برای سال جدید به اتاق‌های خونه رنگ و بوی تازه ببخشید! - پارسی زی
آیا برای انحصار وراثت دریافت گواهی الزامی است؟

آیا برای انحصار وراثت دریافت گواهی الزامی است؟

آیا برای انحصار وراثت دریافت گواهی الزامی است؟ زمانی که شخصی فوت می‌کند و گواهی فوت صادر می‌شود، سیستم ثبتی یکپارچه کشور شناسنامه فرد را …

معرفی میهمان شو، مدنترین پلتفرم آنلاین برای اجاره ویلا

معرفی میهمان شو، مدنترین پلتفرم آنلاین برای اجاره ویلا

معرفی میهمان شو، مدنترین پلتفرم آنلاین برای اجاره ویلا اگر از آن دسته از مسافرانی هستید که ترجیح می‌دهید در سفر شمال به جای رزرو …

بهترین کرکره برقی را از کجا بخریم؟

بهترین کرکره برقی را از کجا بخریم؟

بهترین کرکره برقی را از کجا بخریم؟ انسان از بدو خلقت به دنبال اختراع روش هایی نوین برای هرچه راحت تر شده زندگی بوده است. …

برای سال جدید به اتاق‌های خونه رنگ و بوی تازه ببخشید!

هرساله نزدیک عید و سال نو که می‌شود ایرانیان به فکر تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی خانه خود می‌افتند. اما ازآنجایی‌که هزینه‌های بالایی بر آن‌ها تحمیل می‌شوند ممکن است میانه راه پشیمان شده و به‌ظاهر قبلی اتاق‌های خود راضی شوند یا اینکه از دکوراتیو‌هایی که قسطی کار می‌کنند کمک بگیرند. دکوراسیون یک اتاق با کنار هم قرارگرفتن عناصر متعدد شکل می‌گیرد و هنگامی که این عناصر چیدمانی به بهترین نحو داشته باشند شما شاهد یک دکوراسیون شاد و پرانرژی یا حتی آرام‌بخش و ریلکس کننده در اتاق خود هستید. در این مقاله به برخی از ساده‌ترین روش‌های تغییر در دکوراسیون اتاق‌های یک‌خانه می‌پردازیم و می‌بینیم که به‌سادگی می‌توانید برای عید به اتاق‌های خود رنگ و بوی تازه ببخشد.

تأثیر بسزای دیوار‌های زیبا در زیبایی خانه

وقتی از اهمیت دیوار‌های یک‌خانه صحبت می‌کنیم منظورمان ویژه‌ترین بخش از دکوراسیون داخلی یک فضاست که به چشم فرد تازه‌وارد به خانه می‌آید، پس از این رو دیوار‌های یک اتاق و تمیز و زیبا بودن آن‌ها تأثیر بسزایی در زیبایی یک‌خانه دار. شما برای ایجاد تغییراتی در دیوار‌های خانه‌تان می‌توانید از روش‌های مختلفی همچون نوسازی دیوار خانه استفاده کنید و باید در نظر داشته باشید نوسازی دیوار‌های خانه با متد‌هایی از جمله نوسازی دیوار خانه با کاغذدیواری و نوسازی دیوار خانه با پوستر قابل‌اجراست.

از آنجایی که جذابیت عناصر و وسایل تزیینی بکار رفته در خانه شما هنگامی به چشم می‌آید که دیوار‌هایی خوش‌رنگ و تمیز و مزین شده داشته باشید پس نوسازی دیوار خانه و اتاق‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در قدم اول می‌توانید دیوار‌های خانه خودتان را با رنگ‌های روغنی جدید رنگ و بوی تازه‌ای ببخشید حتی اگر شما از دسته افراد تمیزکار یا حساس به بوی رنگ هستید می‌توانید با صرف هزینه کمتری از کاغذ‌های دیواری استفاده کنید. ممکن است شما بخواهید از هزینه‌های رنگ‌آمیزی اتاق‌ها یا پوشاندن دیوار‌ها با دیوارپوش‌ها صرف‌نظر کنید پس پیشنهاد ما به شما پوشاندن قسمت‌های آسیب‌دیده دیوار با تابلو‌ها و پوستر‌های دیواری مناسب است. می‌توانید از دیوارکوب‌های شیک و لوکس هم استفاده کنید.

دیوار‌های یک‌خانه پیش‌زمینه‌ای مناسب برای دکوراسیون فضای آن خانه هستند برای اینکه شکل و شمایل جدیدی به دیوار‌ها بدهیم می‌توانیم چندین روش زیر را استفاده کنیم:

  1. دیوار‌های طرح‌دار با طرح‌های همانند اشکال هندسی که بافت نرمی را نیز در چشم بیننده تداعی می‌کنند و در رنگ‌های مختلف متناسب با دکوراسیون فضا در بازار موجود هستند.
  2. پنل‌های سه‌بعدی که در طرح‌های مینیمال و ساده برای تکمیل دکوراسیون داخلی نشیمن‌ها به خوبی کاربرد دارند.
  3. سنگ‌های ساختمانی طبیعی برای پوشاندن دیوار‌ها تداعی‌کننده حسی زیبا و طبیعی روی دیوار‌ها اتاق‌های شماست.
  4. می‌توانید از ترکیب چوب و بتن روی دیوار‌های خود استفاده کنید و به طرز فوق‌العاده‌ای از پیوند صنعت و طرح‌های سنتی در خانه‌تان بهره بگیرید.
  5. استفاده از انواع کاغذ دیواری‌ها برای پوشاندن دیوار‌هایتان راه‌حلی رایج و کم‌هزینه است.

