چرا باید عروسک بخریم ؟ - پارسی زی
پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل

پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل

پر فروش ترین لوازم جانبی موبایل اگر شما هم واردکننده یا عمده فروش لوازم جانبی موبایل هستید، قطعا خواندن این مطلب می تواند برایتان مفید …

اجاره سند و طرز کسب درامد از آن

اجاره سند و طرز کسب درامد از آن

چکیده : در این مقاله به طور کامل به مورد”اجاره سند” و طرز کسب درآمد از آن می‌پردازیم.   اجاره سند در مراحل مختلف  قانونگذار در …

علت هاله سفید در تلویزیون چیست؟

علت هاله سفید در تلویزیون چیست؟

هاله سفید در صفحه تلویزیون به معنای وقوع یک پدیده تصویری است که عموماً به دلیل تداخل سیگنال ‌های تلویزیونی یا مشکلات فنی در تلویزیون …

چرا باید عروسک بخریم ؟

عروسک‌ها همیشه جز جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای خرید هدیه بوده‌اند و این هدیه دوست‌داشتنی کوچک و بزرگ و دختر و پسر نمی‌شناسد. در حقیقت افراد بدون توجه به سن و سال یا جنسیت خود می‌توانند عاشق انواع عروسک‌ها باشند و حتی کلکسیونی از این محصولات جذاب را در منزل خود داشته باشند. کشور آلمان به‌عنوان پیشتاز تولید عروسک‌های پولیشی، نسل جدیدی از اسباب‌بازی‌ها را به جهان معرفی کرد که امروزه به جرأت می‌توان گفت این عروسک‌ها تبدیل به محبوب‌ترین هدایا شده‌اند. شاید دلیل این امر تنوع در طراحی و تولید عروسک‌های پولیشی باشد. اما خرید عروسک هم آدابی دارد و شما پیش از انتخاب این محصولات باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، خصوصا اگر این محصولات را برای کودکان خریداری می‌کنید.

راهنمای خرید عروسک باکیفیت از بهترین فروشگاه عروسک پولیشی

اولین قدم برای یک خرید مطمئن مراجعه به بهترین فروشگاه عروسک و اسباب‌بازی است و شما می‌توانید با خرید از این فروشگاه‌ها اطمینان حاصل کنید که یک خرید مطمئن و باکیفیت خواهید داشت. همان‌طور که خواندید، مناسب‌ترین و بهترین الیاف برای پرکردن عروسک پولیشی، الیاف پلی‌استر فنری هستند و شما باید دنبال چنین محصولی برای فرزندتان باشید.

الیاف به‌کاررفته در عروسک پولیشی

کودکان پوست بسیار حساس و لطیفی دارند و شما پیش از خرید عروسک برای فرزندتان باید از جنس این عروسک‌ها مطمئن شوید. عروسک‌های پولیشی، وابسته به صنایع نساجی هستند و عموما با الیاف نرمی مانند کرک و پر، پنبه مصنوعی و حتی دانه‌های یونولیت و توپی و … پر می‌شوند. این عروسک‌ها بسته به الیاف موجود در ساختارشان کیفیت و دوام مختلفی دارند.

الیاف پنبه‌ای و پشمی

این نوع الیاف به علت ساختار متخلخل، قابلیت جذب آب و رطوبت را دارند و از همین‌رو در صورت عدم مراقبت صحیح، محیط مستعدی را برای رشد و تکثیر انواع باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا به وجود می‌آورند. همچنین ممکن است پس از شستشوی نادرست بو بگیرند و الیاف درونی آن‌ها گوله‌گوله شود. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید مراقبت صحیحی از این نوع عروسک‌ها داشته باشید، بهتر است سراغ عروسک‌های پرشده با الیاف پنبه‌ای نروید.

الیاف مصنوعی پلی‌استر

می‌توان گفت الیاف پلی‌استر مناسب‌ترین الیاف حجمی جهت پرکردن عروسک‌های پولیشی به شمار می‌آیند و وزن کم، خاصیت فنری و انعطاف‌پذیر بودن آن‌ها باعث کاربردی‌تر شدن این عروسک‌ها برای کودکان می‌شود. الیاف پلی‌استر به‌ علت ساختار ملکولی منسجم و یک‌دست هرگز رطوبت و آب را جذب خود نمی‌کنند و به‌همین‌دلیل نیز پس از شستشو به‌سرعت خشک شده و محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها نخواهند بود. عروسک‌های پر‌شده با الیاف پلی‌استر و پلی اکریل نایلونی یا همان ویسکوز، قابل شستشو هستند و هیچ‌گونه حساسیتی برای فرزند دلبندتان به وجود نخواهند آورد.

