کاربرد بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی - پارسی زی
ویژگی های بهترین ظروف آشپزی

ویژگی های بهترین ظروف آشپزی

ویژگی های بهترین ظروف آشپزی ظروف آشپزی پیلو یکی از وسایل ضروری در هر خانه و آشپزخانه هستند که برای پخت و پز و آماده‌سازی …

6+ فایده قهوه که قبل از نوشیدن باید بدانید “فواید قهوه تلخ”

6+ فایده قهوه که قبل از نوشیدن باید بدانید “فواید قهوه تلخ”

قهوه یک نوشیدنی محبوب است که به دلیل توانایی آن در تنظیم تمرکز و افزایش سطح انرژی شما شناخته شده است. در واقع، بسیاری از …

کجا بریم که کل تهران زیر پامون باشه؟

کجا بریم که کل تهران زیر پامون باشه؟

کجا بریم که کل تهران زیر پامون باشه؟ کجا بریم که کل تهران زیر پامون باشه؟ به تهران، پایتخت شلوغ و پر جنب و جوش …

کاربرد بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی

بتن اکسپوز یکی از منحصربفردترین مصالح مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ساختمان های مدرن است. این نوع بتن با اندازه های مختلف، سطح صاف و صیقلی خاکستری و رنگ سرد نقش بسیار مهمی در زیبایی فضای داخلی خانه های ساخته شده به سبک مدرن دارد. سادگی، جذابیت و زیبایی منحصر به فردی که بتن اکسپوز به ارمغان می آورد، فضای داخلی ساختمان را کاملاً مدرن جلوه می دهد.

جذابیت و زیبایی بتن اکسپوز باعث شده است که امروزه از بتن اکسپوز در نمای بسیاری از ساختمان ها استفاده شود. این بدان معناست که بسیاری از امکانات بتن اکسپوز توسط طراحان و معماران ساختمان بی‌شماری شناخته شده و از آن استفاده بهینه شده است. این پوشش زیبا با بتن اکسپوز طراحی و اجرای متفاوتی با سایر نماهای ساختمان ایجاد می کند.

چرا از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

مهم ترین دلیل استفاده از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی خنکی و خنثی بودن بتن و رنگ آن است که فضای ساختمان را بسیار مدرن و متمایز می کند. از طرفی استفاده از بتن اکسپوز در قالب تایل بتنی ساده امکان استفاده از طرح های ساده، مینیمال و البته بسیار مدرن، به روز و متفاوت را در دکوراسیون ساختمان ها فراهم می کند.

در واقع رنگ خنثی پانل بتن اکسپوز دست طراحان داخلی ساختمان را به یک چیدمان کاملا ساده و مدرن باز می کند. البته نباید فراموش کرد که می توان دال ها و تایل های بتنی اکسپوز را در اندازه ها، طرح ها و رنگ های مختلف طراحی کرد.

مثلا به جای استفاده از تایل های بتنی با سطح صاف و ساده می توان از تایل های بتنی طراحی شده به صورت سه بعدی برای افزایش جذابیت دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده کرد.

طراحان داخلی ساختمان های مدرن بر این باورند که بهتر است از دیوارپوش بتنی سه بعدی اکسپوز در فضاهایی مانند فضاهای اداری یا اتاق کنفرانس استفاده شود. یکی از کاربردهای رایج برای نمای پشت تلویزیون است.

نکته مهم بعدی هزینه پایین طراحی، نصب و نگهداری بتن اکسپوز در مقایسه با بسیاری از انواع مصالح دیگر است. همانطور که می دانید این نکته با توجه به وضعیت اقتصادی اقشار مختلف جامعه بسیار مهم و قابل توجه است.

مقاومت بسیار بالای بتن اکسپوز، عمر طولانی، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر باد و حرارت از دیگر ویژگی های بتن اکسپوز است که افراد زیادی را به استفاده از آن ترغیب می کند.

با این حال، هنوز تعجب می کنید که چرا از بتن اکسپوز برای فضای داخلی ساختمان استفاده نمی شود؟

حالا تفاوت بافت و سطح بتن اکسپوز تولید آشیان نو و استفاده مطلوب از مواد و اجزای مرغوب، مشاوره نصب، اجرا و زیبایی بیشتر را در نظر بگیرید آیا باز هم در انتخاب بتن اکسپوز تردید دارید؟ با بتن اکسپوز می توانید فضای متفاوتی برای اتاق خواب، حمام یا حتی آشپزخانه ایجاد کنید.

