تعمیر یا تعویض فلت تلویزیون سونی؟ کدام یک به صرفه تر است؟ - پارسی زی
3 مدل مبل خاص که هیچوقت از مد نمیوفته

3 مدل مبل خاص که هیچوقت از مد نمیوفته

۳ مدل مبل خاص که هیچوقت از مد نمیوفته هنگام خرید مبل جدید یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید دوام آن …

در مورد کوه نمرود واقع در کشور ترکیه بیشتر بدانید

در مورد کوه نمرود واقع در کشور ترکیه بیشتر بدانید

در مورد کوه نمرود واقع در کشور ترکیه بیشتر بدانید شما کوه نمرود را تا چه حد می‌شناسید؟ آیا می ‌دانید که این میراث جهانی …

چک چک و میدان امیر چخماق 2 تا از بهترین جاهای دیدنی تور یزد

چک چک و میدان امیر چخماق 2 تا از بهترین جاهای دیدنی تور یزد

چک چک و میدان امیر چخماق ۲ تا از بهترین جاهای دیدنی تور یزد یزد یکی از بهترین شهرهای ایران برای برنامه ریزی تورهای داخلی …

تعمیر تلویزیون سونی

تعمیر فلت تلویزیون سونی به دلیل نیاز به استفاده از دستگاه‌ها و قطعات خاص جزو خدمات گران قیمت تلویزیون به شمار می‌آیند. عمده‌ترین علت خرابی فلت‌ها آبخوردگی آنها است. در صورت بروز اشکال در این بخش از دستگاه می‌توانید تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر فلت تلویزیون را با حضور در نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی و یا به صورت سرویس در محل تلویزیون دریافت نمایید. مجموعه تعمیر با ما با داشتن تکسین های متخصص در زمینه تعمیرات تلویزیون سونی خدمات وپژه ای را به کاربران ارائه می نماید.

تعمیر تلویزیون سونی و پنل آن یکی از خدماتی است که مرکز tamirbamatv.com در محل  به صورت تخصصی به کاربران این محصول ارائه می دهد. این سرویس که در حوزه ی تعمیر تلویزیون قرار می گیرد، توسط تکنسین های مجرب و دوره دیده ارائه شده و پیشرفته ترین قطعات و تجهیزات روز دنیا در آن مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که فلت یکی از حساس ترین و البته گران ترین قطعات تلویزیون محسوب می شود، تعمیرات آن باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود.

تعمیر فلت تلویزیون سونی

ظرافت بالای قطعات به کاررفته در انواع تلویزیون به اندازه‌ای است که امکان تعمیر آنها را با چشم غیرمسلح دشوار ساخته است. تعمیرکاران تلویزیون برای تعمیر قطعات تلویزیون تجهیزات ویژه استفاده می‌کنند. برای تعویض و تعمیر در مرحله اول فلت معیوب از دستگاه جدا می‌گردد و پس از اماده سازی محل نصب، فلت جدید در محل و با دقت بسیار زیاد نصب شود.

این کار تماماً بوسیله بندینگ ماشین انجام می‌شود. دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون یا همان بندینگ ماشین Bonding Machine، دستگاهی بسیار پیشرفته برای چسباندن دوباره COF با استفاده از کمپرس‌های فشار هوای داغ، لنزهای فوق پیشرفته اپتیکال، سیستم نمایش دوگانه، پنل کوارتز و رابط کاربری ابزار گرما دهی به ال سی دی و همچنین برد مرکزی PCB است.

تعمیر فلت تلویزیون سونی

تعویض و تعمیر فلت تلویزیون سونی یکی تخصصی ترین امور تعمیر تلویزیون سونی می باشد که در تمامی مدل های تلویزیون سونی، LED,LCD و پلاسما بسیار مشاهده می شود.

در واقع تعمیر فلت تلویزیون سونی کار ساده ای نمی باشد و نیاز هست که به مراکز معتبر تعمیرات تلویزیون سونی سپرده شود.فلت تلویزیون سونی یکی از گرانترین قطعات تلوزیون می باشد به همین دلیل ما اصرار در تعویض و تعمیر آن را  داریم.

برای تعمیر فلت تلویزیون سونی و چگونگی انجام این کار، به نوع و شدت آسیب دیدگی پنل توجه می شود. گاهی با ترمیم یا تعویض فلت های تصویر، مشکل پنل برطرف شده و عملکرد آن به حالت عادی باز می گردد. گاهی هم ممکن است خود پنل آسیبی ندیده باشد و تعمیر بک لایت به تنهایی کفایت کند. اما اگر پنل شکسته باشد، راهی جز تعویض پنل وجود ندارد.

علت خرابی فلت تلویزیون سونی

آبخوردگی تلویزیون سونی:

یکی از دلایل خرابی فلت تلویزیون سونی و البته سایر برندهای تلویزیون، آبخوردگی این بخش از دستگاه است. با ورود مایعات به این بخش از دستگاه پین های فلت های های انتقال دهندۀ اطلاعات تصویر، که در زیر قاب و سطح جلوئی تلویزیون قرار دارند، دچار اتصالی می‌شوند و عملکرد این بخش را دچار اختلال می‌سازند.

