ابعاد پارکت چوبی برای منزل - پارسی زی
روش های بهینه سازی سئو وبسایت

روش های بهینه سازی سئو وبسایت

روش های بهینه سازی سئو وبسایت همانطور که میدانید سئومخفف عبارت Search Engine Optimization میباشد که کلمات مشابه ای مانند SEO یا بهینه سازی موتور …

مهمترین اقدامات و چک لیست‌های خدمات سئو سایت

مهمترین اقدامات و چک لیست‌های خدمات سئو سایت

مهمترین اقدامات و چک لیست‌های خدمات سئو سایت خدمات سئو سایت از جمله رایج‌ترین مواردی است که برای رشد و ارتقاء وب سایت‌های بیزینسی آنلاین …

چه کرم هایی برای صورت خوب است

چه کرم هایی برای صورت خوب است

تمامی کسانی که علاقه مند داشتن پوست صاف و لطیف هستند اغلب این سوال را از خود می پرسند که چه کرم هایی برای صورت خوب …

ابعاد پارکت چوبی برای منزل

نوع کفپوشی که برای منزل خود انتخاب می‌کنید تاثیر به‌سزایی در زیبایی جلوه دکوراسیون و کل فضای خانه شما دارد. پارکت‌های چوبی به‌دلیل برخورداری از متریال چوب و طیف رنگ قهوه‌ای حس و حال طبیعت و سبک کلاسیک را به محیط خانه می‌بخشند‌‌. پارکت‌ها را با استفاده از چوب‌های مختلف و در ابعاد و اشکال متفاوت طراحی و تولید می‌کنند. در ادامه در مورد ابعاد مناسب پارکت چوبی برای منازل توضیح می‌دهیم.

جنس پارکت‌های چوبی از چیست؟

پارکت‌های چوبی را از چوب درختانی مانند گردو، راش، صنوبر، بلوط، بامبو، کاج و … تهیه می‌کنند. برای این کار با دستگاه‌های اتوماتیک درختان را قطع کرده و از طریق پرس و فشرده‌سازی لایه‌های بریده‌شده، پارکت‌ها را تولید می‌کنند‌. استفاده از پارکت‌ها مزایا و معایبی دارد. مزایای آن عبارتند از:

  • تنوع بی‌نظیر در طرح، شکل، رنگ
  • قابلیت نظافت آسان
  • لیز نبودن و عدم سُرخوردن بر روی آن
  • قابلیت تهیه به‌همراه مواد مصنوعی مانند پارکت لمینت
  • افزایش ارزش و قیمت مکان پارکت‌شده
  • مقاوم دربرابر ایجاد هرگونه قارچ و میکروب
  • استحکام و ماندگاری به مدت طولانی
  • مقاومت دربرابر حرارت
  • نصب فوری و راحت
  • قابلیت ست‌شدن با دکوراسیون کلاسیک و مدرن

پارکت‌های چوبی معایبی نیز دارند، مانند:

  • آسیب‌پذیر دربرابر آب
  • بادکردن درصورت نفوذ آب
  • خراشیده‌شدن درصورت برخورد وسایل تیز
  • همیشه خشک نگه‌داشتن پارکت‌ها

اندازه‌گیری منزل قبل از ایجاد پارکت

ابتدا مساحتی را که قصد دارید پارکت کنید، به‌صورت دقیق اندازه‌گیری کنید تا پارکت‌هایی در اندازه و تعداد مناسب تهیه کرده و از صرف هزینه اضافه جلوگیری کنید. این اندازه­ها باید به­صورت دقیق ارزیابی شوند تا پارکت­هایی با طول و عرض مناسب تهیه شده و کاملا کف را پوشش دهند. پارکت­ها به­صورت نر و ماده در هم چفت می­شوند و در صورتی که مقیاس درست نباشد، چیدمان و پوشش کف با مشکل روبه رو خواهد شد.

ابعاد پارکت چوبی برای منزل

پارکت‌ها را اغلب به‌شکل مستطیل طراحی و تولید می‌کنند. پارکت‌ها با توجه به نوع کاربری در ابعاد کوچک تا بزرگ ساخته می‌شوند. پارکت‌های مستطیل‌شکل را در طول ۶۰ تا ۱۲۰ و به عرض ۵ الی ۴۰ سانتی‌متر تولید می‌کنند. پارکت‌های به شکل مربع نیز در ابعاد ۴۰×۴۰، ۶۰×۶۰، ۸۰×۸۰ و ۱۰۰×۱۰۰ نیز ساخته می‌شوند. طول برخی از پارکت‌های مستطیلی ۱۸۰ سانتی‌متر است.

ابعاد پارکت چوبی لمینت

همان‌طور که گفته‌شد، پارکت‌های چوبی دارای ابعاد و اندازه‌های گوناگون هستند. پارکت لمینت در طول، عرض و حتی ضخامت متفاوتی طراحی می‌شود که رایج‌ترین آن دارای طول و عرض ۱۲۰×۲۰ سانتی­متر و با ضخامت ۸ الی ۱۲ میلی­­­متر است. ابعاد پارکت‌های لمینت اروپایی کمی متفاوت بوده و در طول ۹۰ و عرض ۱۰ طراحی می‌شود. پارکت لمینت را با ضخامت ۷ میلی­متر نیز تولید می­کنند.