کیفیت ظاهری

یقینا راه‌های مختلفی برای پیدا کردن عروسک مرغوب و باکیفیت وجود دارد. یکی از این نشانه‌ها، ظاهر و استایل بیرونی این عروسک‌ها است. عروسک‌های پولیشی باکیفیت اساسا وزن پایین و دوخت منظمی دارند. این یعنی عروسک‌های پرشده با پلی‌استر با فشرده‌شدن، شکل ظاهری خود را از دست نمی‌دهند و مجددا به دلیل خاصیت ارتجاعی به همان حالت اولیه خود باز می‌گردند. این الیاف کاربردی به علت شکل فنری قابلیت اشغال حجم بیشتری دارند و حتی درصورت تحت فشار قرار گرفتن در مدت زمان زیادی نیز حالت خود را حفظ می‌کنند. در حقیقت شما با نگاه کردن به ظاهر این عروسک‌ها می‌توانید الیاف داخلی‌شان را تشخیص دهید و بهترین گزینه موجود را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید آنلاین دارید بهتر است به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند فروشگاه اینترنتی ململ مراجعه کنید تا با خیالی آسوده عروسک باکیفیتی را خریداری کنید.

قابل شستشو بودن

یکی از مسائلی که تمام والدین هنگام خرید عروسک به آن فکر می‌کنند، قابل شستشو بودن عروسک‌ها است. اساسا کودکان خصوصا در سنین پایین‌تر به تمیز نگه داشتن وسایلشان توجهی ندارند و به همین علت لباس‌ها و اسباب‌بازی‌های خود را کثیف می‌کنند. متدهای روانشناسی هم می‌گویند نبایند به کودکان خردسال در رابطه با این مسائل سخت گرفت و باید به آن‌ها اجازه داد تا می‌توانند هنگام بازی کردن تجربه‌های مختلف کسب کنند، البته تا جایی که به خود آسیبی نرسانند.

امروزه تولیدکنندگان معتبر اسباب‌بازی به این اصل توجه زیادی می‌کنند و عروسک‌های پولیشی از موادی تولید می‌شوند که برای شست‌وشو با ماشین لباسشویی مناسب باشند. برای افزایش عمر و ماندگاری این عروسک‌ها همیشه آرام‌ترین چرخش ماشین لباسشویی را انتخاب کنید و آن را پیش از قرار دادن در ماشین، با روبالشتی یا ملافه یا یک کیسه پارچه‌ای کاور کنید. توجه داشته باشید اگر عروسک سوراخ شده و یا آسیب‌دیدگی‌ جزئی بر روی بدنه خارجی خود دارد، بهتر است آن را با دست بشویید تا آسیب بیشتری نبیند.

توجه به داشتن برچسب راهنمای شستشو در هنگام خرید عروسک

همان‌طور که در بخش‌های پیشین گفتیم، عروسک‌هایی که با الیاف طبیعی، فوم، پنبه و … پر شده‌اند قابل شستشو با ماشین لباسشویی نیستند و شما می‌توانید آن‌ها را با دست بشویید. حواستان باشد در ساختار داخلی و خارجی عروسک‌ها از چرم یا خز استفاده نشده باشد چرا که شستشو با آب به این مواد صدمه زیادی می‌زند. بسیاری از عروسک‌ها یک برچسب توضیحات دارند و شما با استناد به آن‌ها متوجه خواهید شد که چه نوع روش شستشو و چه درجه‌ای از دمای آب برای بافت آن‌ها مناسب است. اگر برچسب توضیحات را دور انداخته‌اید و مطمئن نیستید که باید از چه روش یا شوینده‌ای استفاده کنید، توصیه می‌کنیم از آب سرد و یک شوینده ملایم استفاده کنید.

اصلی‌ترین مخاطبان عروسک‌ها کودکان هستند که عموما پوست حساس و لطیفی دارند و هنگام خرید عروسک باید به این مسئله توجه کرد. یکی از منطقی‌ترین راه‌ها برای یک خرید مطمئن، مراجعه به معتبرترین مراکز فروش اسباب‌بازی کودکان است. فروشگاه اینترنتی ململ، بهترین فروشگاه عروسک پولیشی و یکی از معتبرترین مراکز موجود برای خرید اسباب‌بازی‌های مختلف است. هنگام خرید حتما الیاف به کار رفته در عروسک‌ها را بررسی کنید.

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.