اینوزیتول یا همان ویتامین B8 چیست | پیشگامان شیمی - پارسی زی
عمده فروشی آنلاین به سبک سندبادسل

عمده فروشی آنلاین به سبک سندبادسل

عمده فروشی آنلاین به سبک سندبادسل شیوع کرونا طی ۲ سال گذشته به بسیاری از کسب‌وکارها لطمه زد. اما از طرف دیگر باعث رونق برخی …

آیا جوهر تاتو منقضی می شود؟

آیا جوهر تاتو منقضی می شود؟

آیا جوهر تاتو منقضی می شود؟ ما در زندگی روزمره عادت داریم به تاریخ انقضای محصولات مختلف توجه کنیم. از غذا و نوشیدنی گرفته تا …

قیمت میلگرد به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

قیمت میلگرد به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

قیمت میلگرد به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟ میلگرد ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در سایزهای متفاوت برای اهداف مختلف استفاده می شوند اما …

اینوزیتول یا همان ویتامین B8 چیست؟

اینوزیتول یا ویتامین B8 چیست؟ Inositol ترکیب شیمیایی شبه ویتامین که سال­ها پیش آن را تنها به عنوان ویتامین ب ۸ می­شناختند. این ویتامین در دسته­بندی ویتامین­های ب کمپلس قرار داشت. اما چندین سال است که دریافتند این ویتامین توسط بدن تولید می­شود. به همین دلیل اینوزیتول را از دسته­بندی ویتامین­ها خارج کردند.اینوزیتول را می­توان یک نوع الکل قندی دانست. اینوزیتول شش گروه هیدروکسیل را شامل می­شود که در مغز انسان تبدیل به میواینوزیتول می­شود.

جهت خرید اینوزیتول از شرکت پیشگامان شیمی میتوانید با شماره : مشاوره : ۰۹۱۲۹۰۰۸۸۶۲ تماس بگیریدشرکت پیشگامان شیمی از واردکنندگان و بازرگانی های مواد اولیه شیمیایی در کشور است. این شرکت اینوزیتول را در درام های ۲۵kg از کشورهای چین و آلمان جهت مصرف شما تولید کنندگان عزیز وارد میکند.اینوزیتول از خیساندن ذرت استخراج می‌شود. می‌تواند باعث کاهش کلسترول، رشد سالم مو و جلوگیری از ریزش مو، جلوگیری از اگزما شود. می‌تواند متابولیسم سلول را تقویت کند، به توسعه کمک می‌کند، اشتها را افزایش می‌دهد.

فواید ویتامین B8 چیست؟

۱-این ویتامین می­تواند تأثیرات بسیار خوبی بر روی مغز داشته باشد: درمان استرس، بالا رفتن تمرکز و رفع اضطراب از مهم­ترین فواید آن برای مغز است. در درمان افسردگی­های حاد و شدید مؤثر است. همچنین به دلیل خواص مفیدی که دارد می­تواند بر روی حافظه و تمرکز انسان اثرگذار بوده و از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

۲-از دیگر فواید این ویتامین می­توان به افزایش گردش خون در بدن اشاره کرد؛ بنابراین مصرف این ویتامین برای افرادی که دچار کم خونی هستند به شدت توصیه می­شود. علاوه بر این که افزایش گردش خون موجب افزایش اکسیژن در بدن می­شود، می­تواند موجب سلامتی قلب و عروق گردد؛ بنابراین مصرف این ویتامین از گرفتگی­های رگ جلوگیری می­کند.

۳-ویتامین B8 می­تواند درهای عضلانی را تسکین داده و بافت عصبی و غدد عرق­زا را سلامت نگه دارد. همچنین به منظور شاداب بودن و سالم بودن پوست و مو، لازم است این ویتامین به مقدار کافی مصرف شود.

۴-تنظیم قند خون نیز از دیگر فواید آن است. این مورد برای افراد دیابتی عالی است، زیرا موجب کنترل قند خون آن­ها می­شود.

۵-در صورتی که بدن دچار کمبود آن شود، می­تواند عوارضی از جمله ریزش مو، افسردگی، التهاب یا زردی پوست، بی­خوابی، سوزش زبان، تهوع و … را به دنبال داشته باشد.

خرید اینوزیتول پیشگامان شیمی

موارد استفاده ویتامین B8 چیست؟

منابع طبیعی که حاوی این ویتامین هستند، عبارت­اند از:

۱-زرده تخم مرغ، قلوه، جگر، لوبیا سفید، گوشت، بادام زمینی، عدس، قارچ، شیر، مخمر آبجو، سویا و غلات سبوس­دار یا کامل.

۲-میوه­ها: زردآلو، آناناس، پاپایا، کیوی، هندوانه، سیب، هلو، گلابی، انبه، شاتوت، پرتقال و آلو.

