بهترین زمان ورزش - پارسی زی
خواص روغن آرگان برای ریزش مو + نحوه مصرف

خواص روغن آرگان برای ریزش مو + نحوه مصرف

روغن تراپی مو یکی از روش های رایج برای کنترل ریزش مو می باشد. روغن آرگان به عنوان یکی از بهترین روغن های گیاهی است …

راهنمایی خرید آبمیوه گیری

راهنمایی خرید آبمیوه گیری

خرید و انتخاب لوازم خانگی به ویژه لوازم برقی از اهمیت زیادی برخوردار است و هرچه کیفیت، امکانات و جنس لوازم جانبی این محصولات عالی …

تفاوت طراحی سایت

تفاوت طراحی سایت

تفاوت طراحی سایت چکیده : با افزایش قابلیت نیاز به کاربر پسند بودن آن هم هست که در حجم وسیع از اطلاعات کاربر با سایت تعامل …

ورزش کردن یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی ضروری است. اما، موضوعی که برای بسیاری از افراد مبهم است، بهترین زمان ورزش کردن است. آیا ورزش صبحگاهی بهتر است؟ یا شاید بعد از ظهر و عصر؟ یا حتی ورزش در شب می‌تواند موثرتر باشد؟ در این مقاله از وبسایت نمیدونستم، به بررسی بهترین زمان برای ورزش کردن پرداخته و اطلاعات و تحقیقات روز را مورد بررسی قرار می‌دهیم

مردم مدت‌هاست بحث می‌کنند که زمان ایده‌آل برای تمرین چیست. بعضی ها نظرشان این است که ورزش اول صبح ایده‌آل است، اما دیگران می‌گویند ورزش شبانه برای آنها بیشتر مفید است. آیا واقعا یک زمان بهتر از دیگری است و چرا؟

صرف نظر از اینکه چه زمانی ورزش می کنید، حرکت منظم فواید زیادی برای سلامتی دارد، مانند بهبود سلامت قلب، قوی تر شدن یا حتی افزایش استقامت.

بیشتر مردم تصمیم می‌گیرند زمانی ورزش کنند که به بهترین وجه متناسب با برنامه‌شان باشد، بنابراین اغلب اوقات نمی‌توانند در زمانی از روز که انتخاب می‌کنند فعال باشند.

تحقیقات نشان داده است که زمانی از روز که برای ورزش انتخاب می‌کنید می‌تواند به طرق مختلف بر تمرین شما تأثیر بگذارد. در اینجا نحوه تعیین بهترین موارد برای شما بر اساس آخرین داده ها آمده است.

بهترین زمان ورزش کردن هر زمانی است که بتوانید

بیایید ابتدا این موضوع را کنار بگذاریم: بهترین زمان برای ورزش کردن، هر زمانی است که بتوانید. متأسفانه همه ما برنامه‌ای نداریم که اجازه یک تمرین ۹۰ دقیقه‌ای را بدهد.

اگر تنها زمان ورزش شما قبل از کار است، صبح بهترین زمان است. اگر فعالیت بدنی را برای عصرهای شلوغ رزرو کنید، این احتمال وجود دارد که هرگز به آن نخواهید رسید.

به همین ترتیب، اگر بتوانید فقط ۲۰ دقیقه ورزش را درست قبل از آماده شدن برای خواب در روز انجام دهید، بهترین زمان برای ورزش کردن است.

میتوان نتیحه گرفت بهترین زمان ورزش کردن هر زمانی است که می‌توانید، اما بهترین زمان برای ورزش، زمانی است که می‌توانید روزها، هفته‌ها و ماه‌ها به آن پایبند باشید.

ورزش کردن در خانه

برای مثال، اگر شما فردی هستید که فقط ۲۰ دقیقه در شب وقت دارید، اما مدام متوجه می‌شوید که از آن صرف نظر می‌کنید، از خود بپرسید که آیا راهی وجود دارد که بتوانید آن را در صبح خود جای دهید.

شاید شما ۲۰ دقیقه زودتر به رختخواب بروید و ۲۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید اکنون هنوز در حال انجام ۲۰ دقیقه ورزش خود هستید. این فقط برنامه شما را کمی تغییر داده است.

واقعیت این است که افرادی که به طور مداوم ورزش می کنند، در دراز مدت نتایج بهتری از کاهش وزن و تناسب اندام می بینند.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که بدن شما می‌تواند خود را با برنامه‌های تمرینی منظم وفق دهد، بنابراین اگر هر روز صبح ورزش می‌کنید، احتمالاً در ورزش صبحگاهی بسیار بهتر خواهید بود، و همین امر در مورد تمرینات شبانه نیز صدق می‌کند.

همانطور که گفته شد، تمرینات صبحگاهی و تمرینات شبانه هر دو مزایا و معایب خود را دارند که دهه‌ها تحقیق علمی نشان می‌دهدکه در ادامه به آن میپردازیم.

