مقایسه قیمت BTC (بیت کوین) در بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایران! - پارسی زی
بهترین آپارتمان های تهران را در وب سایت شابش جستجو کنید

بهترین آپارتمان های تهران را در وب سایت شابش جستجو کنید

بهترین آپارتمان های تهران را در وب سایت شابش جستجو کنید تهران، پایتخت ایران و سومین کلانشهر خاورمیانه و پر جمعیت ترین شهر ایران است. …

بهترین دستگاه آسیاب قهوه نیمه صنعتی

  آیا به دنبال بهترین دستگاه آسیاب قهوه نیمه صنعتی هستید؟ آیا می خواهید قیمت دستگاه آسیاب نیمه صنعتی مناسب و مقرون به صرفه باشد؟ …

20 نکته ضروری برای اینکه شما آشپز بهتری شوید

20 نکته ضروری برای اینکه شما آشپز بهتری شوید

۲۰ نکته ضروری برای اینکه شما آشپز بهتری شوید قبل از شروع کار آشپزی یک فهرست از مواد غذایی که نیاز دارید تهیه کنید این …

چکیده : در این نوشتار به بررسی قیمت بیت کوین BTC در بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و مقایسه آن پرداخته‌ایم.

 

مقایسه قیمت BTC (بیت کوین) در بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایران!
اولین و بهترین رمزارز بازار، بیت کوین است که در سال ۲۰۰۸ توسط، شخص ناشناسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. از گذشته تاکنون، بیت کوین با نوسانات بسیار شدیدی روبرو شده است. به طور کلی تغییرات قیمت بیت کوین، نقش مهمی در صعودی یا نزولی بودن بازار ارز دارد. قیمت BTC از ابتدا با نزدیک به ۰ دلار شروع شده و در حال حاضر به حدود ۲۴ هزار دلار نیز رسیده است.

با وجود این تغییرات، بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در آینده قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، تا ۱۰۰ هزار دلار هم خواهد رسید؛ اگرچه این روزها با نوسان زیادی همراه نیست و افت شدیدی را داشته است.

لیست قیمت لحظه ‌ای ارز دیجیتال بیت کوین

قیمت لحظه‌ای بیت کوین در زمان نگارش این نوشتار، حدود ۲۴,۰۰۰ دلار و معادل ۷۲۸,۹۳۱,۵۰۷ تومان هست. قیمت ارز دیجیتال بی‌تی‌سی، در طول ۲۴ ساعت گذشته، حدود +۰٫۳۲ درصد رشد پیدا کرده است.

برای مشاهده قیمت لحظه­‌ای بیت کوین، بهتر است با انواع صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا شوید. در حال حاضر صرافی نوبیتکس، بیت پین، والکس و رمزینکس به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی شناخته می‌شوند. در جدول زیر، سعی کردیم قیمت لحظه‌ای بیت کوین را در چند صرافی مهم ارائه دهیم.

صرافی های بیت کوینصرافی های بیت کوین
نوبیتکس۷۲۷,۲۴۴,۹۴۳ تومان
بیت پین۷۲۹,۰۱۱,۶۱۷ تومان
والکس۷۲۶,۵۶۹,۵۱۹ تومان
رمزینکس۷۲۸,۸۶۹,۱۶۲ تومان

بیت کوین (BTC) چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است که نخستین بار، در سال ۲۰۰۸ به وسیله شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. یک سال بعد، بیت کوین به طور رسمی راه‌اندازی شد و مورد دسترسی عموم قرار گرفت. بیت کوین، یک ارز همتا به همتا (Peer to Peer) است. این به این معنا است که شرکت‌کنندگان برای خرید و فروش بیت کوین، نیازی به واسطه ندارند و می‌توانند معاملات و تراکنش‌های خود را به صورت مستقیم انجام دهند.

به گفته بنیان‌گذار بیت کوین: «بیت کوین ایجاد شده تا پرداخت‌های آنلاین، مستقیماً از یک طرف به طرف دیگر بدون نیاز به واسطه انجام شوند».

