برخی از چک لیست های مهم سئوی داخلی که باید بدانید - پارسی زی
وظایف یک طراح وب سایت چیست؟

وظایف یک طراح وب سایت چیست؟

برای تبدیل شدن به یک طراح وب سایت حرفه ای لازم است تا همواره با کسب اطلاعاتی در خصوص بررسی تاریخچه طراحی سایت ، معرفی اولین سایتی …

نکات مهم و کلیدی در خرید و نصب تلویزیون شهری و ویدئو وال

نکات مهم و کلیدی در خرید و نصب تلویزیون شهری و ویدئو وال

نکات مهم و کلیدی در خرید و نصب تلویزیون شهری و ویدئو وال ویدئو وال ها و انواع تلویزیون شهری در خط مقدم نمایش بصری …

مهاجرت با سرمایه‌گذاری : بهترین کشورها برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت با سرمایه‌گذاری : بهترین کشورها برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت با سرمایه‌گذاری : بهترین کشورها برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در دنیای امروز، افراد به دنبال فرصت‌های جدیدی برای ارتقای سطح زندگی خود، چه …

برخی از چک لیست های مهم سئوی داخلی که باید بدانید در ادامه ذکر شده اند که امیدواریم برای شما مفید باشند:

تحقیق کلیدواژه و طبقه بندی آن

مهم نیست که چقدر با ویژگی های محصول یا خدمات کسب و کار خود آشنا هستید، باید بدانید که مخاطبان شما از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کنند تا بتوانید محصول یا خدمات خود را بر اساس عبارات جستجوی آنها بهینه کنید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند دقیقا به این هدف برسید. دو مرحله بعدی وظایف اصلی برای تحقیق کلمات کلیدی هستند.

هدف جستجوی هر کلمه کلیدی را پیدا کنید.

برخی از کاربران به دنبال تحقیقات بازار از جستجوی کلمه کلیدی هستند و می خواهند یک بررسی محصول را مطالعه کنند. برخی از کاربران مستقیماً قصد خرید محصول را دارند و باید به صفحه محصول هدایت شوند. گاهی اوقات کاربران فقط می خواهند در مورد یک موضوع مطالعه کنند و از آخرین اخبار در یک زمینه مطلع شوند.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را شروع کنید

در این زمان، با تجزیه و تحلیل رقبای خود، می توانید کلمات کلیدی اصلی را شناسایی کنید، شکاف کلمات کلیدی بین سایت خود و رقبای خود را پیدا کنید و سئو و تولید محتوا را هدایت کنید. در حین انجام این فرآیند، ۲ معیار ماهانه نرخ جستجو، سختی کلمه کلیدی و اولویت رقابت را بررسی کنید.

بهینه‌سازی صفحه URL

با بهینه‌سازی آدرس صفحه، موتورهای جستجو نیز محتوا و کاربر شما را پیدا می کنند.

او می فهمد که قرار است در صفحه ای که روی آن کلیک می کند چه چیزی را ببیند. عوامل مهم برای بهینه‌سازی آدرس صفحات سایت:

از یک کلمه کلیدی در URL استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی خود در URL صفحه استفاده می کنید تا عنوان شما توسط موتورهای جستجو و کاربران به طور یکسان شناسایی شود.

از فاصله ها در URL ها استفاده کنید.

کلمات را از عبارات چند کلمه ای در URL های صفحه با خط فاصله جدا کنید تا گوگل بتواند نام صفحه را بفهمد.

URL های صفحه خود را کوتاه نگه دارید.

به طور کلی، گوگل URL های کوتاه و کوتاه تر را برای نمایش ترجیح می دهد، گوگل ممکن است URL های طولانی را نادیده بگیرد و قطعات آن را نمایش دهد.

از هر URL فقط برای یک صفحه استفاده کنید.

هر صفحه وب باید URL مخصوص به خود را داشته باشد. اگر آدرس صفحات متفاوت است اما محتوای آنها یکسان است، از تکنیک های استاندارد استفاده کنید.

