طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه در خانه - پارسی زی
ریمپ ایسیو انواع مدل های 405 در مرکز کاراک

ریمپ ایسیو انواع مدل های 405 در مرکز کاراک

ریمپ ایسیو انواع مدل های ۴۰۵ در مرکز کاراک اگر می خواهید ۴۰۵ خود را تیونینگ کنید و همچنان عملکردهای ایمنی و دوام خودرو را …

رنگ مشهد

رنگ مشهد

رنگ ها چه کاربردی دارند؟ رنگ ها در صنعت ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و هر کدام کاربرد و ویژگی خاص خود را دارند. رنگ …

بهترین تورهای ترکیه ، استانبول ، آنتالیا در: بریم تور

بهترین تورهای ترکیه ، استانبول ، آنتالیا در: بریم تور

تور ترکیه | تور استانبول | تور آنتالیا | تور وان | تورهای نوروزی ترکیه ، آنتالیا ، استانبول اگر برای سفر خارجی خود انتخابتان …

طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه در خانه

طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه در خانه

سوهان کنجدی یکی از انواع شیرینی‌های سنتی و بسیار خوشمزۀ ایرانی است. این سوهان از ترکیبات بسیار مقوی و سالم تهیه می‌شود و برخلاف شیرین‌های صنعتی، برای بدن فایده‌های بسیاری دارد.

حتما شما هم دوست دارید تا برخی از انواع کیک و شیرینی را در خانه درست کرده و به‌همراه خانوادۀ خود میل کنید. اگر علاقه دارید این سوهان کنجدی خوشمزه را در خانه درست کنید، در ادامۀ این مقاله با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه سوهان کنجدی
اردهنصف پیمانه
کنجد بوداده۲ پیمانه
پسته۲ پیمانه
گردو۲ پیمانه
شکرنصف پیمانه
شیره خرمانصف پیمانه

طرز تهیه سوهان کنجدی

مرحله اول

مرحله اول تهیه سوهان کنجدی

شکر را داخل تابه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا شکر به‌طور کامل ذوب شود و تا قبل از آن شکر را هم نزنید.

مرحله دوم

مرحله دوم تهیه سوهان کنجدی

بعد از ذوب شدن شکر، ارده و شیرۀ خرما را به شکر اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید.

مرحله سوم

مرحله سوم تهیه سوهان کنجدی

در ادامه کنجد بوداده را به‌همراه مغز پسته و مغز گردوی خرد شده، به مخلوط اضافه کنید و آن‌ها را به‌خوبی هم بزنید.

مرحله چهارم

مرحله چهارم تهیه سوهان کنجدی

مخلوط را درون قالب مخصوص ریخته و با استفاده از یک قاشق یا وسیله‌ای با سطح صاف، فشار داده و یکدست کنید.

مرحله آخر

مرحله آخر تهیه سوهان کنجدی

اجازه بدهید سوهان کنجدی کمی خنک شده و سپس روی آن را با اندازه‌های دلخواه برش بزنید.

سوهان کنجدی شما آماده است می‌توانید آن را به‌همراه چای یا قهوه سرو کنید.

سوهان کنجدی خوشمزه

نوش جان

با کنجد چی درست کنم؟

استفاده از کنجد در رژیم غذایی فواید بسیاری دارد. سوهان کنجدی تنها یکی از موارد استفاده از این ماده مغذی در تهیۀ شیرینی است. علاوه بر این سوهان کنجدی خوشمزه، شما می‌توانید با استفاده از آن هم غذاهای مخصوص درست کنید و هم با اضافه کردن آن به سایر خوراکی‌ها، ارزش غذایی آن‌ها را بالا ببرید. تازه، خوارکی‌های مختلف با کنجد طعم بهتری پیدا می‌کنند.

غذاهایی که با استفاده از کنجد می‌توان درست کرد:

  • کوکوی کنجد
  • ناگت مرغ با کنجد
  • خورش کنجد

علت تلخ شدن سوهان کنجدی

سوهان کنجدی از شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که با ذائقۀ بیشتر مردم سازگار است. هنگام درست کردن این سوهان خوشمزه، ممکن است با رعایت نکردن نکات لازم، سوهان تلخ بشود. یکی از دلایلی که باعث تلخ شدن سوهان کنجدی می‌شود، حرارت دادن بیش از اندازۀ شکر است. برای جلوگیری از این مورد باید پس از ذوب شدن شکر، آن را از روی حرارت برداریم تا بیش از اندازه تغییر رنگ ندهد.

دلیل دوم تلخ شدن سوهان کنجدی، تفت دادن زیاد کنجد است. کنجد بافت ظریفی دارد که در اثر حرارت زیاد، خیلی سریع می‌سوزد و تلخ می‌شود. پس در تفت دادن کنجد زیاده‌روی نکنید. همچنین اگر کنجد بو داده را آماده تهیه کردید، حتما قبل از مصرف آن را امتحان کنید تا تلخ نباشد.

کنجد محصول کدام شهر است؟

به دلیل خواص بسیار زیاد کنجد، استفاده از این دانۀ روغنی هر سال در سراسر جهان روند افزایشی دارد. در کشور ما، شهر یزد بزرگ‌ترین تولید کنندۀ کنجد است، به همین علت ما می‌توانیم شهر یزد را پایتخت تولید کنجد ایران معرفی کنیم.

شاید این سوال رو داشته باشید که غیر از کجند، بهترین سوغات یزد چیست؟ باید بگوییم در کنار صنایع دستی یزد مانند : سفال و سرامیک، ترمه، زیلو، شعربافی، چادر شب و دارایی بافی.

سوغات خوراکی یزد که شیرین ترین شیرینی های ایران را دارد مانند :کیک یزدی، پشمک یزدی، قطاب یزدی، حاجی بادام، نان برنجی، ارده و حلوا ارده، نقل، قند و نبات یزدی، نان پنجره ای، سوهان خانی و سوهان آردی. برند های مطرحی که سوغات خوراکی یزد را تولید میکنند سبد خرید مسافران این استان که می خواهند ارمغان خاصی برای عزیزان خود تهیه کنند، یزد سوغاتی از زیبایی و طعم به یاد ماندنی شیرینی ها را دارد.

بهترین و نام‌آشناترین برندهای سوغات خوراکی یزد همچون «آب حیات یزد»، «شیرینی حاج خلیفه علی رهبر» و «شیرینی سنتی یزد» که سالهاست انتخاب اول خریداران سوغات یزد هستند.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.