خواص میوه خشک چیست؟ - پارسی زی
اشنایی با انواع راهبند ها و راهبند الکترونیکی

اشنایی با انواع راهبند ها و راهبند الکترونیکی

چکیده : استفاده از راهبندها بسیار زیاد شده است افرادی که به امنیت ساختمان ها و مکانی که در آن زندگی می‌کنند بسیار اهمیت می دهد …

طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه در خانه

طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه در خانه

طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه در خانه سوهان کنجدی یکی از انواع شیرینی‌های سنتی و بسیار خوشمزۀ ایرانی است. این سوهان از ترکیبات بسیار مقوی …

مهم ترین نکات در زمان بازسازی ساختمان قدیمی

مهم ترین نکات در زمان بازسازی ساختمان قدیمی

مهم ترین نکات در زمان بازسازی ساختمان قدیمی بازسازی ساختمان مجموعه ای از فعالیت های ساختمانی است که با انجام آن بر روی ساختمان، عمر …

خواص میوه خشک چیست؟

حتما شما هم از جلوی مغازه‌های آجیل و خشکبار فروشی رد شده‌اید و چشمانتان به میوه‌های خشک شده خوشرنگ و لعاب افتاده است. اما به راستی از خواص میوه خشک آگاه هستید؟ آیا می‌دانید که میوه خشک چقدر ویتامین و پروتئین دارد؟ آیا برای خرید آجیل و خشکبار جایی را نمی‌شناسید؟

آیا این سوال برای شما پیش آمده که خواص میوه خشک به نسبت میوه تازه بیشتر است یا کمتر؟ اگر جواب شما خیر است پس ادامه این مطلب طلوع پخش را از دست ندهید تا با خواص عجیب میوه خشک آشنا شوید.

میوه خشک، سرشار از فیبر و ویتامین

خرید میوه شب عید

همه ما می‌دانیم که تقویت سیستم ایمنی بدن تنها با خوردن ویتامین‌ها و مواد معدنی تامین می‌شود. میوه ها منبع بسیار خوبی برای تامین ویتامین و مواد معدنی هستند که باید از انواع مختلفی مانند موز، سیب، هلو، انجیر، آلو، آناناس و … استفاده کرد. اما شاید بپرسید که این میوه‌ها فصل خودشان را دارند و نمی‌توان در تمامی فصول از خواص این میوه‌ها استفاده کرد، پس چاره چیست؟

این سوال چاره‌ای بسیار راحت دارد که آن هم خرید میوه خشک است. میوه خشک همانند میوه تازه دارای فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که در تمامی فصل سال، در دسترس می‌باشد. اگر به میوه خشک لقب بمب ویتامین و مواد معدنی را بدهیم، گزافه نگفته‌ایم. چون در میوه خشک نیز همان فواید میوه تازه وجود دارد؛ چه بسی که خواص میوه خشک به نسبت میوه تازه بیشتر باشد. در ادامه مهم‌ترین خواص میوه خشک را برایتان ذکر کرده‌ایم. راستی از همین الان میتونید برای خرید آجیل شب عید اقدام کنید.

مهم ترین خواص میوه خشک

اگر بدانید که خواص میوه خشک به نسبت میوه تازه ۳٫۵ برابر مواد مغذی و فیبر بیشتری دارد باور می‌کنید؟ بله درست است، چون میوه خشک طبق فرآیند مربوطه خشک می‌شود تمام آبی که درون آن وجود دارد از بین می‌رود و چیزی که می‌ماند تنها مواد مغذی و ویتامین است. علاوه بر این، میوه خشک آنتی اکسیدان بسیار بالایی داشته که در پیشگیری از بیماری‌هایی همچون سرطان، نقش مهمی را ایفاء می‌کند.

زیرا آنتی اکسیدان از انتشار رادیکال‌های آزاد (سلول سرطانی) در بدن جلوگیری کرده و موجب سلامتی بدن می‌شود. به عنوان مثال در فصل زمستان گیلاس، آلبالو، آناناس، هلو و … موجود نیست که می‌توان با خرید میوه خشک هلو و دیگر موارد، تمامی فیبرها و مواد مغذی آن را در زمستان نیز مصرف کرد. ولی به راستی میوه خشک هیچ ضرری ندارد؟ آیا همه میوه‌ خشک مفید است؟ در ادامه با خواص میوه خشک بیشتر آشنا می‌شوید.

پیشگیری از دیابت با خوردن میوه خشک

خرید آجیل خشک

با وجود اینکه قند میوه های خشک به نسبت میوه تازه بیشتر است، اما نقش مهمی در کنترل دیابت دارد. به عنوان مثال توت خشک و کشمش که میوه خشک توت و انگور هستند، سرشار از آنتی اکسیدان بوده که سبب بهبود دیابت یا پیشگیری از آن می‌شود. توجه داشته باشید که اگر دچار دیابت نشده‌اید با مصرف کشمش و توت خشک همراه چای به جای قند، سلامتی خود را تضمین کنید.

