هزینه طراحی کابینت چگونه محاسبه می شود؟ - پارسی زی
محل و نحوه تهیه سنگ رودخانه

محل و نحوه تهیه سنگ رودخانه

تغییرات ایجاد شده در شیوه زندگی افراد، آن ها را به سمت محافظت بیشتر از طبیعت و استفاده از مواد و مصالح پایدار برای ساخت …

یادگیری آسان

یادگیری آسان

یادگیری آسان یادگیری آسان از سال ۱۳۷۳ تاسیس شده و کمک خود را به دانش آموزان آغاز کرده است. این موسسه با توجه به نقش …

بهترین آرایشگاه زنانه برای میکاپ در نیاوران تهران کدام است؟

بهترین آرایشگاه زنانه برای میکاپ در نیاوران تهران کدام است؟

بهترین آرایشگاه زنانه برای اینکه بتواند، جایگاه و لقب بهترین را به خود اختصاص دهد؛ باید نسبت به آرایشگاه های دیگر در محدوده ی خود …

هزینه طراحی کابینت چگونه محاسبه می شود؟

آشپزخانه مهم ترین قسمت هر خانه بوده که عموم افراد برای زیباتر جلوه دادن آن از انواع کابینت بهره می گیرند. آشپزخانه مهم ترین قسمت هر خانه بوده که عموم افراد برای زیباتر جلوه دادن آن از انواع کابینت بهره می گیرند. کابینت هایگلاس سفید، کابینت ممبران، کابینت نئوکلاسیک و… از زیباترین نوع کابینت ها به شمار می روند. اینکه هزینه طراحی کابینت چگونه محاسبه می شود امری است که همواره دغدغه بسیاری از افراد بوده است. از این رو در ادامه مواردی که در هزینه طراحی کابینت نقش دارند را به شما توضیح خواهیم داد.

عوامل تاثیرگذار در محاسبه قیمت کابینت

به طور کلی مواردی که در تعیین قیمت کابینت دخیل هستند، شامل موارد زیر می شوند:

  • طرح کابینت
  • جنس و متریال
  • اندازه و متراژ
  • لایه پی وی سی
  • چسب وکیوم
  • عوامل انسانی

ساده ترین روش محاسبه قیمت کابینت

برای طراحی بهترین نوع کابینت باید بدانید که چگونه می توان مقدار هزینه آن را به صورت جزء به جزء محاسبه کرد:

قیمت متری کابینت

اینکه هزینه طراحی کابینت چگونه محاسبه می شود امری است که همواره دغدغه بسیاری از افراد بوده است. برای اطلاعات بیشتر از قیمت کابینت ممبران و دیگر کابینت ها می توانید به سایت سازا دیزاین مراجعه کنید و قیمت دقیق طراحی کابینت و دیگر هزینه های کابینت را کسب کنید.

آیتم های کابینت

در طراحی کابینت آیتم های مختلفی دخیل هستند که بررسی هر کدام نیاز است. این آیتم ها به میزان متریال مورد استفاده در هر بخش و نوع طرح متفاوت بوده و یکی از عوامل تعیین کننده قیمت کابینت هستند. از جمله این آیتم ها می توان به کابینت کمدی، کابینت زمینی، کابینت دیواری، کانتر یخچال، کابینت ویترینی، صفحه کابینت که روی ماشین ظرفشویی و لباسشویی به کار می رود، اپن یا جزیره و ضد آب کردن کابینت زیر سینک اشاره کرد.

کابینت زمینی

کابینت های زمینی مهم ترین بخش کابینت های آشپزخانه محسوب می شوند که شامل بخش های کشو و طبقه و انواع مختلفی چون کابینت زمینی زیر گاز رومیزی، کابینت زمینی زیر سینک و کابینت معمولی زمینی می شوند. ضریب این کابینت ۶۰ درصد است.

