بررسی تابه تفلون و ویژگی های مهم آن در پخت و پز سریع - پارسی زی
معرفی بیبی دوج، ارز دیجیتالی که در سال 2022 سروصدا کرد

معرفی بیبی دوج، ارز دیجیتالی که در سال 2022 سروصدا کرد

معرفی بیبی دوج، ارز دیجیتالی که در سال ۲۰۲۲ سروصدا کرد ارز دیجیتال بیبی دوج کوین، یک توکن نوپاست که توسط طرفداران ارز محبوب دوج …

آیا با دیدن دوره آموزش سئو، متخصص سئو می شوم؟

آیا با دیدن دوره آموزش سئو، متخصص سئو می شوم؟

امروز فروش دوره آموزشی برای کسب در آمد و متخصص شدن از شغل های پر درآمد و پر رونق و البته پر رقابت است. اما …

خرید ورق ژئوممبران با ارزان ترین قیمت و بالا ترین کیفیت از آرین خاک ایرانیان

خرید ورق ژئوممبران با ارزان ترین قیمت و بالا ترین کیفیت از آرین خاک ایرانیان

خرید ورق ژئوممبران با ارزان ترین قیمت و بالا ترین کیفیت از آرین خاک ایرانیان آرین خاک ایرانیان با بیش از ۲۰ سال تجربه در …

انتخاب نوع مناسب ماهیتابه یا سایر وسایل آشپزی بسیار مهم است. هر نوع ظروف آشپزخانه هدف خاص خود را دارد. با انتخاب نوع مناسب می توان فعالیت آشپزی شما را به درستی انجام داد. آیا می دانستید، در واقع انواع مختلفی از تابه ها با عملکردهای مختلف وجود دارد؟ به عنوان مثال، یک ماهیتابه برای سرخ کردن، پختن یا کباب کردن نه تنها از نظر عملکرد، بلکه شکل آن نیز متفاوت است. برای کسانی از شما که به آشپزی علاقه دارید، سعی کنید ابتدا با قیمت قابلمه و تابه تفلون آشنا شوید.

 

تابه

تابه نوع اول یک تابه چدنی با قابلیت انتقال حرارت به طور یکنواخت و ثابت است. جالب اینجاست که این یک تابه نقطه داغی ندارد، بنابراین می توان غذا را به درستی و بدون خطر سوختن طبخ کرد. تابه های چدنی نیز موادی دارند که به اندازه کافی محکم هستند تا بتوان آن ها را در فر گذاشت یا فقط روی میز سرو کرد. این امر باعث می شود که فرآیند سرو غذا سریعتر و کارآمدتر شود. به طور کلی، ماهیتابه برای سرخ کردن، سرخ کردن، پختن یا کباب کردن استفاده می شود.

تابه کرپ

بسیاری از مردم فکر می کنند که تابه کرپ برای سرخ کردن تخم مرغ استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع تابه برای تهیه کرپ نازک یا پنکیک اروپایی ایده آل تر است. تابه کرپ دارای لبه های صاف و بدون چین است. این نوع لبه باعث می شود زمانی که می خواهید آن را برگردانید، کاردک را زیر پنکیک قرار دهید. معمولاً این نوع تابه ها دارای روکش نچسب هستند تا خمیر نچسبد.

تابه دو طرفه (دو تابه)

نوع بعدی دو تابه است که با کمی روغن می توان از آن برای سرخ کردن استفاده کرد. طراحی غیر قابل نفوذ این ظروف پخت و پز باعث می شود غذا سریعتر بپزد. اساساً تابه دوتایی ساخته شده تا پخت و پز را برای شما آسان تر کند زیرا دیگر نیازی به هم زدن آن ندارید. فقط باید ماهیتابه را برگردانید تا غذا با هم مخلوط شود. جالب اینجاست که پوشش نچسب روی سطح تابه تمیز کردن آن را بسیار آسان می کند.

تابه تخم مرغ پز

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع ماهی تابه که تخم مرغ غیرقانونی نامیده می شود، دارای تعدادی فنجان است که برای تولید تخم مرغ های آب پز عمل می کند. معمولاً ۴ تا ۱۵ فنجان در یک تابه وجود دارد تا فعالیت های آشپزی شما کارآمدتر باشد.

