معرفی ورق استیل 420 و 430 (ورق استیل بگیر) - پارسی زی
چرا کنکوری ها از ریاضی متنفرند و آیا می‌توان با آن آشتی کرد ؟

چرا کنکوری ها از ریاضی متنفرند و آیا می‌توان با آن آشتی کرد ؟

چرا کنکوری ها از ریاضی متنفرند و آیا می‌توان با آن آشتی کرد ؟ تنفری که بچه های کنکوری از ریاضی دارند یک الگوی قدیمی …

اهمیت خرید تجهیزات زیمنس برای اتوماسیون صنعتی

اهمیت خرید تجهیزات زیمنس برای اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون را می توان به صورت “ایجاد و استفاده از فناوری برای نظارت و کنترل تولید و تحویل محصولات و خدمات” تعریف کرد. با استفاده …

در درب های شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده می گردد

در درب های شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده می گردد

در درب های شیشه ای از شیشه سکوریت استفاده می گردد یکی دیگر از مواردی که شیشه های سکوریت به کار برده می شوند در …

چکیده : معرفی ورق استیل ۴۲۰ و ۴۳۰ (ورق استیل بگیر) ورق استیل را از کجا بخریم؟

 

آلیاژ ۴۱۰S یک اصلاح کم کربن و بدون سخت شدن از آلیاژ ۴۱۰ است. کربن کم تشکیل آستنیت را در دماهای بالا به حداقل می‌رساند که توانایی سخت شدن آلیاژها را محدود می‌کند. ۴۱۰S حتی زمانی که به‌سرعت از دمای بحرانی خنک می‌شود، نرم و انعطاف‌پذیر باقی می‌ماند. این ویژگی غیر سخت‌شدنی به جلوگیری از ترک‌خوردگی در هنگام قرار گرفتن آلیاژ در معرض دماهای بالا یا جوشکاری کمک می‌کند. ۴۱۰S در شرایط آنیل شده کاملاً فریتی است. این ویژگی، مقاومت در برابر خوردگی کافی مشابه ۴۱۰ و مقاومت در برابر اکسیداسیون خوب از خود نشان می‌دهد.

image_1640469679.png

کاربردهای ورق استیل s410

  • پالایش نفت و فرآوری پتروشیمی
  • ستون‌ها
  • سینی‌های تقطیر
  • مبدل‌های حرارتی
  • برج‌ها و تاور ها

مقاومت در برابر اکسیداسیون

در سرویس مداوم تا دمای ۱۳۰۰ درجه فارنهایت (۷۰۵ درجه سانتی‌گراد) و در سرویس‌های متناوب تا دمای ۱۵۰۰ درجه فارنهایت (۸۱۱ درجه سانتی‌گراد) استفاده می‌شود.

مقاومت در برابر خوردگی

مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضدزنگ ۴۱۰S مشابه نوع ۴۱۰ است. در برابر خوردگی در شرایط جوی، آب شیرین، اسیدهای آلی و معدنی ملایم، قلیاها و برخی مواد شیمیایی مقاوم است. قرار گرفتن در معرض کلریدها در فعالیت‌های روزمره (مانند تهیه غذا، فعالیت‌های ورزشی و غیره) به‌شرط تمیز کردن مناسب پس از کار، مانعی ندارد. برای حداکثر مقاومت در برابر خوردگی در محیط‌های شیمیایی، ضروری است که سطح ۴۱۰S عاری از هرگونه رنگ حرارتی یا اکسیدی باشد که در طول بازپخت یا کار گرم ایجاد می‌شود. تمام سطوح باید آسیاب یا سمباده صیقل داده شوند تا هرگونه اثر اکسید و کربن سطحی از بین برود. سپس قطعات باید در محلول گرم ۱۰ ۲۰% اسید نیتریک غوطه‌ور شوند و سپس با آب شستشو داده شود تا آهن باقیمانده از بین برود.

مقاومت در برابر حرارت

این آلیاژ را نمی‌توان با عملیات حرارتی سخت کرد. استیل S410 در دمای بین ۱۶۰۰ تا ۱۶۵۰ درجه فارنهایت (۸۷۱ تا ۸۹۹ درجه سانتی‌گراد) بازپخت می‌شود و سپس هوا خنک می‌شود تا تنش‌های کاری سرد کاهش یابد. ۴۱۰S به دلیل شکنندگی نباید در معرض دمای بالاتر از ۲۰۰۰ درجه فارنهایت (۱۰۹۳ درجه سانتی‌گراد) قرار گیرد.

