دستگاه سیل لیوان چیست؟ - پارسی زی
اهمیت جذابیت بصری در طراحی وب سایت ها در تبریز

اهمیت جذابیت بصری در طراحی وب سایت ها در تبریز

اهمیت جذابیت بصری در طراحی وب سایت ها در تبریز طراحی وب عالی در یک دهه گذشته به یک مفهوم اساسی و محبوب تبدیل شده …

خرید دیسک و صفحه اصلی خودرو

خرید دیسک و صفحه اصلی خودرو

خرید دیسک و صفحه اصلی خودرو: فرقی نمی کند خودرو شما پژو ۴۰۵ ، ۲۰۶ ، پراید ، پارس ، سمند ، دنا و…. باشد، …

سیر تا پیاز خرید دوچرخه

سیر تا پیاز خرید دوچرخه

سیر تا پیاز خرید دوچرخه آیا تا به‌ حال به این نکته توجه کرده‌اید که حداقل ویژگی‌ها و امکاناتی که می‌توان در حین خرید دوچرخه …

خرید دستگاه سیل لیوان

دستگاه سیل لیوان چیست؟

دستگاه سیل لیوان جزء دسته دستگاه بسته بندی است و برای بسته بندی و پرس دهانه لیوان مورد استفاده قرار میگیرد. سیل لیوان به معنای آب بندی آن است. در حقیقت این دستگاه لیوان‌هایی که با خوراکی‌هایی مانند آبمیوه، بستنی و … پر شده‌اند را سیل (آب بندی) می‌کند. در سال‌های اخیر بسیاری از مشاغل مرتبط با تولید محصولات خوراکی مجبور به استفاده از بسته بندی‌های بهداشتی شده‌اند. زیرا اهمیت بهداشت در این مدت افزایش چشمگیری داشته و بیشتر خریداران جذب محصولاتی می‌شوند که بسته بندی مناسبی دارند.

بنابراین می‌توان گفت استفاده از دستگاه سیل باعث افزایش رضایت مشتریان فعلی و همچنین بیشتر شدن فروش محصولات شما می‌شود. به گونه‌ای که حتی آبمیوه فروشی‌هایی که به صورت سنتی کار می‌کردند، رو به استفاده از این دستگاه آورده اند. اگر شما نیز تولید کننده محصولات خوراکی هستید و می‌خواهید افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم از دستگاه سیل لیوان استفاده نمایید.

انواع دستگاه سیل لیوان

دستگاه سیل لیوان به سه دسته دستی، نمیه اتوماتیک و اتوماتیک تقسیم می‌شود. هر کدام از این دستگاه‌ها از نظر مکانیزم، کارکرد و قیمت با یک دیگر تفاوت‌هایی دارند. همچنین خصوصیات و کاربرد آن‌ها نیز با هم متفاوت است. در ادامه با هرسه دستگاه آشنا خواهیم شد و به شرح خصوصیات و کاربرد آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دستگاه سیل لیوان دستی

نحوه کار با این دستگاه کمی سخت‌تر از دیگر دستگاه‌های سیل لیوان است. به این دلیل که بیشتر مراحل سیل لیوان با استفاده از این دستگاه توسط نیروی دست اپراتور انجام می‌شود. در آغاز کار باید لیوان را داخل قالب دستگاه قرارداده و آن را به صورت دستی به داخل دستگاه بفرستید. سپس اهرم سیل را ابتدا پایین آورده و مجدد بالاببرید. نهایتا دوباره قالب را از داخل دستگاه بیرون آورده و لیوان سیل شده را از داخل آن بردارید.

پس از اتمام کار، برای سیل نمودن لیوان بعدی باید رول سیل را به صورت دستی بپرخانید. این موضوع باعث می‌شود سرعت کار این دستگاه پایین‌تر از دیگر مدل‌ها باشد و تیراژ تولید آن نیز کمتر باشد. البته باید گفت دستگاه سیل لیوان دستی قیمت کمتری دارد و برای کسب و کارها کوچک با تیراژ پایین مناسب‌تر است. حتما در هنگام خرید این دستگاه باید موارد بالا را مدنظر داشته باشید.

دستگاه سیل لیوان نیمه اتوماتیک

دستگاه سیل لیوان نیمه اتوماتیک بسیار شبیه به دستگاه سیل لیوان دستی است؛ تنها یک تفاوت دارند آن هم این است که پس از اتمام فرایند سیل لیوان، رول توسط موتور و چشمی دستگاه به اندازه یک لیوان چرخانده می شود تا آماده سیل لیوان بعدی شود. بدین ترتیب دیگر نیازی به چرخاندن رول به صورت دستی نیست و سرعت و راندمان کار با این دستگاه بالاتر است. در نهایت می‌توان گفت این دستگاه تیراژ تولید بالاتری نسبت به دستگاه سیل لیوان دستی دارد.

