تمامی تفاوت‌های ساخت ویلا و خرید ویلا که از آن بی‌خبرید - پارسی زی
شعر برای تبریک تولد عاشقانه ، کوتاه به همسر و شوهر + غزل عاشقانه تولد

شعر برای تبریک تولد عاشقانه ، کوتاه به همسر و شوهر + غزل عاشقانه تولد

شعر برای تبریک تولد عاشقانه شعر برای تبریک تولد عاشقانه ، کوتاه به همسر و شوهر + غزل عاشقانه تولد همگی در سایت پارسی زی.امیدواریم …

شعر در مورد یزد ، اشعار کوتاه و زیبا و کودکانه و عاشقانه درباره یزد

شعر در مورد یزد ، اشعار کوتاه و زیبا و کودکانه و عاشقانه درباره یزد

شعر در مورد یزد شعر در مورد یزد ، اشعار کوتاه و زیبا و کودکانه و عاشقانه درباره یزد همگی در سایت پارسی زی.امیدواریم این …

تبریک تولد در کامنت ، اینستا + متن احساسی برای تبریک تولد متفاوت

تبریک تولد در کامنت ، اینستا + متن احساسی برای تبریک تولد متفاوت

تبریک تولد در کامنت تبریک تولد در کامنت ، اینستا + متن احساسی برای تبریک تولد متفاوت همگی در سایت پارسی زی.امیدواریم این مطلب که …

چکیده : ساخت ویلا بهتر است یا خرید آن؟ اگر تا به حال به اینکه ویلایی متعلق به خود داشته باشید،فکر کرده‌اید. احتمالا اینکه که کدام مورد راه بهتری است، ذهنتان را مشغول کرده است. در این مقاله به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

 

احتمالا شما نیز شاهد این موضوع بوده اید که ساخت و ساز ویلا همیشه مورد استقبال است و کارفرمایان بسیاری ترجیح می‌دهند به جای خرید ویلایی آماده، ویلای مد نظر خود را بسازند؛ اما چرا باید به جای خرید ویلا اقدام به ساخت آن کنید؟ در این مقاله قصد بررسی تمام مزایایی که ساخت ویلا نسبت به خرید آن دارد را برای شما شرح دهیم، همراه ما باشید.

ساخت ویلا یا خرید ویلا

به صورت کلی ویلا بنایی است که عموما در موقعیتی خارج از شهر و در دل طبیعت یا نزدیکی آن بنا می‌شود. حضور در یک ویلا برای افراد زیادی القا کننده احساس آرامش است. حتی افرادی که ویلایی متعلق به خود ندارند برای اوقات فراغت یا تعطیلات خود، اجاره کردن ویلا را در برابر حضور در یک هتل با نهایت امکانات انتخاب می‌کنند. حال تصور کنید که ساختمان ویلا در ابتدا نسبت به سلیقه شما طراحی و ساخته شود و در تمامی مراحل طراحی و ساخت ویلای خود حضور داشته باشید.انتخاب اینکه یک ویلا بخرید یا برای ساخت یک ویلا اقدام کنید، به خود شما بستگی دارد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.

خرید ویلا

خرید ویلا گزینه مناسبی برای افرادی است نمی‌توانند از لحاظ زمانی منتظر بمانند تا ساخت ویلا به اتمام برسد و بودجه مالی کافی برای ساخت یک ویلا را ندارند، زیرا در صنعت ساخت و ساز، قیمت ها متغیر هستند و ممکن است که با بالا رفتن قیمت مصالح یا متریال، کارفرما نتواند هزینه‌های ساخت ویلا را پرداخت کند.

پروسه ساخت ویلا نیازمند حوصله و وقت زیادی است. همچنین شامل مراحل مختلفی، از کسب جواز ساخت ویلا از شهرداری تا تزریق سرمایه به پروژه طبق زمان مقرر شده با شرکت پیمانکار است.

در صورتی که احساس می‌کنید توانایی انجام این کارها را ندارید؛ بهتر است که به جستجو در رابطه با ویلایی بپردازید که سبک طراحی آن مورد پسند شماست و اقدام به خرید ویلا کنید. در اینصورت شما تنها هزینه نهایی ویلای ساخته شده را پرداخت خواهید کرد و نیازی به نگرانی در رابطه با قیمت طراحی ویلا، هزینه مصالح، هزینه اجرا و … را ندارید.