جوشکاری

توجه ویژه در جوشکاری با اسستیل ۴۱۰S باید به جلوگیری از شکستگی حین جوشکاری معطوف شود. این شامل به حداقل رساندن ناپیوستگی‌های سطحی، حفظ حرارت ورودی جوش و گاهی اوقات تا حدودی گرم کردن قطعه قبل از جوشکاری است.

image_1640469759.png

ورق استیل ۴۰۹

استیل ضدزنگ گرید ۴۰۹ یک فولاد فریتی است که خواص مکانیکی خوب و مقاومت در برابر خوردگی در دمای بالا را ارائه می‌دهد. معمولاً به‌عنوان فولاد ضدزنگ کروم در نظر گرفته می‌شود، با کاربردهایی در سیستم‌های اگزوز خودروها و کاربردهایی که نیاز به جوش‌پذیری بالا دارند.

استیل گرید ۴۰۹ در اشکال بسیار تثبیت شده، مانند گریدهای S40930، S40920 و S40910 موجود است. پایداری این گریدها با وجود نیوبیم، تیتانیوم یا هر دو در ترکیب فولادها تأمین می‌شود.

  • مقاومت در برابر خوردگی

فولادهای ضدزنگ گرید ۴۰۹ دارای مقاومت عالی در برابر گازهای خروجی و خوردگی اتمسفر هستند که نسبت به گریدهای ۴۱۰ مارتنزیتی با ۱۲% کروم برتری دارند. با این حال، مقاومت در برابر خوردگی آن کمتر از فولادهای درجه ۴۳۰ حاوی ۱۷٪ کروم است. سطح فولادهای درجه ۴۰۹ در معرض خوردگی ضعیف است که استفاده از این گرید استیل‌ها را برای اهداف تزئینی محدود می‌کند.

  • مقاومت در برابر حرارت

استیل ضدزنگ گرید ۴۰۹ در دماهای تا ۶۷۵ درجه سانتی‌گراد در حین کار مداوم و تا ۸۱۵ درجه سانتی‌گراد در شرایط متناوب، در مقابل پوسته پوسته شدن مقاومت دارند. این دماها مربوط به محیط‌های خدماتی خاص است.

  • جوشکاری

استیل گرید ۴۰۹ باید قبل از جوشکاری در دمای ۱۵۰ تا ۲۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم شود. اگرچه میله‌ها یا الکترودهای پرکننده گرید ۴۳۰ و ۴۰۹ را می‌توان در هنگام جوشکاری فولادهای درجه ۴۰۹ استفاده کرد، الکترودها یا میله‌های پرکننده گرید ۳۰۹ اکیداً توسط AS 1554.6 توصیه می‌شوند. برای کاهش رشد دانه‌های کریستالی باید دقت شود که استیل گرید ۴۰۹ با حداقل حرارت جوش داده شود.

کاربردهای معمول استیل ضدزنگ گرید ۴۰۹ در زیر ذکر شده است:

  • لوله اگزوز خودرو
  • سیستم‌های مبدل کاتالیزوری
  • صدا خفه کن صنعتی

image_1640469813.png

ورق استیل ۴۲۰

ورق استیل گرید ۴۲۰ اصلاح شده ۴۱۰ با محتوای کربن بالاتر برای افزایش سختی، بهبود استحکام و مقاومت در برابر سایش بهتر است. این نوع استیل ضدزنگ بهترین مقاومت در برابر خوردگی خود را در شرایط عملیات حرارتی حفظ می‌کند. فولاد ضدزنگ ۴۲۰ یک نسخه مارتنزیتی با کربن بالاتر از نوع ضدزنگ ۴۱۰ و ۴۱۶ است که می‌تواند با عملیات حرارتی سخت شود. حاوی حداقل ۱۲ درصد کروم است که برای ایجاد خاصیت مقاومت در برابر خوردگی کافی است. استیل ۴۲۰ شکل‌پذیری خوبی در شرایط آنیل شده دارد اما می‌تواند تا ۵۰ RHC سخت شود. بهترین مقاومت در برابر خوردگی آن زمانی حاصل می‌شود که ۴۲۰ سخت شده و صیقل داده شود.

