قیمت ماشین در ترکیه - پارسی زی
کرونا کم بود ، پشه خطرناک آئدس هم در ایران دیده شد

کرونا کم بود ، پشه خطرناک آئدس هم در ایران دیده شد

پشه آئدس در این مطلب از سایت پارسی زی به کرونا کم بود ، پشه خطرناک آئدس هم در ایران دیده شد می پردازیم.امیدواریم این مطلب …

حروف الفبا ، الفبای فارسی و انگلیسی و عربی به ترتیب+ جدول و آموزش با نقاشی

حروف الفبا ، الفبای فارسی و انگلیسی و عربی به ترتیب+ جدول و آموزش با نقاشی

حروف الفبا حروف الفبا فارسی به ترتیب ، آموزش حروف الفبا با نقاشی ، حروف الفبای انگلیسی و عربی در سایت پارسی زی.با ما همراه …

5 راهکار جالب و ساده برای بخار نگرفتن عینک

5 راهکار جالب و ساده برای بخار نگرفتن عینک

بخار نگرفتن عینک در این مطلب از سایت پارسی زی به ۵ راهکار جالب و ساده برای بخار نگرفتن عینک می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه …

در این مقاله به قیمت ماشین در ترکیه می‌پردازیم تا اگر قصد مهاجرت به ترکیه دارید، در خرید خودرو به مشکل برنخورید. بعد از مهاجرت به ترکیه و اجاره یا خرید ملک در ترکیه، نوبت به خرید خودرو در ترکیه می‌شود که با توجه به برندهای حاضر در ترکیه، احتمالاً خرید سخت ولی خوشایندی را در پیش داشته باشید.

فرقی ندارد که شما از ایران به ترکیه مهاجرت کرده باشید یا یک کشور دیگر، به هر حال برای خرید خودرو می‌توانید از امتیازهایی که کشور ترکیه برای شما در نظر گرفته استفاده کنید. به علاوه اگر در حال حاضر خودرو دارید و می‌توانید به سادگی ماشین خود را به کشور ترکیه انتقال دهید و دیگر به دنبال لیست قیمت ماشین در ترکیه نباشید که به این کار کاپوتاژ ماشین می‌گویند. برای خرید در ترکیه برای مهاجرین محدودیت‌هایی هم در نظر گرفته شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محدودیت در تعداد خرید خودرو اشاره نمود که هر مهاجر تنها می‌تواند یک خودرو نو یا دست دوم بخرد.

مالیات خرید خودرو در ترکیه

همانطور که گفتیم، کشور ترکیه برای خرید خودرو توسط مهاجرین، امتیازهایی را در نظر گرفته که از مهم‌ترین آن می‌توان به معافیت مالیاتی خودرو اشاره نمود؛ یعنی مهاجری که در کشور ترکیه خودرو خریداری کند، لازم به پرداخت مالیات خرید خودرو نیست و فقط قیمت ماشین در ترکیه را می‌پردازد. البته این مزیت فقط مربوط به مالیات خرید خودرو در ترکیه است و مالیات جاده که به صورت سالانه اخذ می‌شود جزو این مزایا نبوده و باید هزینه آن را به طور کامل پرداخت کنید.

لیست قیمت ماشین در ترکیه

اکثر برندهای مطرح دنیا در ترکیه عرضه می‌شوند و نمایندگی رسمی دارند که همین موضوع دست شما را برای انتخاب خودرو در ترکیه، بسیار باز گذاشته است و باعث کاهش قیمت ماشین در ترکیه نیز شده است. با توجه به این که تنوع برند خودرو در ترکیه فوق العاده زیاد است، ما فقط به معروف و پر استفاده ترین برندها در ترکیه اشاره می‌کنیم که اگر می‌خواهید در ترکیه خودرو بخرید، انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

  • خودروی برند هیوندا از ۱۰۰ هزار لیر به بالا
  • خودروی برند فولکس از ۱۳۰ هزار لیر به بالا
  • خودروی برند نیسان از ۲۰۰ هزار لیر به بالا
  • خودروی برند تویوتا از ۹۵ هزار لیر به بالا
  • خودروی برند پژو از ۱۱۵ هزار لیر به بالا
  • خودروی برند بنز از ۲۳۰ هزار لیر به بالا

البته این لیست درباره قیمت خودروهای لوکس در ترکیه صدق نمی‌کند و برای خرید خودرو لوکس در ترکیه باید حداقل ۷۰۰ هزار لیر هزینه کنید تا بتوانید یک ماشین لوکس داشته باشید.

لیست قیمت خودروی دست دوم در ترکیه

یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای خرید خودرو در ترکیه، خرید خودروی دست دوم است که قیمت ماشین در ترکیه را به شدت کاهش می‌دهد و اگر به هر دلیل علاقه‌ای به خرید خودرو نو در ترکیه ندارید، می‌توانید به سراغ این گزینه بروید. برآورد هزینه و ارائه لیست قیمت خودروی دست دوم در ترکیه تقریباً غیر ممکن است زیرا برخلاف ماشین‌های نو، فاکتورهای مهمی برای خرید ماشین‌های دست دوم در ترکیه وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به منطقه پلاک ماشین و کارکرد خودرو اشاره نمود.

