند آیفون از کارت حافظه پشتیبانی نمیکنند. شما در هنگام خرید گوشی باید دقت بیشتری داشته  باشید تا محصولی را انتخاب کنید که نیاز شما را برطرف کند. در چندسال اخیر شاهد بالا رفتن قیمت گوشی بودیم و شاید شما نتوانید گوشی هوشمندی با ظرفیت حافظه بالا برای خود تهیه کنید ولی جای نگرانی نیست.

امروزه شما میتوانید با روش ریکاوری عکس های پاک شده را که به خاطر کمبود حافظه حذف شده اند را برگردانید و برای کم بودن فضای حافظه گوشی شما میتوانید در کنار حافظه گوشیتان از حافظه جانبی مثل کارت اس دی استفاده کنید تا این موضوع شما را اذیت نکند. با این حال حواستان باشد شما اگر دائما از رم به عنوان حافظه اصلی استفاده کنید، باعث میشود گوشی هوشمندتان دچار مشکل شود.

در این مقاله به مشکلاتی گوشی به خاطر کارت حافظه دچارش میشود را بررسی کنیم.

الویت آخرتان استفاده از کارت حافظه باشد

اگر شما فایل سنگین و اصلی دارید سعی کنید در حافظه اصلی گوشی نگهداری کنید چرا که شما فقط جنبه خالی شدن حافظه گوشیتان را مشاهده میکنید ولی این کار اشتباه است و به گوشی شما در مرور زمان آسیب میرساند. اگر شما فایل های بسیار باارزشی دارید بهتر است که یک بک آپ از گوشی خودتان بگیرید تا اگر مشکلی برای گوشی شما پیش آمد، بتوانید این دیتاها را بازگردانی کنید.

با این حال ناگفته نماند که کارت های حافظه مقاوم و کارآمد هستند ولی بهتر است که شما محکم کاری کنید و یک بک آپ داشته باشید. همچنین برای اینکه فایل هایتان پاک نشود.

دلایلی که نمیتوانید به مموری کارت خود دسترسی داشته باشید

یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایلی که ممکن است شما به اطلاعات موجود در مموری کارتتان دسترسی نداشته باشید نیم سوز شدن مموری کارت است. البته وارد شدن ضربه نیز میتواند از دیگر دلایلی باشد که مانع دسترسی شما به اطلاعات موجود در مموری کارت میشود، باشد. چرا که وارد شدن فشار و یا ضربه نیز یکی از علت هایی است که موجب نیم سوز شدن مموری کارت میشود. یکی از راه هایی که میتوانید برای دسترسی به فایل های خود در کارت های مموری داشته باشید، Repair کردن است. اما توجه داشته باشید که این کار حتمی نیست و ممکن است اطلاعات شما برای همیشه از دست رفته باشند.

شناسایی نکردن کارت حافظه توسط گوشی

یکی از دغدغه های اکثر مردم این است که کارت حافظه در سیستم های کامپیوتری اطلاعات را در دسترسشان میگذارد ولی در گوشی اینگونه نیست و نمیتوانند در گوشی به اطلاعات این کارت دسترسی پیدا کنند. یکی از دلالیل این موضوع یک مشکل نرم افزاری است. شما باید این مشکلات را شناسایی و رفع کنید. یکی از دلایل این مشکل اپدیت نکردن سیستم عامل گوشی نیز میتوند باشد.

کثیف بودن سطوح مموری کارت

سطوح مموری کارت ها به گونه ای طراحی شده اند که به سرعت گرد و غبار میگرد. این یکی دیگر از عواملی است که باعث مانع دسترسی به اطلاعات میشود. پس اگر با پیامی برای دریافت کارت حافظه دریافت نکردید پس بهتر است کارت حافظه خود را خارج کنید و ان را به تمیز کنید و دوباره داخل گوشی قرار دهید.

خارج کردن ناگهانی کارت اس دی

یکی از کارهایی که باعث اسیب دیدن کارت اس دی میشود خارج کردن مموری بدون خاموش کردن گوشی است. شما باید به خراب نشدن مموری کارتتان نیز فکر کنید و سعی کنید کارهایی که باعث خراب شدنش میشود را انجام ندهید. همیشه سعی کنید گوشی خود را غیرفعال کنید و بعد مموری را خارج کنید. در مورد دوم یادتان باشد مقداری از فضای مموری خالی باشد و همیشه تا آخر آن را پرنکنید چون این کار نیز باعث میشود عمر مموری کارت پایین بیاید.

همچنین همیشه حواستان باشد از برندهای معتبر خرید کنید. کیفیت کارکرد بسیار اهمیت دارد که شما باید به آن دقت داشته باشید. کارت های بی کیفیت و تقلبی بعد از مدتی به دلایلی نامعلوم یکهو از کار می افتند. پس در خرید حتما دقت کافی داشته باشید.

ویروسی شدن گوشی هوشمند

با ویروسی شدن مموری کارت ممکن است فایل های موجود را پنهان کند. در این مواقع کاربران فکر میکنند به اشتباه فایل هایشان پاک شده اند درحالی که اینگونه است و سخت در اشتباه هستند. در این مواقع بهتر است رم را از گوشی هوشمند خود خارج کنید و به یک کامپیوتر متصل کنید. با یک آنتی ویروس این مموری کارت را ویروس کشی کنید و بعد اگر دوباره فایل های مورد نظر خود را در کامپیوتر نیز مشاهده نکردید .* (نقطه سپس ستاره) را بزنید سپس فایل ها قابل مشاهده خواهند بود.

فایل های جدید که پیدا شده اند را ویروسی کشی کرده، یک بار مموری را فرمت و سپس مجدد از آن استفاده کنید. ممکن است شما در هنگام دانلود بهترین بازی آنلاین برای اندروید و بهترین بازی آفلاین اندروید، گوشی هوشمندتان دچار ویروس شود، پس بهتر است برای گوشی هودتان نیز یک ویروس کش نصب کنید.

کلام آخر

در آخر تنها توصیه ای که برای شما داریم این است که سعی کنید به یکباره فایل ها را از حافظه اصلی به مموری کارت منتقل نکنید و این کار را چند دفعه انجام دهید و فایل ها را کم کم به مموری کارت منتقل دهید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.