دروازه هادریان و موزه‌ ی باستان‌شناسی آنتالیا - پارسی زی
خرید انواع کاغذ دیواری برای دکوراسیون _ دکورآفیس

خرید انواع کاغذ دیواری برای دکوراسیون _ دکورآفیس

خرید انواع کاغذ دیواری برای دکوراسیون _ دکورآفیس معمولا برای پوشش دیوار از رنگ یا کاغذ دیواری استفاده می شود. انتخاب نوع پوشش بستگی به …

عوامل تاثیر گذار بر قیمت موشن گرافی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت موشن گرافی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت موشن گرافیک   تعرفه موشن گرافی می‌تواند تحت تاثیر انواع مختلف کاراکتر ها حرکتی تولید شده قرار بگیرد ابتدا باید در …

خدمات و توضیحات درباره امداد خودرو تبریز

خدمات و توضیحات درباره امداد خودرو تبریز

چکیده : امداد خودرو تبریز دارای خدمات بسیاری است که مالکان خودرو می‌توانند در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده کنند.   یکی از خدمات مفیدی که …

دروازه هادریان و موزه‌ ی باستان‌شناسی آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های توریستی کشور ترکیه می باشد که هر ساله مورد توجه تعداد زیادی توریست داخلی و خارجی قرار می گیرد. از این رو در این مقاله می خواهیم شما را با جاذبه های تاریخی آنتالیا آشنا کنیم. شهر آنتالیا در غرب کشور ترکیه و در شمال دریای مدیترانه است.

کاله‌ایچی آنتالیا

کاله‌ایچی از جاذبه های تاریخی تور آنتایا می باشد. کاله‌ایچی شهر قدیمی آنتایا ترکیه می باشد که برای ورود به این شهر باید از دروازه هادریان بگذرید که این ورودی توسط سه تیرانداز ، محافظت می‌شود . گردشگران همواره در این شهر می توانند تلفیقی از امپراطوری عثمانی و رومی را مشاهده کنند و سپس از گذشت از این دروازه مناره شکسته را مشاهده خواهید کرد که یکی از نمادهای شهر آنتالیا به شمار می رود.

دروازه هادریان در آنتالیا

به گزارش سفر باتو ، دروازه هادریان آنتالیا که ساخت آن به سال ۱۳۰ پس از میلاد مسیح باز می‌گردد یکی دیگر از جاذبه های تاریخی آنتالیا به شمار می رود که این دروازه به افتخار هادریانوس پادشان روم باستان طراحی و ساخته شده است. در طراحی و ساخت دروازه هادریان آنتالیا از سنگ مرمر استفاده شده است که حکاکی هایی نیز بر روی آن صورت گرفته است.
شهر آنتالیا به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می شود و از میان جاذبه های تاریخی آن می توان به کسیک مناره اشاره کرد.

کسیک مناره آنتالیا

کسیک مناره یکی از جاذبه های تاریخی موجود در آنتالیا می باشد که دارای قدمت بسیاری می باشد و نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها، بیزانس، سلجوقیان، عثمانی ها تا به امروز می باشد. مناره‌ی شکسته ی مسجد کورکوت، در شهر قدیم واقع شده است.
کسیک مناره در قرن نوزدهم، با آتش خراب شده است و بقایای شکسته آن تمام چیزی است که از این مناره باقی مانده است کسیک مناره در ابتدا تحت عنوان معبدی در قرن دوم ساخته شده بود و بعد ها در سده ششم به کلیسای بیزانسی تبدیل شده است البته نا گفته نماند که این کلیسا در دوره ی حکومت سلجوقیان به مسجد تبدیل شد و بعد ها نیز در دوران جنگ‌های صلیبی در ۱۳۶۱، مسجد دوباره ،کلیسا شد و در آخر وقتی که عثمانی به قدرت رسید باز هم تبدیل به مسجد شد.

موزه‌ ی باستان‌شناسی آنتالیا

از دیگر جاذبه های تاریخی و تفریحی شهر آنتالیا می توان به موزه‌ی باستان‌شناسی آنتالیا اشاره کرد که این موزه یکی از بهترین موزه‌های ترکیه می باشد و کاوش‌ های جدید باستان‌ شناسی و اثرهای تاریخی از سالیان دور و گذشته از این دوران می باشد که در این موزه قدمت قدیمی ‌ترین اثرها به پنج هزار سال قبل باز می‌گردد و از عصر برنز تا بیزانسی را شامل می‌شود. در موزه باستان شناسی آنتالیا گردشگران عزیز می توانند شاهد مهم‌ ترین گالری‌های موزه، مجسمه‌های الهه‌ها و موزاییک هایی از سلوکیه باشند. البته نا گفته نماند که این موزه باستان شناسی در همه ی روزهای هفته به جز دوشنبه‌ ها باز است.

غار کاراین آنتالیا

از دیگر جاذبه های تاریخی و جذاب آنتالیا نیز می توان به وجود غار کاراین در این شهر اشاره کرد که جاذبه ای بسیار جذاب در این شهر به شمار می رود. غار کاراین که بازدید از آن برای عموم آزاد است در کوهپایه قرار گرفته و چند حفره بزرگ دارد . طی کاوش هایی که کاوش گران در این غار انجام داده اند کاوشگران به اکتشافاتی از دوره پالئولیتیک قدیم و میانه دست یافته اند که این اکتشافات ،منجر شده است که قطعاتی احتمالی از یک اسکلت انسان نئاندرتال در این غار پیدا شود.

مساجد شهر آنتالیا

این شهر همواره دارای مساجدی تاریخی است که به دلیل معماری و قدمتشان مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرند. یکی از این مساجد، مسجد کنگره دار است که از دیگر جاذبه های تاریخی شهر آنتالیا ی ترکیه است که به یک سمبل در شهر آنتالیا تبدیل شده است. این مسجد توسط سلطان علاء الدین کی قباد سلطان سلجوقی در قرن ۱۳ در مرکز شهر بنا شده است.
از دیگر مساجد موجود در این شهر می توان به ه ۲ مسجد که در زمان عثمانیان سا خته شده نیز اشاره کرد که یکی از آن ها مسجد مراد پاشا است و یکی دیگر از آن ها مسجد تکلی محمد پاشا ست. مسجد مراد پاشا در قرن ۱۶ ساخته شده و مسجد تکلی محمد پاشا در قرن ۱۸ بنا شده است که از لحاظ کاشی کاری به کار رفته درمعماری آن ها از شاهکار های هنری به شمار می روند.

آسپندوس آنتالیا

آسپندوس آنتالیا از جاذبه های تاریخی و جذاب و محبوب شهر آنتالیا به شمار می رود که ساختاری شبیه به یک آمفی تئاتر رومی دارد که گردشگران عزیز می توانند شوالیه‌های قوی هیکل روم باستان را در حال مبارزه در آسپندوس مشاهده کنند. ناگفته نماند که آسپندوس با ظرفیت ۱۵ هزار نفری طراحی و ساخته شده است یکی از بی نظیرترین بناهای تاریخی شهر آنتالیا می ‌باشد.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.