شرایط پذیرش تحصیلی پزشکی در اروپا 2022 - پارسی زی
جعبه ماسکی که سریع تحویل داده میشود

جعبه ماسکی که سریع تحویل داده میشود

جعبه ماسکی که سریع تحویل داده میشود با وجود تعطیلی بسیاری از کسب و کارها در دوران کرونا، تولید و عرضه ماسک به بازار بازار …

خدمات و توضیحات درباره امداد خودرو تبریز

خدمات و توضیحات درباره امداد خودرو تبریز

چکیده : امداد خودرو تبریز دارای خدمات بسیاری است که مالکان خودرو می‌توانند در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده کنند.   یکی از خدمات مفیدی که …

کلاس بندی هود لامینار

کلاس بندی هود لامینار

کلاس بندی هود لامینار هود لامینار آزمایشگاه های تحقیقاتی و پزشکی به یک محیط تمیز و استریل نیاز دارند. هنگام کار در آزمایشگاه، باید اقدامات …

چکیده : اطلاع از شرایط پذیرش تحصیلی پزشکی در اروپا برای ایرانیان که قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی در اروپا دارند. بررسی هزینه ها، شرایط پذیرش و بورسیه

 

تحصیل پزشکی در اروپا

رشته پزشکی یکی از رشته‌هایی است که از دیرباز طرفداران پروپا قرص خود را دارد. اما مسئله مهمی که وجود دارد موانع متعددی است که در مسیر قبولی آن قرار گرفته است. همان‌طور که ذکر شد به واسطه این طرف‌داران زیاد فضای رقابتی برای تحصیل در دانشکده‌های پزشکی به وجود آمده است.

در این میان افرادی وجود دارند که علاقه‌مند هستند برای ادامه تحصیل در این رشته اقدام به مهاجرت کنند. کشورهای اروپایی یکی از بهترین مقاصدی هستند که افراد می‌توانند به این منظور انتخاب کنند. اگر تصمیم به تحصیل در رشته پزشکی در یکی از کشورهای اروپایی دارید توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی از خدمات مؤسسه مهاجرتی افق ویزا کمک بگیرید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان در کنار ما بمانید.

چرا تحصیل پزشکی در اروپا

شاید یکی از سؤالاتی که ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد دلیل انتخاب کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل پزشکی باشد. دلایل بسیاری می‌توانند پشتیبان این انتخاب مهم باشند. همان‌طور که مطلع هستید قبولی در این رشته در ایران از سختی بسیار بالایی برخوردار است. این موضوع باعث می‌شود که افراد علاقه‌مند به تحصیل پزشکی اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند.

در این مرحله انتخاب‌های بسیاری پیشروی این افراد است. قبولی این رشته در کشورهای قاره آمریکا علاوه بر سختی بسیار، نیازمند هزینه بسیار هنگفتی نیز است. ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی به شما این امکان را می‌دهد با صرف هزینه کمتر،  تحمل سختی‌های کمتری اقدام به ادامه تحصیل نمایید. همچنین یکی دیگر از مزیت‌هایی که افراد را مایل به مهاجرت به این منظور کرده است اعتبار بالای مدارک ارائه شده توسط دانشگاه‌های اروپایی است.

اعتبار مدرک پزشکی از دانشگاه‌های اروپا

مدرک پزشکی که از دانشگاه‌های کشورهای مختلف اروپایی موفق به کسب آن می‌شوید از اعتبار فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این مدرک نه تنها مورد قبول کشورهای اروپایی است بلکه کشورهایی همچون آمریکا و کانادا نیز آن را تأیید می‌کنند و به واسطه آن می‌توانید در این کشورها شروع به فعالیت و کار در مراکز درمانی کنید. به عبارتی می‌توان گفت که این مدرک از چنان اعتباری برخوردار است که پس از کسب آن شما به عنوان یک پزشک بین‌الملل شناخته می‌شوید.

شرایط اخذ اقامت بعد از تحصیل 

گرفتن اقامت دائم پس از تحصیل پزشکی در اروپا از سختی چندانی برخوردار نیست. در واقع شما با تحصیل این رشته در اروپا اقامت دائم خود را نیز تضمین خواهید کرد. شما پس از پایان تحصیلات خود در رشته مذکور مستقیماً وارد بازار کار این کشور می‌شوید. این موضوع باعث می‌شود تا دولت کشورهای اروپایی کارت اقامت دائم شما به واسطه شغلی که دارید را صادر کند.

همچنین از آنجایی که این مدرک از اعتبار بسیار خوبی برخوردار است و مورد قبول کشورهای مختلف قرار دارد شما می‌توانید پس از گرفتن آن در کشورهای مختلف حوزه اروپا مشغول به کار شوید و اقامت دائم آن کشور را کسب کنید.

با این شرایط اگر علاقه‌مند به اقامت دائم در یکی از کشورهای اروپایی هستید و همچنین به تحصیل در رشته پزشکی نیز علاقه دارید این بهترین راه ممکن برای کسب اقامت دائم اروپا است.

