کاخ شیروان شاه باکو یکی از دیدنی های مهم آذربایجان - پارسی زی
راهکارهای داشتن پوست سالم و شاداب

راهکارهای داشتن پوست سالم و شاداب

پوست، مهم‌ترین بخش بدن آیا برای مراقبت از پوست تنها استفاده از روتین‌های معمول کافی است؟ داشتن پوستی سالم و شاداب مانند داشتن بدنی سالم …

pbn در لینک سازی کاربردی دارد؟

pbn در لینک سازی کاربردی دارد؟

یکی از روش های بک لینک سازی روش PBN مخفف شده عبارت private blog network است، این روش عبارت است از مجموعه ای از وبسایت …

با سالن زیبایی نیلسا از زیبایی خود لذت ببرید

با سالن زیبایی نیلسا از زیبایی خود لذت ببرید

به گزارش خبرگزاری برنا، گسترش سالن‌های زیبایی باکیفیت و تخصصی در زمینه‌های مختلف باعث شده تا اکثر بانوان، مخصوصاً دختران جوان، برای انجام کارهای آرایشی …

کاخ شیروان شاه باکو یکی از دیدنی های مهم آذربایجان :

کاخ شیروان شاه باکو که به عنوان یکی از مکان های تاریخی باکو به حساب می آید از جمله مهم ترین مکان های تاریخی برای بازدید گردشگران به باکو نیز به حساب می آید . در واقع شهر باکو ، پایتخت کشور آذربایجان شهری فوق العاده که باکوی تاریخی و باکوی مدرن را در خود جای داده است و دست هر توریستی را برای گردش باز گذاشته است . شهر باکو که این روزها در سازه های مدرن و مطرح در حال پیشی گرفتن از بسیاری از سازه ها در سطح اروپا می باشد و سازه های فوق العاده و خاصی چون برج های شعله ، مرکز حیدر علی اف که سازه ای بسیار خاص و مطرح در سطح جهانی می باشد ، ساختمان فرش باکو و بسیاری سازه های خاص و مدرن را در خود دارد ، در واقع علاوه بر بخش های مدرن و سازه های فوق العاده قدمت خود را با آثار تاریخی ای چون کاخ شیروان شاه به نمایش می گذارد . بی شک اگر شما از مسافران تور باکو هستید که به مکان های تاریخی علاقه خاصی دارید دیدن از کاخ شیروان شاه باکو را از دست ندهید .

قدمت کاخ شیروان شاه باکو به ۵۰۰ سال پیش و به اواسط سال ۱۵۰۰ میلادی بر می گردد که توسط پادشاه وقت آن زمان دستور ساختش صادر گردید . این کاخ سالیان سال توسط دولت آذربایجان حفظ شده و در حال حاضر به عنوان میراث ملی کشور آذربایجان به حساب می آید که به صورت موزه برای عموم آزاذ می باشد . بی شک اگر از مسافران تور استانبول بوده باشید خواهد دید که استانبول نیز همانند باکو مجموعه ای از کاخ های زمان خود را حفظ کرده که نظر هر بیننده و گردشگری را به خود جلب می کند . شرکت بیسان گشت همواره به مسافران هوایی و تور زمینی باکو پیشنهاد می دهد که از کاخ سیروان شاه باکو دیدن کنند . از تاریخ باکوی قدیم لذت ببرند.

تاریخچه کاخ شیروان شاه :

شیروان شاه پادشاه وقت آن زمان بود که بعد از زلزله مهیبی که در پایتخت آن زمان به نام شاماخا رخ داد پادشاه وقت محل حکومت خود را در باکو تغییر داد و دستور ساخت کاخ مورد نظر پادشاه صادر گردید . کاخ شیروان شاه در همان ابتدا کاخی کامل و بسیار بزرگ با مجموعه ساختمان های متعدد نبود . اما به مرور زمان و بر حسب نیاز ساختمان های متعدد اضافه گردید . اما با افزایش ساختمان های کاخ ، در نهایت تبدیل به یک مجموعه بسیار بزرگ گردید که شامل قصری بسیار بزرگ ، دو مسجد ، حمام و ساختمان های شد . به علاوه در سال های بعد از حکومت نیز مقبره های افراد مهمی چون پادشاه خلیل الله و خانواده اش ، مقبره سید یحیا باکویی یکی از فیلسوف های بزرگ و مطرح کشور آذربایجان گردید.

گفتنیست خود کاخ ساختمانی بسیار بزرگ بوده که در دو طبقه و شامل ۵۲ بود. که در طبقه پایین خدمه پادشاه و در طبقه بالا کل خانواده پادشاه زندگی می کردند . اما در حال حاضر به علت قرار گیری شهر باکو در منطقه ای با بارش های فراوانی که در باکو طی سالیان مختلف وجود داشته باعث از بین رفتن بخش هایی از اتاق های این کاخ گردیده است . البته دولت آذربایجان تلاش های زیادی برای حفظ این میراث کهن خود داشته و خوشبختانه تا حدود زیادی از نابودی آن جلوگیری کرده است .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.