بهتر است بدانید که در صورت تمایل می توانید حتی روی بتن طراحی و رنگ آمیزی کنید و رنگ آن را از خنثی بودن تغییر دهید.

استفاده از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی چه مزیتی دارد؟

حال اگر تصمیم به استفاده از بتن اکسپوز در طراحی نما و دکوراسیون داخلی ساختمان خود دارید بهتر است مزیت های آن را بدانید و بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

مقرون به صرفه بودن بتن اکسپوز اولین مزیت است. در واقع، نه تنها بسیار ارزان تر از سنگ، آجر، چوب و سایر مصالح ساختمانی است، بلکه از نظر زمان نیز به دلیل سهولت نصب، کار بسیار سریعتر انجام می شود.

به یاد داشته باشید، بتن اکسپوز به راحتی تمیز می شود. برای این کار فقط به یک تکه پارچه و مقداری مواد شوینده نیاز دارید تا گرد و غبار و لکه های مختلفی را که ممکن است به دلایل مختلف به راحتی به سطح آن بچسبد تمیز و پاک کنید.

ضمناً اگر هنوز از انتخاب بتن اکسپوز برای فضای داخلی ساختمان خود مطمئن نیستید، پیشنهاد می کنم به مزایای استفاده از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی توجه بیشتری داشته باشید.

مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن بتن اکسپوز

اگر نگران هزینه های بالای طراحی داخلی هستید، پس باید بگوییم که همانطور که قبلا ذکر شد، بتن اکسپوز بهترین گزینه برای کاهش قابل توجه هزینه ها نسبت به سایر مصالح است.

نصب آسان و راحت بتن اکسپوز

یکی دیگر از ویژگی هایی که این بتن را از سایر مصالح متمایز می کند، نصب آسان است. بنابراین، از آنجایی که بتن اکسپوز نصب آسان است، زمان کمتری برای نصب نیاز است.

 

تمیز کردن آسان بتن اکسپوز

خانم ها به نظافت محیط اطراف خود حساس هستند، بنابراین در و دیوار خانه هایشان همیشه تمیز است. بنابراین استفاده از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی ممکن است برای شما مفید باشد. برای تمیز کردن بتن اکسپوز، پارچه ای بردارید و به راحتی لکه ها یا گرد و غبار را با کمک پاک کننده پاک کنید.

مقاومت بالای بتن اکسپوز

بلایای طبیعی می تواند در هر زمان و هر مکانی اتفاق بیفتد. اما با مقاومت بالای بتن اکسپوز، لازم نیست نگران نفوذ آب، باد و گرما باشید.

در دسترس بودن بتن اکسپوز

اگر به دنبال ماده ای هستید که به راحتی در هر مکانی در دسترس باشد و هر زمان که بخواهید بتوانید آن را تهیه کنید، بتن اکسپوز بهترین انتخاب برای دسترسی در هر مکانی است.

سبکی بتن اکسپوز

سبکی بتن اکسپوز یکی دیگر از مزایای استفاده از بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی است. این ویژگی باعث می شود که شفت ها استرس کمتری داشته باشند و طول عمر بیشتری داشته باشند. همچنین انرژی کمتری برای جابجایی بتن اکسپوز صرف می شود و جابجایی آن آسان تر است. پس مطمئن باشید که بتن اکسپوز می تواند انتخاب خوبی برای دکوراسیون داخلی باشد.

ضد حرارت

اگر ساختمان شما در برابر گرما عایق است، برای گرم نگه داشتن محیط در فصل سرما مشکلی ندارید، زیرا بتن اکسپوز عایق حرارتی مناسبی برای این شرایط است. بتن اکسپوز انتخاب خوبی برای گرم نگه داشتن محیط در فصول سرد سال است.

” شرکت آشیان نو با نام تجاری جی- آر- سی دکو استون با هدف تولید و ساخت قطعات بتنی پیش ساخته و مورد مصرف در نما بیرونی و داخلی ساختمانها در سال ۱۳۹۸ شروع به فعالیت کرده است . تولیدات این شرکت در قالب تایل های بتنی مسلح شده با الیاف شیشه به صورت انواع تایل های سه بعدی، بتن اکسپوز و تایل کف در ابعاد و اندازه های مختلف متناسب با شرایط زیست محیطی و آب هوایی ایران می باشد. ” برای ارتباط با شرکت آشیان نو به وب سایت ashiano.com مراجعه کنید .

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 17 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.