پلی کربنات چیست؟+اهمیت و کاربرد پلی کربنات

پلی کربنات چیست؟+اهمیت و کاربرد پلی کربنات

پلی کربنات چیست؟+اهمیت و کاربرد پلی کربنات معرفی ورق های پلی کربنات در دو مدل دو جداره و تخت و لانه زنبوری می باشد که …

چرا کاشت مو انجام دهیم؟

چرا کاشت مو انجام دهیم؟

  کاشت مو ( پیوند) یک تکنیک جراحی است که فرایند آن انتقال قطعات کوچک پوست و پیازهای موی مرتبط از نواحی ضخیم‌تر سر به …

خرید ارزهای متاورسی با کمترین کارمزد

خرید ارزهای متاورسی با کمترین کارمزد

خرید ارزهای متاورسی با کمترین کارمزد سال ۲۰۲۱ سالی بود که ارزهای دیجیتال متاورسی شاهد پامپ‌های شدید قیمتی بودند. در پی این اتفاق،  مارک زاکربرگ، …

صفحات دسته و برچسب فقط در صورتی باید قابل فهرست بندی باقی بمانند که دارای استراتژی برچسب دسته برای سئو سایت باشید. این استراتژی باید بخشی از برنامه کلی بهینه سازی موتور جستجو شما | سئو باشد تا به صفحات نمایه شده در رتبه بهتر کمک کند. صفحات دسته بندی برای بهبود تجربه کاربری و افزودن لینک های داخلی بیشتر به وب سایت شما عالی هستند.

  • چه زمانی باید صفحات Noindex را تگ و دسته بندی کنید؟

اگر هر برچسب و دسته ای را در زیر منو اضافه کنید و حداقل صفحات را در زیر هر برچسب و دسته داشته باشید، بهتر است آنها را noindex کنید.اگر صفحات برچسب‌ها و دسته‌بندی‌ها بالاتر از محتوای خود رتبه‌بندی می‌شوند، باید آنها را بهینه نکنید.

  • چه زمانی باید صفحات دسته و برچسب را فهرست کنید؟

همه چیز بد نیست! صفحات دسته بندی و برچسب می توانند به گوگل کمک کنند تا محتوای با کیفیت شما را بهتر درک کند. همچنین به خوانندگان کمک می کند مطالب مرتبط را پیدا کنند.هر صفحه در سایت شما هدفی را دنبال می کند، و اگرچه هدف آن رتبه بندی بالاتر در جستجوی گوگل نیست، اما کمک به GoogleBot و خوانندگان برای درک بهتر صفحات شما است.سئوکار با استفاده از صفحات برچسب + دسته مانند صفحه فرود  برای بازدیدکنندگان، برای خواننده ارزش ایجاد می کند. از این صفحات نقشه برداری می کنند و همه بازدیدکنندگان را که می توانند از وب سایت شما به طور واضح و کارآمد یاد بگیرند، تبلیغ می کنند.اگر می خواهید در نتایج جستجو اول باشید، باید از هر ابزاری که در اختیار دارید استفاده کنید.

چه زمانی باید صفحات دسته و برچسب را فهرست کنید؟

  • چگونه می توانم بفهمم که صفحات دسته بندی و برچسب من ایندکس شده اند؟

ساده ترین راه برای اینکه ببینید آیا صفحات دسته بندی و برچسب شما ایندکس شده اند یا نه این است که به نقشه سایت XML خود بروید. با مراجعه به وب سایت خود می توانید آن را پیدا کنید:

domain.com/sitemap.xml

جایگزینی  domain.com با URL واقعی وب سایت شما.

برای نمای کلی بهتر،  کنسول جستجوی گوگل  (یا  ابزار وب مستر بینگ ) می تواند به شما بگوید که آیا صفحات دسته بندی و برچسب ها کلیک می شوند یا خیر. این مرحله ضروری است؛ شما نمی خواهید صفحاتی که ترافیک زیادی دریافت می کنند را noindex کنید.

  • کجا باید صفحات دسته و برچسب خود را ایندکس نکنید؟

سریع ترین راه برای noindex کردن این صفحات در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO است.

می توانید تنظیمات را با رفتن به  SEO  در نوار ابزار >>  ظاهر جستجو  >>  طبقه بندی ها  >>  نمایش دسته ها در نتایج جستجو پیدا کنید؟ >>  آن را  خاموش کنید.

همین روند را تکرار کنید تا Tags خاموش شود.

آیا باید صفحات دسته و برچسب را نو ایندکس کنم؟ آپدیت 2022

یک وب مستر همچنین می تواند به صورت دستی صفحات وب را با افزودن یک برچسب robots به فایل robots.txt خود، noindex کند. یا با تنظیم دستی تگ های فهرست در HTML با استفاده از متا تگ صفحه (نام متا) در هدر.

