نکاتی که باید درباره دستگاه کمک تنفسی بای پپ بدانید - پارسی زی
دلیل محبوبیت طلای کارتیه چیست؟

دلیل محبوبیت طلای کارتیه چیست؟

حتما نام برند کارتیه و طلای لوکس را از این برند شنیده اید. تاریخچه کامل برند کارتیه قدمت این برند را نشان می دهد و …

قصه کودکانه گربه چکمه پوش

قصه کودکانه گربه چکمه پوش

قصه کودکانه گربه چکمه پوش روزی روزگاری آسیابان فقیری با سه پسرش زندگی می کرد. سالها گذشت و آسیابان قصه ما پیر شد و مرد. …

10 فایده خرید دوچرخه ثابت که باید بدانید

10 فایده خرید دوچرخه ثابت که باید بدانید

۱۰ فایده خرید دوچرخه ثابت که باید بدانید با وجود دستگاه هایی مثل دوچرخه ثابت، تردمیل و الپتیکال ها، دیگر راه هر عذر و بهانه …

نکاتی که باید درباره دستگاه کمک تنفسی بای پپ بدانید

مشکلات تنفسی می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد و حتی در بعضی موارد زندگی کردن را برایتان سخت کند. خوشبختانه، انواع دستگاه ها وجود دارند و می توانند به شما کمک کنند تا بهتر نفس بکشید. ممکن است نام دستگاه‌های CPAP و APAP را شنیده باشید، اما دستگاه‌های فشار مثبت راه هوایی دو سطحی (BPAP) نیز وجود دارند. در اینجا، نگاهی دقیق‌تر به این خواهیم داشت که دستگاه‌های BPAP چیست، چگونه کار می‌کنند و مزایا و معایب آن ها چیست.

دستگاه کمک تنفسی بای پپ مناسب چه افرادی می باشد؟

دستگاه کمک تنفسی بای پپ نوعی درمان تهویه غیر تهاجمی (NIV) است که برای تسهیل تنفس استفاده می شود. دستگاه ‌های BPAP را می‌توان در بیمارستان‌ ها استفاده کرد و برای کسانی که در خانه به آن ‌ها نیاز دارند نیز در دسترس است. دستگاه های خانگی BPAP جمع و جور هستند دقیقا به اندازه یک توستر. این دستگاه دارای لوله ای است که به ماسکی متصل می شود و روی بینی و دهان شما قرار می گیرد. مانند سایر ونتیلاتورها، دستگاه های BPAP از فشار، برای فشار دادن هوا به داخل ریه های شما استفاده می کنند. بسته به تنظیمات، این کار باعث باز شدن ریه ها، بهبود سطح اکسیژن در خون و کاهش دی اکسید کربن می شود.

این دستگاه برای چه بیماری هایی مناسب است؟

دستگاه های BPAP را می توان در خانه برای درمان شرایط پزشکی که تنفس را دشوار می کند استفاده کرد. برخی از مشکلاتی که ممکن است این دستگاه برای آنها مفید باشد عبارتند از:

  • اختلال انسداد مزمن ریه (COPD)
  • سندرم هیپوونتیلاسیون چاقی (OHS)
  • آپنه انسدادی خواب
  • آپنه خواب مرکزی
  • اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)

دستگاه های BPAP ممکن است در بیمارستان ها برای درمان فوریت های تنفسی استفاده شوند. از آنجایی که آنها غیر تهاجمی هستند، اغلب نسبت به درمان با لوله گذاری، ترجیح داده می شوند. پزشکان تمایل دارند از آنها در مواردی استفاده کنند که به اندازه کافی شدید نیستند که نیاز به لوله گذاری داشته باشند. به عنوان مثال، دستگاه BPAP ممکن است برای درمان نارسایی تنفسی ناشی از تشدید COPD و ذات الریه استفاده شود.

