هرآنچه باید از کمپ یک روزه در شمال بدانید - پارسی زی
معرفی سه برند سشوار عالی و معروف بازار

معرفی سه برند سشوار عالی و معروف بازار

معرفی سه برند سشوار عالی و معروف بازار سشوار، از آن دسته لوازمی است که چه به دنبال زیبایی باشید و چه بخواهید استرس خیسی …

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی چیست؟ طلاق مفهومی آشنا است که وقوع آن در هر ازدواجی ممکن است. بعد از اجرای صیغه طلاق ازدواج به صورت قانونی، عرفی …

تاچ ال سی دی موبایل

تاچ ال سی دی موبایل

تاچ ال سی دی موبایل تاچ ال سی دی گوشی موبایل اصلی ترین و مهم ترین قطعه در موبایل های هوشمند است که کارکرد آن …

هرآنچه باید از کمپ یک روزه در شمال بدانید

کمپینگ یک فعالیت در فضای باز است که می‌تواند شامل اقامت شبانه/بیش از یک شب در یک پناهگاه حفاظتی در طبیعت باشد. کمپ را می‌توان به عنوان سفری به دل طبیعت تعبیر کرد. در مورد چگونگی کمپینگ چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد، اما لازم نیست پیچیده باشد. با اصول کمپینگ شروع کنید؛ این اصول هرآنچه باید از کمپ یک روزه در شمال بدانید را به شما خواهند آموخت. در ادامه این مطلب با هم درس‌های اولیه کمپینگ را مرور می‌کنیم که به مکان‌های کمپینگ لذت‌بخش می‌پردازند.

چگونه کمپ بزنیم؟

کمپینگ یک فعالیت تفریحی است که در مقایسه با ویلا شمال امکانات کمتری دارد. فقط باید یاد بگیرید که از خود و طبیعتی که شما را احاطه کرده است لذت ببرید. همیشه لباس مناسب برای شرایط آب و هوایی غیرمنتظره شمال کشور را به همراه داشته باشید. داشتن پناهگاهی که در برابر باران، برف یا نور بیش از حد خورشید مقاوم باشد نیز خوب است. فراموش نکنید که لباس در کمپینگ برای استفاده است، نه برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران. پس لباس‌های راحت به همراه داشته باشید.

چیزهایی که باید قبل از کمپینگ بدانید

مزایای سلامتی کمپینگ منظم بی شمار است. کمپینگ استرس را کاهش می‌دهد، افسردگی و اضطراب را کم می‌کند، فشار خون را می‌کاهد، هضم غذا را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی را از طریق هوای تازه و تمیز تقویت می‌کند. می توانید خودتان به کمپینگ بروید اما با خانواده، دوستان یا همکارانتان بسیار سرگرم کننده‌تر است. برای سفر به شهرهای شمالی می توانید بدون صرف زمان زیاد در جاده، با هواپیما سفر کنید یا با تهیه بلیط قطار رجا از زیبایی های شمال در مسیر لذت ببرید. برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.

چه تجهیزاتی برای کمپینگ مورد نیاز است؟

کمپینگ به معنای دور بودن از راحتی زندگی شهری است، بنابراین مهم است که به طور کامل برنامه ریزی کنید که چه چیزی را به سفر کمپینگ خود بیاورید. فراموش نکنید که شما ویلا شمال اجاره نکرده اید که همه امکانات را داشته باشد. بسیاری از تجهیزات ضروری برای کمپینگ و همچنین تجهیزات متنوع دیگری وجود دارند که بسته به مکان، مدت زمان و هدف خاص خود می‌توانید آن‌ها را به همراه داشته باشید.

کیف کمپینگ

کیف کمپینگ یکی از مهم‌ترین وسایل در طول سفر کمپینگ شماست. این کیف باید بادوام، ضد آب و سبک باشد. وسایل بسیار ضروری شما که باید مدام همراهتان باشد در این کیف قرار می‌گیرد. سفر به صورت کمپینگ معمولا به صرفه و کوتاه مدت است بنابراین نیازی به خرید بلیط هواپیما معمولی یا چارتر نیست.

کیسه خواب

یک کیسه خواب خوب به شما کمک می‌کند تا خوابی گرم و راحت داشته باشید زیرا جنگل‌های شمال شب‌ها معمولاً طبیعت بسیار سردتری دارند. البته برای یک سفر یک روزه نیز بهتر است کیسه خواب همراه داشته باشید تا بتوانید در طول روز چرت کوتاهی بزنید.

چراغ قوه

چراغ قوه یکی از وسایل ضروری در سفر کمپینگ شماست و خوب است که برای هر یک از اعضای کمپینگ خود یک چراغ قوه داشته باشید. اگر خرید آنلاین تور انجام دهید، قطعا چراغ قوه در توضیحات تجهیزاتی که باید همراه داتشه باشید نوشته شده است.