قوانین خرید خودرو در ترکیه برای مهاجرین

به قوانین خرید خودرو در ترکیه برای مهاجرین می‌رسیم که مقداری با ساکنین خود ترکیه متفاوت است. دقت داشته باشید که قوانین هر کشور مختص خودش بوده و شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که دقیقاً قوانین ایران برای خرید خودرو در ترکیه هم اجرا شود، پس به نکات و قوانینی که در ادامه گفته می‌شود دقت داشته باشید.

۱٫ پرداخت مالیات جاده

پرداخت مالیات جاده در ترکیه به صورت سالانه انجام می‌شود و بدین ترتیب شما در همان ابتدای خرید خودرو باید مالیات یک ساله خود را پرداخت کنید. دقت داشته باشید که مهاجرین فقط از پرداخت مالیات خرید خودرو معاف هستند و نه مالیات جاده، پس قیمت ماشین در ترکیه را باید به علاوه این هزینه‌های جانبی در نظر بگیرید و بپردازید.

۲٫ استفاده از خودرو

طبق قوانین ترکیه، استفاده از خودرویی که توسط مهاجرین خریداری می‌شود، فقط برای خود شخص و اعضای خانواده او قانونی است و هیچ فرد دیگری نمی‌تواند از خودروی خریداری شده به هیچ شکلی استفاده کند.

۳٫ معافیت مالی خودرو

در مورد معافیت مالی خودرو برای مهاجرین صحبت شد که معاف از مالیات هستند و تأثیر زیادی در قیمت ماشین در ترکیه می‌گذارد، ولی این امتیاز فقط برای مهاجرین بوده و ترک‌ها از این مزیت برخوردار نیستند، زیرا اگر به این شکل بود دیگر اصلاً نیازی به قانون مالیات خرید خودرو نبود، پس ساکنین خود ترکیه باید برای خرید ماشین، مالیات پرداخت کنند.

۴٫ پلاک آبی مخصوص مهاجرین

خودروی مهاجرین با پلاک آبی که شماره ثبت (MA / MZ) دارد مشخص می‌شود و تا زمانی مهاجرین مجاز به استفاده از این پلاک می‌باشند که در کشور ترکیه اقامت رسمی داشته باشند و با تمام یا تمدید نشدن اقامت مهاجر در ترکیه، استفاده از این پلاک‌ها برای مهاجر ممنوع بوده و در صورت استفاده با فرد برخورد می‌شود.

۵٫ ثبت خودرو در دفتر ثبت ترافیک

بعد از خریداری خودرو به مدت حداکثر ۹۰ روز فرصت دارید که خودروی خود را در دفتر ثبت ترافیک ثبت کنید.

در ترکیه خودرو بخرم یا نه!

شاید این ۳ عامل که در ادامه گفته می‌شوند، مهم‌ترین دلیل برای خرید نکردن خودرو در ترکیه باشد. خوب این ۳ عامل شامل هزینه بالای نگهداری خودرو، هزینه بسیار بالای بنزین و دسترسی خیلی ساده به ناوگان حمل و نقل عمومی در ترکیه است که خرید خودرو در ترکیه را به یک کار غیر منطقی تبدیل می‌کند.

اما از طرف دیگر با وجود امکان خرید اقساطی خودرو در ترکیه و وجود انواع ماشین هیبریدی و دیزلی در ترکیه، ۳ عامل گفته شده به کنار می‌روند و خرید خودرو در ترکیه منطقی جلوه می‌کند، پس اگر می‌خواهید در ترکیه خودرو بخرید، حتی المکان به سراغ ماشین‌های هیبریدی یا دیزلی بروید.

خرید ماشین قسطی در ترکیه

خرید ماشین قسطی در ترکیه یکی از راه‌های معمول برای خرید ماشین است که مهاجرین هم می‌توانند از این شرایط استفاده کنند و متناسب با نوع درآمد و هزینه اولیه خود، ماشین مناسبی خریداری کنند. در خرید خودروی قسطی در ترکیه باید دقت داشت و حتماً از یک فرد مورد اعتماد، مشاوره گرفت زیرا قوانین این کشور با ایران برای خرید اقساطی ماشین متفاوت است.

ولی به طور کلی خرید اقساطی خودرو در ترکیه فرصت خوبی است که از هزینه بنزین هم راحت شوید و به سراغ خرید ماشین‌های هیبریدی یا دیزلی بروید که هزینه نگهداری کمتری هم دارند و از هر نظر به صرفه‌تر هستند.

مقایسه قیمت خودرو در ایران و ترکیه

مقایسه قیمت خودرو در ایران و ترکیه را در دو فاکتور خلاصه می‌کنیم. قیمت ماشین در ترکیه بدون در نظر گرفتن نوسانات روزانه خودرو در ایران خیلی به صرفه‌تر است و با توجه که نوسانات خودرو به این شکل در ترکیه وجود ندارد، پس خرید خودرو در ترکیه خیلی بهتر از ایران است. ولی عامل دوم هزینه‌های جانبی خودرو مثل هزینه تعمیرات و بنزین است که در ترکیه خیلی بیشتر از ایران است که این موضوع هم در ایران با توجه به نوسانات بدون حد و مرز در آینده نزدیک به ترکیه نزدیک می‌شود.

نتیجه: در مقایسه قیمت خودرو در ایران و ترکیه به عالی بودن شرایط خرید خودرو در ترکیه پی می‌بریم. البته اگر قصد سرمایه گذاری روی خودروها را دارید، در ترکیه به مقصود خود نخواهید رسید و بهتر است به سراغ ملک و املاک در ترکیه برای سرمایه گذاری بروید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پارسی زی و لینک مستقیم بلا مانع است.