بهترین بازی های فکری تخته ای - پارسی زی
روش و نحوه نصب موکت تایل

روش و نحوه نصب موکت تایل

امروزه مردم بیش از خرید موکت های رولی، به خرید موکت تایل روی آورده اند. این موکت ها مدرن تر و جذاب تر هستند و …

خرید ارز دیجیتال بهتر است یا استخراج آن؟

خرید ارز دیجیتال بهتر است یا استخراج آن؟

از زمان به وجود آمدن ارزهای دیجیتال (سال ۲۰۰۸) تا کنون، روش های مختلفی برای کسب سود از آن ها وجود داشته است. خرید ارز …

بهترین مارک صندلی غذای کودک

بهترین مارک صندلی غذای کودک

بی شک شما هم باور دارید که والدین نقش مهمی در رشد و پرورش کودک‌شان ایفا می‌کنند. به همین دلیل وقتی کودکان قادر به نشستن …

از دوران کودکی همه دوست داشتند بازی های مختلف از جمله بازی های دسته جمعی را با دوستان و خانواده انجام دهند و هیجان را تجربه کنند و با افزایش سن و روند رشد به تدریج از عرصه بازی های فیزیکی و گروهی دور می شوند، اما با گذشت زمان امروزه افراد دوباره به سمت هیجانات و لذت های سرشار بازی های گروهی روی می آورند.

با طراحی و تولید انواع بازی ها در هر سبک و ژانری توسط کارشناسان و طراحان فعال در این زمینه، انواع بازی ها برای هر سلیقه و تیپ شخصیتی به صورت انفرادی یا گروهی وجود دارد.

از میان انواع و سبک های بازی که در طراحی و تولید بازی های امروزی استفاده می شود، سبک بازی که روز به روز پیشرفت می کند و طرفداران زیادی دارد، بازی های فکری است به گونه ای که با طرح ها و داستان ها و سناریوهای فوق العاده، جذاب و هیجان انگیز به صورت گروهی و تکی در تعداد متفاوت تولید و عرضه می شوند.

بازی فکری چیست؟

بازی فکری یکی از بازی هایی است که توسط طراحان و متخصصان این حوزه با صرف وقت و انرژی بسیار طراحی و تولید شده است. این یکی از پرچمداران بازی های امروزی است و طرفداران زیادی دارد چرا که امروزه بسیاری از مردم به سمت هیجان می روند و از این نوع بازی ها در جمع های خانوادگی و دوستانه لذت و سرگرمی بی انتهایی را بوجود می آورند.

از قدیم الایام بازی های فکری در هر نقطه از دنیا به شکل ها و مدل های سنتی ساخته می شد و باعث سرگرمی می شد، اما امروزه بازی های فکری بیش از آنکه باعث سرگرمی برای علاقه مندان به بازی ها باشد، به عنوان یکی از بهترین و مهم ترین راه های افزایش هوش های متنوع اعم از هوش هیجانی، هوش استراتژیک، هوش برنامه ریزی و … و تقویت حواس پنجگانه و حافظه برای تمامی سنین در نظر گرفته شده است که می توان از ویژگی های این نوع بازی ها در هنگام بازی استفاده کرد.

بازی فکری تخته ای چیست؟

بازی فکری تخته ای چیست؟

در سال های اخیر برخلاف گذشته تنوع و خلاقیت در طراحی و تولید بازی های فکری پیشرفت زیادی کرده است به طوری که امروزه می توان گفت هزاران و هزاران بازی فکری وجود دارد اما تعداد زیاد بازی های فکری در بین طرفداران از خواهان بسیاری برخوردار هستند.

فراموشی برخی بازی های قدیمی باعث شده است تا امروزه با تغییر طراحی و استراتژی انواع بازی‌ها، طراحان روش اجرایی جدیدی را در پیش گرفته ‌اند و بازی ها را به سمت طراحی بازی هایی باعنوان بازی های فکری تخته ای بردند به گونه ای که روند بازی هایی که همان بازی‌ های رومیزی یا تخته ای هستند، از جذابیت ها و امکانات جدیدی بهره می برند.

انواع بازی های فکری تخته ای

امروزه بازی‌های فکری تخته ای انواع مختلفی دارد، بنابراین مجموعه ‌ای از بازی ‌های فکری برای تعداد و گروه بسیاری از افراد طراحی و تولید می شوند که از ویژگی‌های مهم این نوع بازی‌های فکری تخته ای می توان به رشد و توسعه هوش و انواع مهارت ها اشاره کرد.

