اجاره سند و طرز کسب درامد از آن - پارسی زی
آنچه درباره ترانس و سینی کابل نمی دانید

آنچه درباره ترانس و سینی کابل نمی دانید

آنچه درباره ترانس و سینی کابل نمی دانید حتما تا به حال بارها و بارها نام ترانس یا ترانسفورماتور را شنیده اید اما به راستی …

انواع هدفون و هدست؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

انواع هدفون و هدست؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

انواع هدفون و هدست؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها شنیدن موسیقی عادتی دیرینه و لذت‌بخش و آرامش‌بخش برای همه افراد است. موسیقی می‌تواند حال شما را دگرگون …

روتوش عکس چیست؟ کسب درآمد از روتوش تصویر چگونه است؟

روتوش عکس چیست؟ کسب درآمد از روتوش تصویر چگونه است؟

روتوش تصویر چیست؟! روتوش عکس یکی از فرآیندهای مهم در عکاسی و طراحی گرافیک است که به منظور بهبود و بهتر کردن ظاهر عکس‌ها و …

چکیده : در این مقاله به طور کامل به مورد”اجاره سند” و طرز کسب درآمد از آن می‌پردازیم.

 

اجاره سند در مراحل مختلف 

قانونگذار در دو مرحله امکان اخذ وثیقه برای آزادی متهمان از بازداشت موقت را در قانون ذکر نموده و جالب است بدانید اجاره سند ملکی یکی از مصادیق پرکاربرد آن می‌باشد، زیرا بررسی و ارزیابی قیمت و همینطور شرایط نگهداری آن از موارد دیگر برای دادسرا و دادگاه راحت تر است.

این مراحل عبارت اند از

دادسرا

  1. مرحله اول در دادسرا و قبل از صدور کیفرخواست توسط دادستان می‌باشد

در این مرحله هنوز مدارک برای اثبات جرم به میزانی نیست که منجر به صدور کیفرخواست شود ولی از طرفی نیز بیم آن می‌رود که متهم فرار کرده و یا اقدامات دیگری نظیر تبانی و توطئه انجام دهد

به همین خاطر جهت احقاق حق بزه دیده بازپرس می‌تواند متناسب با اتهام شخص متهم یکی از قرارهای ماده ۲۱۷ قانون آیین دادرسی کیفری را صادر کند، در این هنگام اگر متهم در وقت مقرر بتواند وثیقه مورد نیاز را به دادسرا تحویل دهد می‌تواند تا هنگام صدور کیفرخواست و تعیین وقت رسیدگی آزاد باشد اما در غیر این صورت در بازداشت موقت خواهد ماند.

دادگاه

بعد از دادسرا در برخی مواقع پس از صدور کیفرخواست و تعیین وقت رسیدگی قاضی پرونده می‌خواهد که در برخی موارد تحقیقات بیشتر صورت بگیرد که این کار شخصا توسط خود او انجام شود

یا از دادستان انجام تحقیقات مورد نیاز را درخواست می‌کند تا بتواند با مستندات قوی تر رای مقتضی را صادر نماید، در اینجا نیز ممکن است قاضی اقدام به صدور قرار تامین و اخذ وثیقه از متهم نماید

که در این صورت نیز مانند مورد قبل باید یک سند به ارزش کارشناسی شده متناسب با جرم متهم به دادگاه تحویل داده شود، قاضی پرونده و همچنین بازپرس موظف هستند که در صورت درخواست متهم برای تعویض وثیقه این تقاضا را بپذیرند.

حال اشخاص زیادی هستند که دارای چند سند ملکی می‌باشند بدون آنکه از آن استفاده کرده و یا آن را در رهن بانک و دیگر جاها قرار داده باشند این اشخاص می‌توانند به راحتی سند ملکی خود را بعد از انجام کارشناسی و تعیین ارزش به مجموعه های حقوقی معتبر اجاره دهند و از مزایای این کار بهره مند شوند، ما در قسمت بعد به مزایای اجاره سند خواهیم پرداخت.