ماهیتابه

شاید با این نوع تابه آشنایی داشته باشید. ماهیتابه دارای یک دیواره کمی خمیده است که هم زدن ظروف را برای شما آسان می کند. در واقع این طرح انتقال ظروف را از تابه به بشقاب آسان می کند. ماهی تابه یا ماهی تابه به طور ایده آل برای سرخ کردن، سرخ کردن و همچنین کباب کردن استفاده می شود.

قیمت قابلمه

قیمت ماهی تابه ها می تواند در خارج از ۱۰ دلار تا بیش از ۱۰۰ دلار متغیر باشد، و در ایران از ۱۲۰ هزار تومان شروع شده و بالاتر می رود. اما چرا اینقدر گران هستند؟ کیفیت بالاتر گران تر است، اما برخی از گزینه های کم هزینه تر وجود دارد.ماهیتابه ها از انواع مختلفی از آلیاژهای فلزی ساخته شده اند و معمولاً قیمت آن با نوع فلز مورد استفاده متفاوت است. همچنین، طراحی ماهیتابه که پس از آزمایش های دقیق و روش های کنترل کیفیت ایجاد شده است، منجر به قیمت بالاتر می شود. طراحی بهتر و کیفیت فلز دو عامل مهم گران شدن ماهیتابه هستند.

انواع مختلفی از تابه ها بسته به نیاز و نوع پخت شما وجود دارد. اما آیا تابه های نچسب گران قیمت ارزشش را دارند؟ مقایسه بین ظروف آشپزی ارزان و گران قیمت می تواند به شما کمک کند تا بر اساس نیاز خود بهترین را انتخاب کنید.اکثر مردم فولاد ضد زنگ یا چدن را ترجیح می دهند زیرا حرارت را به طور یکنواخت در سراسر تابه هدایت می کنند، به این معنی که غذا سریعتر پخته می شود و به سرعت نمی سوزد. به همین دلیل است که تابه های فولادی ضد زنگ گران تر از سایر تابه ها هستند.

 

تابه تفلون

مردم در سراسر جهان از قابلمه و تابه های نچسب برای پخت و پز روزانه خود استفاده می کنند. روکش نچسب برای چرخاندن پنکیک، چرخاندن سوسیس و سرخ کردن تخم مرغ مناسب است. می تواند برای پختن غذاهای لطیفی که ممکن است به تابه بچسبند مفید باشد. اما در مورد پوشش های نچسب مانند تفلون بحث و جدل وجود دارد. برخی منابع ادعا می‌کنند که آنها مضر هستند و با شرایط سلامتی مانند سرطان مرتبط هستند، در حالی که برخی دیگر اصرار دارند که پخت و پز با ظروف نچسب کاملاً ایمن است.

ظروف نچسب 

ظروف نچسب، مانند ماهیتابه ها و قابلمه ها، با ماده ای به نام پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) که معمولاً به نام تفلون شناخته می شود پوشیده می شوند. تفلون یک ماده شیمیایی مصنوعی است که از اتم های کربن و فلوئور تشکیل شده است. این اولین بار در دهه ۱۹۳۰ ایجاد شد و سطحی غیر واکنشی، نچسب و تقریباً بدون اصطکاک ایجاد می کند.

سطح نچسب ظروف آشپزی با روکش تفلون را برای استفاده راحت و تمیز کردن آسان می کند. همچنین به روغن یا کره کمی نیاز دارد، که آن را راهی کم چرب برای پختن و سرخ کردن غذا می کند. تفلون چندین کاربرد دیگر نیز دارد. همچنین برای ساخت روکش های سیم و کابل، محافظ پارچه و فرش و پارچه های ضد آب برای لباس های بیرون از منزل مانند کت های بارانی استفاده می شود. با این حال، در دهه گذشته، ایمنی ظروف نچسب مورد بررسی قرار گرفته است. نگرانی ها بر روی ماده شیمیایی به نام اسید پرفلوئورواکتانوئیک (PFOA) متمرکز شده است که قبلا برای تولید ظروف نچسب استفاده می شد اما امروزه از آن استفاده نمی شود.

کاویشدر اینجا با تابه و انواع آن آشنا شدید. دلیل قیمت بالای برخی موارد مانند قابلمه ها را نیز دریافتید. برای کسب ازلاعات بیشتر و خرید این محصولات، می توانید به وب سایت kavish.shop سری بزنید و از محصولات آنها دیدن کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 6 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.