8 ورزش از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن - پارسی زی
مقایسه تبلت اپل با سامسونگ

مقایسه تبلت اپل با سامسونگ

مقایسه تبلت اپل با سامسونگ اگر اهل کار کردن با انواع تبلت هستید بی‌تردید خرید تبلت یک چالش مهم برای سرعت کسب و کار شماست. …

گروه کارخانجات ساران، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات سرمایشی در خاورمیانه

گروه کارخانجات ساران، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات سرمایشی در خاورمیانه

اهمیت وجود سیستم‌های سرمایشی با گرم‌تر شدن روز افزون زمین نقش دستگاه‌های خنک کننده‌ی هوا نیز روز به روز در زندگی ما بیشتر می‌شود. به همین …

هزینه بوکال فت

هزینه بوکال فت

هزینه بوکال فت عمل جراحی بوکال فت برای زیبایی گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گونه‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی هستند که در زیبایی چهره تأثیر …

۸ ورزش از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن

تخمین زده می شود که تقریبا نیمی از بزرگسالان هر ساله تلاش می کنند وزن خود را کاهش دهند. جدای از رژیم غذایی، ورزش کردن یکی از رایج ترین روش ها برای کاهش وزن است. ورزش سبب سوزاندن کالری می شود که نقش کلیدی در کاهش وزن دارد.

ورزش افزون بر کمک به کاهش وزن، با فواید بسیار دیگری از جمله بهبود خلق و خو، استخوان‌های قوی‌تر و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن مرتبط است.

برای مطالعه مقالات ورزشی در دسته بندی های تناسب اندام، حرکت درمانی، رشته های ورزشی، نکات ورزشی میتوانید به مجله آنلاین عصر ۵شنبه مراجعه نمایید.

در اینجا ۸ نمونه از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن ارائه شده است.

۸ ورزش برای کاهش وزن

۱٫ پیاده روی

پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن است. در واقع، پیاده روی یک راه راحت و آسان برای مبتدیان است که بدون احساس خستگی یا نیاز به خرید تجهیزات، ورزش را شروع کنند. همچنین، پیاده روی یک تمرین با تاثیر کمتر است، به این معنی که به مفاصل شما فشار نمی آورد. بر اساس گزارش هاروارد، تخمین زده می شود که یک فرد ۷۰ کیلوگرمی در هر ۳۰ دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط ۶٫۴ کیلومتر در ساعت، حدود ۱۶۷ کالری می سوزاند.

۲٫ آهسته دویدن

آهسته دویدن و دویدن، ورزش های عالی برای کمک به کاهش وزن هستند؛ اگرچه هردو شبیه به هم به نظر می رسند، اما تفاوت اصلی این است که آهسته سرعت دویدن به طور کلی بین ۴ تا ۶ مایل در ساعت (۶٫۴ تا ۹٫۷ کیلومتر در ساعت) است، در حالی که سرعت دویدن سریعتر از ۶ مایل در ساعت (۹٫۷ کیلومتر در ساعت) است. دانشگاه هاروارد اثبات کرده است که یک فرد ۷۰ کیلوگرمی در هر ۳۰ دقیقه دویدن با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت تقریباً ۲۹۸ کالری، و در هر ۳۰ دقیقه دویدن با سرعت ۹٫۷ کیلومتر در ساعت، ۳۷۲ کالری می سوزاند.

۳٫ دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یک ورزش محبوب است که تناسب اندام شما را بهبود می بخشد و می تواند به کاهش وزن کمک شایانی کند. اگرچه دوچرخه سواری به طور مرسوم در خارج از منزل انجام می شود، اما بسیاری از باشگاه ها و مراکز تناسب اندام دارای دوچرخه های ثابتی هستند که به شما امکان می دهد در داخل خانه دوچرخه سواری کنید. دانشگاه هاروارد تخمین می زند که یک فرد ۷۰ کیلوگرمی در هر ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری با دوچرخه ثابت با سرعت متوسط حدود ۲۶۰ کالری می سوزاند.