قیمت بیت کوین چقدر است؟

پس از آشنایی مختصری که با بیت کوین پیدا کردید، بهتر است کمی با قیمت آن آشنا شوید. اطلاع از قیمت لحظه‌ای بیت کوین، به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا خرید و فروش‌های خود را با دید بازتری انجام دهند. در واقع هرچه اطلاعات شما بروزتر و بیشتر باشد، تصمیمات هوشمندانه‌تری خواهید گرفت. در این بخش قصد داریم شما عزیزان را با نوسانات قیمت بیت کوین BTC از ابتدا، تا سال ۲۰۲۲ آشنا کنیم.

قیمت بیت کوین در ۲۰۰۸-۲۰۱۰

این سال‌ها، سال‌های اولیه ظهور بیت کوین در جامعه است. در این بازه زمانی، قیمت بیت کوین ۰ دلار بود و هیچ ارزشی نداشت. در واقع در این مدت، از بیت کوین برای معرفی و توسعه زیرساخت استفاده می‌شد و عملاً هیچ ارزشی مادی نداشت.

روند قیمت بیت کوین در صرافی بیت پیننمودار روند قیمت بیت کوین را در صرافی بیت پین https://bitpin.ir/ مشاهده می‌کنید.

قیمت ارز دیجیتالی بیت کوین در ۲۰۱۰

سال ۲۰۱۰، سال پرباری برای بیت کوین بود. در این سال اتفاقات خوبی از جمله راه‌اندازی صرافی رمزارز، برای بیت کوین رخ داد؛ به همین دلیل سالی نسبتاً پربار برای بیت کوین به حساب می‌آید. قیمت لحظه‌­ای بیت کوین در این سال، به ۰٫۰۰۳ دلار نیز رسید.

جالب است بدانید که اولین خرید با بیت کوین، تنها ۵ روز پس از راه‌اندازی صرافی، اتفاق افتاد. لازلو هانیچ، اولین فردی بود که بابت خرید ۲ پیتزا، مبلغی حدود ۱۰ هزار بیت کوین پرداخت کرد. به همین بود که ۲۲ می‌، به روز پیتزا معروف شده است. پس از این خرید، قیمت بیت کوین به ۰٫۰۰۴ دلار رسید.

نسخه ۰٫۳ بیت کوین در سال ۲۰۱۰ انتشار شد که پس از آن، قیمت بیت کوین تا ۱۰ برابر افزایش یافت و به ۰٫۰۸ رسید. این روند صعودی تا جایی ادامه داشت که حجم تمام معاملات، تا ۱ میلیون دلار پیشرفت کرد. بیشترین قیمت BTC در این سال، ۰٫۹ دلار بود.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۱

بیت کوین در سال ۲۰۱۱، اتفاقات متفاوتی را تجربه کرد. از تجربه‌های مختلف بیت کوین در طول این سال، می‌توان به تولد آلت کوین‌ها، ساخت سریال پرطرفدار The good wife با موضوع بیت کوین، و سایر اتفاقات کم نظیر دیگر اشاره کرد.

قیمت بیت کوین، در ژوئن سال ۲۰۱۱، به ۳۲ دلار رسیده بود. متأسفانه در این سال، صرافی‌ ام تی گاکس، هک شد؛ از این رو قیمت بیت کوین شدیداً کاهش پیدا کرد و به ۳٫۰ دلار رسید. طولی نشد که این قیمت مجدداً کاهش یافت و تبدیل به ۲ دلار شد. این پایان ماجرا نبود، بعد‌ها، امکان خرید بیت کوین در صرافی‌ها از طریق ارز فیات، به وجود آمد. همین موضوع، مجدداً موجب تسهیل خرید بیت کوین و محبوبیت بیش از حد آن نیز شد.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۲ – ۲۰۱۳

در این دو سال، قیمت بیت کوین به بالاترین میزان خود رسیده بود. در اوایل سال ۲۰۱۲، بیت کوین دارای ارزشی حدود ۱۲ دلار بود که در انتهای همان سال به ۱۳ دلار نیز رسید. اولین هاوینگ بیت کوین، در نوامبر این سال اتفاق افتاد.