بهینه‌سازی تگ عنوان و نوشتن جذاب

تگ عنوان اولین چیزی است که کاربر در نتایج جستجو می بیند. آنها حتی ممکن است توضیحات متا را نخوانند، اما از تگ عنوان برای تصمیم گیری در مورد کلیک بر روی پیوند استفاده می کنند یا خیر. بر اساس واقعیت و تجربه، اگر عبارت ترکیبی از کلمات کلیدی اصلی و سلیقه نویسنده باشد، برچسب عنوان کلیک بیشتری می کند.

در انتخاب عنوان صفحه به نکات زیر توجه کنید:

عنوان باید کوتاه و مختصر باشد (بین ۵۴ تا ۶۰ کاراکتر).

از خط فاصله برای جدا کردن کلمات در عنوان صفحات استفاده کنید.

با کلمات کلیدی جملات معنی دار بسازید و کلمات را بی هدف تکرار نکنید.

از کلمات متقاعدکننده مانند رایگان، تخفیف دار، ارزان و… استفاده کنید.

هر صفحه باید یک برچسب عنوان منحصر به فرد داشته باشد.

عنوان صفحه باید به طور کامل هدف محتوای صفحه را توصیف کند

بهینه‌سازی توضیحات متا و جذاب کردن آن

توضیحات متا نام برچسبی است که توضیحات مختصری از محتوای صفحه را در اختیار کاربر قرار می دهد و به ربات های گوگل کمک می کند تا محتوای صفحه را تفسیر کنند. بعد از تگ عنوان صفحه، توضیحات متا بیشترین نقش را در جذب کاربران دارد و برای بهینه‌سازی متا توضیحات برای سئوی درون صفحه، باید اصول و قواعد نوشتن آن را بدانید. یک متا توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه در سایت خود انتخاب کنید. برای نمایش توضیحات کامل، طول توضیحات متا را به حداکثر ۱۶۰ کاراکتر محدود کنید. مهم نیست که متن متا توضیحات چقدر جذاب باشد، کاربران مجبور خواهند شد روی لینک کلیک کنند.

تگ های عنوان را سفارشی کنید

تگ های عنوان بر اساس اعداد از H1 تا H6 گروه بندی می شوند و در هر صفحه از سایت یا محتوا قرار می گیرند. عنوان ها به ربات های گوگل کمک می کنند تا محتوای اصلی یک صفحه را بر اساس اولویت ها درک کنند و اطلاعات ارزشمندی در مورد آن به دست آورند. ارزش تگ H1 مانند عنوان یک کتاب است و موضوع اصلی محتوا را مشخص می کند. محتوای هر موضوع به چند موضوع فرعی تقسیم شده و قسمت های مختلف آن را در بر می گیرد. تگ های H2 حاوی متن هستند. H3 تا H6 یا (برچسب های متنی) اطلاعات و اطلاعات بیشتری در مورد تگ های H2 ارائه می دهند. برای بهینه‌سازی این قسمت از محتوا لطفا به نکات زیر توجه کنید:

  1. از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع صفحه و محتوا در تگ های عنوان خود استفاده کنید.
  2. در هر صفحه یا محتوا فقط باید از یک تگ H1 استفاده کنید.
  3. از تگ ها به ترتیب استفاده کنید (بعد از تگ H2 از H5 استفاده نکنید) و مهمترین موضوعات را در تگ های H2 و H1 قرار دهید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI

LSI یا Latent Semantic Indexing به کلماتی اطلاق می شود که در یک موضوع از نظر معنایی با یکدیگر مرتبط هستند. هنگامی که تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را شروع می کنید، به طور کلی فکر کنید و علاوه بر کلیدواژه های اصلی و ثانویه، روی کلمات کلیدی LSI تمرکز کنید. از آنجا که گوگل اکنون هوشمند است و به جای استفاده از کلمات کلیدی متوالی، از مترادف ها و کلمات کلیدی LSI نیز استفاده می کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید مقاله ای در مورد بیماری های پوستی بنویسید، باید از کلماتی مانند بیماری های پوستی رایج، انواع بیماری های پوستی و هر کلمه ای که در این موضوع می گنجد استفاده کنید.