ساخت ویلا

نکته: اگر قصد دارید تا سازنده ویلای خودتان باشید، هم در انتخاب شرکت طراحی ویلا دقت لازم را به ارمغان آورید، هم در انتخاب شرکت پیمانکار. اگر تیم طراحی تا به حال سابقه پروژه اجرایی نداشته باشد به دلیل امکان ناهماهنگی طرح با سازه، فرآیند ساخت را برای شرکت پیمانکار سخت می‌کند. اگر تیم پیمانکار تازه کار باشد نیز امکان تهیه متریال‌هایی گران قیمت اما با کیفیت پایین وجود دارد که هم می‌تواند هزینه ساخت ویلا را برای شما بالا ببرد، هم امنیت ویلا را پس از ساخت با خطراتی مانند سقوط مصالح و تخریب زود هنگام ویلا تهدید کند.

 

ساخت ویلا

بر خلاف خرید ویلا که اقدامی سریع به شمار می‌آید؛ ساخت ویلا شامل مراحل مختلفی است. با ساخت ویلا شما می‌توانید ویلایی را بسازید که کاملا مطابق با خواسته ها و نیازهای شما طراحی شده است. پس از اینکه زمین مناسب برای ساخت ویلا را خریداری کردید. اطلاعات توپوگرافی زمین، نقشه ها و … که توسط تیم نقشه‌برداری تهیه شده است در اختیار تیم طراحی قرار می‌گیرد. بعد از آن معمولا جلساتی برای مشورت با کارفرما توسط شرکت‌های طراحی ویلا صورت می‌گیرد تا طراحی ویلا کاملا طبق سلیقه شما انجام شود. کارفرما می‌تواند در تعداد طبقات، چیدمان فضاها و … نظر دهد و پس از اتمام طراحی، نقشه ها و رندرها با کارفرما بررسی می‌شوند و در صورتی که قصد تغییر بخشی از ویلا را داشته باشند، این تغییر صورت می‌گیرد.

در صورتی که خودتان اقدام به ساخت ویلا کنید؛ می‌توانید نوع متریال و شرکت مجری را نیز خودتان انتخاب کنید. برخی از شرکت‌هایی که طراحی نما را انجام می‌دهند، تمامی مراحل ساخت ویلا را نیز برعهده می‌گیرند. مزیت اعتماد به این شرکت‌ها این است که تیم طراحی و پیمانکار در ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند و چالش‌هایی که ممکن است هنگام ساخت ویلا بروز کند را به آسانی برطرف می‌کنند. در ادامه قصد داریم شرکتی  را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از طراحان، معماران و مهندسین، پروژه‌های ساخت ویلا به صورت صفر تا صد را به پایان رسانده است.

ساخت ویلا با نمادیزاین

ساخت ویلا با نمادیزاین

نمادیزاین یکی از شرکت‌های معماری با بیش از ده سال سابقه در صنعت ساختمان‌سازی است، این شرکت توانسته است با استراتژی توجه به بودجه مالی کارفرما، راهکارهایی را ارائه دهد که باعث کاهش هزینه های ساخت ویلا برای کارفرما می‌شود. از جمله راهکارهای ارائه شده توسط این تیم عبارتند از:

  • تهیه متریال‌ها به صورت مستقیم از کارخانه تولید کننده که سبب حذف واسطه و در ادامه کاهش هزینه تهیه مصالح می‌شود.
  • تهیه نقشه های معماری به صورت متناسب و مطابق با ابعاد متریال که از پرتی مصالح جلوگیری می‌کند.
  • ارائه دو پیش فاکتور از مصالح در دو کیفیت عالی و خوب؛ تا کارفرما متناسب با بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند.
  • پرهیز از تزئینات و جزئیات بیهوده و تمرکز بر فضاهای مهم در ساخت ویلا

کارشناسان نمادیزاین با مشاوره رایگان به  کارفرمایانی که قصد طراحی یا ساخت ویلای خود را دارند، کمک می‌کنند. برای دریافت مشاوره رایگان اینجا کلیک کنید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.