چادر

اگر در فضای باز می‌خوابید به یک پناهگاه کمپینگ نیاز دارید که معمولاً یک چادر کمپینگ است. امروزه چادرها در اشکال و اندازه‌های مختلف برای پاسخگویی به انواع نیازهای کمپینگ و شرایط آب و هوایی وجود دارند. البته راه‌های بیشتری غیر از چادر زدن برای سرپناهی بالای سرتان وجود دارد. یاد بگیرید که چگونه سقفی بر روی تخت کمپ خود قرار دهید. برای پناه گرفتن در طبیعت به چادر نیاز دارید. شما باید چادر محکمی داشته باشید که بتواند در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت کند.

اجاق پیکنیکی

اجاق کمپ روشی مطمئن و سریع‌تر برای پختن غذا در زمانی که هوا خیلی مرطوب است به شمار می‌رود.

جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه وسیله هوشمندانه‌ای است که در سفر کمپینگ خود داشته باشید. می‌توانید مسکن، کرم آنتی بیوتیک، باند، گاز و اسپری پشه را در جعبه کمک‌های اولیه خود قرار دهید.

بهترین زمان برای کمپینگ چه زمانی است؟

در هر چهار فصل می‌توان از کمپینگ لذت برد، اما تابستان‌ها محبوب‌ترین فصل برای کمپینگ هستند زیرا هوا به طور کلی گرم و خشک است. اما پاییز و بهار نیز مناظر بی‌نظیر و هوای خنکی دارند که بهتر است از دست ندهید. همچنین اگر با خرید بلیط قطار به مقصد خود بروید، مناظر قطار در طول مسیر شاهکار هستند.

بهترین مکان‌ها برای کمپینگ یک روزه در شمال کجا هستند؟

اگر قصد کمپینگ و چادر زدن در طبیعت را دارید، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. شما نمی‌توانید هر جایی که دلتان خواست چادر بزنید و شب را در کنار آتش به صبح برسانید. باید مکان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید و خود را از خطراتی چون طغیان رودخانه‌ها، حمله حیوانات وحشی، مکان‌های باتلاقی و غیره حفظ کنید. برای این کار حتما از افراد باتجربه کمک بگیرید و از راهنمایی‌هایشان استفاده کنید. در واقع باید با قوانین کمپینگ آشنا باشید و نکات ایمنی مربوط به آن را بدانید تا سفر خوب و خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. در این بخش بهترین مناطق شمال کشور برای چادر زدن و کمپینگ را به شما همراهان گرامی معرفی می‌کنیم تا خطری شما را تهدید نکند و تجربه خوبی رقم بزنید:

جنگل لفور

جنگل لفور، از ییلاقات اطراف تهران و روستاهای زیبای شمالی واقع در سوادکوه مازندران است. جنگل پیمایی، طبیعت‌گردی و کمپ در این منطقه بکر همراه با تماشای آبشارهای پلکانی تجربه به یادماندنی به شما خواهد داد. این جنگل از میدان آزادی تهران تقریباً ۳ ساعت فاصله دارد. می‌توانید با یک تور گردشگری همراه شوید و از کمپ در آن لذت ببرید.

روستای فیلبند

فیلبند معروف به بام شرقی مازندران از مناطق جنوبی آمل و بابل است که اغلب در مه و ابر غلیظ فرو رفته و چشم‌اندازی جادویی دارد. با یک روز کمپ در این روستا به دلیل آب ‌و هوای متغیر آن نه تنها هوای برفی و بارانی را می‌توانید تجربه کنید بلکه از تابش آفتاب هم بی‌نصیب نخواهید ماند! در اواخر اردیبهشت تا اوایل مهر بهترین چشم‌انداز این روستا را تجربه خواهید کرد. البته زیبایی فصول سرد فیلبند نیز طرفداران خاص خود را دارد. این روستا تقریبا ۳ ساعت و نیم از میدان آزادی فاصله دارد و یک روزه می‌توانید کمپینگی به یادماندنی را برای خود در طبیعت این روستا رقم بزنید.

دریاچه چورت در ساری

دریاچه چورت در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته و از جمله زیباترین مناطق ایران برای طبیعت‌گردی به شمار می‌رود. این دریاچه در بخش دودانگه ساری واقع شده و حدودا ۱۰ کیلومتر از روستای چورت فاصله دارد. طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبای این منطقه از جمله مواردی هستند که علاقه‌مندان و طبیعت‌دوستان را به سمت دریاچه چورت سوق می‌دهد. دقت داشته باشید که در اطراف دریاچه سرویس بهداشتی یا فروشگاه برای تهیه مواد غذایی وجود ندارد. بنابراین، اگر قصد کمپینگ در این مکان را دارید، تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید.

سخن آخر

امیدواریم توانسته باشیم با معرفی این مناطق و همچنین اصول اولیه کمپینگ، علاقه به این تفریح جذاب را در شما ایجاد کرده باشیم. فراموش نکنید که برای کمپ در مناطق شمالی کشور می‌توانید انواع بلیط چارتر برای سفر را در سفرمارکت پیدا کنید.

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.