۱۰ نکته طلایی برای خرید تلویزیون - پارسی زی
7 ایده انتخاب لباس های زیبا برای دختران نوجوان

7 ایده انتخاب لباس های زیبا برای دختران نوجوان

۷ ایده انتخاب لباس های زیبا برای دختران نوجوان دختران نوجوان همواره به دنبال خلاقیت در استایل خود هستند تا زیبا و متفاوت تر به …

بررسی تاریخچه موسیقی شاد در ایران

بررسی تاریخچه موسیقی شاد در ایران

  به‌طور کلی، موسیقی به فعالیت و حرفه‌ای گفته می‌شود که با سکوت یا صدا تولید می‌شود. اکثر افراد موسیقی را به عنوان یک تفریح …

معرفی فالو وان: معتبرترین مرجع ارائه دهنده خدمات تخصصی اینستاگرام

معرفی فالو وان: معتبرترین مرجع ارائه دهنده خدمات تخصصی اینستاگرام

معرفی فالو وان: معتبرترین مرجع ارائه دهنده خدمات تخصصی اینستاگرام امروزه شاهد گسترش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و حضور بیشتر افراد در این فضا …

۱۰ نکته طلایی برای خرید تلویزیون

تلویزیون یکی از لوازم کاربردی برای استفاده در خانه، دفاتر کاری، اتاق خواب، ادارات و … است که برنامه‌های مختلفی مانند؛ اخبار و اطلاعات، سرگرمی، آموزش و مستند را می‌توانید به کمک آن تماشا کنید. این دستگاه‌ها در دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی قابلیت انتقال تصاویر را کسب کردند و همچنین در زمانی‌که مردم به تلویزیون‌های سیاه و سفید عادت کرده بودند، در دهه ۱۹۶۰ متخصصان تولید تلوزیون‌های رنگی را آغاز کردند. این دستگاه‌ها به مرور زمان توسط تولید کننده‌های مختلف دچار تغییر و تحول گشتند و در حال حاضر شاهد وجود تلویزیون‌های هوشمند با ضخامت بسیار کم در عرصه‌ی رقابت و تولید توسط تولید کنندگان مختلف هستیم. خرید تلویزیون یک امر روزمره نیست و معمولاً برای ما بسیار بیشتر از عمر متوسط ​​یک گوشی هوشمند دوام می‌آورند. در هنگام خرید لوازم خانگی به خصوص خرید تلویزیون، برای انتخاب مناسب‌ترین مدل و سایز متناسب لازم است به بررسی جزئیات آن دستگاه بپردازیم.

۱) طراحی ظاهری

تلویزیون‌ها یک اثر هنری آمیخته شده با تکنولوژی هستند که با قرار گرفتن در بخشی از محیط، زیبایی را به خانه‌ی شما هدیه می‌دهند. این دستگاه‌ها اغلب در رنگ‌های مشکی و خاکستری تولید و عرضه می‌گردند که با هر سلیقه‌ای متناسب بوده و به آسانی با هر دکوراسیونی هماهنگ و ست می‌گردند. تلویزیون‌ها هوشمند و نسل جدید به کمک پایه‌ها نگهدارنده قابلیت قرار گرفتن بر روی میز تلویزیون را داشته و همچنین می‌توانید با پایه‌های نگهدارنده‌ی دیواری، دستگاه را به دیوار محیط نصب نمایید و ظاهری مدرن برای خانه‌ی خود به وجود بیاورید.

 

۲) اندازه صفحه نمایش

انتخاب سایز مناسب در خرید تلویزیون یکی از موارد مهم است و لازم است که دستگاه متناسب با محیط انتخاب گردد. با در نظر گرفتن متراژ محیطی که قصد دارید دستگاه را در آن نصب نمایید، بزرگ‌ترین اندازه صفحه‌نمایش را انتخاب کنید که به راحتی در آن فضا قرار می‌گیرد و موجب ایجاد جلوه‌ای زیبا در پذیرایی، اتاق خواب، دفتر کار و … شوید. سایز صفحه نمایش با میزان فاصله‌ی شما با دستگاه نیز ارتباط دارد پس اگر در نقاط دورتری از صفحه نمایش در محیط هستید می‌توانید تلویزیونی با سایز نمایشگر بزرگ‌تر خریداری نمایید و یا بالعکس.

۳) وضوح و کیفیت صفحه نمایش

اگر صفحه‌ی تلویزیون را با دقت و از نزدیک نگاه کنید، نمایشگری را می‌بینید که از مربع‌ های بسیار ریز و کوچکی تشکیل شده است. به این مربع‌های کوچک رزولوشن گفته می‌شود و طبیعی است که رزولوشن در یک نمایشگر هرچه بیشتر باشد شاهد وضوح بیشتر و دیدن جزئیات ریز تر در آن دستگاه هستیم. پس لازم است وضوح و کیفیت بالای نمایشگر را هنگام خرید تلویزیون جدی بگیرید. امروزه تلویزیون‌ها در کیفیت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌گردند که شامل مواردی چون ۴K و ۸K می‌باشند. تعداد پیکسل مدل های ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ چهار برابر صفحه نمایش های HDTV فعلی است.

