مزایا و معایب زندگی در استرالیا - پارسی زی
روش های بهینه سازی سئو وبسایت

روش های بهینه سازی سئو وبسایت

روش های بهینه سازی سئو وبسایت همانطور که میدانید سئومخفف عبارت Search Engine Optimization میباشد که کلمات مشابه ای مانند SEO یا بهینه سازی موتور …

نحوه استفاده از موس صورت چگونه است؟

نحوه استفاده از موس صورت چگونه است؟

نحوه استفاده از موس صورت چگونه است؟ استفاده از یک فوندانسیون مناسب، هر آرایشی را زیباتر می‌کند. می‌توان موس صورت را در گروه پایه و …

راهنمای خرید گل آنلاین در ایران

راهنمای خرید گل آنلاین در ایران

راهنمای خرید گل آنلاین در ایران تحقیقات نشان می دهد میزان خرید گل مخصوصا جستجو و خرید آنلاین گل ها بیشتر شده و همین نتایج …

مزایا و معایب زندگی در استرالیا

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارند باید با مزایا و معایب زندگی در استرالیا به صورت کامل آشنا شوند. استرالیا همانند هر کشور دیگری دارای نقاط قوت و نقاط ضعف مربوط به خود است.

مزایای زندگی در استرالیا

سالانه مهاجران زیادی از طریق ویزاهای مختلف از جمله ویزای کار و ویزای تحصیلی به کشور استرالیا مهاجرت می کنند. اگر شما نیز قصد مهاجرت و زندگی در استرالیا را دارید پیشنهاد ما این است که حتماً با آگاهی بالایی این کار را انجام دهید. زیرا در غیر این صورت ممکن است در آینده احساس پشیمانی به سراغتان بیاید و از مهاجرت خود دلسرد شوید. در ادامه مهم ترین مزایای زندگی در استرالیا را بررسی میکنیم.

میزان درآمد بالا در استرالیا

مزایا و معایب زندگی در استرالیا را نمی توان در یک جمله خلاصه کرد. یکی از مهم ترین مزایای زندگی در استرالیا درآمد بالا در این کشور است. حداقل درآمد هفتگی در کشور استرالیا ۶۹۵ دلار استرالیا است. در حالی که در کشورهای اروپایی نظیر انگلیس درآمد ساعتی افراد تنها ۷ پوند است. با این میزان درآمد می توانید زندگی با کیفیت بالایی داشته باشید.

خدمات درمانی باکیفیت و پیشرفته

در استرالیا بیمه های درمانی به صورت دولتی و خصوصی فعالیت دارند. این بیمه ها به خوبی می توانند تمامی خدمات درمانی شما را تقبل نمایند. ۱۳۰۰ بیمارستان پیشرفته و مجهز و ۵ هزار داروخانه در این کشور مشغول به فعالیت هستند. بیمه درمانی دولتی ۲ درصد از درآمد سالانه شما را به خود اختصاص می دهد. اما برای بیمه خصوصی باید سالانه ۲۰۰۰ دلار استرالیا را پرداخت کنید.

سیستم آموزشی پیشرفته و دانشگاه های معتبر

سیستم آموزشی و دانشگاه های استرالیا را می توان یکی از نقاط قوت این کشور به حساب آورد. استرالیا اهمیت زیادی برای سیستم آموزش و پرورش قائل است. از این رو سرمایه گذاری زیادی در این سیستم انجام شده است. دانشگاه های معتبر این کشور با دانشگاه ای آمریکا، کانادا و انگلیس رقابت می کنند.

آب و هوای فوق العاده مطلوب

می توانیم به طور کلی بگوییم آب و هوای استرالیا گرمسیر و تا حدی معتدل است. تابستان های استرالیا بسیار گرم بوده و حتماً باید از سیستم تهویه استفاده کنید. اما پاییز و زمستان این کشور نیز گرم بوده و دمای هوا بین ۴ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است. اگر عاشق هوای نیمه شرجی، باران و هوای گرم هستید این کشور برای شما بهترین انتخاب است. البته ناگفته نماید آب و هوا و دمای هوا در این شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. اگر از آب و هوای استرالیا مطمئن نیستید با استفاده از تور استرالیا می توانید سفری توریستی به این کشور داشته باشید. این گونه از نزدیک شاهد شرایط آب و هوایی خواهید بود.