 

نمونه و نوع قرارداد سند اجاره ای

در قرارداد اجاره سند که مطابق قانون مدنی یک قرارداد معتبر و لازم و فی مابین کسی که سند را اجاره می کند و اجاره گیرنده سند تعهداتی برای طرفین قرار گرفته و همینطور رضایت طرفین و شرایط عرفی و قانونی مربوط به این قراردادها از جمله مهم‌ترین شروط انعقاد قرارداد اجاره سند است.

 

مدارک لازم جهت اجاره سند

مدرک شناسایی و احراز هویت حضوری مشخصات طرف قرارداد

  1.  شناسنامه خود شخص
  2. شناسایی محل سکونت متهم و ضامنین – ضامنین مورد تایید و معتبر موسسه
  3. تعیین ضامن های معتبر بستگی به نوع اتهام و سابقه کیفری
  4. میزان قرارداد متفاوت می‌باشد که دریافت نوع ضمانت بستگی به نظر موسسه داشته و اغلب شامل یک یا چند موارد است

 

اجاره سند برای زندانی

اجاره سند و مزایای آن برای افراد مختلف

در قبل هم به این موضوع اشاره شده بود که اجاره سند برای هر دو طرف معامله بسیار مفید و کاربردی هستند

این مزایا به این صورت می باشند

کسب درآمد

افرادی که دنبال کار در این شرایط بد اقتصادی می گردند تا بتوانند به خانواده خود کمک کنند می توانند سند خود را اجاره دهند البته برخی از عواقب آن می‌ترسند که به همین دلیل ممکن است تردید کنند ولی برای اطمینان باید به مجموعه های شناخته شده استناد کنند.

در برخی موارد اشخاص دارای یک یا چند سند هستند که بدون استفاده است.

که می توانند به راحتی از این سندها استفاده کنند و درآمد قابل توجهی از این راه دریافت کنند.

زیرا برای متهم های بی گناه اجاره سند راحت است و در مدت کم با این کار می شود درآمد قابل قبولی به دست آورد.

 

کمک به افراد بی گناه

افراد با اجاره سند نه تنها یک راه کسب درآمد ایجاد می‌کند بلکه با این کارشان می توانند به افراد بیگناه کمک کنند که به دلیل عوامل مختلف سند نیاز دارند برخی از افراد و گناهکاران ممکن است وضعیت مالی خوبی داشته باشند و سند نیز داشته باشند.

اما سندشان گرو بانک جهت اخذ وام باشد برای همین  در بسیاری از موارد نیاز نیست که نگران ضبط شدن سند خود باشید.

اکنون بعد از آشنایی با این مزیت هایی که در باره اجاره سند گفتیم بهتر است هر چه سریع‌تر به دفاتر حقوقی معتبر رفته  و بعد از اخذ ضمانت های لازم با خیال راحت آن ها را اجاره کنیم.

امروزه بهترین راه برای درآمدزایی در دوران بد اقتصادی اجاره سند است..

سند اجاره مشمول چه مواردی است

آنچه در جامعه به عنوان سند اجاره یاد می‌ شود توافق‌نامه‌ای است که به استناد ماده ۱۰ قانون مدنی و مقرر در ماده ۲۶۵ قانون مدنی در مورد عدم اهدای کمک صورت گرفته است.

اما در زمان عامیانه به آن سند اجاره گفته می‌شود سند اجاره ای در واقع همان دارایی ماست

از جمله بازرگانی و اداری و مسکونی کشاورزی و سایر کاربری هایی که تعریف شده برای معرفی به دادگاه‌ها به عنوان وثیقه برای آزادی در نتیجه که متهم برای دفاع و ارائه شواهد از زندان آزاد می‌شود.

