بررسی آیفون 12 پرو - پارسی زی
آیا با دیدن دوره آموزش سئو، متخصص سئو می شوم؟

آیا با دیدن دوره آموزش سئو، متخصص سئو می شوم؟

امروز فروش دوره آموزشی برای کسب در آمد و متخصص شدن از شغل های پر درآمد و پر رونق و البته پر رقابت است. اما …

هوشمندسازی چیست و در چه بخش هایی کاربرد دارد؟

هوشمندسازی چیست و در چه بخش هایی کاربرد دارد؟

هوشمندسازی چیست و در چه بخش هایی کاربرد دارد؟ هوشمندسازی جهت بهره‌ گیری از ابزارها و تکنیک‌های فنی و اطلاعاتی برای مدیریت صحیح امور، تسهیل …

قیمت میلگرد به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

قیمت میلگرد به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

قیمت میلگرد به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟ میلگرد ها انواع مختلفی دارند که هر کدام در سایزهای متفاوت برای اهداف مختلف استفاده می شوند اما …

بررسی آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو یکی جذاب‌ترین نمایندگان اپل است که با طراحی زیبا، دوربین حرفه‌ای و صفحه نمایش باکیفیت روانه بازارها شد. در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌ها، مزایا و معایب این گوشی هوشمند بیندازیم و بررسی کنیم که آیا این نماینده اپل ارزش خرید دارد یا نه. با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات فنی در گوشی آیفون ۱۲ پرو

یکی از محصولات پرطرفدار اپل در سال ۲۰۲۰ آیفون ۱۲ پرو بود که با ویژگی‌های جدید و خیره‌کننده‌ای مثل صفحه نمایش OLED، دوربین‌های پیشرفته و قابلیت شارژ بی‌سیم مگ‌سیف، مشتریان زیادی را به خود جذب کرد.

خانواده آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبلی خودشان پیشرفت‌های چشمگیری داشتند. اما از بین اعضای این خانواده، آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس را می‌توان گل‌سرسبد دانست که با ظاهر جذاب امکانات عالی طراحی شدند. در ادامه مشخصات فنی آیفون ۱۲ پرو را با نگاهی ریزبینانه بررسی می‌کنیم تا برای خرید این گوشی تردید نداشته باشید.

آیفون ۱۲ پرو با ظاهری جذاب و کلاسیک

طراحی ظاهری: زنده کردن خاطره نسل ۴ و ۵ آیفون!

طراحی آیفون ۱۲ پرو بیشترین تغییر نسبت به نسل قبلی را در طراحی ظاهری خود دارد. ظاهر این گوشی در نگاه اول می‌تواند طراحی سری‌های قدیمی اپل، مثل سری ۴ و ۵ را تداعی کند. ویژگی‌های طراحی کلاسیک اپل به خصوص در قاب پشتی این گوشی بیشتر دیده می‌شود.

اما طراحی آیفون ۱۲ پرو با وزن ۱۸۷ گرم، حاشیه‌های تخت، فریم فلزی و پشت شیشه‌ای جذابی ظاهری آن را بالا برده و می‌توان کیفیت را در نگاه اول به این گوشی تشخیص داد. این نماینده اپل در رنگ‌های طلایی، خاکستری و آبی اقیانوسی طراحی شده که هر کدام از آنها جذابیت خودشان را دارند.

در بخش پشتی گوشی ماژول سه‌گانه دوربین به همراه فلش و سنسور LiDAR دیده می‌شود. این گوشی همچنان از پورت مخصوص اپل، یعنی لایتنینگ برخوردار است و گواهی IP68 مقاومت در برابر گردوغبار و رطوبت نیز در آن پشتیبانی می‌شود.

صفحه نمایش: نمایش فوق‌العاده دنیایی از رنگ‌ها

آیفون ۱۲ پرو با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی OLED طراحی شده که از تکنولوژی Super Retina XDR بهره می‌برد و می‌تواند رنگ‌ها به صورت واقع گرایانه و با کنتراست بالا نمایش دهد. همچنین این صفحه نمایش از فناوری True Tone پشتیبانی می‌کند که با تنظیم رنگ‌ها بر اساس نور محیط، سلامت چشم کاربران را حفظ می‌کند.

صفحه نمایش این گوشی یک لایه سرامیکی محافظ دارد که مقاومت آن را در برابر خط‌وخش و شکستگی تا چهار برابر افزایش داده است. بالا بودن رزولوشن و تراکم پیکسلی در کنار پشتیبانی از HDR10+ در نمایشگر این گوشی هم باعث شده تصاویر و رنگ‌ها با جذاب‌ترین شکل ممکن در برابر دیدگان کاربران ظاهر شوند.

دوربین‌ها: سنسورهای بزرگ‌تر، جذب نور بیشتر، عکس‌های بهتر!