امنیت بالا و بالا بودن امکانات رفاهی در کشور استرالیا

استرالیا یکی از کشورهایی است که میزان بسیار پایینی از نرخ جنایت را به صورت سالانه ثبت می کند. در واقع میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است. به همین دلیل می توانید از پیاده روی های شبانه و فعالیت های شبانه لذت ببرید. بالا بودن امکانات رفاهی را می توانید در گوشه به گوشه استرالیا مشاهده کنید. مهم نیست در چه شهری ساکن هستید، تمام امکانات برای شما فراهم است تا یک شهروند خوشحال باشید. پارک های ملی زیاد، سالن های ورزشی، خدمات درمان، مراکز تجاری و شهربازی های پیشرفته جز این امکانات هستند.

معایب زندگی در استرالیا

معایب زندگی در استرالیا شامل موارد مختلفی می شود که در ادامه به معرفی می پردازیم.

موقعیت جغرافیایی کشور استرالیا و شهرهای آن

مزایا و معایب زندگی در استرالیا را بشناسید. استرالیا کشوری است که در قاره ای دور افتاده واقع شده است. این دور افتادگی ممکن است حس غربت بسیار بیشتری در شما ایجاد کند. همچنین شهرهای این کشور به صورت شهرهای پرجمعیت، متمرکز و دور افتاده از هم واقع شده اند. یعنی فاصله شهرهای این کشور بسیار با هم زیاد است. از این رو طبیعت استرالیا توانسته است طبیعتی بکر و فوق العاده زیبا باشد. اما این وضعیت برای شهروندان کاملاً برعکس است. دور افتادگی این کشور هزینه سفر و رفت و آمد آن را به شدت بالا برده است. شما در اروپا می توانید با پرداخت چند دلار در عرض یک الی دو ساعت رانندگی از کشوری به کشور دیگری بروید. اما سفر از استرالیا به شکور دیگر تنها از طریق راه هوایی یا آبی امکان پذیر است.

بالا بودن نرخ اجاره خانه

اطلاع از مزایا و معایب زندگی در استرالیا ممکن است برای خیلی ها که علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستند جالب باشد. برای اجاره کردن خانه برای مهاجرین می تواند یک موضوع بسیار چالش برانگیز باشد. زیرا اجاره بهای خانه ها در این کشور و در شهرهایی نظیر سیدنی و کانبرا به صورت هفتگی به ۴۹۰ دلار نیز می رسد. اگر نمی خواهید مبلغ زیادی بابت اجازه خانه صرف کنید بهرت است سراغ زندگی در شهرهای ارزان قیمت تر همانند ملبورن بروید. هر چند اجاره کردن یک خانه بزرگ برای خانواده در این شهر نیز بازم گران است.

زیاد بودن هزینه مالیات شهری

اگر زندگی در استرالیا را انتخاب کرده اید باید با مالیات های شهری آن نیز کنار بیایید. شما موظفید هر ساله ۳۰ درصد از درآمد خود را به دولت این کشور پرداخت کنید. در نگاه اول مهاجران بابت این قانون نارضایتی زیادی از خود نشان می دهند. البته از حق نگذریم میزان مالیات هم واقعاً زیاد است. اما در کنار این مالیات باید امکانات خوب شهری را نیز در نظر بگیرید. زیرا تمام هزینه برای بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان صرف می شود.

هزینه زیاد تحصیلات دانشگاهی

اگر قصد ادامه تحصیل و وارد شدن به دانشگاه های این کشور را دارید بهتر است در این زمینه تلاش فراوانی داشته باشید. زیرا دانشگاه های این کشور از جهت بالا بودن هزینه با دانشگاه ها آمریکا و انگلیس رقابت می کند. البته ناگفته نماند که کیفیت آموزشی آن ها نیز در رقابت با دانشگاه های تراز اول جهان است. در صورت داشتن عملکرد عالی می تاونید از کمک هزینه های درسی و بورسیه ها تحصیلی نیز بهره ببرید.

زبان و گویش استرالیایی

زبان رسمی در کشور استرالیا انگلیسی است. اما استرالیایی ها انگلیسی را همانند سایر نقاط جهان حرف نمی زنند. مردم این کشور لهجه و گویش خود را تا حدی وارد این زبان کرده اند. به همین دلیل ممکن است تا مدتی نتوانید با این لهجه خوب کنار بیایید. اما کم کم به آن عادت خواهید کرد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.