نگاهی اجمالی به سرور اچ پی DL360 G10 - پارسی زی
سنگ مرمریت دهبید اسپایدر مشکی

سنگ مرمریت دهبید اسپایدر مشکی

سنگ مرمریت دهبید اسپایدر مشکی اگر می‌خواهید فضایی دلنشین و شکوهمندی در داخل ساختمان خود به وجود آورید، از سنگ مرمریت دهبید اسپایدر استفاده کنید. …

آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت چیست؟

هر سیستم غشایی نظیر سیستم RO به صورت طبیعی به دلیل وجود مواد معلق، املاح محلول و پارامترهای میکروبی موجود در آب خوراک دچار گرفتگی خواهد شد …

فروش انواع گاوصندوق دیجیتالی

فروش انواع گاوصندوق دیجیتالی

فروش انواع گاوصندوق دیجیتالی گاوصندوق های دیجیتال نسل جدیدی از گاوصندوق های بسیار امن هستند. سرعت و تکنولوژی در عصر دیجیتال بسیار مهم است و …

نگاهی اجمالی به سرور اچ پی DL360 G10

==============================

=============================

سرور HPE DL360 G10 یکی از جدیدترین اعضای سرورهای نسل ده شرکت اچ پی ای است که مورد توجه کاربران مختلف قرار گرفته است. این سرورها به دلیل پشتیبانی از خانواده جدید پردازنده‌های Scalable اینتل، عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود یعنی G9 و G8 دارند. سرور DL360 G10 همانند سرور HP مدل DL380 از ۲U برای ظرفیت حافظه (RAM) برخوردار است.

یکی از تفاوت‌های اصلی نسل دهم سرور DL360 با DL380 در گزینه‌های ذخیره‌سازی و امکان توسعه کمتر آن در مدل ۳۶۰ است. در اصل این سرور برای یک سرور پایه ویا محیط‌هایی که دارای محدودیت در فضا هستند و همچنان به سروری قدرتمند نیاز دارند، مناسب است. به طور مثال مشاهده کردیم که در همکاری شرکت هیولت پاکارد اینترپرایز با شرکت ناسا، در ابر رایانه‌ای که به ایستگاه بین المللی ارسال شد از مدل DL360 G10 استفاده شده بود.

کارایی سرور HPE ProLiant DL360 G10

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌هایی که آن‌را بررسی خواهیم کرد، عملکرد و کارایی (Performance) این سرور است که تعیین می‌کند آن‌را انتخاب کنید یا نه. چیست این دستگاه را مدل C621 شرکت اینتل تشکیل داده است. این چیپست حداکثر از دو پردازنده نسل جدید Intel پشتیبانی می‌کند.

نسل جدید از سی پی یو زئون مقیاس‌پذیر اینتل شامل پردازنده‌هایی در مدل‌های پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای و برنز می‌شود. این سی پی یو ها در مدل‌های گوناگون از ۴ الی ۲۸ را پشتیبانی می‌کنند. در صورتی که بهترین نسخه پردازنده اینتل را برای این سرور انتخاب نمایید، ۵۶ هسته را برای پردازش بارهای کاری مختلف در اختیار خواهید داشت.

چیپست C620 اینتل تا ۳ ترابایت حافظه رم (RAM) را پشتیبانی می‌کند. ۳ ترابایت رم و ۵۶ هسته به معنای پشتیبانی از ماشین‌های مجازی بیشتر است. برای تامین مصرف برق سرور DL360 G10 می‌توان از یک یا دو عدد منبع تغذیه HPE Flexible Slot و یا یک منبع تغذیه ۵۰۰ وات، ۸۰۰ وات یا ۱۶۰۰ وات با راندمان ۹۴% و ۹۶% بهره گرفت.

حافظه‌ی رم (RAM)

هر یک از سی پی یو های زئون در این سرور از شش کانال رم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند دو ماژول رم را برای هر پردازنده ۱۲ اسلات پشتیبانی کند. سرور DL360 G10 از ۲۴ ماژول حافظه DDR4 با حداکثر سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از ۱۲۸ گیگابایت ماژول حافظه‌ی کاهش بار (LRDIMM) در تمام ۲۴ اسلات، می‌توان به حداکثر ۳ ترابایت حافظه‌ی رم برای دو سی پی یو سرور دسترسی داشت.

