طبیعت گردی در ایران از نگاه گردشگران خارجی - پارسی زی
با همه مزایای تمرین در خانه آشنا شوید

با همه مزایای تمرین در خانه آشنا شوید

بسیاری از افرادی که در جیمیتو و شبکه‌های اجتماعی با ما صحبت می‌کنند به دنبال راهی برای کمک به پدر و مادر خود هستند تا بدن سالم …

اگر به دنبال یک سگ باهوش و بامزه هستید بخوانید!

اگر به دنبال یک سگ باهوش و بامزه هستید بخوانید!

اگر به دنبال یک سگ باهوش و بامزه هستید بخوانید! زمانی که به فکر خرید یک سگ می افتید اولین نکته ای که باید توجه …

بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی وب سایت

چکیده : بهینه سازی سایت یا سئو وب سایت مجموعه کارهای انجام شده روی انواع سایت ها برای دیده شدن در موتور های جستجو این فرایند …

طبیعت گردی در ایران از نگاه گردشگران خارجی

جغرافیا و آب و هوای متنوع ایران، سبب پیدایش مناظر زیبای طبیعی در گوشه و کنار این خاک گردیده است که هریک از آنها دارای خصوصیات منحصر بفردی است .

ایران جزو معدود کشور هایی است که دارای چهار فصل سال در تور لحظه آخری است. برای به دست آوردن بهترین تجربه طبیعت گردی در ایران بهتر است هر منطقه را آن را در فصل مناسب خودش ببینید.

در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را برخی از دیدنی های جذاب در کشورمان ایران آشنا نماییم :

کوه های زیبای تالش- استان گیلان

به گزارش سفر باتو ، این منطقه از ایران به منزله تکه ای از بهشت است . کوه های تیلار و باغرو که در مرز استان های آذربایجان، زنجان و گیلان واقع شده اند، جایی است که دارای تنوع فرهنگی و طبیعتی بسیار زیبا است .
با عبور از جنگل انبوه و سرسبز دشتی زیبا و پر گل برابر چشمانتان ظاهر می گردد و کمی آن طرف تر به ساحل دریا قدم خواهید گذارد . از روستای سوباتان که پر از گل است می توانید تا عباس یوردی و کوه های باغرو پیاده روی کنید؛ جایی که چادرهای عشایر برپاست و هم چنین میتوانید نحوه زندگی عشایری را از نزدیک تماشا نمایید .

کوه سبلان

این رشته کوه زیبا در استان اردبیل واقع شده است ، قله آتشفشانی آن دارای ارتفاعی ۴۸۱۱ متری است و دامنه های سرسبز و زیبای آن یکی از بهترین نقاط برای طبیعت گردی است. همچنین دامنه های کوه سبلان به خاطر دره و چشمه هایش بسیار معروف است . در همان نزدیکی روستای زیبای سرعین قرار دارد و آن جایی است که حتما باید از آن دیدن کنید و در چشمه های اب گرمش استخوانی نرم کنید . بهترین زمان سفر به این منطقه ماههای گرم سال است.

علم کوه و تخت سلیمان

رشته کوه علم کوه دارای حدودا یکصد و شصت قله است که همگی آنها اغلب ارتفاعی بیشتر از چهار هزار متر دارند و بلندترین قله آن یعنی علم کوه دارای ارتفاعی ۴۸۵۰ متری است.

قله زیبای دماوند

قله با شکوه دماوند یکی از سمبل های کشور ایران است . که ارتفاع آن ۵۶۷۱ متر است. به قله دماوند به اصطلاح «بام ایران» نیز می گویند . این قله در رشته کوه های البرز واقع شده و مسیرهای دسترسی گوناگونی به آن وجود دارد. شما حتی اگر کوهنورد حرفه ای نیستید باز هم می توانید طبیعت گردی در دامنه های این کوه را جزو برنامه هایتان بگذارید. از تهران می توانید از طریق جاده هراز به طرف سد لار رفته و سپس به دشت باغ و مسیرهای پناهگاه سیمرغ بروید.
در ضمن فصل مناسب بازدید از این منطقه و صعود به دماوند، تابستان است.

رشته کوه های البرز

همانطور که می دانید رشته کوه های البرز از شمال شرقی تا شمال غربی کشور امتداد یافته است و در آن ها مسیرهای طبیعت گردی بسیار گوناگونی وجود دارد . بازدید از روستای پراچان طالقان در دامنه های جنوبی تخت سیلمان بسیار دیدنی و هیجان انگیز است . همچنین مسیری که به دره سه هزار می رود، نیازمند اجاره قاطر است که شما را از روستاها و چشمه های آب گرم زیبایی عبور می دهد. بهترین زمان بازدید از این مناطق تابستان تا اوایل پاییز خواهد بود.

کوه های کرمان

کرمان دارای تنوعی از آب و هوای مختلف است؛ از یک طرف دشت لوت، یکی از گرمترین نقاط جهان و از طرف دیگر کوهستان و مناظر سرسبز دارد. مکان های زیادی برای طبیعت گردی در این استان وجود دارد که کوه لاله زار با ارتفاع ۴۳۵۱، یکی از زیباترین آنهاست .

کرمانشاه و کردستان

استان کرمانشاه و کردستان در دامنه رشته کوه های زیبای زاگرس واقع شده اند . بازدید از این مناطق شما را با طبیعت بکر و دست نخورده این سرزمین و همچنین فرهنگ خاص مردمان کُرد زبان آن ، آشنا می کند. یکی از معروف ترین قله های این منطقه، قله شاهو در دره اورامان تخت است که علاوه بر زیبایی های طبیعی، روستاهای کوهستانی منحصر بفردی دارد که به صورت پلکانی بنا شده اند. دریاچه زریوار یکی دیگر از نقاط دیدنی برای طبیعت گردی است.

کوه های سهند

این رشته کوه زیبا برخلاف بیشتر کوه های ایران که سنگی هستند، بیشتر خاکی است که به همین دلیل محل خوبی برای چرای دام ها محسوب می شود. دو قله برتر این رشته کوه به نامهای جام و کمال توسط دو مسیر، قابل دسترسی هستند

زردکوه

زردکوه به خاطر رنگ خاک زردی که دارد این نام را پیدا کرده و قله کلونچین با ارتفاع ۴۲۲۱ متر بلندترین قله این رشته کوه محسوب می گردد . در این رشته کوه قلل متعددی به نام های شاه شهیدان، زرده، دوزرده، هفت تنان، چری و کیدو قرار دارد. که هر کدام آنها ارزش سفر به این منطقه و بازدید از آن را دارد .
دریاچه زیبای کوهرنگ یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این منطقه است که می توانید در اطراف آن شاهد زندگی زیبای عشایر بختیاری باشید . بهترین زمان برای دیدن این منطقه بهار و تابستان است ، که البته در فصل زمستان نیز بازدید از این منطقه خالی از لطف نیست . همچنین در بعضی از دامنه ها آن امکانات لازم جهت ورزش های زمستانی مهیا است .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.