بازی های فکری تخته ای گروهی

بازی های تخته ای فکری از نظر نوع، سبک، استراتژی و ژانر طیف گسترده ای دارند و برخی از بازی های تخته ای فکری را می توان با توجه به چیدمان و هر نقش، تعداد زیادی از ۲ تا حداکثر ۶۰ نفر انجام داد.

بازی های فکری تخته ای تکی

بازی های فکری تخته ای امروزه از انواع مختلفی برخوردار هستند به گونه ای گروهی از بازی های فکری مختص تعداد نفرات کم و تکی است که ویژگی مهم این نواع بازی های فکری تکی در رشد و پیشرفت هوش و انواع مهارت های فردی است.

بهترین بازی های فکری تخته ای چیست؟

بهترین بازی های فکری تخته ای

امروزه با توجه به گسترش و پیشرفت انواع بازی های تخته ای فکری در بین جوامع مختلف، برخی از بازی ها به دلیل طراحی جذاب و هیجان انگیز و استراتژی گروهی خود طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند، به طوری که اکنون هر فردی با هر سلیقه و روحی به بازی تخته ای فکری مورد علاقه خود می پرداخته و در جمع های خانوادگی و دوستانه بازی می کنند.

یکی از مهم ترین ویژگی های جذاب بازی های تخته ای فکری گروهی ایجاد چالش و تنش هیجان انگیز بین بازیکنان است که یکی از ویژگی های بارز این گونه بازی ها است که یک بازی تخته ای را فراموش نشدنی می کند.

به همین دلیل برخی از بازی ها در بین دوستان طرفداران زیادی دارند چرا که هیجان و جذابیت این بازی ها باعث رشد همه جانبه هوش فردی و گروهی شده است تا افراد از طریق این بازی ها تقویت و رشد حافظه را تمرین کنند.

در پیشگیری از برخی بیماری ها با انجام این بازی ها پیشگام باشید چرا که در زیر تعدادی از بهترین بازی های تخته ای فکری را که می توان با مطالعه اطلاعات و مشخصات و نحوه انجام آنها از بازی تحریر به سریع ترین و آسان ترین روش با مناسب ترین قیمت، بررسی و خریداری کنید.

بازی های تخته ای

بازی تخته نرد: از معروف ترین، محبوب ترین و بهترین بازی های فکری تخته ای جهان به ویژه در ایران است که در طول روند بازی همه چیز به عدد های روی دو تاسی که می اندازید بستگی دارد.

بازی دومینو: یکی دیگر از بازی های محبوب و مناسب برای تمامی سنین بازی فکری دومینو است که از تاثیرات آن می توان به افزایش انواع جنبه های هوش و محاسبات اشاره کرد که باید در طول بازی قطار دومینویی را ادامه داده و زود تر از دیگران دومینو های خودتان را تمام کنید.

بازی دبرنا: یکی از بازی های سنتی که از دیرباز در جمع های خانوادگی و دوستانه با جذابیت و هیجان بسیار بالایی توام با استرس خوشایند اجرا می شود است و نحوه بازی این گونه است که باید قبل از دیگران اعداد روی کارت خودتان را قبل از دیگران به اتمام برسانید.

بازی منچ: یکی دیگر از بهترین بازی های تخته ای فکری بازی پر طرفدار منچ است که این بازی از سال ۱۹۰۷ میلادی تا به حال بازی شده و از جذابیت بالایی در بین تمامی جمع های خانوادگی و دوستانه برخوردار است به گونه ای که سرنوشت بازی شما در این بازی به تاس هایی که می اندازید بستگی دارد.

بازی رکب: بازی فکری تخته ای در ژانر استراتزیک و قلمرویی که از عمیق ترین بازی ای این ژانر بشمار می رود.

بازی پی شوم: از جذاب ترین و خنده دار ترین بازی های فکری رومیزی که خندیدن در این بازی از برنده یا بازنده شدن بیشتر اهمیت دارد.

بازی کاستل: از جمله بازی های تخته ای فکری در ژانر ترسناک است که وقایع سه فرد ترسناک در شب هالووین را دنبال می کند.

بازی دژ: از بازی های فکری تخته ای در سبک استراتژیک و برنامه ریزی است که باید سعی در ساخت قلعه و امپراطوری خود داشته باشید.

کلام آخر

در مطلب بالا به بررسی موضوعاتی مانند بازی فکری چیست؟، بازی فکری تخته ای چیست؟، انواع بازی های فکری تخته ای و بهترین بازی های فکری تخته ای پرداختیم تا با مطالعه این مطلب به انتخاب و خرید آسان و سریع با بهترین و مناسب ترین قیمت از بازی تحریر اقدام کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.