در روش دیگر با ماژول‌های HPE SmartMemory NVDIMM ، دستگاه تا ۱۹۲ گیگابایت را با استفاده از ماژول‌های رم ۱۶ گیگابایتی NVMe در ۱۲ اسلات توسط هر دو پردازنده پشتیبانی می‌شود.

می‌توان گفت این سرور برای پایگاه داده و برنامه‌هایی که نیاز به تحلیل و محاسبات قابل توجهی دارند، مناسب است.

ذخیره‌ساز (Storage)

برای بخش ذخیره‌سازی شما می‌توانید از شاسی‌های مختلفی استفاده کنید تا براساس حجم کاری‌تان بهترین عملکرد را در سرور DL360 G10 داشته باشید:

  • ۸ عدد اس اس دی با پشتیبانی از ۲ درایو SFF یا ۲ درایو NVMe
  • ۱۰ عدد درایو NVMe SFF
  • ۴ عدد اس اس دی درایو LFF

درایوهای دوگانه NVMe در قسمت پشت بک‌پلین ۲٫۵ اینچی یا همان SFF نصب شده‌اند که هر کدام ۲ کارتیج M.2 را در خود جای داده‌اند. یعنی در مجموع چهار درایو در دو بک‌پلین. یکی دیگر از گزینه‌ها، قرار دادن یک درایو SFF با دو عدد کارتیج M.2 است که برای همه پیکربندی‎های شاسی در دسترس است. این حالت امکان دارد برخی از اسلات‌های PCIe شما را اشغال کند.

کاربران می‌توانند در سرور HPE ProLiant DL360 G10 از چندین کنترلر ذخیره‌سازی Smart Array برای ذخیره‌سازی در زمینه‌های مختلف استفاده نمایند. هر دو شاسی ۴-bay و ۸-bay از یک درایونوری پشتیبانی می‌کنند.

نرم‌افزار مدیریتی

در سرور DL360 G10 از نسخه iLO5 استفاده شده است. این نسخه در کنار تراشه جدید و سفارشی HPE و سیستم عامل بروزرسانی شده، مدیریت آسان‌تر و امنیت بالاتر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این تغییرات در نهایت ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای را برای کاربران سرورهای نسل ده ارائه می‌دهد که شرکت اچ پی ای آن‌را “silicon root of trust” یا به عبارت دیگر “ریشه اعتماد” می‌نامد.

به طور مثال یکی از استانداردهای امنیتی در سرور DL360 G10، ماژول Trusted Platform نام داردکه از دسترسی غیرمجاز به شاسی جلوگیری می‌کند. کاربران و مدیران شرکت‌ها می‌توانند با تهیه کلید مجوز و به کمک HPE OneView منابع را برای مواردی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارند، تخصیص دهند.

مرور سریع مشخصات فنی سرور DL360 Gen10

در ادامه مشخصات فنی مهم این دستگاه را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • پردازنده‌ها:

پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل شامل خانواده‌های پلاتینیوم، طلایی، نقره و برنز توسط این دستگاه پشتیبانی می‌شوند.

  • سیستم عامل و نرم افزار مجازی‌ساز:

Windows Server 2012 R2

Windows Server 2016

VMware ESXi 6.0 U3

VMware ESXi 6.5 and U1 upon release

Red Hat Enterprise Linux (RHEL) 6.9 and 7.3

SUSE Linux Enterprise Server (SLES) 11 SP4 and 12 SP2

ClearOS

  • کنترلرها:

HPE Smart Array E208i-a, P408i-a, P816i-a SR G10 LH Controller

HPE Smart Array E208i-p, E208i-a, E208e-p, P408i-a, P408i-p, P408e-p, P816i-a, SR Gen10 Controller

  • پاور:

HPE 500W, 800W, 1600W Flex Slot Platinum Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit

سخن پایانی

سرور DL360 G10 به دلیل پشتیبانی از نسل جدید پردازنده‌های زئون اینتل، عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. به این ویژگی مهم، انتخاب‌های متفاوت برای حافظه رم، ذخیره‌سازی مداوم، مجموعه‌ای از بهبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را نیز اضافه کنید.

همه این موارد در نهایت باعث شد تا این سرور از رقبای هم‌رده خود به راحتی فاصله بگیرد. شما می‌توانید سرور DL360 Gen10 را از شرکت پردازش رایان پژواک با گارانتی یک ساله رسمی تعویض و با قیمتی کاملا مناسب تهیه نمایید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.