فواید ورزش صبحگاهی

طبق مطالعات تحقیقاتی متعدد، تمرینات صبحگاهی واقعاً یک مزیت دارد و فهرستی از مزایایی را ارائه می دهد که حتی ممکن است برخی از جغدهای شب را تحت تأثیر قرار دهد تا تناسب اندام خود را در صبح به دست آورند.

کمک به روال تناسب اندام

افرادی که صبح ها ورزش می کنند اغلب ثابت قدم هستند، زیرا تمرینات صبحگاهی فضای کمتری برای بهانه می گذارد. اگر اول صبح ورزش می‌کنید، نمی‌توانید عصر آن را رها کنید، زیرا وظایف انباشته شده است.

بهبود چرخه خواب

زود بیدار شدن در ابتدا ممکن است دشوار باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که یک عادت ورزش صبحگاهی می تواند ریتم شبانه روزی شما را تغییر دهد تا بدن شما به طور طبیعی در صبح هوشیارتر و در عصر خسته تر باشد،

بنابراین شما زودتر به خواب می روید. زودتر بیدار میشوید و می توانید دوباره صبح ورزش کنید. بر اساس برخی تحقیقات، ورزش صبحگاهی همچنین به نظر می رسد خواب عمیق را بیشتر از ورزش عصرگاهی تقویت می کند.

بعلاوه، خواب به تسهیل رشد ماهیچه ها کمک می کند، بنابراین اگر ریتم شبانه روزی و چرخه خواب شما بهبود یابد، حتی ممکن است شاهد افزایش قدرت بیشتری باشید.

چربی سوزی بیشتری

ثابت شده است که ورزش با معده خالی در “حالت ناشتا” – نسبت به ورزش بعد از غذا (در حالت سیر) چربی بیشتری می سوزاند.

این به این دلیل اتفاق می‌افتد که بدن شما باید از ذخایر چربی که از قبل برای تامین انرژی ورزش وجود دارد استفاده کند، نه اینکه از غذایی که به‌عنوان سوخت مصرف کرده‌اید استفاده کند.

افزایش بهره وری

تحقیقات نشان داده است که ورزش صبحگاهی تأثیر مفیدی بر سطح انرژی، هوشیاری، تمرکز و تصمیم گیری دارد که می تواند به یک روز کاری پربارتر تبدیل شود.

بهبود خلق و خوی

تمرینات صبحگاهی راهی عالی برای شروع هر روز با نت بالا هستند اندورفین ها که بدن شما در پاسخ به ورزش تولید می کند می تواند خلق و خوی شما را خیلی بیشتر از تمرین یک ساعته شما بالا نگه دارد.

احساس موفقیتی که پس از اتمام تمرین به دست می آورید نیز می تواند شما را برای یک روز خوش بینانه آماده کند.

ورزش کردن در خانه

معایب تمرینات صبحگاهی

اگرچه یک عادت ورزش صبحگاهی می‌تواند بخش قدرتمندی از یک سبک زندگی سالم باشد، تمرینات صبح زود معایبی نیز دارد. وقتی اول صبح ورزش می کنید، چند چیز می تواند تمرین شما را کمی بد کند.

ممکن است با انرژی کم کار کنید

اگر عصر قبل از آن به اندازه کافی غذا نخورده باشید، ممکن است در اواسط تمرین با گرسنگی شدید مبارزه کنید. اگر بیشتر روزها گرسنه از خواب بیدار می شوید، سعی کنید قبل از خواب یک شام متوسط یا یک میان وعده کوچک و پر پروتئین بخورید.

همچنین می توانید قبل از تمرین صبحگاهی، یک میان وعده کوچک و پر کربوهیدرات بخورید، مانند موز، تا از گرسنگی و خستگی ناشی از گرسنگی جلوگیری کنید.

مختل کردن خواب عمیق

بسته به چرخه خواب شما، زنگ هشدار صبح زود ممکن است خواب عمیق را مختل کند. این می تواند منجر به اینرسی خواب (احساس گیجی برای مدتی پس از بیدار شدن از خواب) و همچنین خستگی مزمن در صورتی که اغلب اتفاق بیفتد، شود.

نبودن عملکرد بدنی در اوج

بیشتر مردم با احساس چابکی و هیجان از رختخواب بیرون نمی آیند. ممکن است سفتی مفاصل و عدم انعطاف موقتی را تجربه کنید.

در حین گرم کردن باید بدن خود را شل کنید، اما مطالعات در واقع نشان می‌دهند که برخی از نشانه‌های قدرت، از جمله اوج قدرت، در عصر بالاتر هستند.

گرم کردن بدن بیشتر طول می کشد

وقتی در مورد گرم کردن صحبت می کنیم، یک دلیل کلیدی وجود دارد که ممکن است در طول تمرینات صبحگاهی آنقدر قوی یا قدرتمند نباشید و دمای بدن شما پایین تر است.

این امر گرم کردن بدن را برای تمرینات صبحگاهی ضروری می کند تمرین کردن بلافاصله، به جای آرام آرام شروع کردن، می تواند منجر به آسیب شود.