نکاتی برای انتخاب رنگ دیوار‌ها

تغییر رنگ دیوار‌ها اولین و رایج‌ترین راه‌حلی است که برای بازسازی و نوسازی دیوار خانه استفاده می‌شود. غالباً اولین رنگی که برای انتخاب به ذهن شما می‌رسد رنگ سفید است تا بتوانید به واسطه آن نورپردازی مناسبی هم در اتاق خود داشته باشید؛ ولی بادقت به چند نکته و بر مبنای روان‌شناسی رنگ‌ها می‌توانید به راحتی از تنوع رنگ‌ها در اتاق و دکوراسیون فضای داخلی خانه خود لذت ببرید.

هنگام انتخاب رنگ برای اتاق‌ها باید به این نکته توجه داشته باشید که به دنبال القای چه حس و انرژی‌ای از اتاق خود هستید؟

اگر شما به دنبال ایجاد حس آرامش و انرژی مثبتی وافر در اتاق خود هستید بهتر است از ترکیب رنگ آبی در تناژ‌های مختلف استفاده کنید خصوصاً آبی آسمانی! اگر قرار است اتاق شما انرژی و حس سرزندگی و نور را در شما تداعی کند باید از رنگ‌های روشن مانند ترکیب رنگ‌های سفید با خانواده رنگ زرد استفاده کنید. ممکن است شما به دنبال است کردن دیوار‌ها با مبلمان منزل خود باشید پس می‌توانید از رنگ‌های مکمل مبلمان خود استفاده کنید. سبک خانه شما مینیمال است پس پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ‌های پاستیلی است. در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که برای انتخاب رنگ دیوار اتاق‌ها به نوع کاربری آن اتاق و روحیات و ویژگی‌های شخصیتی فرد صاحب آن دقت داشته باشید. همچنین انواع رنگ‌هایی که می‌توانید استفاده کنید شامل رنگ‌های پلاستیک، روغنی، مولتی کالر، بلکا و پتینه می‌شوند.

استفاده از کاغذ دیوار برای نوسازی دیوار خانه

یکی از روش‌های دیگر برای نوسازی دیوار خانه استفاده از متد نوسازی دیوار خانه با کاغذدیواری است. کاغذ دیواری‌ها پوشاننده‌های ساختمانی برای دیوار‌های آسیب‌دیده و کثیف شما هستند و در انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت به کار می‌آیند. کاغذ دیواری‌های موجود در بازار عموماً از نوع رولی و چاپ دیجیتال هستند و طرح‌های استفاده شده در آن‌ها به دو نوع طرح‌های نقاشی دار و طرح‌های دارای بافت گرافیکی تقسیم می‌شوند. کاغذ‌های دیواری این روز‌ها به دلیل هزینه‌ها و کثیف‌کاری‌ها و بوی ناشی از رنگ‌های دیوار‌ها کاربرد‌های بالایی دارند و از جمله کاربرد‌های آن‌ها می‌توان به بازسازی دیوار اتاق‌های نشیمن و اتاق‌خواب، اتاق‌خواب‌ها از جمله اتاق‌خواب کودک اشاره کنیم. نکته مهمی که هنگام استفاده از کاغذدیواری باید به آن توجه داشته باشید این است که کاغذدیواری شما باید در طرح و رنگی انتخاب شود که هارمونی مناسبی با دکوراسیون خانه به وجود آورد. هماهنگی کاغذدیواری با مبلمان خانه، کف‌پوش‌ها و اتاق‌های دیگر از جمله نکات حائز اهمیت در انتخاب شما هستند. برای نصب این پوشاننده‌های ساده و کم‌هزینه کافی است قبل از شروع کار زیرسازی‌های جزئی مانند پرکردن سوراخ‌ها و حفره‌های دیوار انجام دهیم، سپس با کندن چسب آن‌ها را به‌سادگی و بدون فاصله کنار همدیگر بچسبانیم.

مزین کردن دیوارهای خانه با پوستر‌های دیواری

ممکن است شما وقت و هزینه پوشاندن دیوار‌هایتان با رنگ و کاغذدیواری را نداشته باشید. پیشنهاد ما به شما بازسازی دیوار خانه با پوسترها است. در این مرحله شما به خوبی می‌توانید با استفاده از انواع پوستر دیواری مختلف با توجه به نوع کاربری اتاق‌ها برای پوشاندن بخش‌های آسیب‌دیده دیوار‌ها استفاده کنید. پوستر‌های دیواری حتی بر روی دیوار‌های تمیز و رنگ شده کاربرد ویژه‌ای دارند.

در یک دسته‌بندی کلی با توجه به الگو‌ها و طرح و نقش‌های موجود در یک پوستر دیواری آن‌ها را به شرح زیر دسته‌بندی می‌کنیم:

هرکدام از انواع پوستر دیواری موجود در طبقه‌بندی بالا با توجه به نوع کاربری‌ای که دارند در یک فضا و دکوراسیون داخلی مشخص به کار برده می‌شوند. شما می‌توانید این نوع از دیوارپوش‌های جذاب را در بازار به قیمت مناسب پیدا کرده و با استفاده از آن‌ها برای عید به اتاق‌های خونه رنگ و بوی تازه ببخشید.

نتیجه

دیوار‌های یک‌خانه پیش‌زمینه‌های عالی برای به‌چشم‌آمدن دکوراسیون داخلی خانه شما هستند پس با ایجاد چندین تغییر ساده و بازسازی دیوار خانه می‌توانید به راحتی شکل و شمایلی تازه به خانه خود بدهید و با دکوراسیونی جدید و انرژی‌ای وافر چشم‌به‌راه عید بمانید. نوسازی دیوار خانه، نوسازی دیوار خانه با کاغذدیواری و نوسازی دیوار خانه با پوستر از جمله متد‌های نوسازی‌ای بودند که در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداختیم.

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.