 

۴) رفرش ریت یا نرخ به‌روزسانی

نرخ تازه‌سازی، که بر حسب هرتز (Hz) بیان می‌شود، نشان می‌دهد که یک تصویر چند بار در ثانیه روی صفحه نمایش تازه‌سازی می‌شود. فرش ریت در بسیاری از تلویزیون‌ها ۶۰ هرتز می‌باشد که بیانگر به‌روزرسانی ۶۰ بار در ثانیه‌ی تصاویر بر روی نمایشگر است. برای افرادی که علاقه‌مند به گیمینگ هستند و بازی‌هایی مانند مسابقات ماشین‌سواری را با دوستان تجربه می‌کنند، دستگاهی با رفرش ریت بالاتر مانند ۱۲۰ یا ۲۴۰ هرتز نیاز دارند. رفرش‌ ریت ۶۰ هرتز برای گیمینگ ممکن است تصاویری تار و محو را برای شما نمایش دهد.

 

۵) درگاه‌های ارتباطی

امروزه اتصالات اصلی که باید به دنبال آنها باشید گزینه‌هایی مانند؛ HDMI، پورت USB و پشتیبانی چند رسانه ای را در بر می‌گیرد. در خرید تلویزیون وجود پورت HDMI یکی از موارد ضروری بوده که جهت سازگاری و اتصال دستگاه با منابع و سیستم‌های خارجی را فراهم می‌کند. درگاه‌های USB برای اتصال به دستگاه از طریق کابل و نمایش مواردی مانند فیلم و عکس بر روی نمایشگر بسیار پر کاربرد می‌باشند. همچنین می‌توانید هارد خود را به تلویزیون متصل کنید و از دیدن انواع سریال‌ها و سینمایی های مورد علاقه در دورهمی ها لذت ببرید. بیشتر تلویزیون‌ها مجهز به پورت های Wi-Fi هستند تا بتوانید آنها را به اینترنت متصل کنید. همچنین در بسیاری مدل‌ها با اتصال به بلوتوث نیز می‌توانید موسیقی های متنوع را از طریق تلویزیون پخش کنید.

 

۶) کیفیت صدا

لازم است که صدا با تصاویر باکیفیت هماهنگ باشد پس برای انتخاب و خرید تلویزیون باید قدرت خروجی صدا و تعداد کانال‌ها را در آن بررسی نمایید. قدرت خروجی صدا به عوامل و بخش‌های مختلفی در تلویزیون ارتباط دارد. ووفر و ساب ووفر از مواردی هستند که در سیستم صوتی دستگاه موجب ایجاد صدایی قوی، بم و قدرتمند می‌گردند. اسپیکر و کانا‌ل‌ها در بخش خروجی سیستم صوتی کاربرد داشته و موجب پخش صدا می‌گردند. همچنین فناوری دالبی اتموس که در بسیاری از دستگاه‌ها به کار رفته است موجب پخش صدا به صورت همه‌جانبه و فراگیر در همه‌ی جهات می‌گردد.

 

۷) قیمت مقرون به صرفه

خرید تلویزیون ممکن است هر چندسال یکبار انجام بگیرد و به طور متوسط عمری چند برابر گوشی‌های موبایل دارند پس بهتر است در هنگام تهیه‌ی آن، بهترین ویژگی ها را در نظر بگیرید. برای خرید تلویزیون های باکیفیت توسط تولید کننده‌های محبوب و معتبر، فروگشاه اورجیمال یکی از بهترین موارد است که انواع تلویزیون‌ها را با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

۸) زاویه دید

بسیاری از افراد در حین انجام دیگر کارها به تماشای تلویزیون نیز می‌پردازند و مکن است در زاویه‌ای نامناسب نسبت به نمایشگر تلویزیون نشسته باشند. تلویزیون‌های هوشمند با ایجاد زاویه دید گسترده موجب ایجاد تصویری یکنواخت و کاملا واقعی و رنگی از همه‌ی زوایا شده و دیگر شاهد تار شدن، خاکستری شدن، حالت‌ها راه راه و هاله‌ای، بی‌رنگ شدن و محو شدن تصاویر در تلویزیون‌ها نیستیم.

 

۹) گیمینگ

اگر جزء افرادی هستید که از بازی‌های رایانه‌ای، PS5، Xbox Series و … لذت می‌برید و زمان زیادی را برای انجام سرگرمی از طریق تلویزیون سپری می‌کنید، بهتر است در خرید تلویزیون‌ گیمینگ به مشخصاتی مانند؛ HDR، تاخیر در ورودی، رفرش ریت، پورت HDMI و … دقت نمایید و بهتری گزینه را انتخاب کنید. با تلویزیون‌های گیمینگ و مشخصات بالا از دورهمی‌های دوستانه لذت ببرید.

۱۰) گارانتی و خدمات

گارانتی از موارد حائز اهمیت برای خرید تلویزیون است. برگه‌ی گارانتی لازم است که با برچسب هولوگرام یا نشان اعتبار ارائه گردد. ضمانت‌نامه نشان از اصالت کالا بوده و درصورتیکه به صورت ناخواسته یا کارخانه‌ای برای دستگاه شما مشکلی به وجود بیاید می‌توانید از طریق گارانتی نسبت به تعویض یا تعمیر قطعات اقدام نمایید.

 

جمع‌بندی

برای خرید تلویزیون به نکاتی مانند؛ کیفیت تصویر، سایز و کیفیت نمایشگر، میزان و قدرت صدای خروجی، ویژگی های گیمینگ، درگاه‌های ارتباطی گوناگون و … دقت نمایید. تلویزیون را از نمایندگی ها و فروشگاه معتبر تهیه کنید و اطمینان حاصل کنید که بهترین‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. فروشگاه اورجیمال با چندین سال سابقه در این زمینه، آماده‌ی ارائه‌ی خدمات و پاسخگویی به سوال‌های شما در زمینه‌ی خرید تلویزیون بوده و بهترین‌ها را برای شما در نظر می‌گیرد.

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.