کابینت دیواری

همان طور که می دانید کابینت دیواری اتصالی با زمین نداشته و روی دیوار آشپزخانه قرار می گیرد. این نوع کابینت در همه بخش ها استفاده نمی شود و ضریب آن بستگی به ارتفاع کابینت دارد. مثلا ضریب کابینت دیواری ۷۰ سانتی متری ۴۰ درصد و ۹۰ سانتی متری ۶۰ درصد است.

کابینت کمدی

این نوع کابینت ها از زمین تا تراز کابینت های دیواری ارتفاع داشته و یکپارچه است. ضریب کابینت کمدی سه برابر کابینت زمینی است.

کابینت ویترینی

از کابینت ویترینی برای قرار گرفتن لوازم دکوری استفاده می شود که ضریب آن دو برابر کابینت های زمینی و دیواری است.

کانتر یخچال

کابینتی که در اطراف یخچال کار شده و آن را احاطه می کند، کانتر یخچال بوده که طول آن تقریبا ۱۰ سانتی متر از عرض یخچال بزرگ تر است و ضریبی ندارد.

اپن یا جزیره

این دو مورد به دیوار متصل نمی شوند و عموما برای نما دهی مورد استفاده قرار می گیرند که اگر ساده باشند یک و نیم برابر کابینت زمینی بوده و اگر دکوراتیوکار باشند تا دو نیم برابر کابینت زمینی متغیر است.

صفحه روی کابینت

قیمت صفحه روی کابینت عموما با قیمت متری کابینت ها در نظر گرفته می شود اما قیمت صفحاتی که برای قسمت هایی مانند لباسشویی لحاظ می شوند و جدا از طول یکپارچه هستند؛ متفاوت است و ضریب ندارد.

کابینت زیر سینک ضد آب

کابینت زیر سینک اگر ضد آب باشد و از PVC در ساخت آن استفاده شود، هزینه بیشتری در پی دارد که متناسب با قیمت روز این متریال محاسبه خواهد شد.

محاسبه طول آیتم ها

برای اینکه بدانید هزینه طراحی کابینت چگونه محاسبه می شود، طول هر آیتم را حساب کنید. اگر ارتفاع و عمق کابینت استاندارد باشد، می توانید طول آیتم را در قیمت آن ضرب کنید. در نظر داشته باشید که طول هر آیتم با اندازه بعدی که به موازات زمین قرار دارد، برابری می کند.

ضرایب هر آیتم

مورد دیگری که می تواند روشی ساده جهت محاسبه هزینه طراحی کابینت باشد، ضرایب آن است. برای درک بهتر این مسئله باید بدانید که عموما آیتم ها را متناسب با ابعاد، کاربرد و یراق آلات از یکدیگر تفکیک می کنند. به همین سبب می بایست این موارد را در نظر گرفت و بر اساس نکاتی دیگر که در ادامه ذکر خواهیم کرد، آن ها را در طول هر آیتم ضرب کنید.

به عنوان مثال در نظر بگیرید که کابینت شما از نوع دیواری است، آنگاه باید مواردی چون یک متر یونیت کابینت زمینی با عمق و ارتفاع استاندارد، یراق آلات شرکتی مانند دستگیره، قرنیز، لولا، پیچ، پایه و…، درب یونیت ها، ابزار آلات مورد استفاده برای نصب یک متر کابینت دیواری، یک متر کابینت شرکتی و یک متر زیرچراغ، پاخور و تاج را محاسبه کرده و سپس در طول کابینت ضرب نمایید.

کلام آخر

برای آگاهی از اینکه چه مقدار هزینه باید برای کابینت خود پرداخت کنید، می بایست بدانید که هزینه طراحی کابینت چگونه محاسبه می شود تا بهترین نوع را متناسب با بودجه مد نظر خود انتخاب نمایید. برای محاسبه قیمت نهایی کابینت پس از گذراندن مراحل فوق می توانید بر اساس فرمول پیش بروید؛ بدین صورت که ضریب مربوط به هر آیتم کابینت و طول آن را در قیمت متری کابینت ضرب کنید. تفاوتی ندارد که کابینت ممبران باشد یا کابینت هایگلس، در هر صورت این روند پاسخگوی سوال شما خواهد بود.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.