لیست سالم ترین غذاها که هر روز می‌توانید میل کنید - پارسی زی
راهنمای خرید و فروش انواع باتری + قیمت باتری فرسوده

راهنمای خرید و فروش انواع باتری + قیمت باتری فرسوده

راهنمای خرید و فروش انواع باتری + قیمت باتری فرسوده در این مقاله به بهترین روش های فروش باتری فرسوده و لیست قیمت باتری فرسوده …

کیست مویی: یک مشکل پوستی که نباید نادیده گرفته شود

کیست مویی: یک مشکل پوستی که نباید نادیده گرفته شود

کیست مویی (سینوس پیلونیدال) یک عارضه پوستی خوش خیم است که به دلیل چاقی، پرمویی، نشستن طولانی، ارث در بین دو شکاف باسن و کمر به حالت سوراخ …

سه دلیل عدم موفقیت در یادگیری زبان

سه دلیل عدم موفقیت در یادگیری زبان

یادگیری یک زبان جدید همواره مهارتی به حساب می آید که فارغ از این که در چه شغلی هستید و یا چه سنی دارید، می …

لیست سالم ترین غذاها که هر روز می‌توانید میل کنید

اغلب اوقات، میان وعده های به ظاهر سالم به طور مخفیانه سرشار از قند، چربی اشباع شده و کربوهیدرات هستند. به همین دلیل است که ما سالم‌ترین غذاهایی را که خوشمزه و فوق العاده آسان پخته می‌شوند را برای خوردن انتخاب کردیم. از این گذشته، قانون شماره یک برای پایبندی به یک برنامه غذایی هوشمندانه این است که خسته نشوید، و این مواد سالم شما را همیشه مصرف کنید. متوجه وجه اشتراک همه این غذاهای سالم خواهید شد. هر کدام یک عنصر اساسی مانند میوه، سبزیجات، غلات یا محصولات لبنی هستند. این بدان معناست که هیچ محصول از پیش بسته بندی شده‌ای با لیست در میان مواد خوراکی روزانه ما جای ندارد. شما می‌توانید از این به عنوان یک قانون کلی در هنگام خرید استفاده کنید. اگر غذا ساده، سالم، گیاهی استفاده می‌کنید و از فست فود و روغن‌های مانده دوری می‌کنیدشما در مسیر درستی قرار دارید. حالا به سراغ لیست سالم ترین غذاها برویم.

بلغور جو دوسر و برنج

بلغور جو دوسر به لطف فیبر محلول خود، کلسترول را کنترل می‌کند، به مبارزه با بیماری قلبی کمک می‌کند و شما را تا ناهار سیر نگه می‌دارد. برای یک صبحانه خوش طعم، بلغور جو دوسر پخته شده را با روغن زیتون بریزید و با پارمزان بپاشید، یا این دستور تهیه بلغور جو را با اسفناج و تخم مرغ آب پز امتحان کنید. این صبحانه برای دادن انرژی کافی به بدن عالی است. برای ناهار برنج بپزید. این منبع غنی از کربوهیدرات و پتاسیوم انرژی کافی برای یک روز پر کار را به شما خواهد بخشید. برنج ایرانی هاشمی از بهترین نمونه‌های برنج است که می‌توانید با بررسی قیمت روز برنج ایرانی در سایت دیجی‌کالا بهترین نوع برنج را از برند دلخواه خود تهیه و استفاده کنید.

آووکادو

شما تقریباً ۲۰ درصد از فیبر روزانه خود را در ۱/۲ فنجان آووکادو به علاوه چربی‌های تک غیراشباع کاهنده کلسترول دریافت خواهید کرد. برای یک غذای پرفیبر و میان وعده عالی، یک آووکادو را نصف کنید، با سس سویا و آب لیموترش تازه روی آن بپاشید و دانه‌های کنجد را روی آن بریزید یا نان تست آووکادو را امتحان کنید. یک میان وعده عالی دیگر سالاد‌ها هستند. می‌توانید به سالاد خود برگ‌های کاهو، گوجه، هویج، فلفل، روغن کنجد، آبلیمو و نمک اضافه کنید. روغن کنجد اصل و با کیفیت، روغنی عالی برای پخت پز است و برای طبخ غذاهای پختنی و حتی سرخ کردن غذا می‌توانید از این روغن استفاده کنید. این بهترین جایگزین برای روغن‌های آفتابگردان است.