از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید.

رقابت در مرتب‌سازی کلمات با یک یا دو کلمه آسان نیست. در این مورد، روی استراتژی تحقیق کلمه کلیدی خود با کلمات کلیدی طولانی سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، به جای جستجوی مستقیم کلمات کلیدی مانند “گزارش های خرید” یا “خرید بک لینک” در ابتدای سفر سئو، روی کلمات کلیدی طولانی مانند “چگونه از گزارش های تبلیغاتی بک لینک دریافت کنیم” تمرکز کنید تا رتبه بالاتری کسب کنید. . کلمات کلیدی دم بلند معمولا بیش از ۳ کلمه هستند و یک موضوع تجاری خاص را هدف قرار می دهند. به دلایل زیر سعی کنید در استراتژی سئوی خود بیش از هر زمان دیگری از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند. مدت طولانی تر نرخ تبدیل بالاتری دارد کاربران کلمات طولانی تر و اطلاعات دقیق تر را در گوگل جستجو می کنند. هنگامی که برای کلمات کلیدی طولانی رتبه بندی می کنید، برای اصطلاحات تک سیل نیز رتبه بندی می کنید.

بهینه‌سازی تصویر

با سئوی تصویر وب سایت، تجربه کاربری بهتری ایجاد می کنید و می توانید تصاویر را در نتایج جستجو قرار دهید و از آنها اطلاعات دریافت کنید. اما چگونه می توانیم تصاویر خود را بهینه کنیم؟ تصویر را با نامی ذخیره کنید که به طور خلاصه موضوع تصویر را توصیف کند. یکی از دلایل کاهش سرعت وب سایت اندازه تصویر است. قبل از انتشار یک عکس در یک صفحه وب، بدانید که چگونه اندازه آن را با ابزارهای مختلف آنلاین کاهش دهید. به عنوان مثال، امکان ذخیره عکس ها در فتوشاپ با استفاده از تابع Save for Web یکی از بهترین ویژگی های آن است. هنگام افزودن تصاویر به محتوا از توضیحات توصیفی برای تگ های alt استفاده کنید. هنگام نوشتن توضیحات alt خود از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید تا شانس بیشتری برای نمایش در نتایج تصاویر گوگل داشته باشید.

بهینه‌سازی لینک های داخلی

پیوند داخلی به گوگل کمک می کند تا به تمام صفحات یک وب سایت دسترسی داشته باشد و بداند چه زمانی صفحات و محتوای جدید در دسترس هستند. در لینک سازی داخلی باید به لینک سازی صفحات و انکر تکست توجه شود تا انتقال اعتبار و ارزش از صفحات قدیمی به درستی انجام شود. لینک سازی های داخلی به اندازه خرید بک لینک از نشونت دارای اهمیت است. مهم ترین نکاتی که در ارتباطات داخلی باید مورد توجه قرار گیرد:
هیچ صفحه وب سایت یا محتوایی را بدون لینک داخلی رها نکنید.

لینک های خراب را برطرف کنید

زمانی که کاربر به جای دیدن محتوای مورد نظر با صفحه ۴۰۴ مواجه می شود، لینک شکسته دیده می شود. برای حل این مشکل می توانید از ابزارها و افزونه های مختلفی استفاده کنید. اما ساده ترین کار این است که به کنسول جستجوی سایت نگاه کنید. برای رفع لینک های خراب، می توانید آدرس لینک را تغییر داده و به روز کنید یا لینک خراب را به دلیل حذف صفحه حذف کنید.

