نمای پیش ساخته سبک در ایران با بهینا نما - پارسی زی
کشتی یونانی در کیش را از دست ندهید

کشتی یونانی در کیش را از دست ندهید

کشتی یونانی در کیش را از دست ندهید کشتی یونانی معروفی در سواحل جزیره کیش وجود دارد که به گل نشسته است و در حال …

بررسی قیمت و کیفیت برندهای سونی سامسونگ و ال‌جی

بررسی قیمت و کیفیت برندهای سونی سامسونگ و ال‌جی

چکیده : مقایسه تلویزیون سونی X77L و تلویزیون سامسونگ CU7000 با ال جی UQ75006 تفاوت و بررسی ارزان‌ترین تلویزیونهای فورکی سری ۷ با مشخصات هوشمند را مشاهده …

آرتروسکوپی زانو؛ خطرات و دوره نقاهت آن

آرتروسکوپی زانو؛ خطرات و دوره نقاهت آن

آرتروسکوپی زانو؛ خطرات و دوره نقاهت آن آرتروسکوپی زانو به دلایل مختلفی انجام می‌شود تا مشکلات مرتبط با مفصل زانو را تشخیص داده و درمان …

نمای پیش ساخته سبک در ایران با بهینا نما

نمای پیش ساخته ساختمان

نمای کلاسیک در طرح های بسیار زیبای به چشم می خورد و یکی از رایج ‌ترین نما ها به حساب می‌آید علیرغم نقدهای بسیار زیادی که در رابطه با گسترش این نماد در کشور در میان مردم وجود دارد.

ولی این نما ها تأثیرات چشمگیری بر روی ساخت و ساز و زیبایی شهری گذاشته اند.

نمای پیش ساخته رومی از نما هایی است که از جنس پلی استایرن می باشد و جزو جدید ترین روش های اجرایی در نمای رومی به حساب می‌آید در کنار روش های دیگر می توان از آن استفاده کرد.

نمای سنگی رومی نمای سیمانی همه آن ها بسیار سنگین هستند ولی نمای پیش ساخته بافت ظریف تری دارند و ساختمان و سازه را سنگین نمی ‌کند.

ویژگی های نمای پیش ساخته رومی

نمای پیش ساخته رومی از اجر ‌های نسوز پلی استایرن با یونولیت ها و روکش های یکنواخت پلیمری ساخته شده است به همین دلیل بسیار مقاوم می باشد.

محصولات پلی استایرن دو دسته هستند و در جهت تزیین و نمای داخلی ساختمان و همچنین نمای بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرند تنوع طرح قطعاتی که پلی استایرن دارند.

بسیار متعدد و زیاد است به همین دلیل می‌توان با هر سلیقه آن را انتخاب کرد این قطعات در انواع ابزار های پیش ساخته نمای رومی ستون سرستون قطعات پوشش و … تولید می شود از دیگر ویژگی‌هایی که این نماها را از سایر محصولات متمایز می‌کند.

این است که پروفیل های به کار رفته شده در آنها شکل منحنی به وجود می ‌آورد و همین دلیل جلوه ای خاص به نما می بخشد از مشکلات عمده ای که برای نما های رومی وجود دارد سنگ آن ها است که اگر در زمان اجرا فرد مهارت کافی نداشته باشد.

کیفیت بصری آن پایین می آید باید حتماً دقت لازم در آن اعمال شود اما نمای پیش ساخته رومی این مشکل نخواهد داشت به دلیل عدم نیاز به برش کاری قطعات در محل و دقت تولید کارخانه نصب می شود.

مزایای نمای پیش ساخته رومی

این نماها کم هزینه هستند نمای پیش ساخته در مقایسه با نما های سنگی رومی که هزینه کمتری نیاز دارند سرعت بالای آن اجرای آن در مقایسه با نما ها بسیار چشمگیر استهم.

سبکی نمای رومی پیش ساخته در مقایسه با نمای سنگ رومی ها از اهمیت است احتیاجی به رابیتس کاری ندارد تنوع بالای قطعات در آن دیده می‌شود.

عایق حرارتی مناسب می باشد زیرا در آن پلی استایرن وجود دارد قابلیت رنگ پذیری دارد.

دقت در اندازه های قطعات به دلیل اینکه کارخانه هستند به چشم می‌آید .

