حقایق جالب و غیرمعمول در مورد روسیه که احتمالاً نمی‌دانستید - پارسی زی
آشنایی با تعرفه طراحی سایت فروشگاهی درسال 1402

آشنایی با تعرفه طراحی سایت فروشگاهی درسال 1402

آشنایی با تعرفه طراحی سایت فروشگاهی درسال ۱۴۰۲ طراحی سایت شیراز طراحی سایت، فرایندی است که در آن یک تیم طراحی، محتوا و عملکرد وب …

یونیک آپ – UNIQOP ؛ حس خوب خرید محصولات غذایی ایرانی در دل آمریکا

یونیک آپ – UNIQOP ؛ حس خوب خرید محصولات غذایی ایرانی در دل آمریکا

یونیک آپ – UNIQOP ؛ حس خوب خرید محصولات غذایی ایرانی در دل آمریکا حامد صفری بنیان گذار استارت آپ یونیک آپ – UNIQOP فروشگاه …

آموزش رایگان ایلوستریتور در آکادمی گرافیستار

آموزش رایگان ایلوستریتور در آکادمی گرافیستار

اگر شما نویسنده هستید و دوست دارید جلد و صفحات اثر خود را خودتان طراحی کنید و یا اگر صاحب کسب و کار هستید و …

حقایق جالب و غیرمعمول در مورد روسیه که احتمالاً نمی‌دانستید

با شنیدن اسم روسیه بی شک سرما را در بدن خود حس می‌کنید. سرد بودن این کشور در دنیا شهرت قابل توجهی دارد. با این حال حقایق دیگری در پشت پرده شهرت این کشور نهفته است که دانستن این حقایق خالی از لطف نیست. روسیه قطب اقتصادی و یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان به حساب می‌آید.
شهر مسکو پایتخت روسیه و سن پترزبورگ از شهرهای مهم و پرجمعیت این کشور است. این کشور پر از جذابیت است بخصوص دیدنی های شهرهای کوچک روسیه. با دانستن حقایقی جالب در مورد این کشور، شاید انتخاب آن به عنوان مقصد سفر برای شما لذت‌بخش باشد.
ضمنا برای آشنایی بیشتر به روسیه و مطالعه راهنمای سفر این کشور همچون راهنمای سفر به سن پترزبورگ می توانید به سایت توریستگاه مراجعه نمایید.

۱- طولانی‌ترین راه‌آهن جهان در روسیه

آیا در مورد طولانی‌ترین راه‌آهن جهان چیزی می‌دانید؟ راه‌آهن ترانس سیبری بزرگترین و طولانی‌ترین راه‌آهن جهان است. مسیر این راه‌آهن از مسکو به ولادیو واستوک است. در مورد ویژگی‌های فنی این راه‌آهن می‌توان گفت که مساحتی حدود ۹ هزار و ۲۸۹ کیلومتر دارد. همچنین انشعاب‌هایی از این راه‌آهن به مغولستان و چین کشیده شده‌است. این امر نشان می‌دهد که از مسکو تا پکن را می‌توانید با قطار طی کنید.

۲- بزرگترین کشور منطقه

با توجه به مساحت ۱۷۱۲۵۱۹۱ کیلومتر مربعی که این کشور دارد نشان می‌دهد که بزرگترین کشور جهان است. این مساحت درواقع ۱.۵ برابر بزرگ‌تر از کل قاره اروپا است. همچنین این مقدار نشان‌دهنده ۷/۱ مساحت کل جهان است.

۳- تلفیق رقص و سنت

رقص در این مرز و بوم دارای قدمتی طولانی است. این هنر با فرهنگ این کشور عجین شده‌است. درواقع رقص در روسیه ارزش و اهمیت بالایی دارد. وجود رقص‌های متنوع مانند خروف، کارلین، تاتار و چچوتکا و بسیاری از رقص‌های دیگر در این کشور فرهنگ و سنت‌های این ناحیه را به زیبایی نشان می‌دهد.

۴- مصرف الکل بالا در این کشور

روسیه یکی از کشورهایی است که مصرف سالانه الکل آن برای هر فردی بیش از ۱۸ لیتر است. این مقدار عددی بسیار زیاد است. با این حال این مقدار در نظر یک فرد روسی مقداری طبیعی به شمار می‌رود. اگرچه میزان آن دو برابر بیشتر از مقادیر متعادلی است که پزشکان توصیه می‌کنند.

۵- ناحیه سیبری و مساحت ۷۷ درصدی زمین

با توجه به آب و هوای بسیار سردی که در این ناحیه وجود دارد تنها ۲۰ درصد از مردم کل جهان در سیبری زندگی می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که منطقه وسیعی از سیبری بدون سکنه است.

