طراحی سالن کنفرانس با ملزومات اداری نت - پارسی زی
انواع چاپ

انواع چاپ

چاپ دیجیتال امروزه از استقبال بالایی برخودار است . تمام خدمات چاپ دیجیتال آنلاین مخصوصا چاپ جزوه و پرینت رنگی و چاپ اعلامیه ترحیم مورد استقبال زیادی قرار قرار گرفته است. …

کدام گام به گام بهتر است؟

کدام گام به گام بهتر است؟

یکی از کتاب‌های ضروری برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی کتاب گام به گام است. در صورتی که دانش آموزان از کتاب‌های گام به …

نیکوتین سالت ( Nicotine Salts )

نیکوتین سالت ( Nicotine Salts )

نیکوتین سالت ( Nicotine Salts ) همه دستگاه‌ ویپ و جویس‌هایی که امروزه در بازار در حال توزیع می‌باشند، روزانه در حال گسترش می‌باشند. در …

طراحی سالن کنفرانس با ملزومات اداری نت

از اصلی ترین بخش های یک ساختمان اداری می توان به سالن کنفرانس اشاره داشت. در زمان طراحی اداری، این بخش از ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع به دلیل اینکه تمامی جلسات مهم در سالن کنفرانس برگزار می شود، نیاز است تا در زمان طراحی نکات مهم و کلیدی را در نظر بگیرید. در حال حاضر طراحی سالن کنفرانس با ملزومات اداری نت امکان پذیر است. بر همین اساس می توان از مناسب ترین طراحی های موجود برای این بخش مهم از ساختمان اداری استفاده کرد.

روند طراحی سالن کنفرانس

برای طراحی سالن کنفرانس باید نکات بسیار مهمی را مد نظر داشته باشید. در واقع طراحی این بخش از ساختمان باید با دانش و اطلاعات کافی انجام شود. در صورتی که طراحی سالن کنفرانس به درستی صورت گیرد، می توان از آن بیشترین بهره را برد. از مهم ترین اجزای داخلی در طراحی این سالن می توان به میز کنفرانس و میز مدیریتی شیک اشاره کرد. برای طراحی اصولی و مناسب سالن کنفرانس نیازمند یک مشاوره خواهید بود. گرفتن مشاوره از افراد با تجربه از نکته های بسیار مهم در طراحی به شمار می آید. البته امکان طراحی سالن کنفرانس با ملزومات اداری نت نیز وجود دارد.

برآورده کردن توقعات کارفرما یکی از مهم ترین وظایف مشاوره برای طراحی است. افرادی که در این حوزه اقدام به فعالیت می کنند باید تمامی ملزومات و قابلیت ها را برای فراهم کردن تجهیزات کلی سالن مانند میز کنفرانس در نظر بگیرند. در مشاوره امکان برآورد هزینه ها به صورت کلی وجود دارد اما نیاز است تا در حین طراحی نکات مهمی را نیز در زمینه احداث سالن کنفرانس در نظر بگیرید. ناگفته نماند که کیفیت میز کنفرانس کلاسیک نیز به اندازه میز مدیریتی مهم است.

اهمیت نورپردازی در سالن کنفرانس

با توجه به اینکه برگزاری جلسات مهم در شرکت ها و ادارات در سالن کنفرانس انجام می پذیرد؛ بنابراین اهمیت نورپردازی در سالن بیش از پیش احساس می شود. سالن کنفرانس برای سخنرانی و به منظور تصمیم گیری های مهم مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی مناسب فضا و استفاده از نورپردازی در این سالن اهمیت زیادی خواهد داشت. نکته ای که در رابطه با نورپردازی سالن کنفرانس وجود دارد این است که نورپردازی باید با نوع فعالیت همخوانی داشته و به گونه ای انجام گیرد که در تمامی صندلی های موجود در سالن نور کافی وجود داشته باشد.

ویژگی های سالن کنفرانس

برای طراحی سالن کنفرانس نیازمند داشتن اطلاعات کافی در رابطه با ویژگی های این سالن خواهید بود. یک سالن کنفرانس مناسب باید دارای دکوراسیونی استاندارد و نورپردازی متناسب باشد. نبود هماهنگی لازم بین دکوراسیون داخلی و نورپردازی داخل سالن باعث حواس پرتی حاضرین در جلسه خواهد شد.

در برخی از طراحی ها در سالن، اجازه می دهند تا نور طبیعی به واسطه پنجره ها به درون سالن وارد شود؛ اما باید توجه شود که پنجره ها دارای پوشش دهی مناسبی باشند چراکه در برخی از مواقع نیاز است تا از ورود نور آزاردهنده به سالن جلوگیری گردد. به همین دلیل در اغلب سالن های کنفرانس از پرده های ضخیم استفاده می شود. به بیان دیگر با استفاده از پرده های ضخیم امکان کنترل نور ورودی وجود دارد؛ لذا پیشنهاد می شود تا در طراحی این سالن از پنجره استفاده نگردد و نور داخلی سالن به واسطه لامپ ها و چراغ های مناسب تأمین شود.

نکات مهم در احداث سالن کنفرانس

یکی از موارد بسیار مهمی که در هنگام احداث سالن کنفرانس بسیار حائز اهمیت خواهد بود، نحوه قرارگیری مناسب صندلی ها است. محل قرارگیری صندلی ها باید به گونه ای باشد تا مخاطبین بتوانند تسلط مناسبی بر صفحه نمایش در سالن کنفرانس داشته باشند. در واقع داشتن زاویه دید مناسب یکی از مهم ترین موضوعات احداث سالن کنفرانس به شمار می آید. مخاطبین باید بتوانند با فرد مجری، ارتباط مناسبی برقرار کنند. نکته دیگری که در هنگام احداث سالن کنفرانس باید مد نظر بگیرید، استفاده از میز کنفرانس مناسب است.

مسیر عبور افراد در سالن

مسیر عبور افراد حاضر در این سالن باید به صورتی طراحی شود تا بتوانند به آسانی در بین صندلی ها رفت و آمد کنند. در زمان طراحی مسیر عبور افراد در سالن، باید به قابل دسترس بودن آن برای تمامی افراد نیز توجه شود. در اصل باید به شکلی طراحی شود که در صورت عبور افراد توجه سایر حاضرین پرت نشود.

فضای ظاهری سالن کنفرانس

فضای ظاهری سالن کنفرانس نیز تأثیر بسیار بسزائی بر ذهن افراد حاضر خواهد داشت. در واقع فضای باز و استفاده از برخی از رنگ ها می تواند باعث افزایش انرژی مثبت حاضرین در سالن کنفرانس گردد. به همین دلیل معمولاً افرادی که اقدام به طراحی سالن کنفرانس می کنند، به ترکیب رنگ و دکوراسیون موجود اهمیت زیادی می دهند.

کلام پایانی

برای طراحی سالن کنفرانس با ملزومات اداری نیاز است تا به موارد مهم و کلیدی مانند چیدمان صندلی ها و استفاده از نورپردازی مناسب توجه داشته باشید. علاوه‌بر این، ورودی و خروجی درب ها نیز از مواردی هستند که باید در هنگام طراحی این سالن به آن توجه کافی شود. استفاده از سیستم های صوتی مناسب نیز باعث می شود تا حاضرین در سالن بتوانند با کیفیت بالایی مباحث موجود در این سالن را فرا گیرند.

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 21 فروردین 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.