انواع دستگاه کمک تنفسی بای پپ

انواع حالات تهویه این دستگاه عبارتند از:

  • حالت CPAP: در این حالت دستگاه سی پپ، فقط روی فشار مثبت مداوم راه هوایی کار می کند. اگر دستگاه در حالت CPAP کار می کند، هیچ تنظیمی برای فشار IPAP و EPAP وجود ندارد. در این حالت بیمار می تواند از دستگاه بای پپ به عنوان دستگاه CPAP استفاده کند.
  • حالت S Bipap: حالت S که به عنوان حالت خود به خود بای پاپ نیز شناخته می شود. در این حالت، همه تنفس ها توسط بیمار تحریک و انجام می شود. یعنی اگر بیمار نفس خود را شروع نکند، تنفس خودکار توسط دستگاه BIPAP انجام نمی گیرد.
  • حالت ST Bipap: در حالت ST، تنفس توسط بیمار شروع می شود. ولی اگر تنفس فرد مرتب نباشد، ماشین به طور خودکار راه اندازی می شود و چرخه تنفس فرد را تنظیم می کند.

مزایای دستگاه کمک تنفسی بای پپ

شناخته شده ترین ویژگی دستگاه BiPAP توانایی آن در تغییر فشار جریان هوا است. هنگام دم، فشار جریان هوا افزایش و هنگام بازدم کاهش می یابد. این ویژگی آن را برای کاربران بسیار راحت می کند. زمانی که الگوی تنفس کاربر تغییر می کند، تشخیص می دهد و سپس زمان بندی فشار جریان هوا را برای پیروی از همان الگو تغییر می دهد. همچنین برای بیماران مبتلا به مرگ های عصبی عضلانی یا کسانی که به استاندارد کمک تنفسی نیاز دارند، مفید است. دستگاه بای پپ به ویژه برای بیماران مبتلا به اختلالات قلبی ریوی مانند احتقان قلب موثر می باشد.

معایب دستگاه کمک تنفسی بای پپ

  • عوارض BiPAP نادر است، اما درمان مناسبی برای همه افراد مبتلا به مشکلات تنفسی نیست. نگران کننده ترین عوارض مربوط به بدتر شدن عملکرد ریه است. با پزشک خود در مورد خطرات و مزایای این دستگاه صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند گزینه های خود را بسنجید و راهنمایی های بیشتری ارائه دهند.
  • در برخی موارد، آپنه مرکزی ممکن است با دستگاه بای پپ رخ دهد. این عارضه احتمالاً به دلیل افزایش حجم ریه، به دلیل استنشاق حجم زیاد هوا رخ می دهد.
  • بیمارانی که در ابتدا OSA ( آپنه انسدادی خواب) داشتند و از بای پپ استفاده می کنند، ممکن است به آپنه خواب مرکزی مبتلا شوند.

کلام پایانی

در اینجا تمامی نکاتی که باید درباره دستگاه کمک تنفسی بای پپ بدانید را بررسی کردیم. شما با کمک سایت resmediran می توانید این دستگاه را در کمترین زمان ممکن و با معقول ترین قیمت تهیه کنید. مشکلات تنفسی را نباید دست کم گرفت چرا که دست کم گرفتن آنها می تواند زندگی بیمار را به کلی مختل کند. پس همین الان برای خرید بای پپ از رسمد اقدام کنید و به مشکلاتتان پایان دهید.

سایت رسمد ایران، نماینده انحصاری برند رسمد در ایران بوده و راهی برای زندگی بهتر را به شما نشان می دهد. شما با استفاده از محصولات متعدد سایت رسمد همچون ونتیلاتور خانگی، سی پپ، انجام تست خواب می توانید مشکلات متعدد سلامتی مانند مشکلات تنفسی تان را برطرف کرده و مانند افراد عادی زندگی راحت و بی دردسری را داشته باشید. همچنین برای اطلاع از قیمت bipap می توانید به سایت مراجعه کرده یا با شماره ی ۲۱۲۲۲۵۰۵۵۵۰ تماس حاصل نمایید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.