۶- فروش آلاسکا به آمریکا توسط روسیه

در سال ۱۸۶۷ میلادی روسیه آلاسکا را به ایالات متحده آمریکا به مبلغ ۷.۲ میلیون دلار فروخت. مساحت آلاسکا ۱۷۱۸۰۰۰ کیلومترمربع است. به احتمال زیاد این قرارداد یکی از بزرگترین پشیمانی‌های دولت روسیه است. زیرا این مکان در حال حاضر قیمتی برابر با ۱۱۸ میلیون دلار دارد.

۷- روز ملی تولد در روسیه

یکی از مهمترین روزهایی که در این کشور وجود دارد را روز تولد می‌نامند. ۱۲ سپتامبر هر ساله به روز زایمان و تولد شهرت دارد. به همین دلیل در ماه ژوئن میزان تولد نوزادان بسیار بیشتر از ماه‌های دیگر است.

۸- آلوده‌ترین شهر جهان در روسیه

نوریلسک یکی از شهرهای این کشور است که علاوه بر داشتن آب و هوای سرد تا ۱۵.۵ درجه فارنهایت، به قدری دارای فلزات سنگین در خود است که از نظر اقتصادی می‌توان خاک معدنی را از این ناحیه استخراج کرد.

۹- آتش‌فشان‌های گداخته در روسیه

با توجه به اینکه روسیه به عنوان کشوری سرد شناخته می‌شود، با این حال هنوز ۱۲ آتشفشان فعال در این کشور وجود دارد. در ۲۷۰ سال گذشته آتش‌فشان‌های بزرگ در این ناحیه بیش از ۵۰ باز فوران داشته‌اند.

۱۰- اولین شخص در فضا

یوری گاگارین را جز اولین افرادی می‌دانند که در سال ۱۹۶۱ به فضا سفر کرد. این کیهان‌شناس برجسته با پرواز چرخشی دور مدار در مدت ۱۰۸ دقیقه در فضاپیمای VOSTOK توانست رکورد خود را به ثبت برساند. علاوه بر این روسیه در سال ۱۹۵۷ اولین ماهواره جهان به نام اسپوتنیک را راه اندازی کرد.

۱۱- ۹ میلیون مسافر در متروی مسکو

۱۲ میلیون نفر در مسکو پایتخت روسیه زندگی می‌کنند. به طور تقریبی ۴/۳ از این جمعیت به طور روزانه مترو را برای رفت و آمد خود انتخاب می‌کنند. این درصد حدود ۹ میلیون نفر را نشان می‌دهد که به عنوان مسافر در مترو جابه‌جا می‌شوند. لازم به ذکر است مترو مسکو یکی از زیباترین متروهای جهان با طراحی بی نظیر به حساب می‌آید.

۱۲- عمیق‌ترین رودخانه جهان در روسیه

یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های جهان بایکال نام دارد. این دریاچه با قرارگیر‌ی در این کشور حدود ۲۰ درصد از آب شیرین کل جهان را تامین می‌کند. ۱۷۰۰ گونه گیاه و جاندار در این دریاچه زندگی می‌کنند. این امر نشان می‌دهد که دریاچه بایکال دارای زیستگاه منحصر به فردی است. زیرا بیش از دو سوم این موجودات در هیچ کجای جهان وجود ندارند.
ولگا از جمله طولانی‌ترین رودخانه روسیه با طولی برابر با ۳۵۳۰ کیلومتر است. رودخانه مورد نظر از شمال غربی مسکو آغاز و در دره والدایی هیلز به دریای خزر ریخته می‌شود.

۱۳- واقعیت‌های جالب در روسیه

– در سال ۲۰۱۱ این کشور بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان شد. همچنین دومین تولیدکننده گاز طبیعی در جهان است. وجود دومین منابع زغال‌سنگ در این کشور سبب شده است تا به قطب اقتصادی بزرگی تبدیل شود.
– شاید تصور کنید که فاصله این کشور با آمریکا زیاد است. اما کاملاً در اشتباه هستید. فاصله این کشور با آمریکا حدود ۸۲ کیلومتر است. این فاصله توسط دریای برینگ به وجود آمده است.

– در این کشور ۱۰۰۰ شرکت مجاز به ارائه سیستم‌های ارتباطی وجود دارد.

– بیش از ۷۴ میلیاردر جهان در این کشور زندگی می‌کنند.

– درآمد سرانه این کشور ۱۴۰۰۰ دلار است.

– نیمی از روسیه را جنگل پوشانده است.

– این کشور از نظر اقتصادی جز هشتمین کشور قدرتمند جهان به حساب می‌آید.

– از نظر فساد این کشور از میان ۱۷۷ رتبه، مقام ۱۲۷ را دارد.

– روسی یکی از ۵ زبان سخت در دنیا است.

– پایین‌ترین نقطه در روسیه دریای خزر است.

– بلندترین کوه به نام البروس با ارتفاع ۵۶۳۳ متر از سطح دریا در این کشور قرار دارد.

گردآوری: راهنمای سفر توریستگاه

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.