دوربین اصلی این گوشی ۳ لنز و یک سنسور LiDAR دارد که قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. دوربین واید آیفون ۱۲ پرو از نظر سخت افزاری نسبت به نسل قبلی بهبود یافته و می‌تواند در شرایط کم نور، عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ‌های دقیق ثبت کند.

این دوربین همچنین از الگوریتم‌های نرم افزاری Deep Fusion و Smart HDR 3 بهره می‌برد که با تحلیل و ترکیب فریم‌های مختلف، عکس‌هایی با کنتراست و تعادل روشنایی مناسب ارائه می‌دهد.

دوربین اولترا واید گوشی می‌تواند چشم انداز‌های گسترده را در کادر قرار دهد. این دوربین از حالت Night Mode هم پشتیبانی می‌کند که به ثبت عکس‌های شبانه با نوردهی بالا کمک کرده است.

دوربین تله فوتو آیفون ۱۲ پرو برای عکاسی پرتره و زوم کردن روی جزئیات طراحی شده است. این لنز از حالت پرتره با نوردهی بالا پشتیبانی می‌کند که باعث محو شدن پس زمینه و تاکید روی روشنایی سوژه می‌شود.

سنسور LiDAR این گوشی، آخرین نوآوری اپل در زمینه عکاسی است که با استفاده از نور لیزری، فاصله و عمق سوژه را تشخیص می‌دهد. این سنسور به فوکوس خودکار دوربین، به خصوص در شرایط کم نور، کمک می‌کند و امکان ساخت عکس‌های سه بعدی را فراهم می‌آورد.

سخت افزار و نرم افزار: اولین پردازنده ۵ نانومتری جهان با iOS 14

نسخه پرو خانواده آیفون ۱۲ همچون سایر اعضای این خانواده از پردازنده A14 Bionic بهره می‌برد که با فناوری ۵ نانومتری ساخته شده است. این پردازنده ۶ هسته‌ای است که دو هسته‌ی آن برای عملکردهای پیچیده و چهار هسته‌ی دیگر برای عملکردهای ساده طراحی شدند. این پردازنده ۴ هسته‌ی گرافیکی هم دارد که قابلیت پردازش تصاویر، ویدیوها، بازی‌ها و هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشند.

براساس آزمون‌های انجام شده پردازنده این گوشی نسبت به نسل قبل خود ۵۰ درصد سریع‌تر در عملکرد CPU و GPU و ۷۰ درصد سریع‌تر در عملکردهای مربوط به AI است. همچنین این پردازنده قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۵G را دارد که سرعت اینترنت و انتقال داده‌ها را به شدت افزایش می‌دهد.

آیفون ۱۲ پرو با چیپ‌ست فوق‌العاده A14 عرضه شده است.

آیفون ۱۲ پرو از سیستم عامل iOS 14 بهره می‌برد که امکان ارتقای آن تا جدیدترین نسخه iOS، یعنی iOS 16 برای کاربران وجود دارد.

باتری: ظرفیت پایین اما ماندگاری شارژ بالا

باتری آیفون ۱۲ پرو ۲۸۱۵ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد که نسبت به ظرفیت باتری آیفون ۱۱ پرو، کاهش یافته است. این کاهش ممکن است به دلیل کوچک‌تر شدن ابعاد گوشی و همچنین استفاده از تکنولوژی شبکه ۵G باشد. اما آیا این کاهش باتری، تاثیر منفی بر عملکرد گوشی داشته است؟

براساس تست‌های مختلف آیفون ۱۲ پرو می‌تواند در حالت استفاده معمول، حدود ۱۶ ساعت دوام بیاورد. این عدد نسبت به آیفون ۱۱ پرو که حدود ۱۸ ساعت دوام داشت، کمتر است. البته باید در نظر داشت که عملکرد باتری به عوامل مختلفی مثل نوردهی نمایشگر، فعال بودن شبکه ۵G و استفاده از برنامه‌های سنگین بستگی دارد.

در مجموع می‌توان گفت که آیفون ۱۲ پرو در زمینه باتری، عملکرد قابل قبول و رضایت‌بخشی داشته و معمولا نیاز به شارژ روزانه ندارد.

جمع بندی

آیفون ۱۲ پرو یکی از پرچم‌داران اپل در سال ۲۰۲۰ است که با طراحی مدرن، توان پردازشی بالا، نمایشگر OLED و پشتیبانی از شبکه ۵G به بازار عرضه شد. این گوشی با داشتن چهار سنسور پشت با قابلیت‌های مختلف، عکس‌هایی واضح و واقع‌گرایانه ثبت می‌کند. همچنین از فناوری شارژ سریع و بی‌سیم نیز بهره می‌برد.

آیفون ۱۲ پرو گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال گوشی هوشمند با کیفیت و قابل اطمینان هستند. این گوشی نسبت به سایر نمایندگان جدید اپل، قیمت مناسب‌تری داشته و ارزش خرید بالاتری دارد.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.