موارد بی شمار استفاده از چوب روسی - پارسی زی
​​هات پلیت: یک تجهیز ضروری برای هر آزمایشگاه

​​هات پلیت: یک تجهیز ضروری برای هر آزمایشگاه

​​هات پلیت: یک تجهیز ضروری برای هر آزمایشگاه هات پلیت یا صفحه گرمایی یک دستگاه الکتریکی است که برای گرم کردن محلول ها، مواد شیمیایی …

بررسی تاریخچه موسیقی شاد در ایران

بررسی تاریخچه موسیقی شاد در ایران

  به‌طور کلی، موسیقی به فعالیت و حرفه‌ای گفته می‌شود که با سکوت یا صدا تولید می‌شود. اکثر افراد موسیقی را به عنوان یک تفریح …

اکتور و گیم مستر اتاق فرار کیست؟

اکتور و گیم مستر اتاق فرار کیست؟

اکتور و گیم مستر اتاق فرار کیست؟ یکی از صنعتهای رو به رشد سالهای گذشته اسکیپ روم بوده است. اسکیپ روم که از زیرمجموعه های …

موارد بی شمار استفاده از چوب روسی

چوب یکی از فراورده‌های مهم طبیعت است که در تمامی صنایع نقش قابل‌توجهی دارد. استفاده از این ماده آلی که خود یکی از اجزای محیط زیست بوده، بی‌شک هماهنگ با محیط زیست نیز است. چوب‌ها بسته به نوع درخت و تنه آن دارای جنس و انواع مختلفی هستند. گونه‌های مختلف چوب در کارگاه‌های نجاری و شرکت‌های مرتبط با صنعت چوب در کشور ایران و تمامی اقصی‌نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و با فرایندهای شیمیایی می‌توان از چوب‌ها را به اشکال دیگری تبدیل و بر طول عمر آن‌ها افزود. چوب روسی یکی از این چوب‌ها بوده که کاربردهای فراوانی در زندگی روزمره بشریت دارد. این چوب به‌دلیل داشتن ویژگی‌های مختلف علاوه بر موارد صنعتی و حرفه‌ای در قسمت مبلمان، سرویس خواب و کابینت نیز نقش دمهمی را ایفا می‌کند.

چوب های روسی از طیف وسیعی از نوع‌ها، طرح‌ها و رنگ‌ها تشکیل شده‌ است. این چوب‌ها در کشور روسیه در قطعاتی با ابعاد و اندازه‌های مختلف برش خورده شده و به‌صورت الوار، گرده خشک یا بندیل به کشورهای مختلف صادر می‌شود. چوب‌های روسی بر اساس نوع آن کاربرد دارد. به‌طور مثال چوب نراد روسی به دلیل سبک بودن و شکل‌پذیری در صنعت مبلمان، کاغذسازی، ساخت کف‌پوش و دکور‌های سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع ساسنا این چوب بسیار سبک، نرم، کمی چرب و مقرون‌به‌صرفه با رنگ‌های قرمز، صورتی هستند، به همین دلیل در صنایع ام دی اف و کابینت سازی، نئوپان و الیاف سازی بکار می‌رود. از این چوب‌ ها به دلیل مقاومت و انعطاف‌پذیری‌شان در ساخت داربست و اسکلت‌سازی ساختمان‌ها کمک می‌گیرند.

چوب یولکا یا نئول یولکا که از درخت اسپروس سوزنی برگ بوده و در دسته نرم چوب‌ها قرار دارد. این چوب با رنگ سفید مایل به زرد روشن و بافت نرم در مصالح ساختمانی و انواع دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چوب راش یا بلوط به دلیل خوش‌تراش بودن و فرم‌پذیری بالا در صنعت مبلمان بسیار کارآمد است. این محصول برگرفته از درختان راش و بلوط با گونه‌های مختلف است.‌

معرفی چوب روسی

همان‌طور که از نامش مشخص است از کشور روسیه وارد می‌شود. کشور روسیه یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های چوب در انواع مختلف است. هرچند ایران نیز دارای منابع غنی و فراوانی پوشش گیاهی و درختی است، اما مسولین به‌دلیل مراقبت از این پوشش و محیط‌زیست اقدام به واردات چوب از کشور روسیه کرده‌اند.