پس از اولین هاوینگ بیت کوین، نرخ استخراج بیت کوین به شدت کاهش یافت و از ۵۰ دلار، به ۲۵ دلار رسید.

هاوینگ بیت کوین یا همان نصف شدن نرخ استخراج بیت کوین، هر ۴ سال یکبار با هدف جلوگیری از ایجاد تورم، رخ می‌دهد. سال ۲۰۱۳، مردم با اتفاقات جالبی روبرو شدند. در این سال حجم معاملات بیت کوین، به بیش از ۱ میلیارد دلار رسید. این امر قیمت بیت کوین را تا چندین برابر افزایش داد. قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۳ به ۲۶۶ دلار رسید؛ اما مجدداً کاهش یافت و حدود ۱۰۰ دلار شد.

افزایش قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵

جزئیات بیشتر روند قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در زمان نگارش مقاله

در سال ۲۰۱۴، فعالیت‌ ام تی گاکس، که یکی از صرافی‌های مهم آن دوران به حساب می‌آمد، به دلیل هک شدن توسط هکر‌ها، مجدداً متوقف شد. پس از این اتفاق ناگوار، دو کمپانی معروف Microsoft و Dell تصمیم گرفتند مسئولیت بیت کوین را به گردن بگیرند.

سال ۲۰۱۵ با اتفاقات مختلفی روبرو شد؛ قیمت لحظه‌­ای بیت کوین در ابتدا از ۳۰۰ دلار به ۴۰۰ دلار رسید. جالب است بدانید این روند صعودی همچنان ادامه داشت تا جایی که در سال ۲۰۱۶، قیمت دلار به ۶۰۰ دلار نیز رسید.

روند قیمتی بیت کوین در سال‌ های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱

سال ۲۰۱۷، یکی از سال‌های بسیار خوب برای بیت کوین بود. رشد قیمت این رمزارز طوری پیشرفت کرد که ارزش آن تا ۳۰۰۰ -۴۰۰۰ دلار نیز رسید. متاسفانه کمی بعد قیمت بیت کوین، به طور ناگهانی از ۴۰۰۰ دلار به ۱۰ دلار نیز کاهش پیدا کرد. از آن پس، بیت کوین با نوسانات مختلفی روبرو شد که در نهایت به ۱۴ هزار دلار نیز رسید.

سال ۲۰۱۸ نیز سالی پرچالش برای بیت کوین بود. قیمت BTC در طول این سال به شکل عجیبی تغییر می‌یافت و روند نزولی داشت. این کاهش قیمت تا سال ۲۰۱۸ ادامه داشت. اما خوشبختانه در سال ۲۰۲۰، پس از چهارمین هاوینگ بیت کوین، این داستان به کل تغییر یافت. قیمت بیت کوین با ارزی حدود ۲۸ دلار رسید و نتوانست رکورد بزند.

سال ۲۰۲۱ هم یکی از سال‌های پرهیجان برای بیت کوین و شرکت‌کنندگان بود. رمزارز بیت کوین، در این سال با افزایش بیش از حد قیمت روبرو شد و توانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند. در اوایل سال ۲۰۲۱ قیمت BTC حدود ۲۹ هزار دلار بود اما بعد‌ها به ۳۴ هزار دلار نیز رسید.

نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا تا به امروز

جمع بندی!

با توجه به مطالبی که بیان شد می‌توان گفت قیمت بیت کوین لحظه‌ای است و هر روزه دستخوش تغییراتی می‌شود. در صورتی که قصد خرید و انجام معاملات رمزارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید سری به سایت بیت پین زده و با کارشناسان و مشاوران این سایت ارتباط برقرار کنید تا از آخرین تغییرات قیمت بیت کوین در بیت پین و دیگر رمزارزها مطلع شوید و همچنین برای خرید خرید usdt اقدام کنید.

 

برچسب ها : قیمت بیت کوین,بیت کوین,ارز دیجیتال,قیمت ارز دیجیتال

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.