در سفر به چابهار چی ببریم؟ - پارسی زی
خرید اینترنتی بخاری گازی استاندارد

خرید اینترنتی بخاری گازی استاندارد

خرید اینترنتی بخاری گازی استاندارد مقدمه به گزارش پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی خرید و آماده سازی محیط کار و زندگی برای داشتن زمستانی گرم …

آشنایی با آلپاری در مارکت فارکس

آشنایی با آلپاری در مارکت فارکس

اگر به تازگی نام با مارکت فارکس آشنا شده‌اید، احتمالاً سؤالات زیادی درباره آن به ذهن شما خطور کرده است. فارکس چگونه کار می‌کند؟ بازار …

راهنمای خرید ظروف چوبی

راهنمای خرید ظروف چوبی

راهنمای خرید ظروف چوبی اگر شما هم این‌روزها مثل بیشتر مردمِ با سلیقه، علاقه‌مند به داشتن ظروف چوبی در وسایل آشپزخانه‌تان هستید، حتما با سوال‌هایی …

سفر به چابهار

چابهار یکی از جنوبی ترین شهرهای ایران واقع در سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران است که نزدیک ترین مسیر آبی با کشورهای همسایه را فراهم می کند. همان طور که از نام آن پیدا است، چابهار شهری است که هر ۴ فصل آن بهار بوده و شما در هر فصل می توانید زیبایی و طراوت را در آن ببینید.

هر ساله افراد زیادی تور چابهار را برای مسافرت چند روزه خود انتخاب می کنند. این تور می توانند مانند تور کیش یک سفر هیجان انگیز و جذاب را برای شما رقم بزند. اگر شما نیز قصد سفر به این بندر مرزی را دارید، با ما همراه شوید تا ببینیم چه وسایلی را باید در چمدان خود قرار دهیم.

وسایل مورد نیاز برای سفر به چابهار

وسایل مورد نیاز برای سفر به چابهار تا حد زیادی مشابه با سفرهای دیگر شما است. سفر چابهار را بهتر است سبک آغاز کنید و بخشی از چمدان خود را خالی بگذارید! چرا؟ زیرا احتمالا در بازارهای مرزی و منطقه آزاد این شهر آن قدر جنس های ارزان قیمت و با کیفیت پیدا کنید که مجبور شوید برای حمل آن ها یک چمدان اضافه دیگر نیز بخرید!

برای سفر به چابهار وسایل زیر را در لیست خود گذاشته و بهتر است چند روز قبل از شروع سفر چمدان خود را ببندید.

  • لوازم شخصی و بهداشتی مانند مسواک و خمیردندان، حوله، برس، کرم های ضد آفتاب و روتین روزانه و غیره
  • لباس های بیرونی و خانگی مورد نیازتان و چند دست لباس زیر، کفش راحت و صندل
  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی، گواهی نامه، شناسنامه
  • پول نقد و کارت بانکی
  • لوازم الکترونیکی مورد نیاز مانند تلفن همراه، شارژر، پاور بانک، دروبین عکاسی و غیره
  • لوازم ساحل و شناگردی مانند مایو، حوله، کلاه آفتابی، چند نایلون، صندل

سفر به چابهار

راهنمای سفر به چابهار

بعد از آن که چمدان سفر خود را بستید، بهتر است کمی نیز با بایدها و نبایدهای این سفر آشنا شوید. با وجود نزدیکی این بندر به جزایری مانند کیش و قشم، بافت آن مانند دیگر جزایر لوکس و لاکچری نیست و ظاهری ساده و قدیمی دارد. در این شهر هتل های معروفی مانند هتل لیپار، فردوس یا لاله وجود دارند که شما می توانید در آن ها یک اقامت عالی و خوب داشته باشید.

در این شهر همچنین اقامتگاه های بومگردی بسیار زیادی وجود دارد که اغلب آژانس های گردشگری برای تور چابهار آن ها را برای اقامت مسافران خود انتخاب می کنند. این اقامتگاه ها هزینه های کم تری در مقایسه با هتل ها داشته و شما می توانید در آن با فرهنگ و سنت این منطقه نیز بیشتر آشنا شوید.

نکته مهم دیگر آن که آب شرب چابهار شور است. از این رو شما برای آب آشامیدنی نیاز به آب معدنی یا آب های خوراکی که در بخش های مختلف شهر ارائه می شود، دارید. بنابراین سعی کنید در گردش های درون شهری چند بطری آب معدنی همراه خود داشته باشید تا هم از آن مصرف کرده و هم اگر آب آشامیدنی شما تمام شد، این بطری ها را پر کنید.

سفر به چابهار

برای سفر به چابهار چه لباسی همراه ببریم؟

چابهار خوش آب و هوا ترین بنادر و شهرهای ایران است و سفر به آن در هر فصلی برای شما لذت بخش خواهد بود. این شهر در زمستان گرم ترین و در تابستان خنک ترین بندر جنوب است و گرما یا سرمای هوا در هیچ فصلی چندان شما را اذیت نخواهد کرد. در تابستان حداکثر دما به ۳۱ و در زمستان حداقل آن به ۱۹ درجه سانتی گراد می رسد. با توجه به اعتدال هوا در هر فصلی که به چابهار سفر کرده اید، لباس های نخی و خنک بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بهتر است لباس های آستین دار بپوشید تا نور آفتاب دستان شما را نسوزاند. در صورتی که آستین کوتاه را برای لباس سفری خود انتخاب کرده اید، حتما روی تمام دست خود ضد آفتاب بزنید. بهتر است رنگ لباس های خود را را رنگ های روشن انتخاب کنید تا هم لباس هایتان گرمای کم تری جذب کرده و هم عکس هایتان قشنگ تر از آب دربیاید! همچنین لباس های گشاد می تواند در مقایسه با لباس های جذب و تنگ انتخاب بهتر و راحت تری برای شما باشد.

جاذبه های دیدنی در چابهار

سفر به چابهار را می توان در کنار تور کیش و دیگر شهرهای توریستی ایران از نظر محبوبیت قرار داد. این شهر آن قدر جاذبه های دیدنی خاص و اعجاب انگیز دارد که شما زمان کافی برای دیدن همه آن ها را شاید پیدا نکنید.

از جمله معروف ترین این جاذبه های گردشگری می توان به ساحل صخره ای بی نظیر، کوه های مینیاتوری، غارهای تیس، گورستان جن، مسجد جامع دزک، بندر گواتر، تالاب صورتی و غیره اشاره کرد. در سفر به این شهر توریستی حتما یک کفش راحت به پا داشته باشید زیرا مسیرهای پیاده روی زیادی را باید پشت سر بگذارید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.