آشنایی با مبل چستر و انواع سبک‌های آن در ایران - پارسی زی
معرفی بهترین نوع کلاویه برای پیانو

معرفی بهترین نوع کلاویه برای پیانو

معرفی بهترین نوع کلاویه برای پیانو کلیدهای سیاه و سفید روی پیانو که صدای جذاب این ساز را تولید می‌کنند، کلاویه نام دارند. با فشردن …

معرفی انواع توری به همراه کاربرد های آنها

معرفی انواع توری به همراه کاربرد های آنها

معرفی انواع توری به همراه کاربرد های آنها استفاده از انواع توری ها، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راهکار ها برای افزایش …

ویدئو وال چیست و نحوه سفارش آن

ویدئو وال چیست و نحوه سفارش آن

ویدئو وال چیست و نحوه سفارش آن ویدئو وال نوعی نمایشگر تصاویر است که امکان استفاده از آن در محیط‌های مختلف بسته و حتی باز …

این روزها مبلمان یکی از اصلی‌ترین عناصر در چیدمان دکوراسیون محبوب می‌شوند و همین موضوع بر تنوع و گستردگی انواع آن برای هر نوع سبک و سلیقه‌‌ای دلالت دارد.

یکی از مدل‌های موجود که در سال‌های اخیر هم بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته است مبلمان چستر هستند که در نوع خود طراحی زیبا، راحت و قابل انعطاف برای قرار گرفتن در بیشتر سبک‌های چیدمان را دارند. از این جهت به دلیل توجه ویژه مصرف کنندگان به این نوع از مبلمان تصمیم گرفتیم در این مطلب با کمک مشاوران و متخصصان حوزه طراحی و ساخت مبلمان در گروه مبلمان فیدار به بررسی نکات و ویژگی‌های مبلمان چستر بپردازیم.

گروه مبلمان فیدار با برخورداری از سابقه‌ی ۳۰ ساله در ساخت و فروش انواع مبلمان کلاسیک، مبلمان نئوکلاسیک و سایر وسایل چوبی، یکی از پیشگامان صنعت مبلمان بوده و به صورت خرید آنلاین و حضوری آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی هستند. برای مشاهده طرح های مبلمان کلاسیک روی لینک زیر کلیک کنید.

https://moblefidar.com/product-category/furniture/classic-furniture/

مبل چستر چیست؟

مبل چستر یا به عبارت دیگر چسترفیلد از انواع مبلمان است که در طراحی خود از سبک خاصی پیروی نمی‌کند. این یعنی برای چیدمان و استفاده از این نوع مبلمان می‌توان در اکثر سبک‌ها و دکوراسیون‌ها استفاده کرد و مبل چسترفیلد برای سبک خاصی طراحی نشده است. از بارزترین ویژگی‌های ظاهری این مبلمان می‌توان به وجود لمسه‌کاری در قسمت پشتی (تکیه‌گاه) و دسته‌های مبل اشاره کرد. همچنین طراحی این مبلمان به صورتی است که دسته‌ی مبل و تکیه‌گاه در مبل چستر در یک ارتفاع قرار دارند.

انواع مبلمان چسترفیلد

همانطور که پیش‌تر اشاره شد مبل چستر برای به کار بردن در یک سبک خاص از مبلمان نیست. علت این امر را می‌توان گستردگی آن در انواع مدل دانست. بنابراین اگر قصد خرید مبل چستر را دارید و علاقه‌مند هستید تا انتخابی همسو با سبک چیدمان خود داشته باشید بهتر است با انواع آن آشنا شده و سپس دست به انتخاب و خرید بزنید.

مبل چستر ترک

از انواع مدل های محبوب مبل چستر مدل چستر ترکیه‌ای است. اغلب این مدل از مبلمان چستر در دکوراسیون و چیدمان مدرن به کار می‌رود. مبل چستر ترک به دلیل نوع طراحی و ساخت خود به عنوان مبلمان راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیب چوب و پارچه اسکلت اصلی این مدل از مبل چسترفیلد است و معمولا در انواع مدل ساخته شده با پارچه، چرم و ترکیبی از چرم و پارچه موجود است.

مبل چستر ایتالیایی

از دیگر سبک‌های مبلمان چسترفیلد می‌توان به نمونه‌ی ایتالیایی آن اشاره کرد که یکی از اصیل ترین نوع مبلمان کلاسیک ایتالیایی بشمار می آید. این مدل معمولا با استفاده از چوب راش که دارای مقاومتی بالا است ساخته می‌شود و بسیار راحت است. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به لمسه دوخت روی آن اشاره داشت که احساس نرمی و راحتی بیشتری را فراهم کرده و از مزیت‌های مبل چستر ایتالیایی به شمار می‌رود.

مبل چستر راحتی

اکثر مبلمان چستر در قالب مبلمان راحتی قابل استفاده هستند. البته برای اینکه بتوان این نوع از مبلمان را به عنوان مبل راحتی مورد استفاده قرار داد لازم است از نمونه‌‌هایی استفاده شود که با استفاده از پارچه‌های جز چرم باشد. همچنین استفاده از کوسن‌‌های علاوه بر زیبایی بخشی به مبل چستر، راحتی بیشتری را برای افراد به وجود خواهد آورد.