پارکت­های لمینت آلمانی را با ضخامت ۸ الی ۱۲ سانتی­متر تولید می­کنند.

ابعاد پارکت‌های چوبی مهندسی‌شده

پارکت‌های چوبی مهندسی‌شده با تکنولوژی و دستگاه‌های پیشرفته تولید می‌شوند و در فرایند آن لایه‌های چوبی و چندلایی در مغز آن تعبیه و پرس می‌شود. ابعاد این پارکت گستره متنوعی داشته و در اندازه‌های ۲۰×۱۲۰، ۲۰×۱۵۰ و ۳۰×۶۰ تولید می‌شوند. دوام و ماندگاری پارکت چوبی مهندسی‌شده از پارکت تمام چوب بهتر بوده و هزینه آن به‌صرفه‌تر است.

ابعاد پارکت‌های چوبی کلاسیک

چوب تشکیل‌دهنده این نوع پارکت‌ها از درخت‌های گردو، افرا، بلوط، راش و درخت گنجشک است. پارکت‌های کلاسیک در ابعاد بسیار کوچکی طراحی می‌شوند، عرض آن ۳ و طول آن نیز ۱۰ سانتی‌متر است. این پارکت‌ها روی پنل خاصی اجرا می‌شود و چنان‌چه لازم باشد به‌صورت چرخشی قرار بگیرند، ابعاد آن ۲۵×۲۵ یا ۳۰×۳۰ سانتی‌متر خواهد بود. این ابعاد از رایج‌ترین و مرسوم‌ترین اندازه‌های پارکت کلاسیک هستند.

ابعاد پارکت چوبی سالید

پارکت سالید جزء لوکس‌ترین و مقاوم‌ترین پارکت‌ها به‌شمار می‌آید. متریال به‌کار رفته در آن چوب صد درصد بوده و از درخت‌های ممرز، راش و بلوط تهیه می‌شود. رایج‌ترین ‌ترین و پرتقاضاترین ابعاد این نوع پارکت، ۱۵×۹۰ و ۱۰×۹۰ سانتی‌متر است.

مساحتی که برای پارکت‌های چوبی مهندسی‌شده، کلاسیک و سالید گفته‌شد، جزء رایج‌ترین و پرفروش ترین اندازه‌های پارکت بوده و در بازار می‌توانید این محصولات را با اندازه‌های دیگری نیز تهیه بفرمایید.

ابعاد پارکت چوبی برای راه پله

استفاده از پارکت چوبی برای پوشاندن سطح پله­ها ایده بسیار جذابی است که جلوه شیک و زیبایی به راه پله‌ها می­دهد. راه پله­ها اغلب دارای مقیاس مشخص و استانداردی هستند. عرض استاندارد پله‌ها در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی باید ۱۱۰ سانتی‌متر و در ساختمان‌های کوچک ۹۰ سانتی‌متر باشد. عرض پله‌های بدون پاگرد ۱۰۰ و دارای پاگرد ۱۲۰ سانتی‌متر است.

ارتفاع پله باید در حدود ۱۷ الی ۱۹ سانتی‌متر و کف آن نیز در حدود ۳۰ تا ۳۳ سانتی‌متر باشد.

هنگام تهیه پارکت‌ ابعاد پله‌ها را به‌دقت اندازه‌گیری نمایید تا از بعد از نصب هیچ‌گونه مشکلی پیش نیاید.

جمع‌بندی

پارکت‌های چوبی کفپوشی بسیار شیک و جذاب برای خانه هستند. آن‌ها به‌دلیل برخورداری از جنس چوب و مجموعه رنگ قهوه‌ای، حس طبیعت و سرزندگی را به محیط می‌بخشند. پارکت‌ها در ابعاد مختلف طراحی و تولید می‌شوند پیش از پارکت‌کردن منزل باید مساحت خانه به‌درستی اندازه‌گیری شود تا پارکت‌ها در اندازه و تعداد مناسب تهیه شوند. طول اغلب پارکت‌های مستطیل‌‌شکل ۶۰ الی ۱۲۰ و عرض آنها ۵ الی ۴۰ سانتی‌متر است. پارکت‌های مربع‌شکل نیز در ابعاد ۴۰×۴۰ تا ۱۰۰×۱۰۰ ساخته می‌شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از قیمت پارکت چوبی سعی کنید به مراکز معتبر چوبی مراجعه نمایید. IWFC یکی از تولید کننده های پارکت چوبی در ایران است که انواع پارکت های چوبی با قیمت های مختلف و متناسب با هر سلیقه و بودجه به مشتریان خود عرضه می کند. برای ارتباط با این مجموعه از طریق شماره ۰۲۱۸۸۶۶۲۴۲۹ و یا سایت https://iwfc.ir/ در ارتباط باشید.

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 دی 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.