بهترین سطل زباله شهری در برابر آتش و رنگ اسپری اغتشاش‌گران! - پارسی زی
چیدمان به سبک بوهمین

چیدمان به سبک بوهمین

اگر به دنبال خلق یک دکوراسیون جذاب و منحصر به فرد خود تان هستید که ذوق و احساس هنری تان را در فضای زندگیتان جاری …

مدیر عامل چاپ پرنیان از تاثیر چاپ کاتالوگ در افزایش شمار مشتریان کسب و کارها می‌گوید

مدیر عامل چاپ پرنیان از تاثیر چاپ کاتالوگ در افزایش شمار مشتریان کسب و کارها می‌گوید

مدیر عامل چاپ پرنیان از تاثیر چاپ کاتالوگ در افزایش شمار مشتریان کسب و کارها می‌گوید دغدغه فروش بیشتر محصولات و خدمات از آن دسته …

طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی با جدیدترین فناوری‌ها

طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی با جدیدترین فناوری‌ها

طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی با جدیدترین فناوری‌ها طراحی سایت امروزه به عنوان یکی از ابزار های بسیار کلیدی برای بازاریابی است ، شما با …

بهترین سطل زباله شهری در برابر آتش و رنگ اسپری اغتشاش‌گران!

اگر نمی‌دانید که چگونه سطل زباله‌های شهری را در برابر آتش و رنگ اسپری اغتشاش‌گران در امان نگه دارید، سطل‌های زباله شهری مجموعه‌ی صنعت نوین به کمک شما می آیند.

برای بررسی سطل زباله شهری و انواع آن در مجموعه‌ی صنعت نوین با ما در ادامه‌ی این مقاله همراه باشید.

سطل زباله شهری چه کاربردی دارد؟

امروزه با گسترش محیط شهری و افزایش تولید زباله و همچنین عدم تفکیک زباله و مدیریت پسماند در کشورهای توسعه نیافته شاهد خطر دپوی زباله و تاثیرات زیست محیطی در جوامع مختلف هستیم.

بیشتر زباله‌های شهری در مکان‌های دفن زباله که دارای عملکرد ضعیفی هستند، دپو، ریخته یا سوزانده می‌شوند. به همین منظور، دولت‌ها در صدد رافتن روشی پایدار برای دفع زباله‌ها، تصویب و اجرای مقرراتی برای حذف تخلیه باز و سوزاندن زباله‌ها و تامین مالی برای برنامه‌های دفن زباله بهداشتی و بازیافت آن هستند.

برای مدیریت کارآمد پسماندها در شهرها، تخصیص و تولید سطل زباله شهری مناسب به موضوعی بسیار مهم تبدیل شده است. در حال حاضر اکثر شهرهای کشورهای در حال توسعه با مشکل کمبود سطل زباله در مکان‌های مناسب مواجه هستند.

این کمبود در تعداد سطل زباله شهری منجر به افزایش تعداد نقاط جمع‌آوری زباله برای مقامات محلی می‌شود و این تعداد زیاد نقاط جمع‌آوری زباله، هزینه جمع‌آوری و انتشار گاز کربن در محیط را افزایش می‌دهد.

انواع سطل زباله شهری

سطل‌های زباله شهری را می‌توان برای اهداف بسیاری استفاده کرد. می‌توان از آن‌ها برای جمع‌آوری زباله، مواد قابل بازیافت و کمپوست استفاده کرد. به طور کلی انواع مختلفی از سطل‌های زباله شهری وجود دارد.

این سطل‌ها از رایج‌ترین سطل‌های زباله آبی یا سبز تا سطل زباله‌های تجاری را شامل می‌شوند. سطل‌های زباله شهری در مکان‌های مختلفی مانند خیابان، کوچه، درب منازل، مدارس، رستوران‌ها و مکان‌های تجاری، ادارات و … استفاده می‌شوند.

همچنین می‌توان از آن‌ها برای نگهداری روزنامه، مجلات و سایر مواردی که دور ریختن آن‌ها ممنوع است، استفاده کرد. سطل‌های زباله شهری را می‌توان در رنگ‌ها، اندازه‌ها و مواد مختلف بر اساس کاربردشان به کار برد.

سطل‌های زباله شهری همچنین در اندازه‌های متفاوتی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف هستند. سطل‌های زباله معمولاً از جنس فلز، پلاستیک یا گالوانیزه ساخته می‌شوند. انواع سطل زباله شهری بر اساس کاربرد را، در بخش زیر بررسی می‌کنیم:

  • سطل زباله تجاری

از جمله سطل زباله شهری، سطل‌های زباله تجاری است که برای نگه‌داری مقادیر زیاد یا حجم زیادی از مواد زائد ایده آل هستند. مکان آن‌ها معمولاً در بیرون از فضای داخلی تعبیه می‌شود و در کامیون‌های حمل زباله برده می‌شود.