گردو

گردو منبع جامد اسیدهای چرب امگا ۳ است. چربی‌هایی که کلسترول بد را در بدن شما کاهش می‌دهند و نوع خوب و مورد نیاز چربی برای بدن را افزایش می‌دهند در میان مواد مغذی گردو قرار دارد. برای یک میان وعده سالم برای مدرسه یا محل کار، یک مشت گردو را با مقداری انجیر خشک و چند دانه توت بسته بندی کنید. همیشه مقداریاز این میان وعده‌های عالی به همراه خود داشته باشید. پسته و بادام هم می‌تواند در میان این مواد مغذی برای استفاده روزانه شما قرار بگیرد.

قارچ

قارچ‌های گوشتی و سیر، به‌عنوان پایه‌ای برای گوشت گاو، می‌توانند تا ۴۰۰ کالری از یک وعده غذایی کم کنند. قارچ ها و موسیرهای خرد شده را تفت دهید تا نرم شوند. دلستر به آن اضافه کنید و بپزید تا تبخیر شود. روی ماهی یا مرغ سوخاری سرو کنید. می‌توانید در کنار پیتزا از این قارچ استفاده کنید.

ماست یونانی

ماست یونانی را در طول روز برای هضم بهتر غذا مصرف کنید. این ماست غنی از پروبیوتیک‌ها (باکتری‌هایی که ممکن است هضم را بهبود بخشد و ایمنی شما را افزایش دهد)، می‌باشد. این مدل فوق غلیظ ماست می‌تواند حاوی هشت گرم پروتئین بیشتر در هر وعده نسبت به ماست معمولی باشد. می‌توانید آن را با زیره آسیاب شده، خیار خرد شده، سیر و گشنیز مخلوط کنید. با مرغ کبابی سرو کنید. همچنین می‌توانید آن را در کنار غذاهای برنجی خود سرو کنید.

تخم مرغ

سفیده تخم مرغ پروتئینی با حداقل کالری (و چربی یا کلسترول صفر) دارد. زرده‌های تخم‌مرغ طعم بدی دارند، اما آن‌ها را نادیده نگیرید، آنها مملو از ویتامین B12 و ویتامین A هستند و حاوی کولین هستند، یک ماده مغذی که برای زنان باردار بسیار مهم است. سفیده تخم مرغ را به ورزشکاران پیشنهاد می‌کنیم تا بلافاصله پس از باشگاه از آن میل کنند و پروتئین آن را برای عضله سازی استفاده کنند. یک ساندویچ با نان سبوس دار، تخم مرغ آب پز، گوجه فرنگی، زیتون، پیاز قرمز و کمی روغن زیتون درست کنید.

سویا

این دانه های سویای جوان در هر وعده فیبر بیشتری نسبت به غلات گندم خرد شده دارند و به اندازه بوقلمون پروتئین دارند. سویای پخته شده را با سیر، روغن زیتون و آب لیموی تازه پوره کنید. می‌توانید این ترکیب را خالی مصرف کنید یا آن را سرخ کرده و با اسپاگتی مخلوط کنید. سویا دیگر منبع غنی و گیاهی پروتئینی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

کیوی

این میوه تیره حاوی ویتامین C بیشتر از یک پرتقال و پتاسیم بیشتری از یک موز است. آن را نازک برش دهید، سپس با عسل و با نارگیل برشته شده میل کنید. اگر کیوی شما شیرین باشد نیاز به هیچ کدام از این موارد ندارید و فقط آن را میل کنید تا از مواد مغذی آن استفاده کنید. فراموش نکنید هر چه رنگ کیوی تیره تر باشد، این میوه از نظر آنتی اکسیدان بتاکاروتن غنی تر هستند.

کلم پیچ

کلم پیچ سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن، کلسیم و آنتی اکسیدان‌های لازم برای بدن است. کلم پیچ همچنین منبع خوبی از لوتئین است، یک ماده مغذی مفید برای چشم که ممکن است پیشرفت دژنراسیون ماکولا را کند کند. سالاد کلم پیچ را با تکه تکه کردن برگ‌ها و مخلوط کردن آنها با روغن زیتون، نمک و فلفل درست کنید. روی یک ورقه پخت پهن کنید و در دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت بپزید تا ترد شود، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اجازه طبخ دهید. یا کینوا با قارچ، کلم پیچ را امتحان کنید.

غذاهایی که به صورت روزانه می‌توانید مصرف کنید تا بدنی سالم داشته باشید مواردی غیر از چربی‌ها و روغن‌های فاسد روی پیراشکی‌ها هستند. اگرچه طعم عالی آن شما را وسوسه خواهد کرد اما این مواد غذایی برای بدن و سلامتی شما ضرر دارد و می‌تواند موجب چاقی شکم و پهلوها شود.

نویسنده: سارااقبالی

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.