دستگاه سیل لیوان تمام اتوماتیک

دستگاه سیل لیوان اتوماتیک

این دستگاه همه قابلیت‌ها و امکانات دستگاه‌های نیمه اتوماتیک و دستی را دارد؛ به علاوه اینکه بخش سیل لیوان نیز در این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام شده و دیگر خبری از اهرم سیل نیست. در دستگاه سیل لیوان اتوماتیک، یک موتور در نظر گرفته شده است که به صورت اتوماتیک پس از قرارگرفتن قالب درون دستگها عملیات سیل را انجام می‌دهد. در این دستگاه تنها کافی است شما لیوان را داخل قالب قراردهید و آن را به داخل دستگاه بفرستید. باقی کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود!

مزایای دستگاه سیل لیوان

این روش باعث جلوگیری از ورود گرد و غبار و آلودگی‌ها به داخل لیوان و همچنین خروج محصولات و مواد غذایی از داخل لیوان می‌شود. در روش سیل لیوان، یک لایه سلفون یا نایلون توسط گرمای المنت دستگاه روی دهانه لیوان چسبانده (پرس) می‌شود. در نتیجه ماندگاری مواد غذایی موجود داخل لیوان افزایش پیدا می‌کند. این روش باعث می‌شود هم از نظر بهداشتی محصولات در سطح بالایی قراربگیرند و هم کیفیت و سلامت آن‌ها در طولانی مدت حفظ شود.

نحوه کار دستگاه سیل لیوان

کارکردن با این دستگاه‌ها بسیار ساده است. داخل دستگاه سیل لیوان، یک المنت وجود دارد که یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها را در عملیات سیل دارد. دمای المنت دستگاه، توسط یک ترموستات که روی صفحه جلویی دستگاه قرارداد تنظیم می‌گردد. این دستگها همچنین تیغه‌ای برای برش سلفون اضافی دارد. این تیغه جزء موارد مصرفی دستگاه به حساب می‌آید؛ اگر از آلیاژ مناسبی ساخته شده باشد، بین دو تا سه سال قابل استفاده است و پس از این مدت باید تعویض شود.

روی صفحه جلویی دستگاه، چراغی نیز قرارگرفته است که هنگام رسیدن المنت دستگاه به دمای مناسب، روشن شده و شما را از آماده بودن دستگاه آگاه می‌کند. رول سلفون نیز از موارد مصرفی این دستگاه محسوب می‌شود که به صورت طرحدار و ساده در بازار موجود است. شما می‌توانید هرکدام از آن‌ها را متناسب با سلیقه و محصولتان خریداری نمایید و داخل دستگاه قراردهید.

به طورکلی قطر دهانه لیوان‌های مخصوص سیل، بین ۹۰ تا ۹۵ سانتی متر است. قطر دهانه قالب اصلی اکثر دستگاه‌های سیل لیوان نیز ۹۵ سانتی متر است. داخل بعضی از این دستگاه‌ها می توان قالب‌های ۹۰ یا ۷۵ سانتی متری نیز برای سیل لیوان‌های کوچکتر قرارداد. پس اگر قطر دهانه شما کمتر از ۹۵ سانتی متر است نگران نباشید. البته باید بدانید که پس از قراردادن قالب کوچکتر، سایز برش دستگاه همچنان ۹۵ سانتی متر باقی می‌ماند و دور لیوان شما همواره چند سانت رول اضافه باقی می‌ماند.

دستگاه سیل لیوان نیمه اتوماتیک

خرید دستگاه سیل لیوان

اگر شما قصد خرید دستگاه سیل لیوان را دارید، ابتدا باید قطر دهانه لیوان‌های مورد استفاده خود را اندازه گیری نمایید. سپس باید دستگاهی را خریداری کنید که امکان سیل نمودن آن لیوان را داشته باشد. یکی دیگر از نکات بسیار مهم در هنگام خرید دستگاه سیل لیوان جنس بدنه دستگاه است. کیفیت قطعات دستگاه و آلیاژ استفاده شده در ساخت المنت برش و کیفیت آن نیز از مواردی هستند که باید در هنگام خرید دستگاه سیل لیوان به آن‌ها دقت داشته باشید. تمامی دستگاه‌های موجود در سایت صنعتگران، جزء بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های سیل لیوان هستند و تمامی آن‌ها با گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می‌شوند.

قیمت دستگاه سیل لیوان

عوامل مختلفی در قیمت دستگاه‌های سیل لیوان اثر گذار هستند. ساختار و مکانیزم عملکرد یکی از تاثیر گذارترین عوامل در قیمت این دستگاه هستند. البته در برخی از موارد قیمت دو دستگاه با مکانیزم یکسان نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. علت این تفاوت قیمت می‌تواند نحوه عملکرد، عمر مفید، ضمانت و شرکت سازنده آن‌ها باشد.

جهت دریافت مشاوره و خرید این دستگاه در سه مدل دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک به سایت صنعتگران مراجعه نموده و یا با شماره ۰۹۰۳۱۱۹۱۷۸۹ تماس بگیرید.

در فروشگاه اینترنتی صنعتگران انواع دستگاه‌ سلفون کش، دستگاه سیل لیوان، دستگاه تاریخ زن و … از بهترین برندها و با بهترین قطعات و مواد مصرفی موجود هستند.

همکاران ما در واحد فروش آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند و به صورت رایگان شما را برای خرید بهترین و مناسب‌ترین دستگاه راهنمایی می‌نمایند.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.