این سبک از تنوع گسترده‌ای به جهت ست کردن و نوع چیدمان برخوردار است و شما می‌توانید با استفاده از هر اندازه فضا و بودجه‌ای به اندازه دلخواه خود از تعداد این ست کاسته یا به آن اضافه کنید.

مبل چستر مدرن

با توجه به مطالبی که پیش‌تر در مورد آن صحبت شد به این نتیجه رسیدیم که مبلمان چستر را با توجه به سبکی که براساس آن ساخته شده‌اند می‌توان در مدل‌های چیدمانی گوناگونی به کار برد. بر همین اساس ممکن است با استفاده از تغییرات جزئی در ظاهر این سبک از مبلمان، آن‌ها را برای قرار گرفتن و ست شدن با سبک‌های دکوراسیونی مختلف همسو کرد.

این تغییرات می‌تواند در رنگ، نوعه پارچه مصرفی، به کار رفتن ترکیبی از چوب و پارچه و … باشد. با ایجاد این دست از تغییرات و برن آن به فضای مدرن با مبلمان چسترفیلد مدرن روبرو خواهیم بود که برای دور و چیدمان مدرن بسیار کارآمد هستند.

مراحل ساخت مبل چستر

ساخت مبلمان معمولا در هر سبک و مدلی که باشد دارای مراحلی تقریبا یکسان است. تنها تفاوت ایجاد شده می‌تواند در جزئیاتی باشد که مدل‌ها و سبک‌های مختلف را از یکدیگر مجزا می‌کند. در مراحل اولیه می‌توان گفت که ساخت کلاف بسیار مهم است، زیرا تمام وزن موجود روی مبل از متعلقات آن گرفته تا فردی که روی آن می‌نشیند را باید متحمل شود. پس لازم است تا چوبی مستحکم مانند چوب روس استفاده گردد.

نشیمن مبل چستر

انتخاب جنس متاسب برای قرار دادن به عنوان نشیمن مبل چسترفیلد بسیار مهم است. در واقع هرچه میزان تراکم آن بالاتر باشد با گذشت زمان دچار افت ظاهری کمتری خواهد شد. بهترین انتخاب برای نشیمن مبلمان چستر اسفنج یورولوکس با وزن ۳۰ و ۳۵ کیلو است.

برای قرار دادن آن هم بعد از مشخص کردن نوع اسفنج و قالب زدن آن، از چند نوار مبلی به عنوان محافظ استفاده می‌شود. به وسیله‌ی چوب این اسفنج‌ها بر روی تکیه‌گاه، نشیمن و دسته‌ چسبانده می‌شوند. و سپس از ورق لایکو برای روی آن، به منظور جلوگیری از سروصدا در اثر نشست و برخواست استفاده می‌شود.

لمسه کاری مبل چستر

تفاوت بنیادی طراحی مبل چستر که باعث تمایز آن از سایر مدل‌‌‌های مبلمان شده است، لمسه‌کاری‌های متعدد این مدل از مبل می‌باشد. این لمسه‌کاری بر روی قسمت پارچه‌ای مبل و معمولا در بخش تکیه‌گاه و دسته‌ها دیده می‌شود. با استفاده از دوخت لمسه‌ها و بر اساس مدل موجود شکل‌های منظم و هندسی برای زیبایی بیشتر مبل بر روی آن ایجاد می‌شود.

قیمت مبل چستر

گستردگی بازارهای فروش مبلمان و همچنین خدمات آنلاین این بازار باعث شده تا بتوان در کمترین زمان نسبت به قیمت آن‌ها نیز اطلاعاتی کسب نمود. قیمت ارائه شده برای مبلمان را معمولا بر اساس نوع چوب و پارچه به کار برده شده و البته برند و شرکتی بودن یا نبودن آن می‌توان تعیین کرد. ضمانت ساخت هم مورد دیگری است که می‌تواند بر بالاتر رفتن قیمت خرید موثر باشد. به طور کلی مبلمان چستر را می‌توان از حدود قیمت ۲۰ میلیون تومان به بالا درنظر داشت که البته موارد ذکر شده می‌تواند این رقم را به میزان زیادی تغییر داده و بالا ببرد.
خرید از فروشگاه‌هایی که ضمانت کالا و خدمات پس از فروش آن را متعهد می‌شوند می‌تواند اطمینانی برای خرید شما باشد.

گروه مبلمان فیدار با تولید به‌روزترین مدل‌های مبل کلاسیک، نئوکلاسیک، سرویس خواب و … و تضمین کیفیت کالا و ارائه‌ی خدمات پس از فروش می‌تواند انتخابی مناسب برای خرید مبلمان باشد. مبلمان فیدار با سابقه‌ای بالغ بر ۳۰ سال، و بهره‌مندی از شوروم حضوری و فروشگاه اینترنتی امکان خرید محصولاتی با کیفیت بی‌مثال را برای همه‌ی عزیزان فراهم آورده است. خرید آنلاین از این فروشگاه هم از خدمات ویژه و متعهدانه‌ی این گروه می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد محصولات، مراجعه به شوروم حضوری فیدار، دریافت مشاوره رایگان در خصوص تمامی سوالات و ابهامات موجود برای خرید مبمل و سایر تولیدات چوبی می‌توانید به وب‌سایت مبل فیدار به آدرس moblefidar.com مراجعه کرده و تجربه‌ی خریدی سودمند و دلپذیر را از گروه مبلمان فیدار هدیه بگیرید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.