طراحی لوگو پزشکی و تاثیر روی برندینگ شما - پارسی زی
تفاوت بین صفحه فرز سنگ بری و آهنگری چیست؟ (بررسی تخصصی)

تفاوت بین صفحه فرز سنگ بری و آهنگری چیست؟ (بررسی تخصصی)

تا به حال با چاقوی قصابی میوه بریده اید یا برعکس با چاقوی مخصوص برش میوه برای برش گوشت اقدام کرده اید؟!! شاید در برخی …

دلیل نصب پیچ و رولپلاک نما ساختمان چیست ؟

دلیل نصب پیچ و رولپلاک نما ساختمان چیست ؟

دلیل نصب پیچ و رولپلاک نما ساختمان چیست ؟ الو راپل یکی از بهترین مراکزی است که انجام و نصب پیچ و رولپلاک نما ساختمان …

بازرگانی صداقت

بازرگانی صداقت

بازرگانی صداقت در این مقاله از بازرگانی صداقت، قصد داریم به معرفی کینوا هاژه بپردازیم؛ محصولی غذایی با اصالت آمریکایی که از گیاه کینوا به …

طراحی لوگو پزشکی و تاثیر روی برندینگ شما

لوگو نیاز اولیه همه برای شروع به کار هستند، طراحی لوگو پزشکی از آنجا حائز اهمیت هست و مهم میباشد چون پزشکی یکی از مهم ترین و یکی از حساس ترین مشاغل هر کشور به حساب می آید که باید با کمک ابزار های تبلیغاتی خود و تخصص خود را بهتر به مخاطب معرفی کند.

ویژگی هایی که باید در طراحی لوگو رعایت شود

در طراحی لوگو پزشکی باید به مسائلی همچون:

  • نمادی که در طراحی لوگو پزشکی رعایت میشود
  • انتخاب رنگ

ولی مهم ترین فاکتور ها در طراحی لوگو پزشکی عبارت اند از:

  • تصاویر
  • رنگ لوگو
  • متن لوگو

این موارد باید خیلی دقت کرد بهشون چون بنا به سلیقه افراد به خصوص دکتر ها و پزشکان ممکن هست دکتر از یک سری رنگ ها و یا حتی ممکن است از متن انگلیسی و بعضی ها متن فارسی دوست داشته باشند.

در بخش تصاویر هم باید خیلی دقت کرد و جالب است بدانید که حتی امواج آلفا و بتا را میتوان از تصاویری دانست که قابل استفاده در لوگو و به خصوص لوگو های پزشکی در تمامی زمینه هاست بدانیم.

در برخی اوقات هم پیش اومده که شما از بهترین تصاویر برای طراحی لوگو خود استفاده کرده اید ولی اگر رنگ مناسبی را انتخاب نکرده باشید لوگو شما چهره مناسبی و رضایت بخشی نمیدهد، به وضوح قابل مشاهده هست این موضوع شما میتوانید برخی از لوگو های شرکت و کلینیک های پزشکی بزرگ رو بینید که حروف اول اسم برند خود را با رنگ و طراح جذابی خلق کرده اند که هزاران لوگو موجود با تصاویر خاص زیباتر به چشم میآید.

ویژگی یک لوگو پزشکی حرفه ای

C:\Users\seo\Downloads\لوگو-کلینیک-ناباروری-آبان.png

به یادماندنی بودن لوگو: یک لوگو پزشکی باید با داشتن طرحی ساده با استفاده۹ از رنگ بندی مناسب و تصاویری زیبا، تصویری از برند و دکتر را در ذهن خود مخاطب ایجاد کند، یک لوگو حرفه ای در اولین اقدام باید حس اعتماد و اطمینان بخهشی به بیمارن دهد تا باعث رشد برندینگ شما شود.

طراحی هوشمندانه لوگو:لوگو باید با استفاده از فضای منفی حروف برند به خوبی استفاده شده باشد تا لوگو شما را برتری بدهد به رقیب و متمایز کنه، این مورد بستگی به طراح و سطح توانایی و خلاقیت مجموعه طراح و یا طراح گرافیک شما میباشد.

در نظر گرفتن تخصص و نام پزشک و حتی فعالیت کلینیک خیلی در طرالحی لوگو مهم است و به بهترین شکل به افزایش رشد برندینگ شما کمک میکند.

عناصر طراحی اصولی لوگو

در طراحی لوگو شما باید به خوبی لوگو رو تجسم کنید که ممکن است در برخی مواقع در تایپوگرافی که در لوگو در حال انجامه یا حتی علائم مختلفی که در حال انجامه شمال نماد ها، اشکال هندسی یا حتی نماد هایی که مخاطب در ضمیر نا خود اگاه خود با انها آشنا هست و یا نماد های انتزاعی باشد.

بافت لوگو یکی از بخش هایی هست که دارای اهمیت بسیار زیادی در طراحی میباشد اینگونه باید عنوان کرد که رنگ در لوگو دارای اهمیت خیلی بیشتر نسبت به نماد ها و تصاویری هست که داخل لوگو استفاده میشود که این باعث شده بعضی وگو ها سیاه و سفید و یا شاید دیده شده یک لوگو تک رنگ بوده و حتی لوگو های چند رنگ که معمولا با آنها اشنایی بیشتری داریم.

به طور کلی هر لوگو دارای عناصر تایپوگرافی مختلفی میباشد که این مهارت به عنوان خوشنویسی هم شناخته میشود.

اصول اصلی در طراحی لوگو چیست؟

  • مینیمال بودن لوگو: لوگو بخشی مهم در هر کسب و کاری هست و میتوان ابزاری جهت بازاریابی روی آن حساب کرد.
  • ماندگاری لوگو: لوگو باید مدرن و امروزی باشد ولی نباید با مد روز حرکت کند که به مرور زمان قدیمی شود.
  • چند منظوره بودن: لوگو باید در تمامی ابعاد و بخش ها و با زاویه دید های مختلف دارای دید بصری باشد.
  • استراتژیک درست رنگ ها: با استفاده از رنگ هایی که در لوگو استفاده میشود همچون حس تهاجم، عشق، انرژی و شور اشتیاق رو با دیدن لوگو به مخاطب القا کند.
  • متناسب با تخصص طراحی شود: لوگو باید به نحوی باشد که مخاطب با دیدن لوگو به راحتی با تخصص شما آشنا شود.
  • میراث برند: لوگو باید ساده و به یادماندنی باشد که نیاز به ریدیزاین و باز طراحی دوباره نشود.
  • طراحی لوگو تایپ:لوگو تایپ یا لوگو تایپوپرافی یکی از روش هایی هست که سالیان سال داره در طراحی استفاده میشود و خیلی از روش های دیگر در طراحی مثلا استفاده از المان و تصاویر در لوگو و…
  • المان سازی در لوگو:این روش را روشی نمادی که در ذهن مخاطب تداعی کننده است و حرفه و تخصص پزشک را با المان سازی و نماد سازی به نمایش درمیآورد.

در طراحی های لوگو خیلی از شرکت ها و طراحان حرفه ای علاوه بر طراحی لوگو برای شما لوگو موشن و یا حتی طراحی های خیلی زیبا را با موشن گرافیک خلق میکنند.

منبع: پیراطب

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.