حال به چند نکته مهم که ممکن است سوال شما نیز باشد میپردازیم در ادامه با ما همراه باشید

ضمانت برای زندانی

سند اجاره ای مشمول چه مواردی است

به طور کلی آنچه در جامعه از آن به عنوان  اجاره سند برای زندانی‌ها یاد‌ می‌شود توافق نامه ای است

که به استناد ماده ۱۰ قانون مدنی و مقرر در ماده ۲۶۵ قانون مدنی در مورد عدم اهدای کمک صورت گرفته است.

اما در میان وکلا و مردم به آن سند اجاره ای گفته‌ می‌شود.

بنابراین از نظر قانونگذار نمی توان عقد اجاره را تحت چتر برخی از عقود با ریشه‌های فقهی عقد اجاره نامید.

سند اجاره در واقع همان دارایی از جمله بازرگانی، اداری، مسکونی، کشاورزی و سایر کاربری‌های تعریف‌شده در قانون برای معرفی به دادسرا و دادگاه به عنوان وثیقه آزادی زندانی و متهم است.

در نتیجه که متهم برای دفاع و ارائه شواهد از زندان آزاد‌ می‌شود، یا محکوم علیه برای مدت محدودی از زندان آزاد‌ می‌شود.

 

اجاره سند برای دادستانی و دادگاه

ایا میشود که پرونده متهم در دادسرا باشد و کیفرخواست صادر نشده باشد؟

در بعضی از موارد برای قاضی این امکان وجود دارد که در مرحله دادگاه و پس از ارجاع پرونده از دادسرا به دادگاه برای متهم وثیقه صادر کند.

سند اجاره ای برای زندانی از کجا باید تهیه شود؟

مناسب است که متهم یا خانواده زندانی برای سند یا وثیقه سند اجاره ای نگیرد

بهتر است به دفاتر مراجعه کنیم که معتبر هستند و از اعتبار آن مطمئن هستیم و بایستی که از یک جای مطمئن اعتبار سند را بگیریم.

و مطمئن باشیم که قصد و نیت این افراد خیر  است و محل آنها شناخته شده است.

که در صورت عدم انجام کار وجه دریافتی به ناچار پس داده  می‌شود و به راحتی می‌توان آن مبلق را از آن ها گرفت.

قیمت اجاره سند برای آزادی زندانی

حفظ شغل وکالت اولویت وکلا است آنها تمام تلاش خود را می‌کند که متهم زندانی یا بازداشت نشود تا حقوق متهم نقض نگردد.

قیمت سند اجاره ای برای متهم و زندانی بسته به نوع شرایط بازار، توافق طرفین با توجه به شرایط زمان و مکان توسط کارشناس تایین میشود.

 

وثیقه برای آزادی زندانی

ضمانت های لازم برای اجاره سند

ضمانت اجرای سند برای زندانی باید به گونه‌ای باشد که دارنده سفته اگر نگرانی داشته باشد برطرف شود.

همچنین باید اطمینان داشته باشیم که متهم و مجرم در صورت محکومیت اخطار به مقامات قضایی بلافاصله خود را به مرجع مربوطه معرفی می‌کند.

در صورت عدم مراجعه به ضامن به ایشان اعلام می‌شود که طبق ماده ۲۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری اقدام به معرفی زندانی می‌کنند و در صورت عدم معرفی سند توقیف می‌شود.

اگر وکلای دادگستری نسبت به ورود به این بخش که موضوع تخصصی از احساس مسئولیت کند.

در این صورت قسمت زیادی از جرایم مربوط به موضوع مستندات حذف خواهد شد.