بالابردن سیستم دفاعی بدن به خصوص بانوان باردار

وجود ویتامین سی در میوه خشک موجب تقوست سیستم ایمنی بدن شده که برای زنان باردار بسیار توصیه می شود. چون در زمان بارداری بدن زنان بسیار ضعیف است و با خوردن میوه خشک می‌توانند مقادیر زیادی ویتامین سی و فیبر دریافت کنند.

پیشنهاد ما به زنان باردار، خوردن انبه خشک جهت سلاتی خود و جنین است. علاوه بر این موارد شفاف شدن پوست، نابودی انواع میکروب و ویروس در بدن هم از دیگر خواص میوه خشک می‌باشد.

تنظیم دستگاه گوارش با مصرف میوه خشک

میوه خشک آب زیادی از دست می‌دهد و این موضوع سبب پیدایش فیبر بالا در آن می‌شود. همانطور که می‌دانید منابعی که حاوی فیبر هستند برای سلامتی گوارش به خصوص معده و روده ضروری می‌باشند. در روده باکتری هایی مفیدی وجود دارد که با جذب فیبر میوه خشک، عملکرد روده را بهبود بخشیده که در نهایت منجر به جلوگیری یا درمان یبوست می‌شود.

یکی از میوه های خشک که برای یبوست مفید است، آلو خشک نام دارد که علاوه بر فیر زیاد، خاصیت ملینی دارد. با خورن و خرید آلوچه در صبح ناشتا یا دیگر زمان‌ها، می‌توانید سلامتی روده و دستگاه گوارش خود را تضمین کنید.

فواید میوه خشک برای لاغری

 خواص میوه خشک چیست؟

لاغری موضوعی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده تا بدنی زیبا و سالم داشته باشند. اما با مصرف میوه خشک می‌توان لاغر شد؟ بله، شما با مصرف میوه خشک نظیر خرما خشک یا برگه زردآلو، کربوهیدرات بیشتری می سوزانید.

سوزاندن حجم زیاد کربوهیدرات برابر با لاغری است که میوه‌های خشک ذکر شده بهترین گزینه برای مصرف هستند. بر کسی پوشیده نیست که تنقلات اصلی‌ترین دلیل چاقی است که می‌توان با جایگزین کردن میوه خشک به جای تنقلات، از خواص لاغری و دریافت ویتامین و پروتئین موجود در آن بهره برد.

سلامت قلب و پوست با مصرف میوه خشک

کاهش کلسترول بد خون یعنی قلبی سالم‌تر با رگ‌های باز که افراد را دچار بیماری قلبی و عروقی نمی‌کند. اگر شما هم می‌خواهید از سلامت قلب خود مطمئن شوید، از مصرف میوه خشک مانند میوه خشک سیب، میوه خشک هلو، برگه زردآلو و … غافل نشوید. چون آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارند و سبب کاهش کلسترول بد خون می‌شوند. همچنین از دیگر خواص میوه خشک سلامتی پوست است که پوستی همواره شاداب و جوان آرزوی هر شخصی است.

میوه خشک برابر است با تامین ویتامین D و تقویت حافظه

خرید انواع میوه خشک

کلسیم بالای میوه‌های خشک شده از بروز بیماری‌های استخوانی نظیر پوکی استخوان و نرمش استخوان جلوگیری می‌کنند. همانطور که می‌دانید پوکی استخوان در بین زنان و کودکان شایع است که یکی دیگر از فواید میوه خشک برای کودکان، همین تامین کلسیم بدن است. با مصرف آلو خشک می‌توانید مقادیر بالایی ویتامین D دریافت کنید تا از شکستگی استخوان و پوکی استخوان در امان بمانید.

تقویت حافطه را باید به لیست فواید میوه خشک اضافه کرد. ت.ت فرنگی خشک شده یا زغال اخته خشک شده گزینه های خوبی جهت تقویت حافظه هستند. توصیه می‌کنیم برای افرادی که سن بالا دارند یا دچار آلزایمر هستند از میوه‌های ذکر شده استفاده نمایند تا شاهد بهبود عملکرد سیستم عصبی ومغر خود باشند. دلیل تمامی این خواص عالی، وجود آنتی اکسیدان سرشار در میوه خشک است. توجه داشته باشید که دیگر فواید میوه خشک عبارت اند از :

  1. پیشگیری از کم خونی و فشار خون بالا
  2. کاهش افسردگی
  3. تامین ویتامین و فیبر روزانه مادر و جنین
  4. سلامتی کبد و بهبود صفرا

از کجا میوه خشک بخریم؟

حال که با خواص مهم میوه خشک آشنا شده اید، وقت آن است که بدانید از کجا میوه خشک تازه ( تازه از نظر مانده نبودن ۳ یا ۴ سال) تازه بخرید تا از فواید بیشمار آن بهره‌مند گردید.

شما می توانید با سفارش میوه خشک یا شیرینی جات از سایت طلوع پخش تنها با یک کلیک از نظر کیفیت میوه خشک اطمینان حاصل کنید. زیرا شرکت طلوع پخش http://toloupakhsh.ir/ با سابقه طولانی در این زمینه، یکی از شرکت‌های معتبر با تولید و بسته بندی بهداشتی میوه خشک می‌باشد.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.