در شرایط سخت شده، ۴۲۰ در برابر اتمسفر، غذاها، آب شیرین، قلیایی‌ها و اسیدهای ملایم، بخار، محلول‌های استریل کننده، نفت خام، بنزین و سایر مواد خورنده، مقاومت خوردگی خوبی دارد. محتوای کربن بیشتر به‌کاررفته در استیل ۴۲۰ استحکام و سختی بالاتری نسبت به گریدهای ضدزنگ ۴۱۰ و ۴۱۶ می‌دهد. در شرایط آنیل شده، ماشین‌کاری ۴۲۰ نسبتاً آسان است، اما اگر تا بالاتر از ۳۰ HRC سخت شود، ماشین‌کاری دشوارتر می‌شود. کاربردهای اصلی استیل ۴۲۰ شامل ابزارهای دندانپزشکی و جراحی، قطعات پمپ، قطعات دریچه و شفت است.

خواص

خواص فیزیکی استیل ۴۲۰ تا حد زیادی به فرآیندهای تمپری که برای آن انجام شده است بستگی دارد.

کاربردهای معمولی استیل ۴۲۰ عبارت‌اند از:

  • کارد و چنگال
  • تیغه‌های چاقو
  • وسایل جراحی
  • دریچه‌های سوزنی
  • تیغه‌های برشی

image_1640469860.png

ورق استیل ۴۳۰

از آنجایی که استیل ۴۳۰ عاری از نیکل و مولیبدن است، به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از گریدهای ورق استیل۳۰۴ یا ورق استیل ۳۱۶ است و از آنجایی که در بسیاری از موقعیت‌ها بیش از حد کافی موجود است، بنابراین اغلب به همتایان گران‌تر خود ترجیح داده می‌شود.

استیل ضدزنگ ۴۳۰ در دماهای بالا به‌خوبی در برابر اکسیداسیون مقاومت می‌کند. این امر زمانی صادق است که به‌طور متناوب در معرض دماهای بالای ۸۷۰ درجه سانتی‌گراد یا به‌طور مداوم در دماهای تا ۸۱۵ درجه سانتی‌گراد قرار گیرد. با این حال، به‌عنوان یک فولاد فریتی، می‌تواند پس از استفاده طولانی در دمای ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد تا ۶۰۰ درجه سانتی‌گراد شکننده شود. همچنین می‌تواند پس از قرار گرفتن طولانی‌مدت در دمای زیر صفر شکننده شود. در چنین مواردی، ممکن است نیاز به بازپخت برای از بین بردن شکنندگی داشته باشد. فولاد ضدزنگ ۴۳۰ را می‌توان جوش و آنیل کرد، اما جوش‌پذیرترین نوع فولاد ضدزنگ نیست. این بدان معنی است که شما نباید آن را برای استفاده در موقعیت‌هایی با ضربه زیاد یا بار سنگین جوش دهید.

ورق استیل را از کجا بخریم؟

هنگام خرید ورق استنلس استیل، توجه به‌ استانداردهای تعریف شده برای آن و کیفیت ورق از اهمیت بسیاری برخوردار است. علاوه بر آن، قیمت ورق نیز به عنوان یک فاکتور مهم در خرید این محصولات فولادی مطرح می‌شود. شرکت فلزات رنگین، به عنوان یک شرکت پیشرو با سه دهه سابقه درخشان در عرصه واردات و عرضه انواع ورق استیل فعالیت می‌کند و ضمن شناخت نیاز صاحبان صنعت و کسب و کارهای مختلف، در راستای مرتفع‌سازی نیاز آن‌ها بهترین و باکیفیت‌ترین ورق‌های استیل را عرضه می‌کند. این شرکت انواع ورق استیل را به شکل‌های مختلف قابل عرضه از جمله: پلیت، کویل، شیت برشی و شیت فابریک با قیمت بسیار مناسب ارائه می‌دهد. خرید ورق استنلس استیل ۳۱۶ از شرکت فلزات رنگین بهترین انتخاب برای شماست، چون تفاوت در کیفیت و قیمت محصولات این شرکت با رقبا به خوبی مشهود است.

آدرس وب سایت فلزات رنگین :

www.felez.co

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.