محتوای تکراری را حذف کنید

پس از یک دوره طولانی تولید محتوا، ممکن است متوجه شوید که برخی از پست‌ها عنوان و متن یکسانی را با پست‌های دیگر به اشتراک می‌گذارند و در نتیجه محتوای تکراری ایجاد می‌شود. برای حل این مشکل باید مطالب را کاملتر و به هدف کاربر نزدیکتر از سایر محتواها نگه دارید و محتوایی را که کامل نیست به این محتوای کامل هدایت کنید.

محتوای قدیمی را به روز کنید

هیچ وقفه ای در روند تولید وجود ندارد. شما نمی توانید فقط محتوا را منتشر کنید و حتی اگر در بهترین محصولات Google باشد، راه دوری نخواهد رفت. همه محتوا باید در طول زمان تغییر و بهبود یابد و این به عنوان به روز رسانی محتوا شناخته می شود. شما باید صفحاتی را که در نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرند به مرور زمان به روز کنید. این می تواند به دلیل استفاده ضعیف از وب سایت شما و قدرت محصولات خوب رقبای شما اتفاق بیفتد. علاوه بر این، بهترین صفحات وب سایت شما در صفحه اول گوگل نیز باید به روز شوند. توصیه می شود صفحات را در نتایج جستجو نگه دارید، وبلاگ را با توجه به آخرین تغییرات محتوا به روز کنید و محتوای به روز را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

بهینه‌سازی دسته بندی سایت

در سایت‌های فروشگاهی، صفحات دسته‌بندی، صفحات فرودی هستند که برای نمایش در نتایج جستجو باید رتبه‌بندی شوند. به طور کلی، صفحات دسته بندی برای کلمات کلیدی عمومی تر بهینه شده اند. در عین حال، هر صفحه محصول با نام دقیق مدل یا برند سئو است. این فرآیند از رقابت همه محصولات برای کلمه کلیدی سخت مانند “لپ تاپ” جلوگیری می کند و محتوای تکراری ایجاد می کند. محتوای با کیفیت برای صفحات دسته بندی تولید کنید و در صورت نیاز به صفحات مرتبط دیگر پیوند دهید.

صفحات زامبی را شناسایی کنید و آنها را حذف و تغییر مسیر دهید

صفحات زامبی صفحاتی هستند که حاوی محتوای بی ارزش، بی ربط و با کیفیت پایین هستند که فضای بیشتری را در سایت اشغال می کنند. زیرا نتوانستند در نتایج گوگل رتبه بندی کنند یا کاربران را به سایت هدایت کنند. صفحاتی که از نظر کیفیت محتوا برای کاربر مناسب نیستند یا صفحاتی که ایندکس نشده و پاسخگو نیستند باید حذف یا هدایت شوند. بررسی ماهانه صفحات برای کیفیت محتوا و برنامه ریزی به روز رسانی محتوا به شما در مبارزه با این پدیده زشت کمک می کند.

صفحات یتیم را شناسایی کنید

صفحات رها شده بدون لینک داخلی و صفحاتی که لینکی از هیچ صفحه داخلی دریافت نکرده اند، نه موتور جستجو و نه کاربران نمی توانند آنها را پیدا کنند. در نتیجه این صفحات در نتایج جستجوی SERP ظاهر نمی شوند و به اصطلاح صفحات یتیم می مانند. بنابراین اگر اطلاعات مهم و مفیدی در این صفحات وجود داشته باشد، از بین رفته و خوانده نمی شوند. اگر راه را برای شناسایی صفحات توسط ربات های گوگل با پیوند ندادن آنها مسدود کنید، تشخیص کلمات کلیدی مرتبط با صفحه برای ربات ها دشوارتر خواهد بود. برای شناسایی صفحات یتیم در سایت خود، ابتدا لیستی از صفحات قابل نمایه سازی را با استفاده از ابزار Screaming Frog پیدا کنید و آنها را در اکسل ثبت کنید.

منبع: neshoonet.ir

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 شهریور 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.