  1. فایل Robots.TXT

برای جلوگیری از ایندکس کردن صفحات توسط خزنده ها، باید یک اسکریپت غیر مجاز به فایل robots.txt خود اضافه کنید.

disallow: /category/

disallow: /a-webpage-I-dont-want-in-search.html

  1. متا تگ

برای اینکه  اکثر خزنده های وب موتورهای جستجو نتوانند  یک صفحه را در سایت خود فهرست کنند، متا تگ زیر را در بخش صفحه خود قرار دهید:

برای جلوگیری   از ایندکس کردن یک صفحه فقط خزنده های وب گوگل :

  1. لینک های داخلی

در اینجا نحوه افزودن nofollow به یک لینک داخلی آورده شده است

نکات دسته بندی و برچسب

کاری که باید با صفحات برچسب و دسته انجام دهید:

یک استراتژی دسته بندی و برچسب داشته باشید، عباراتی را اضافه کنید که متناسب با استراتژی کسب و کار و هدف جستجوگر شما باشد. از موضوعاتی که قصد استفاده از آنها را دارید ترسیم کنید، سپس به آن پایبند باشید.

شرایط منحصر به فرد و مختصر را انتخاب کنید. از استفاده از کلمات کلیدی بلند با تغییرات جزئی کلمات خودداری کنید. (به عنوان مثال، تحقیقات بک لینک، تجزیه و تحلیل بک لینک، ممیزی بک لینک).

مواظب برچسب گذاری زیر و بیش از حد مقالات باشید. شما نباید هیچ دسته ای داشته باشید که ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از کل مقالات را تشکیل می دهد.

محتوای کوتاه و منحصر به فرد برای توضیحات دسته و برچسب ایجاد کنید.

اجتناب از محتوای تکراری (عناوین و توضیحات متا)

افزودن ۳۰۱ تغییر مسیر برای دسته ها و برچسب های حذف شده

استراتژی  دسته و برچسب  شامل کلمات کلیدی است که می خواهید در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) رتبه بندی کنید. آنها باید واضح، مختصر و به خوبی فکر شده باشند. اگر دسته‌ها و برچسب‌ها یک فکر بعدی هستند، و شما همه چیز را زیر نور خورشید برچسب‌گذاری می‌کنید، بهتر است این صفحات را noindex کنید.  این شامل ایجاد ارزش در این صفحات است.

صفحه برچسب ها در  Ghost CMS

این صفحه دسته‌بندی به خواننده ارزش می‌افزاید.

صفحه دسته بندی بدون ارزش

این صفحه دسته بندی هیچ ارزشی ارائه نمی دهد و باید بدون فهرست بندی شود.

noindex یا nofollow چیست؟

“Index, Follow” به این معنی است که صفحات می توانند ایندکس شوند و موتورهای جستجو می توانند همه پیوندهای موجود در آن صفحه را دنبال کنند.

” Noindex, nofollow ” نشان می دهد که صفحه نباید ایندکس شود و موتورهای جستجو نباید پیوندها را دنبال کنند.

کاری که باید با صفحات برچسب و دسته انجام دهید:

  • دسته بندی ها در مقابل برچسب ها

تفاوت بین دسته ها و برچسب ها چیست؟ یک دسته برای گروه بندی گسترده پست های شما در نظر گرفته شده است و برچسب ها برای توصیف جزئیات خاص پست های شما در نظر گرفته شده است.برچسب‌ها و دسته‌ها به خوانندگان کمک می‌کنند اطلاعات را به روش‌های مختلف پیدا کنند. مقوله ها مانند فصل های یک کتاب هستند. آنها یک نمای کلی از موضوعات وبلاگ شما ارائه می دهند. در مقایسه، برچسب ها بیشتر شبیه نمایه پشت کتاب هستند.

  • چه صفحاتی را noindex کنم؟

در اینجا چند صفحه وجود دارد که مایلید گوگل آن ها را فهرست نکند:

۱٫صفحات متشکرم

اینها صفحاتی با محتوای کم، با فراخوان های متعدد برای اقدام هستند. بهتر است اینها را پنهان کنید. داشتن این فهرست‌پذیر می‌تواند ویژگی‌های هدف Google Analytics شما را منحرف کند.

۲٫صفحات مدیریت و لاگین

مگر اینکه صفحات شما بخشی از یک انجمن انجمن یا ورود به سیستم مشتری باشد، باید آنها را ایندکس نکنید.اینکه آیا یک صفحه noindex شود یا نه به یک سوال خلاصه می شود: آیا می خواهید این صفحات در نتایج جستجوی Google ظاهر شوند؟ در بیشتر موارد، گوگل باید تصمیم بگیرد

۳صفحات آرشیو

صفحات آرشیو Noindex بدون ارزش برای خواننده.

۱٫صفحات تجارت الکترونیک تکراری

صفحات بیش از حد محصول می تواند خزنده ها را گیج کند، بنابراین حفظ حیاتی ترین صفحات ایندکس شده و تنظیم تگ های متعارف مناسب بسیار مهم است.

۲محتوای با کیفیت پایین

هر صفحه باید هدفی داشته باشد. این هدف همیشه شامل قرار گرفتن در فهرست گوگل نیست. بنابراین اگر صفحات داخلی برای کارمندان یا محتوای نازکی دارید که مفید نیستند، این صفحات باید روی noindex تنظیم شوند.

۳٫صفحات صفحه بندی اضافی

صفحات صفحه بندی اضافی باید روی noindex تنظیم شوند. این یک مشکل بزرگ است زمانی که آنها به اشتباه کدگذاری شده باشند یا صفحات صفحه بندی آنها بیشتر از مقالات واقعی باشد.

ارسال شده : seoword

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.