این چوب به دلیل زیبایی ظاهری، فراوانی محصولات و فراوارده‌ها و قیمت مناسب، بسیار پرکاربرد و درعین‌حال پرطرفدار است. به‌طورکلی به‌تمامی چوب‌هایی که از روسیه به ایران وارد می‌شوند گفته می‌شود. اما این چوب در اصل چوب سفید درخت کاج است که از کشور روسیه وارد می‌شود. این چوب‌ها با نام‌های ساسنا، یولکا، راش، کاج و نراد در بازار عرضه می‌گردند.

کیفیت بالای این چوب موجب شده تا صنعتگران و مشاغل مرتبط با چوب از این نوع چوب در موارد مختلف بیشترین استفاده را داشته باشند. از مهمترین مزایای این چوب مقاومت آن در برابر رطوبت، قابلیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری بالا و عمر طولانی‌تر آن نسبت به چوب‌های دیگر در فضای باز است. به همین علت در مناطق شمال ایران، سازه های چوبی در فضای باز با این چوب طراحی و ساخته می‌شود.

موارد استفاده از آن

تخته روسی به‌دلیل ویژگی‌هایی مانند انعطاف و شکل‌پذیری بالا، سبک بودن و مقاومت در برابر شرایط جوی به شکل‌های مختلف مورد استفاده و مصرف قرار می‌گیرد. ازجمله این کاربردهای چوب روسی عبارت است از:

  • کمد و کابینت
  • صنعت کاغذسازی
  • پالت چوبی
  • انواع قرنیزها
  • انواع زهوارها
  • نبشی‌ها
  • محوطه‌سازی
  • پارکت
  • دیوارهای جداکننده و پارتیشن
  • نرده و حصار
  • صنعت قایق‌سازی
  • کف‌پوش و دیوار پوش
  • الیاف سازی
  • نما
  • انواع قاب درب و پنجره
  • آلاچیق
  • ساختمان‌سازی
  • زیرسازی‌های دیوار و سقف

خرید چوب روسی با کیفیت از آوا چوب

برای خرید چوب و لوازم و مصالح ساختمانی باید به فروشگاه‌های معتبری چون آوا چوب مراجعه نمود. امروز به دلیل نوسانات ارزی و بی‌ثباتی قیمت‌ها، همچنین تحریم‌های که از کشورهای مختلف اقصاد ایران را تحت فشار قرار داده است، قیمت این محصولات ثبات نداشته و نمی‌توان به هر مرکز فروشی اعتماد کرد. ازآنجایی‌که این چوب‌ها نیز مانند تمام محصولات وارداتی از گمرک باید گذر کند بی‌شک قیمت آن افزایش‌یافته و درنتیجه متقاضی چوب های روسی کاهش می‌یابد.

اما باوجود مراکز فروش معتبری مانند آواچوب طرفداران انواع چوب مانند تخته زیرپایی ،ترموود،لمبه،چندلایی و … می‌توانید با دریافت مشاوره بیست‌وچهارساعته رایگان بهترین محصول هماهنگ با کاربری مدنظر خود را انتخاب و خریداری نمایند. قیمت این چوب بر اساس نوع، خشک بودن یا نبودن و کیفیت آن متغیر بوده و با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف محاسبه می‌شود. البته مشاوران آوا چوب به صورت کارشناسانه به هنگام خرید به خریداران کمک و راهنمایی می‌کنند.

لازم به ذکر است برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین نوع چوب باید به موارد مختلفی از قبیل: مشاهده دقیق، عدم پوسیدگی و ترک خوردگی، نداشتن قارچ و رنگ و میزان رطوبت چوب توجه نمود. نداشتن این اطلاعات و مشاهدات دقیق ممکن است منجر به خرید جنس نامرغوب شده و زیان‌های مالی و خطرات احتمالی به دنبال داشته باشد.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 27 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.