  • سطل‌ زباله خانگی

سطل‌ زباله خانگی جزء سطل زباله شهری محسوب می‌شود که جهت بازیافت زباله در نزدیک منازل و ساختمان های مسکونی و با سطل‌های به رنگ آبی تعبیه می‌شود و اقلام قابل بازیافت قبل از انتقال به مراکز بازیافت در آن‌ها نگ‌هداری می‌شوند.

  • سطل زباله بیمارستانی

این سطل زباله برای دفع زباله‌های عفونی و آلوده از اهمیت زیادی برخوردار است. این سطل های زباله از مراکز بهداشتی درمانی از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب های پزشک ایجاد می‌شوند، استفاده می‌شود.

سطل زباله پارک

این مدل سطل زباله شهری در پارک‌های کوچک و بزرگ و در اندازه کوچک با رنگ‌های متنوع در فواصل مختلف در پارک تعبیه می‌شوند. تمیز کردن سطل زباله پارک راحت‌تر از دیگر سطل زباله‌هاست.

سطل زباله ۶۶۰ لیتری

اندازه‌های مختلف سطل زباله شهری

در کشور ما سه اندازه سطل زباله پر کاربرد وجود دارد، سطل زباله ۶۶۰ لیتری، سطل زباله ۷۷۰ لیتری، سطل زباله ۱۱۰۰ لیتری.

  • سطل زباله ۶۶۰ لیتری در مراکر مسکونی، تجاری، صنعتی به کار برده می‌شود و از جنس‌های گالوانیزه، پلاستیکی و پلی اتیلن در بازار موجود می‌باشد.
  • سطل زباله ۷۷۰ لیتری در مراکر مسکونی، سازمان‌های مختلف، مراکر تجاری و بهداشتی درمانی در جنس‌های پلاستیکی و گالوانیزه کابرد دارد.
  • سطل زباله ۱۱۰۰ لیتری در مراکز مسکونی، صنعتی، تجاری و در جنس‌های پلاستیکی و گالوانیزه کاربرد دارد.

عملکردهای سطل زباله شهری

انواع سطل زباله شهری با عملکردهای مختلفی در اقصا نقاط شهر تعبیع می‌شوند که در زیر به بررسی این عملکردها می‌پردازیم

  1. امنیت

شاید فکر کردن به حفظ امنیت زباله‌های شهری احمقانه به نظر برسد، اما اگر برای شما اتفاق افتاده باشد که حیوانات خانگی شما یا سگ‌های ولگرد را در حال پرسه زدن اطراف سطل زباله خراب ببینید، این موضوع برای شما مهم می‌شود.

وقتی زباله‌ها در سطل زباله سالم و ایمن ریخته می شوند، می‌توانید مطمئن باشید که آنچه دور ریخته می‌شود تا زمانی که شهرداری آن را جمع آوری کرده و خارج کنند، دور می‌ماند.

  1. رعایت بهداشت و نظافت در محیط زیست

با تعبیه سطل زباله شهری مناسب با توجه به مکان، بهداشت و نظافت نیز بهبود می‌یابد. به بیان ساده، هنگامی که مکان‌های مشخص‌شده‌ای برای دفع زباله وجود داشته باشد، محیط تمیزتر می‌شود و از نشت و خطرات محیطی جلوگیری می‌شود. با استفاده از ظروف زباله مناسب، حفظ محیط زیست و در معرض قرار نگرفتن حیوانات با زباله‌ها ایجاد می‌شود.

  1. بازیافت

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از سطل زباله مناسب، کارآمدتر کردن سیستم بازیافت است. به عبارت دیگر، بازیافت مدرن مبتنی بر داشتن سطل زباله مختلف برای اهداف مختلف، عمدتاً با کد رنگی است.

به این ترتیب، هنگامی که مجموعه‌ای از ظروف زباله های رنگارنگ را مشاهده می کنید، متوجه خواهید شد که استفاده از آنها متفاوت است: آبی برای شیشه، سبز برای زباله‌های ارگانیک و غیره.

  1. صرفه‌جویی در پول

به طور کلی داشتن سطل زباله مناسب در شهر می‌تواند در دراز مدت باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها شود.

هنگامی که خود را به اندازه معینی از سطل زباله با توجه به نوع و سیستم بازیافت آن محدود می‌کنید، تولید زباله را به صورت روزانه کاهش می‌دهید. در درازمدت، این بدان معناست که شما خرید بیش از حد کالا را هم کمتر خواهید کرد.

سطل زباله ۷۷۰ لیتری

سخن پایانی

رشد سریع جمعیت، همراه با تمرکز جمعیت در شهرها و افزایش میزان زباله‌های روزانه، عواملی هستند که توانایی جذب زباله توسط طبیعت را به حداقل می‌رساند. بنابراین، برای مدیریت بهینه فرآیند جمع‌آوری زباله که ۷۰ درصد هزینه عملیاتی در تصفیه زباله را شامل می‌شود، به تعبیه سطل زباله شهری مناسب با مکان نیاز داریم.

مجموعه‌ی صنعت نوین با بیش از ۲۰ سال تجربه در تولید سطل زباله شهری این امکانات را برای شما فراهم می‌کند.

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 21 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.