این همیشه صدق می کند، اما به خصوص زمانی که بدن شما خنک تر است. ضربان قلب شما نیز در صبح آهسته تر است (این زمان بهترین زمان برای یافتن ضربان قلب واقعی در حالت استراحت است)، که به گرم کردن طولانی تری نیز کمک می کند.

فواید تمرینات بعد از ظهر و عصر

بهبود  عملکرد بدنی

تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر افراد از نظر فیزیکی در اواخر روز بهتر عمل می‌کنند. قدرت عضلانی، انعطاف پذیری، توان خروجی و استقامت همگی در عصر بهتر از صبح هستند.

به علاوه، افرادی که در عصر ورزش می کنند تا ۲۰ درصد بیشتر طول می کشد تا به نقطه خستگی برسند.

ورزش کردن در شب

بدن شما با گذشت روز گرمتر می شود

از آنجایی که دمای مرکزی بدن شما در اواخر روز گرمتر می شود، بسیاری از افراد می توانند برای تمرینات بعد از ظهر و عصر سریعتر وارد تمرین شوند. هنوز هم باید به یاد داشته باشید که گرم کنید.

افزایش ترشح هورمون ها

تستوسترون برای عضله سازی در مردان و زنان مهم است و بدن شما ممکن است در طول تمرینات بعد از ظهر بیشتر از تمرینات صبحگاهی تستوسترون تولید کند و در نتیجه قدرت و عضله سازی بیشتری را به همراه دارد.

کاهش استرس

ورزش همیشه یک راه خوب برای کاهش استرس است، اما ورزش در شب واقعا می تواند به شما کمک کند ریلکس کنید. افزایش اندورفینی که در حین و بعد از ورزش دریافت می کنید می تواند یک نوشیدنی شیرین باشد که به شما کمک می کند قبل از خواب آرام شوید.

ممکن است به جایگزینی عادت‌های بد کمک کند

اگر برخی از عادت‌های عصر یا شب دارید که می‌خواهید جایگزین کنید مانند تنقلات، نوشیدن، سیگار کشیدن یا تماشای بیش از حد تلویزیون  اجازه دهید ورزش شروع به کار کند و جای آنها را بگیرد. وقتی تمرین شبانه را شروع کردید، ممکن است تعجب کنید که حتی عادت های قدیمی خود را از دست نمی دهید.

معایب تمرینات بعد از ظهر و عصر

مزایای فوق برای تمرینات بعد از ظهر و عصر ممکن است به طور خودکار شما را وسوسه کند که قسمت آخر روز را به ورزش اختصاص دهید، اما باید چند جنبه منفی بالقوه را نیز در نظر بگیرید.

تداخل با خواب

این بیانیه که ورزش شبانه برای خواب مضر است یک افسانه است. این برای همه صادق نیست دانشمندان دریافته‌اند که ورزش در شب ممکن است اصلاً تأثیری بر خواب نداشته باشد و برخی حتی ممکن است خواب بهتری در شب داشته باشند.

اما برخی از افراد اگر خیلی نزدیک به زمان خواب ورزش کنند ممکن است دچار عصبانیت شوند. این به طور کلی فقط در مورد ورزش های شدید مانند کراس فیت یا HIIT صدق می کند، زیرا یوگا، کشش و سایر تمرینات ملایم در واقع می توانند خواب شما را قبل از خواب بهتر کنند.(شما میتوانید فواید یوگا برای سلامتی را دراین مقاله بخوانید)

ایجاد مشکل در ثبات

اگر شما مانند بسیاری از افراد هستید، ورزش در شب ممکن است برای شما مفید نباشد، زیرا پس از یک روز طولانی بیش از حد خسته هستید.

تمرینات بعد از ظهر و عصر ممکن است با مسئولیت های روزانه تداخل داشته باشد، به خصوص اگر در طول روز همه چیز روی هم جمع شود.

اگراین شرایط شبیه شرایط شما به نظر می رسد، سعی کنید برنامه روزانه خود را به گونه ای تغییر دهید که در یک تمرین صبحگاهی کوتاه مناسب باشد.

عدم دسترسی به کلاس های گروهی

بسته به نوع ورزشی که انجام میدهید ورزش در شب بدلیل اینکه در زمان تعطیلی باشگاه ها است میتواند مقدور نباشد .درست است که امروزه باشگاه های زیادی حتی در ساعت های آخر شب فعالیت میکنند اما ورزش هایی مانند یوگارا میتوان به تنهایی انجام داد یا بصورت گروهی در ارتباط مجازی هم میتواند انجام داد

سخن پایانی

با توجه به اینکه برنامه روزانه شما چگونه است میتوانید طبق آن زمان ورزش کردن خود را تنظیم کنید. شاید برای شما تمرین صبگاهی مقدور باشد و برای عده ای دیگر تمرین بعد از ظهر در باشگاه های ورزش مقدور باشد.

همچنین توجه داشته باشید اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و توصیه بهداشتی یا پزشکی نیست. در مورد هر گونه سوالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا اهداف سلامتی داشته باشید، همیشه با یک پزشک یا سایر ارائه دهندگان سلامت واجد شرایط مشورت کنید.

منبع سایت : nemidunestam.com 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 اسفند 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.