خیلی از افراد دنبال خرید این محصول هستند و قابلیت استفاده از نور مخفی دارد صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد عایق صوتی مناسبی هستند زیرا پلی استایرن می تواند یک عایق صوتی هم باشد.

معایب نمای پلی استایرن

طول عمر پایین در مقایسه با مصالح سنگی دارد .

کیفیت بصری پایین تری نسبت به سنگ های رومی دارند.

احتمال ایجاد شوره در سطح نما وجود دارد.

سمی بودن پلی استایرن و تولید دود سمی در زمان آتش سوزی وجود دارد .

قیمت بالای سر ستون و نمای پلی استایرن های پیش ساخته با نمای سر سیمانی وجود دارد.

اجرای نمای پیش ساخته رومی

نصب نمای پلی استایرن مانند سایر نما ها مراحل متعددی دارد در مرحله اول نما باید کاملا تراز باشد.

در صورتیکه تراز نباشد باید قسمت های ناهمسان سیمان کاری شود تا تراز کاملاً به وجود بیاید در مرحله دوم بعد از تراز کردن سطح نما نوبت نصب قطعات می‌افتد.

نصب نمای پیش ساخته با چسب های ملاتی مخصوص انجام شد که با نسبت مشخص از آب ترکیب می شود و با استفاده از ملات هایی که سبک هستند و به چسب آغشته می شود و در محل با دقت نصب می گردد.

قطعات نمای پلی استایرن بعد از نصب با چسب قطعاتی که میخ فولادی هستند تثبیت می شود.

قیمت نمای پیش ساخته

قیمت نمای پیش ساخته در مقایسه با سنگی به دلیل ساخته بودن قطعات و نصب راحت تر آنها بسیار مناسب تر است و در مقایسه با نمای سیمانی هستند هزینه بالاتری دارد.

ستون های پیش ساخته از جنس پلی استایرن در مقایسه با سرستون های پیش ساخته سیمانی قیمت بالاتری دارد به علت کلی قیمت نهایی پلی استایرن در مقایسه با نمونه‌های این سبک هستند مناسب تر است.

برای اجرای نمای پیش ساخته ساختمان چه کارهایی باید انجام دهیم؟

اولین قدم برای نما سازی ساختمان این است که به یک مجموعه معتبر اعتماد کنید تا بتوانید محصولاتی که از آن ها خریداری می‌کنید با کیفیت باشد.

بهترین ابزارهای پیش ساخته را در جهت زیبا سازی نمای ساختمان تان به کار بگیرید.

اولین عامل در جذابیت ساختمان نمای آن ها می باشد نما ساختمان اگر دارای نمای جذاب باشد نشان از کیفیت بالای معماری آنها می دهد امروزه بیشتر از گذشته به معماری نمای ساختمان اهمیت داده می شود.

یکی از متنوع ترین طرح هایی که در ساختمان ها صورت می گیرد نوع نما است که معمولا به واسطه سنگ‌های مصنوعی یا ابزار های پیش ساخته نماکاری می شود.

استفاده از مواد های پیش ساخته در کل دنیا سابقه کهن دارد این صنعت امروزه با هدف یافتن جانشین های مناسب به جای مواد طبیعی اقدامات چشمگیری در جهت تغییر و پیشرفت تکنولوژی ساختمان ها انجام داده است پلی استایرن یک پلیمر مصنوعی که خیلی ایمن و مقاوم است.

جدیدترین نوع نمای پیش ساخته از نظر متریال

متریال نمای پیش ساخته معمولا از فایبرگلاس چند لایه هستند که از پلیمرهای به عنوان ماده شیشه های تقویت شده ساخته می شوند.

بخش داخلی محصولات مواد مخصوص باشد که باعث استحکام بیشتر آن ها می شود و از سنگ واقعی را به بیننده القا می کند.

کارشناسان می‌گویند که این متریال با توجه به بررسی که انجام شده است برای اقلیم ایران هم می‌تواند مناسب باشد و مزیت های زیادی هم دارد. نمای پیش ساخته ساختمان اگر از مراکز معتبر تهیه شود ماندگاری بسیار بالایی دارد.

اگر از مراکز نا معتبر تهیه شود بسیار زود می ریزد و شکل نما را زشت می کند بنابراین بسیار مهم است که ان را از کجا تهیه می کنید.

منبع: بهینا نما

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.