در صورتی که خرابی پیش آمده در فلت های تلویزیون به همین میزان باقی بماند، تعمیر آن با ترمیم برد آدرس و فلت های آبخورده امکان‌پذیر خواهد بود. در غیراینصورت، یعنی در صورتی که خرابی پیش آمده به بخش‌های دیگر سرایت کرده باشد و منجر به خرابی خود فلت های، خطوط ارتباطی فلت های و آی سی پردازنده شود، تعمیر فلت های تلویزیون سونی دیگر امکان‌پذیر نیست و تنها راه باقی مانده تعویض فلت های پنل تلویزیون LED و LCD سونی است.

استهلاک تلویزیون سونی:

مورد دیگری که سبب خرابی فلت تلویزیون سونی می‌گردد، استهلاک خود تلویزیون است. این استهلاک عمدتاً به دلیل افزایش دمای تلویزیون و گرم شدن بیش از حد آن در درازمدت اتفاق می‌افتد. در این حالت که عمدتاً در تلویزیون های ال سی دی مشاهده می‌شود ارتباط و اتصال فلت با پنل دستگاه که بصورت خطوط میکرو میلی‌متری است قطع می‌گردد.

در صورتی که تلویزیون دچار این اشکال شود معمولاً خطوطی عمودی بر روی تصویر تلویزیون مشاهده می‌شود. همین مسئله موجب شده تا طراحان تلویزیون برد آدرس و فلت های پنل تلویزیون را جابجا سازند و آنها را از بالای دستگاه به پایین منتقل کنند. این موضوع برای تلویزیون های دوو نیز وجود دارد و معمولاً در بخش تعمیر تلویزیون دوو نیز باید به این مئسله توجه زیادی نمود.

تعمیر تلویزیون

علائم خرابی فلت  تلویزیون سونی

خاموش شدن خود به خودی تلویزیون و یا چشمک زدن چراغ استندبای، یکی از مواردی است که نشان دهنده ی بروز اختلال در فلت این دستگاه می باشد. همچنین اگر تصاویر در تلویزیون سونی شما کند شده و یا به صورت اسلوموشن به نمایش در آمدند، باید این مساله را دال بر وجود ایراد در فلت دستگاه خود تلقی کنید. دوتایی شدن تصویر و ادغام تصاویر قبلی در بعدی نیز علامت هشدار دهنده ای در این مورد به شمار می رود. همچنین اگر تصویر تلویزیون از یک طرف سیاه و یا تیره شد، باید هرچه سریع تر نسبت به تعمیر فلت تلویزیون سونی خود اقدام نمایید.

سیاه و دوتایی شدن تصویر تلویزیون

یکی از علائم مهم خرابی فلت تلویزیون، این است که تصویر از یک سمت سیاه شده یا به صورت دوتایی نمایش داده می شود. به این ترتیب که ابتدا یک سوم بالای تصویر در سمت راست یا چپ دچار این حالت می شود و پس از مدتی استفاده، به تدریج نصف و سپس تمام تصویر تلویزیون به این شکل در می آید. در روزهای ابتدایی ایجاد شدن این ایراد، مشکل خود به خود برطرف می شود. اما نباید تصور کنید که مشکل به طور کلی حل شده و نیازی به بررسی و تعمیر نیست. بهتر است برای جلوگیری از تشدید ایراد، بلافاصله پس از مشاهده این ایراد اقدام به تعمیر فلت تلویزیون سونی یا تعویض این قطعه کنید.

این موضوع در مورد تلویزیون های ال جی نیز وجود دارد و برخی از کاربرانی که برای تعمیر تلویزیون ال جی و تعویض فلت آن مراجعه می کنند با این مشکلات نیز رو به رو هستند و در پی برطرف کردن آن هستند.

تعمیرات تلویزیون در منزل

کند شدن تصویر تلویزیون

کند شدن تصویر هم یکی از علائمی است که نشان می دهد فلت دچار ایراد شده و نیاز به بررسی و ترمیم دارد. در این شرایط تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده شده و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. گاهی این ایراد در یک سوم بالایی تصویر و گاها در تمام بخش های تصویر دیده می شود.

زمان تعمیر فلت تلویزیون سونی

زمانی ضروری می‌گردد که به دلیل شدت اشکالات پیش آمده در این بخش از دستگاه، امکان تعمیر فلت وجود نداشته باشد. همانگونه که می‌دانید فلت های بکاررفته در فلت تلویزیون در واقع قطعات و نوارهای نرم و انعطاف‌پذیری هستند که وظیفه انتقال تصویر را از برد آدرس به پنل تلویزیون برعهده دارند.

بر روی هر یک از این فلت ها یک IC برای پردازش نهایی تصویر و انتقال به فلت تلویزیون وجود دارد. مشکلی که برای فلت پیش می‌آید آن است که ممکن است خطوط ارتباطی موجود بر روی این فلت‌ها، که به صورت خطوط گرافیکی است، در اثر عبور جریان زیاد از بین برود. در این شرایط تنها راه ممکن جهت رفع اشکالات پیش آمده تعویض فلت  است.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.