دیدنیهای خاص در سفر به جزیره زیبای قشم - پارسی زی
قیمت دستگاه دستمال کاغذی کارکرده

قیمت دستگاه دستمال کاغذی کارکرده

قیمت دستگاه دستمال کاغذی کارکرده در اینجا می خواهیم با اهمیت و قیمت دستگاه دستمال کاغذی کارکرده و آماده واگذاری در صنایع مرتبط آشنا شویم.  …

6 خرابی رایج یخچال فریزر سامسونگ

6 خرابی رایج یخچال فریزر سامسونگ

آشنایی با خرابی رایج یخچال فریزر سامسونگ کمک می کند تا در صورت خرید این نوع یخچال ، بتونید بهتر از آن استفاده کرده و …

 بهترین راهکار برای تبلیغات ارزان در اینستاگرام

 بهترین راهکار برای تبلیغات ارزان در اینستاگرام

بهترین راهکار برای تبلیغات ارزان در اینستاگرام یکی از بسترهای خیلی خوب برای فعالیت کسب  و کارها در حال حاضر را می توان اینستاگرام به …

دیدنیهای خاص در سفر به جزیره زیبای قشم

تنگه چاهکوه در جزیره زیبای قشم

جزیره قشم از بزرگترین جزیره های استان هرمزگان به حساب می آید و دارای طبیعتی بسیار شگفت انگیز است. شاید به همین علت نیز باشد که به آن عجایب هفتگانه می گویند. در این جزیره زیبا جاذبه های دیدنی متنوع و فراوانی قرار گرفته است که هر کدام از آن ها برای خودش می تواند به عنوان یک قطب گردشگری در استان هرمزگان مبدل شوند. جاذبه ای که در این مطلب می خواهیم به آن بپردازیم، تنگه چاهکوه نام دارد. این تنگه در یکی از زیباترین جزیره های کشور ایران یعنی قشم واقع شده است که به علت شکل و ظاهر عجیب و منحصر به فرد خود نه فقط در کشور ایران بلکه در کل دنیا هم بسیار معروف شده است. این تنگه، حاصل میلیون ها سال فعالیت پدیده ها و همینطور عوامل طبیعی است و هنگامی که به آن نظر می کنیم، اینطور تصور می شود که به سیاره ی دیگری رفته اید.

آشنایی با ژئوپارک جزیره قشم

تنگه چاهکوه در تور قشم یکی از دیدنی های بی همتایی است که در جزیره قشم واقع شده و دارای صخره ها و تندیس هایی است که به شکل طبیعی و در اثر گذر زمان صورت و ظاهری متفاوت پیدا کرده اند. برای دیدن هر کدام از این صخره ها می توانید ساعت ها زمان صرف کنید، چنانچه به تماشای ستارگان در شب هم علاقه داشته باشید، می توانید به تماشای آسمان آن در شب بنشینید و به شمارش ستارگانی که در آسمان بی نظیر جزیره قشم قابل دیدن است بپردازید. عمق این دره در حدود ۱۰۰ متر است و دنیای تازه ای را به روی شما باز می کند به شکلی که تصور می کنید به سرزمین دیگری قدم گذاشته اید. در تابلوی اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم از این تنگه با عنوان دره مقدس چاهکوه یاد کرده اند زیرا آب در گذشته های دور از قداست خاصی برای پیشینیان ما برخوردار بوده و این دره محلی برای ذخیره ی آب شمرده می شده است. البته شاید بتوان هنوز نیز تقدس را در این مکان به جستجو نشست زیرا که قدرت پروردگار در جای جای نقاط آن خودنمایی خواهد کرد.

فلسفه نام گذاری تنگه چاهکوه

به گزارش سفر باتو ، در تنگه ی چاهکوه چاله ها و حفره هایی به صورت طبیعی شکل گرفته است. مطابق با گفته های ساکنان این منطقه به علت وجود ۴ حلقه چاه در نقطه آغاز آن بر می گردد که برای هدایت آب توسط ساکنان روستای نزدیک دره به نام چاهو حفر شده اند. این چاه جایگاهی برای ذخیره نزولات آسمانی و همینطور منبعی برای آب شیرین منطقه به شمار می رفته است. این حفره ها با نظم بسیار دقیقی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تصویر بسیار بی نظیری را به وجود آورده اند. این کانال ها و چاه ها، از قدمت بسیارزیادی برخوردارند و از ۴۰۰ سال قبل در این مکان قرار گرفته اند.

شکل جالب صخره های تنگه چاهکوه و علت ایجاد آن چیست؟

صخره های چاهکوه در طول میلیون ها سال و بر اثر تغییرات فرسایشی پدید آمده اند و شکل و شمایل امروزی را درست کرده اند. در برخی از بخش های صخره ها، خط های فرسایشی بسیار زیبایی دیده می شود و در بخش های دیگر، شکاف ها و سوراخ های عمیق که به علت استعداد بعضی از قسمت های صخره برای فرسایش و انحلال است. سوای از پیاده روی در لابه لای صخره ها و کشف منطقه های جدید و شگفت انگیز، به طور قطع وجود چنین صخره جالبی، سوژه هایی بسیار عالی برای عکس گرفتن به حساب می آیند که حتما باید در گردش خود آن ها را مد نظر قرار دهید، چنانچه بتوانید در شب از این تنگه بازدید کنید، با یکی از زیباترین صحنه های خلقت روبرو خواهید شد. شاید به علت نزدیک بودن صخره ها به یکدیگر، زیاد نتوانید بخش بزرگی از آن را در بالای سر خود مشاهده کنید ولی با این حال همان تکه کوچک نیز که مثل فرشی از ستاره است، آسمان منطقه های کهکشانی را به یاد شما خواهد آورد.

بهترین موقع برای سفر به تنگه چاهکوه چه زمانی است؟

با توجه به این که جزیره قشم در جنوب ایران قرار گرفته است و آب و هوا در این منطقه در بیشتر وقت ها گرم و خشک است، ولی برای مسافرت لازم است که بدانید در فصل های بهار و تابستان این جزیره آب و هوای بسیار گرمی دارد ولی به این علت که در تنگه چاهکوه دیوارهای دره از تابیدن مستقیم نور آفتاب جلوگیری می کند آزار دهنده نخواهد بود ولی در دیگر نقاط این جزیره آب و هوا می تواند آزار دهنده باشد. ولی در فصل های پاییز و زمستان شرایط جوی و هوا در این جزیره بسیار مطبوع است و می توانید به جز تنگه چاهکوه دیگر مناطق جزیره قشم را نیز به راحتی بازدید کنید. در آخر با رزرو هتل قشم در این فصل ها به سوی این جزیره حرکت کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 22 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.