۳-سبزی‌ها: بادمجان، اسفناج، کلم، آووکادو، فلفل، چغندر، خیار، پیاز، مارچوبه، لوبیا، گوجه فرنگی، سبزی، کاهو، هویج و کدو تنبل.

۴-غلات: سبوس، گندم، پاستا، جو، نان سفید و برنج.

به غیر از مصرف مواد غذایی، افرادی که نیاز به ویتامین B8 دارند، می­توانند از داروهایی که حاوی این ویتامین هستند، استفاده کنند. البته بهتر است در ابتدا آزمایش داده و از کمبود این ویتامین در بدن مطمئن شد. در صورتی که در آزمایش خون، کمبود این ویتامین دیده شود بسته به فرد، دوز مورد نیاز پیشنهاد می­شود.

معمولاً مقدار پیشنهادی مصرف این ویتامین برای بزرگسالان بین ۰٫۵ تا ۱٫۵  گرم است. درست است که دریافت مقدار زیادی از این ویتامین با مصرف مواد غذایی روزانه امکان پذیر است، اما با این حال افراد بسیار زیادی ممکن است دچار کمبود این ویتامین باشند. البته جای هیچ نگرانی نیست، زیرا با مصرف قرص­های حاوی این ویتامین، می­توان مقدار کمبود آن را در بدن جبران کرد.

کاربرد اینوزیتول

اینوزیتول که آن را به عنوان ویتامین B8 نیز می­شناسند، به شکل­های مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرد. لازم به ذکر است که برخی از مواد غذایی حاوی Inositol هستند؛ بنابراین نباید فراموش کرد که امکان دریافت آن­ها با استفاده از مواد غذایی امکان پذیر است.اینوزیتول در واقع ماده­ای است که در حال حاضر در صنایع مختلفی به عنوان مکمل­های غذایی مورد استفاده قرار می­گیرد و دارای کاربردهای بسیار زیادی است. صنایعی که از این ماده استفاده می­کنند، عبارت‌اند از: نوشیدنی، مواد غذایی، دارویی، خوراک دام­ها، کشاورزی، لوازم آرایشی و … .

۱-در تولید مواد غذایی به عنوان ماده فعال بیولوژیکی استفاده می­شود.

۲-در نوشیدنی­ها به طور گسترده­ای عنوان داروی محرک به خصوص نوشیدنی­هایی که مناسب افراد ورزشکار به منظور تحریک عصب و کاهش خستگی است، استفاده می­شود.

۳-به عنوان داروی کاهنده چربی در صنعت داروسازی استفاده می­شود. امروزه تولیدات این نوع از داروها در سطح گسترده­ای انجام می­شود.

۴-برای خوراک دام­ها و در صنعت کشاورزی به عنوان مکمل غذایی از اینوزیتول استفاده می­شود. به خصوص به عنوان مکمل غذایی در خوراک آبزیان برای کاهش مرگ و میر و افزایش سرعت رشد آن­ها مورد استفاده قرار می­گیرد.

۵-در لوازم آرایشی نیز به عنوان ماده­ای مغذی کاربرد دارد. به عنوان مال، می­توان به افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و نرم شدن پوست اشاره کرد.

همان طور که میدانید اینوزیتول همان ویتامین B8 است ، که در شرکت های دارویی با نام تجاری اینوزیتول  آن را میشناسند.همین الان جهت خرید این ماده که در گرید مواد اولیه دارویی قراردارد با شرکت پیشگامان شیمی در ارتباط باشید

خرید اینوزیتول

در حال حاضر شاهد کاربردهای گسترده این ماده یا همان ویتامین B8 در صنایع مختلف به خصوص صنایع غذایی و دارویی هستیم. فروش اینوزیتول در مجموعه پیشگامان شیمی با قیمتی استثنایی و کیفیتی مطلوب انجام می­شود. لازم به ذکر است که در این شرکت، سفارش محصولات مورد نیاز در صنایع دارویی و غذایی نیز امکان پذیر است. تفاوتی نمی­کند در کجای ایران ساکن باشید، از طریق سایت پیشگامان شیمی، می­توانید به راحتی سفارش خود را ثبت کنید.شرکت این اطمینان را به شما می­دهد که تمامی محصولات توسط سیستم حمل و نقل ایمن و در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.

کلام پایانی درباره خرید اینوزیتول از شرکت پیشگامان شیمی

اینوزیتول یا ویتامین B8 چیست؟ پرسشی بود که در این مطلب به بررسی آن پرداختیم و پاسخ­های لازم را ارائه دادیم. دانستید که این ماده کاربردی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرد. به منظور سفارش اینوزیتول با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی، می­توانید از طریق سایت شرکت پیشگامان شیمی اقدام نمایید.

منبع : پرشین لیدی

لینک : persianlady.ir

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.