 

مراحل تودیع وثیقه جهت مرخصی زندانی

  1. درخواست زندانی برای استفاده از فرصت مرخصی به کار زندانی.
  2.  تهیه سند و مراجعه صاحب سند به دادیار زندان همراه با اصل سند و بعد از آن تعیین کارشناس از میان کارشناسان صاحب صلاحیت و معتقد حوزه قضایی توسط دادیار و بازپرس
  3. مرحله بعد از اتمام کارشناسی درصورت  مطابقت میزان مبلغ سند با قرار صادره سند را به اداره ثبت اسناد می‌فرستد و زمانی سند آماده شده

جهت بازداشت متهم میتواند به مرخصی برود در صورتی که زندانی در پایان مرخصی خود را به عنوان زندان معرفی نکند، ماده ۱۴۰ قانون آیین دادرسی و دادگاه ها در امور کیفری و لحاظ رای وحدت رویه شماره ۶۸۷ مورخ ۲۵/ ۵ ۱۳۸۶

هیئت عمومی دیوان عالی کشور به وثیقه اظهار می شود چنانچه در مهلت قانونی زندانی را معرفی نکند

با ارسال پرونده به اجرای احکام مطابق مقررات متعاقب دستور ضبط توسط دادستان و با انجام مزایده که مورد وثیقه ملک باشد، وجه حامل از فروش مورد وثیقه به منظورپرداخت به محکوم و مازاد ان برای دولت ضبط می شود.

 

 

  اساس ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری مدت قرار بازداشت موقت بر اساس جرایم مطرح شده به شرح ذیل است

مدت زمان قرار بازداشت بر اساس نوع جرم و شدت مجازات جرم و محکومیت جرم مربوطه متفاوت است.

در جرم هایی که محکومیت آنها سلب حیات است در صورتی که بعد از دو سال از زمان اجرای حکم نتواند قرار وثیقه را تأمین کند در بازداشت به سر می‌برد و در همه جرایم به جز سلب حیات نمی توان متهم را پیش از زمان تعیین شده قانونی بازداشت کرد.

متهم چنانچه وثیقه ای برای آزادی خود دارد معرفی می نماید و اقدامات لازم انجام می پذیرد و در صورت معرفی وثیقه از سوی خود متهم یا هر شخص ثالثی اگر وثیقه وجه نقد باشد باید در حساب سپرده دادگستری تودیع شود و چنانچه مال منقول باشد به نحوی مناسب توقیف گردد.

اگر مال غیر منقول است سند آن از طریق اداره ثبت اسناد و املاک کشور بازداشت می‌شود و در مورد مال غیر منقول مقام قضایی از کارشناس برای ارزیابی مال معرفی شده است اعلام می نماید

و در صورتی آن را می پذیرد که ارزش مال معرفی شده به میزان مبلغ وثیقه یا بیشتر از آن باشد به نظر می رسد زمانی که کارشناس رسمی دادگستری یا اداره ثبت اسناد اعلام می دارد که ملک ارزش لازم را ندارد جای اعتراض نخواهد داشت.

 

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ممکن است فرآیند بازداشت سند یا توقیف آن یا ارزیابی مال معرفی شده چند روز به طول می انجامد که در این مدت سند بازداشت خواهد بود که در هر صورت پس از معرفی وثیقه و داشتن شرایط قانونی به مقام قضایی قرار قبولی وثیقه را صادر می نماید و در این موقع متهم باید آزاد گردد.

نتیجه گیری

طبق توافق طرفین مجاز و قانونی است و ارزش آن نیز مشروع است زیرا هیچ کس برای دیگری کار انجام می‌دهد و با رضایت طرفین انجام می‌شود اجاره سند یک ملک با کاربری‌های مختلف است و قیمت آن توسط بازار تعیین می‌شود املاک غیر منقول سند در مرحله اول به تهیه و سقف سند ملکی به اقدام خود مراجعه کند و در صورت عدم یافتن وثیقه فقط به دفاتر مراجعه کننده به مسئولیت یک کارشناس حقوقی یا وکیل رسمی مراجعه و از خود مراقبت کنید.

منبع: مقاله بالا به طور کامل از سایت زیر کپی شده است.

https://karpardasan.ir/%d8%a7%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d9%86%d8%af/

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.