مهاجرت پزشکان ایرانی به اروپا

مهاجرت پزشکان ایرانی به اروپا 

امروزه پزشکان از بسیاری از کشورهای در حال توسعه اقدام به مهاجرت به کشورهایی می‌کنند که به عبارتی توسعه‌یافته‌تر هستند. این موضوع می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد. یکی از دلایلی که اکثر پزشکان به آن منظور تصمیم می‌گیرند که به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند گرفتن تخصص در رشته موردعلاقه‌شان است. این پزشکان در ایران موفق به قبولی در رشته پزشکی شده‌اند اما علاقه دارند که برای گرفتن مدرک تخصص خود و یا شروع به کار و فعالیت در مراکز درمانی وارد یکی از کشورهای اروپایی شوند. شرایط کاری مناسب دلیلی است که اغلب این پزشکان برای مهاجرت خود دارند.

به طور کلی می‌توان گفت که مهاجرت پزشکان ایرانی به اروپا باعث می‌گردد تا از آینده تضمین شده خود خیالی آسوده داشته باشند. آن‌ها در این کشورها می‌توانند به درآمد بسیار بالایی برسند و همچنین با شروع کار در این کشورها کارت اقامت دائم آنها از طرف دولت کشور مقصد صادر خواهد شد و به عنوان شهروند آن کشور می‌توانند به زندگی و کار خود ادامه دهند. همچنین زندگی در کشورهای اروپایی از کیفیت بالایی برخوردار است و همین موضوع باعث تضمین آینده آنان می‌شود.

شرایط کار با مدرک پزشکی در کشورهای اروپایی

برای کار با مدرک پزشکی در کشورهای اروپایی دو حالت وجود دارد. در حالت اول شما مدرک پزشکی خود را از ایران دریافت کرده‌اید. در اینجا لازم است بدانید که کشورهای اروپایی مدارک پزشکی برخی از کشورها همچون ایران و ترکیه را نمی‌پذیرند. در این هنگام شما بایستی اقدام به معادل سازی مدرک خود کنید. همچنین باید تلاش کنید تا به خوبی روی زبان کشور مقصد مسلط شوید. از جمله راه‌هایی که به این منظور می‌توانید از آن کمک بگیرید شرکت در دوره‌های تخصصی آموزش زبان و شرکت در دوره‌های کارآموزی است.

حالت دومی که وجود دارد گرفتن مدرک پزشکی از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی است. شروع به کار در زمینه شغلی در این حالت از سهولت بیشتری نسبت به روش قبلی برخوردار است. شما پس از پایان تحصیلات خود در دانشگاه مورد نظرتان که واقع در یکی از کشورهای اروپایی است به راحتی می‌توانید در تمامی کشورهای اروپایی شروع به کار کنید و البته اقامت دائم بگیرید.

برای اطلاع از آخرین شرایط دریافت اقامت دائم اروپا، عبارت “اقامت دائم اروپا افق ویزا” در گوگل سرچ کنید و روی لینک اول کلیک کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در اروپا

یکی از شرایطی که متقاضیان بایستی برای تحصیل پزشکی در اروپا داشته باشند برخورداری از شرط تمکن مالی است. چنین موضوعی به معنای آن است که دانشجو باید هزینه زندگی و تحصیل در کشورهای اروپایی را روی حساب بانکی خود داشته باشد. به‌ عنوان ‌مثال میانگین شهریه دانشگاه‌های برتر کشورهای اروپایی مبلغی مابین ۳ هزار یورو الی ۲۰ هزار یورو است. این مبلغ برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور انگلستان به ۳۵ هزار پوند رسیده است.

همان‌طور که ذکر شد فرد متقاضی علاوه بر شهریه دانشگاه باید بتواند هزینه زندگی در این کشورها را نیز داشته باشد. طبیعتاً هزینه زندگی دانشجویی در کشورهای مختلف اروپا متفاوت است؛ اما اگر بخواهیم به طور کلی مبلغی را بیان کنیم می‌توان گفت که ماهیانه بین ۵۰۰ الی ۸۰۰ یورو برای زندگی دانشجویی در کشورهای مذکور مورد نیاز است. ناگفته نماند که این مبلغ به سبک زندگی فرد متقاضی نیز وابسته است و می‌تواند تغییر کند. همچنین افراد علاقه‌مند به تحصیل در اروپا چنانچه لازم باشد می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی و یا کمک هزینه‌های مالی نیز استفاده کنند تا مشکلی از نظر اقتصادی در این مسیر نداشته باشند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در اروپا و اخذ بورسیه تحصیلی به لینک زیر مراجعه کنید.

https://ofoghvisa.com/migration/study-in-europe/

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای اروپایی از مزایای بسیاری برخوردار است. ما در این اینجا سعی کردیم اطلاعاتی که لازم است شما پیش از هر اقدامی در این مسیر داشته باشید را در اختیارتان بگذاریم. همچنین درمورد شرایط کار یا اخذ اقامت پس از تحصیلات در کشورهای مذکور نیز توضیحات لازم را بیان نمودیم. چنانچه شما تصمیم به تحصیل پزشکی در یکی از کشورهای اروپایی دارید و یا می‌خواهید با مدرک پزشکی خود در این کشورها کار کنید و اقامت داشته باشید می‌توانید با کارشناسان خبره مؤسسه مهاجرتی افق ویزا در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم  را دریافت نمایید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.