۴٫ وزنه برداری

وزنه برداری (تمرین با وزنه) یک انتخاب محبوب برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند. با توجه به بخش سلامت هاروارد، تخمین زده می شود که یک فرد ۷۰ کیلوگرمی در هر ۳۰ دقیقه تمرین با وزنه، تقریباً ۱۱۲ کالری می سوزاند. همچنین، تمرین با وزنه می‌تواند به شما کمک کند تا قدرت بسازید و رشد عضلانی را تقویت کنید، که می‌تواند میزان متابولیسم در حالت استراحت (RMR) یا میزان کالری‌هایی که بدن شما در هنگام استراحت می‌سوزاند را افزایش دهد.

۵٫ تمرینات استقامتی

تمرین استقامتی که بیشتر به عنوان تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) شناخته می‌شود، یک اصطلاح گسترده است که به دوره‌های کوتاه مدت تمرینات شدید که با دوره‌های ریکاوری متناوب همراه است، اشاره دارد. به طور معمول، یک تمرین استقامتی چیزی ببین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد و می تواند کالری زیادی بسوزاند. مطالعه ای بر روی ۹ مرد ورزشکار نشان داد که تمارین استقامتی، ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری بیشتری در دقیقه نسبت به سایر ورزش‌ها از جمله تمرین با وزنه، دوچرخه‌سواری و دویدن روی تردمیل می‌سوزاند؛ که بدان معناست که تمارین استقامتی می تواند به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید در حالی که زمان کمتری را صرف ورزش کنید. افزون بر این، مطالعات متعدد نشان داده اند که تمارین استقامتی به ویژه در سوزاندن چربی های شکمی که با بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط است موثر می باشد.

۶٫ شناکردن

شنا یک ورزش سرگرم کننده و جذاب برای کاهش وزن و تناسب اندام است. دانشگاه هاروارد تخمین می زند که یک فرد ۷۰ کیلوگرمی در هر نیم ساعت شنا تقریباً ۲۳۳ کالری می سوزاند. به نظر می رسد نحوه شنا کردن بر میزان کالری سوزانده شده تأثیر می گذارد. در هر ۳۰ دقیقه، یک فرد ۷۰ کیلوگرمی با انجام حرکات کرال پشت ۲۹۸ کالری، با انجام حرکات کرال سینه ۳۷۲ کالری، با انجام حرکات پروانه ای ۴۰۹ کالری و ۳۷۲ کالری با پا زدن در آب می سوزاند. طی یک مطالعه ۱۲ هفته ای بر روی ۲۴ زن میانسال نشان داد که ۶۰ دقیقه شنا برای سه بار در هفته به طور قابل توجهی باعث کاهش چربی بدن، بهبود انعطاف پذیری و کاهش چندین عامل خطر بیماری قلبی، از جمله تری کلسترول و تری گلیسیرید خون می شود.

۷٫ یوگا

یوگا یک راه محبوب برای ورزش و کاهش استرس است؛ در حالی که معمولاً به عنوان یک ورزش کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود، اما مقدار مناسبی از کالری را می سوزاند و بسیاری از مزایای سلامتی اضافی را ارائه می دهد که می تواند باعث کاهش وزن شود. دانشگاه هاروارد تخمین می زند که یک فرد ۷۰ کیلوگرمی در هر ۳۰ دقیقه تمرین یوگا حدود ۱۴۹ کالری می سوزاند.

۸٫ پیلاتس

پیلاتس یک ورزش عالی برای مبتدیان است که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. طبق مطالعه‌ای که توسط شورای آمریکایی ورزش انجام شد، یک فرد با وزن حدود ۱۴۰ پوند (۶۴ کیلوگرم) در یک کلاس پیلاتس ۳۰ دقیقه‌ای مبتدی، ۱۰۸ کالری می‌سوزاند. اگرچه پیلاتس ممکن است به اندازه ورزش‌های هوازی مانند دویدن کالری بسوزاند، اما بسیاری از مردم آن را لذت‌بخش می‌دانند، که باعث می‌شود به مرور زمان به آن علاقمند شوند.

مجله آنلاین عصر ۵شنبه با داشتن بسیاری از مقالات کاربردی در زمینه های سلامت، سبک زندگی، فرهنگ و هنر، ورزش، تکنولوژی، خودرو، کسب و کار و … مجله ای برای تمام سنین است.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.