معرفی کولر های صنعتی و مه پاش - پارسی زی
کدام دانشگاه کانادا دولینگو را قبول دارند

کدام دانشگاه کانادا دولینگو را قبول دارند

کدام دانشگاه کانادا دولینگو را قبول دارند آزمون Duolingo یک آزمون آنلاین جهانی است که چهار توانایی مهم زبان را اندازه گیری می کند. دانشگاه …

برش لیزری آلومینیوم چیست و چطور انجام می شود؟

برش لیزری آلومینیوم چیست و چطور انجام می شود؟

امروزه برش لیزری آلومینیوم به یک جایگزین مدرن برای فناوری های سنتی تر تبدیل شده است . در طی این روش برای ایجاد الگوها و …

آموزشگاه تعمیرات موبایل

آموزشگاه تعمیرات موبایل

ماشین های ظرفشویی از دیروز تا امروز ماشین ظرفشویی دستگاهی برای شستن اتومات ظرف های کثیف هست که در سال ۱۸۸۶ توسط خانم جوزفین کاکرن …

معرفی کولر های صنعتی و مه پاش

کولر صنعتی در فصل گرما یکی از پرکاربرد ترن وسایل سرمایشی در سالن های مختلف از جمله سالن های صنعتی است . این دستگاه از اجزاء مختلفی از جمله فن در دو مدل متداول آکسیال و سانتریفیوژی ، پمپ آب ، بدنه کولر ، واسط تبخیری ( پد های سلولزی و یا پوشال های قدیمی ) تشکیل شده است .

عملکرد و ساختار کولر های صنعتی بسیار مشابه با کولر های آبی خانگی می باشد با این تفاوت که در ساختار صنعتی قطعات بکار رفته بسیار قدرتمند تر و با ظرفیت های بالاتری هستند. در محیط های صنعتی انجام فعالیت بدون نصب کولر های صنعتی پر قدرت امکان پذیر نمی باشد زیرا علاوه بر گرمایی هوا، حرارتی و گرمایی که دستگاه ها و تجهیزات مختلف تولید می کنند کار را برای کارکنان طاقت فرسا می کند.

پد های سلولزی

جنس این پد از کاغذ کرافت می باشد و بصورت موجی شکل بر روی هم قرار گرفته است. این پد ها کاری مشابه با پوشال های قدیمی در کولر های خانگی اما با راندمان و کیفیت بالاتر انجام میدهند. آب در این مدل پد ها بصورت گسترده پخش می شود و میزان جذب آب در پد نسبت به پوشال بسیار بیشتر است.

پد های کولر در دو مدل سلولزی و پوشال های قدیمی طراحی می شوند . مدت زمان تعویض و همچنین نظافت پد های کولر به عوامل مختلفی از جمله شرایط آب و هوای منطقه و کیفیت آب بستگی دارد. انجام نظافت پد ها و رسوب زدایی از آنان می تواند در عملکرد و راندمان کولر بسیار مفید باشد. برای انجام این کار حتما به نکات ایمنی توجه کرده و از عینک مخصوص برای محافظت از چشمان خود استفاده کنید.

پد سلولزی در مقایسه با پوشال که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت دارای عملکرد بسیار بهتری بوده و کمتر نیاز به نظافت دارد پد های سلولزی در ابعاد مختلف ساخته می شوند و به دلیل ساختار هندسی ویژه ای که دارند عمر طولانی تر نسبت به پوشال های قدیمی دارند. جذب اب و نحوه پراکنده کردن آب در این مدل پد ها بسیار بهتر صورت می گیرد.

مه پاش چیست ؟

مه پاش وسیله ای است که آب را به قطرات بسیار ریز و پودری شکل تبدیل می کند این آب در برخورد با هوای گرم تبخیر می شود و سبب خنک شدن هوای محیط می گردد. مهپاش که با اسم های دیگری همچون مهساز و فوگر شناخته می شود به دلیل این که همچون کولر صنعتی با تبخیر آب سبب خنک شدن محیط می گردد در دسته محصولات سرمایش تبخیری قرار می گیرد.

در مه پاش شیلنگ های موجود است که اب با فشار بالا در ان جریان پیدا می کند این فشار بالا توسط پمپ های مخصوص ایجاد می شود البته مه پاش را می توان بدون پمپ و با فشار آب خانگی استفاده کرد اما در این صورت اب خروجی از این دستگاه به اندازه ی زمانی که از پمپ استفاده می شود ریز و پودری شکل نمی باشد.

در مسیر شیلنگ نازل های قرار دارد که دارای خروجی های ریزی هستند آب از این حفره ها به بیرون پاشش پیدا می کند و سبب خنگ شدن محیط می گردد.

کاربرد های مه پاش

مه پاش در مکان های مختلفی کاربرد دارد مهپاش را می توان در کافه ها و رستوران ها نصب کردد که سبب می شود مراجعه کنندگان لحظات مطلوب و خوشایندی را تجربه کنند.

مهساز همچنین در گلخانه ها و دامداری ها بسیار می تواند کارساز و در رشد گیاهان و دام ها موثر باشد. مه پاش در گلخانه ها می تواند رطوبت مورد نیاز گیاه برای رشد گیاه را تامین کند و همچنین در دامداری ها می تواند استرس گرمایی را برای دام به حداقل برساند.

برای تهیه محصولات و همچنین مشاوره رایگان در خصوص خرید و تعمیر مه پاش می توانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۴۸۸۴۹۰۵ با ما در ارتباط باشید.

ضمناً برای مشاهده نمونه پروژه ها می توانید به وب سایت ما به آدرس garmataaban.com مراجعه نمایید.

مزایای مه ساز

_

کاهش قابل توجه مصرف آب و صرفه جویی در مصرف خانگی و صنعتی

کاهش حشرات موذی و گرد و خاک در فضاهای باز

خنک نمودن فضا و حفظ رطوبت در گرمای تابستان

قابلیت تنظیم میزان فشار و مدت زمان عملکرد دستگاه

مواردی در خصوص نگهداری مه پاش

بهره برداری از دستگاه مه پاش و نحوه نگهداری آنها با طول عمر آنها رابطه مستقیم دارد. .قطعات به کار رفته در دستگاه باید بصورت دوره ای بررسی و مورد ارزیایی قرار بگیرند. برای مثال شلنگ ها و همچنین اتصالات باید از لحاظ رسوب گذاری و چک کردن مورد بررسی قرار بگیرند. نازل ها و فیلتر تسویه آب باید از لحاظ گرفتگی بررسی شوند و در صورت لزوم تعوض گردند. ﻋﺪم ﺗﻌﻮﯾﺾ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﻓﯿﻠﺘﺮ ﻫﺎ باعث میشود از رﺳﯿﺪن آب ﺑﻪ ﭘﻤﭗ کاسته شده و همچنین سوراخ های نازل گرفته شود. باید از یخ زدگی پمپ و شلنگها جلوگیری نمایید. در صورتی که احتمال یخ زدگی در پمپ و شلنگهای مه پاش وجود دارد میتوان  باقراردادن سرپوش یا پوشش مناسب برای پمپ و شلنگ از آنها در برابر یخ زدگی محافظت نمایید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.